[Open ISV] Beszélgető

Én azért fejlesztenék bele egy Diesel/elektromos(1 e-motorral) váltó nélküli erőforrást,
- tennék az elejére 1/1.5T "vasat"(páncélozás), meg még párszáz kilót "ide-oda",
- a toronyba egy 30-as gépágyút, -miután motorizáltam-,
- 2x2 ATGM-t,
- automata aknavetőt (ha már van gyárunk ;) ),
- kereket-gumit cserélnék(szélesebbre, mert az jó "csapatni" :D )


... és mire ezzel (2-3 év múlva) kész vagyok. már meg is van is a magyar hadi-ipar (csírája),
... és jól költöttem el a GDP 2.1%-t,
... és teremtettem pár-száz/pár-ezer munkahelyet.
Tök 1xű.

Szia Brüsszel/Trump: :p

(jut eszembe: miért nincs az a középső-ujjas emo? ;) )







Jó második vonalas eszköz lenne "fillérékből", +a bónusz hadi-ipar és a munkahelyek.
Jól "csomagolva" még Eu*s pénzt is kapnánk rá.

U.i: a két e-motoros verzió kb 20T-ig jó:


zC6kyFb.png
A képről annyit, hogy ez kb 90-es évek eleje technikai szintje, ha tervezni vagy ebből kiindulni akarunk, akkor elsőnek magasítani és V alvázra átalakítani kellene (torony nélkül kb 2,2m), torony szempontjából nem szaroznék licensz (lance, hitfist vagy más), hátsóajtós mindenképp így a motor előre kell hogy kerüljön a vezető mellé, szemből 25-30mm-es ellenálljon, oldalról 12mm-nek, ahogy látom ez úszni is tudhat szóval olyan 25 tonnáig mehet a súlya majd.
apc/ifv verzióban lehetne gyártani
 
HMmmmm:

"Kicsit" csodálkozva nézem ezt a Mmombe 8x8 V-teknős "papír-páncélost" a rendszerváltásuk utáni (???) Dél-Afrikából, a megváltozott személyi összetételű szellemi háttér "támogatásával" (elég finom voltam ?!?!? ), mikor itthon 3-10 db. közötti cég:
- kivágja plazmával/lézerrel az acél anyagot,
- ragasztja/hegeszt/ egyebek, 6X6 szerű felállásban,
- kerékagymotorokkal meghajtja -a ma már teljesen jól alkalmazható gumi("lánc")talpakat vagy a kerékagymotoronként megduplázott kisebb méretű (de azonos szélességű), ezért kvázi 12X12-es [ 3(x2)X3(x2) ] meghajtást.
Két 150kW-os diesel-generátor oda ahol "erősíteni kell a páncél-védelmet. Mindkettőt nem nagyon lövik ki rövid időn belül.
...ja + 2 Prius aksi ;)

Mindkettő megoldás közel lánctalpas talajnyomást biztosít 25-32 Tonnáig, lánctalpas működési móddal nem vesz el a belsőtérből (a kanyarodó kerékdobok miatt). (Tudom, valamivel jobban kopik a gumi, de messze nem lenne a BTR-80 horror "gumi-fogyasztási" statisztikája.)

A 6X6-os (oldalanként 3 elektromos kerékagy-motoros) felépítés egyszerű, egy elem egyoldali sérülését "lazán" elviseli, ezzel még jobb is, mit a hagyományos (oldalankénti egy lánctalpas, egy meghajtással bíró) gép sérülés-állóság szempontjából. Két egyoldali elem sérülése esetén is korlátozottan tud mozogni: a legjobban védett oldalával tud (Pl.) a veszélyes irányba fordulni !!!

Pótpáncélozni ugyanúgy lehet (megelőlegeztem egy itthoni gyárat :rolleyes: ) mint más technikákat.

Török/Lengyel/Rheinmetal szabvány-torony "rádob", ééés:
cl.gif


Ehhez ha kell Dél-Afrika, tökönrugok (leszavazok) valakit :mad:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Kis ötlet-halmazok szép grafikákkal két rokon témában, átfedésekkel, és elméletileg beállított gépi (magyarra-)fordítással, ami ha nem műxik, akkor a Beállítások alatt("fogaskerekecske") mindenki megteheti a Yt-videó-ablakban.

Jó szórakozást :) :



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


.