Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 880
35 289
113
Rendben. Az olaszok a császárok.
Az első kommentem érdemi mondadójához hozzá tudsz szólni? Bocs, ott kifelejtettem az olaszokat.
nem írtam hogy császárok de ha hajóépítésről van szó a "nagyon nem" erős túlzás rájuk nézve. ez van jók benne nem császárok hercegek a 4. helyel vagy fejedelmek. egy nem sem igaz rájuk e tekintetbe nagyon off de az F35 europai gyártása sem véletlen kerül hozzájuk. (mert lepörgetik a db számot) tervezni lehet szebbet tervez mint jobbat de a menyisséget hozza.) a komplett olasz ipar alapköve.) kis sárga f.szomok a gruból...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 019
113
nem írtam hogy császárok de ha hajóépítésről van szó a "nagyon nem" erős túlzás rájuk nézve. ez van jók benne nem császárok hercegek a 4. helyel vagy fejedelmek. egy nem sem igaz rájuk e tekintetbe nagyon off de az F35 europai gyártása sem véletlen kerül hozzájuk. (mert lepörgetik a db számot) tervezni lehet szebbet tervez mint jobbat de a menyisséget hozza.) a komplett olasz ipar alapköve.) kis sárga f.szomok a gruból...
Sikerül hozzászólnod az kommentem mondanivalójához?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 880
35 289
113
Sikerül hozzászólnod az kommentem mondanivalójához?
ha a japánok vagy még talán kategoria akkor még az olaszok és persze amit @alali77 már említett korea. (japánnál mind a kettő potensebb hajóépítő iparral rendelkezik) ha már tudna. (ezt írhattamvólna úgy hogy kieg ) ha már kierőszakoltad.
elég értelmes hogy ketten kijavítottunk és megsértödtél?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 019
113
ha a japánok vagy még talán kategoria akkor még az olaszok és persze amit @alali77 már említett korea. (japánnál mind a kettő potensebb hajóépítő iparral rendelkezik) ha már tudna. (ezt írhattamvólna úgy hogy kieg ) ha már kierőszakoltad.
elég értelmes hogy ketten kijavítottunk és megsértödtél?
Nem sértődtem meg. Rácsodálkoztam, hogy semmit nem értettél abból, amit írtam
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 123
82 884
113
Szevmash, Egy Borej-A és egy Jaszeny-M. Na melyik két hajó ez? :)

GgUDewgD03k.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 123
82 884
113
Az új orosz tengeri doktrína érdekesebb részeiről elemzés.

Az orosz haditengerészet pontos használati utasítást kapott.
2022. július 31-én az orosz haditengerészet napján írta alá Vlgyimír Putyin orosz elnök , az Orosz Fegyveres Erők legfőbb parancsnoka az új orosz tengeri doktrínát . Külföldi és orosz elemzők között is gyakori vitatéma. Egyre szembetűnőbbek az egyértelmű különbségek ezen Oroszország számára alapvető dokumentum és korábbi változata között. Az új doktrína különösen fontos a haditengerészet felépítése és használata szempontjából – de nem csak ezért.
Az első dolog, ami megkülönbözteti az új orosz haditengerészeti doktrínát a régitől, az az, hogy most ez a dokumentum a tervezés alapja. Ez szó szerint szerepel a szövegben. Oroszország keresi a helyét a világban, és ez tükröződik az új dokumentumban is. A doktrína más stratégiai dokumentumokhoz is kapcsolódik: például az Orosz Föderáció Tudományos és Technológiai Fejlesztési Stratégiájához és számos máshoz. Vagyis most egy keretdokumentum, amiből kiindulva lehet konkrét tervet készíteni.
A második fontos pont az olyan dolog, mint a fenyegetés megjelenése a doktrínában, és ezeket a fenyegetéseket közvetlenül is megnevezik. Az ilyen fenyegetések közé tartozik mindenekelőtt az Egyesült Államok folyamatos próbálkozásai a világóceánon való dominanciára, az ország azon törekvése, hogy bizonyos területeken katonai fölényt érjen el az Orosz Föderációval szemben, valamint más országok katonai erejének növekedése. A doktrína egyenesen fenyegetésnek nevezi az Egyesült Államok és szövetségesei azon vágyát, hogy korlátozzák Oroszország hozzáférését a tengeri utakhoz, azaz blokádot. Ez most nem valamiféle spekuláció, a fenyegetés nyilatkozatát az elnök írta alá.
Ezenkívül a doktrína közvetlenül fenyegetésként jelzi "bizonyos országok" követeléseit az orosz szigetterületekkel szemben. Az egyetlen ország, amely igényt tart szigetterületeinkre, Japán. Fenyegetésnek is nevezik a külföldi kísérleteket az Északi-sarkvidéken való működésre, valamint azt a tényt, hogy az OF információs és erőteljes nyomás alatt áll.

Milyen kockázatokat lát az orosz vezetés az új doktrína szerint?
A doktrína felvázolja azokat a kockázatokat is, amelyekkel Oroszország manapság a tengeri tevékenysége során találkozik. Többek között: fejletlen kereskedelmi flotta, Oroszország tengeri kommunikációtól való függése, az orosz hajógyártásra bevezetett szankciók, elégtelen számú haditengerészeti bázis, gyenge tudományos flotta és még sok más. A régi dokumentumban ebből semmi nem szerepelt, de most a problémák megállapításra kerültek. Ez egy rendkívül fontos elismerés.
Valójában Oroszország részesedése a világ szállítmányozásában folyamatosan csökken. I
A Nyugat blokádra tett kísérletei megmutatták, hogy Oroszországnak valóban szüksége van a kereskedői tonnára, és specifikusan a feladataihoz, és ez a dokumentumban is tükröződött. Amint látható, a szabályozó dokumentumok megszabadulnak a "minden rendben van, mert nem lehet más, mint jminden rendben van" szindrómától, ami nagyon jó.

Milyen újdonság van még a doktrínában?
Alapvetően a legfontosabb funkcionális területek változatlanok maradtak, nevezetesen a tengeri szállítás (beleértve a csővezetékeket), a Világóceán erőforrásainak kiaknázása, a tudományos és katonai tevékenységek. Az új doktrína minden pontja némileg másként jelenik meg, mint a régiben, de a gondolatok hasonlóak.
Viszont megváltozott a regionális irányok leírásának sorrendje. Az első helyet most nem az Atlanti-óceán kapja (beleértve az Atlanti-medence összes tengerét), hanem az Északi-sarkvidék.
Az Északi-sarkot ma már nemcsak a kommunikáció/navigáció (például a flotta kihajózása az óceánra) szempontjából ismerik el fontosnak, hanem szénhidrogénekben gazdag régióként is, amely a kereskedelmi és katonai konfrontáció övezete.
Alapvetően fontos megérteni mind az általános információs támogatás kidolgozásának szükségességét, mind pedig a száloptikás kommunikációs vonalak sarkvidéki lefektetésére vonatkozó konkrét terveket. Ismét elhangzottak az Északi-sark egyes területei, ahol „tengeri tevékenységet” kell és fog kelleni végezni, ezek listáján szerepel például Svalbard és Novaja Zemlja. Oroszország egyértelműen megmutatta, hogy most az Északi-sark áll az első helyen, felismerik a nyugati országok jelenléte által jelentett veszélyt, és mindezt ellensúlyozni fogják, miközben pénzt próbálnak keresni, a doktrína előző változatától eltérően.
A csendes-óceáni irány most fontosabb, mint az Atlanti-óceán, és közvetlenül az Északi-sarkot követi. Az újdonság az, hogy Oroszország a csendes-óceáni térségben keres majd bázisokat, ami korábban nem szerepelt a feladatok listáján.
Emellett szóba került, hogy csökkenteni kell az Orosz Föderációt érő fenyegetéseket, csak nincs kiírva, hogy melyek azok, de az egyértelmű, hogy az amerikai haditengerészetre és a japánokra gondoltak, Oroszországnak itt nincs más veszélye. Bejelentették a földgáz cseppfolyósítására szolgáló kapacitások üzembe helyezésének szükségességét. Ez is előrelépés a cseppfolyósított gáz – a globális gázpiac jövője – szempontjából. Oroszország számára rendkívül előnyös lenne részt venni ebben. Mélytengeri gáztermelő komplexumok bevezetését is tervezik, amely korábban szintén nem szerepelt a doktrínában, bár a Gazprom már régóta beszél ilyen tervekről.
Az Atlanti-óceán irányában ismét szükségessé válik, hogy az orosz partoktól távol , mégpedig a Földközi-tengeren legyenek haditengerészeti bázisok. A Szíriában található Tartus Oroszországnak nyilvánvalóan nem elég, és a doktrína további bázisok szükségességét hangoztatja is.
Egyébként Oroszország céljai az új haditengerészeti doktrína szerint hasonlóak a régiben megfogalmazottakhoz. Az Indiai-óceán irányában először Irán és Szaúd-Arábia, valamint India (korábban csak India szerepelt) lett partner. Ezek mindenképpen pozitív változások.
Szintén pozitívum, hogy az új doktrínában a tengeri tevékenységeket biztosító intézkedéseket is részletesebben ismertetik, mint korábban. A doktrína katonai szakaszai azonban a legalapvetőbb változásokon mentek keresztül.

Katonai tevékenység
Nem is az a lényeg, hogy a doktrína katonai komponensét kibővítették, bár ez is fontos. Korábban az Orosz Föderációban két alapvető dokumentum volt az ország tengeri tevékenységéről. Az első - "Tengeri Doktrína" - általában az ország tengeri céljait jelölte meg. A második - "Az Orosz Föderáció állami politikájának alapjai a haditengerészet területén a 2030-ig tartó időszakra" - ismertette az orosz vezetés elképzelését arról, hogy milyen feladatokat és hogyan kell megoldania a haditengerészetnek. Tehát a dokumentum" piros betükkel" írt része kimondja, hogy a flotta általában véve nem csak a katonai tevékenységre fog öszpontosítani. A haditengerészet feladatait legalábbis kissé kitérően írták le. A flotta célját az „Alapok” szerint nézzük:
"12. A haditengerészet... célja az Orosz Föderáció és szövetségesei nemzeti érdekeinek katonai eszközökkel történő védelme a világtengereken, a katonai-politikai stabilitás fenntartása globális és regionális szinten, valamint az Orosz Föderáció elleni agresszió visszaszorítása óceáni és tengeri irányokból. .
A haditengerészet megteremti és fenntartja az Orosz Föderáció tengeri tevékenységének biztonságának biztosításához szükséges feltételeket, biztosítja haditengerészeti jelenlétét, kihelyezi az Orosz Föderáció zászlaját és az állam katonai erejét az óceánokban, részt vesz a kalózkodás elleni harcban, a világközösség által végrehajtott katonai, békefenntartó és humanitárius akciókban, amelyek megfelelnek az Orosz Föderáció érdekeinek, az Orosz Föderáció hadihajóinak (hajóinak) külföldi államok kikötőibe való látogatása, védik az orosz államhatárt a víz alatti környezetben, beleértve a tengeralattjáró-, és szabotázsvédelmet az Orosz Föderáció biztonsága érdekében.
Lehetetlen találni olyan 2022 előtt hatályba lépett dokumentumot, amelyben az orosz haditengerészet közvetlenül a hadviselés eszközeként szerepel. , amelyben közvetlenül kijelentenék, hogy a flotta általában véve háborúra készül, és fel kell készülnie rá. Egyszerűen nem létezett. A flotta bármire szolgált, elrettentésre és megelőzésre, külföldi kikötők bejárására, zászló kitűzésére, de nem közvetlen harcra, az ellenség leverésére és megsemmisítésére, ha ez hirtelen szükségessé válik.
Természetesen az elrettentés is szükséges, de, sajnos, néha a harcot elhatározó ellenség kezdeményezésére kudarcot vallanak, néha pedig előbb le kell csapni. És ez nem szerepelt az orosz doktrinális dokumentumokban. Ez pedig egészen határozott gyakorlatokhoz vezetett mind a flotta felépítésében, mind annak használatában.
Az új haditengerészeti doktrína véget vetett ennek a furcsa jelenségnek. A IX. szakaszban „A nemzeti tengerpolitika eszközeinek az Orosz Föderáció nemzeti érdekeinek a Világóceánon való védelmében történő alkalmazására vonatkozó eljárás” 103. pontjában végül a következő szavak jelentek meg: „ha szükséges, katonai erőt alkalmaz”. Valaki azt fogja mondani, hogy ez apróság. ám ha alaposan belemélyedünk a haditengerészet katonai programjaiba, láthatjuk, hogy ott nem mindig került szóba a háború lebonyolítása – és nagyrészt a fent leírt célmeghatározás volt az oka.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 123
82 884
113
folytatás.....

Visszatérés a normálhoz
Külön érdemes megemlíteni, hogy a doktrínában jelentősen megnőtt a haditengerészetről a haditengerészetnél történő hadmozgósításról szóló rész háború esetén. Ennek így kellett volna lennie korábban is, tekintettel a nemzetközi helyzetre, most már így van.
Végül a repülőgép-hordozókról. Az a tény, hogy az Orosz Föderáció vezetése ilyen hajókat szeretne, soha nem volt titok. Régóta benne vannak a doktrinális dokumentumokban is, ugyanazok az "Alapok" tartalmazzák a tengeri repülőgép-hordozó komplexum (hajó, repülőgép, kiképző komplexum - együtt) létrehozásának terveit. Az is teljesen nyilvánvaló, hogy miért van szükség repülőgép-hordozókra. De az is nyilvánvaló, hogy ma Oroszországban nincs hol építeni őket. Oroszországban nincs teljes értékű hajógyár, ahol legalább a kínai Fujian szintjén lehetne hajót építeni, nem beszélve az amerikai Nimitzhez hasonlóról. Az új doktrína nemcsak kimondja ezt a tényt, hanem egyenesen jelzi is, hogy ez a hiányosság ki lesz küszöbölve. (Épül/bővül a Zvezda hajógyár Vlagyivosztokban)

Az új haditengerészeti doktrína előrelépést jelent Oroszország számára a célok kitűzése terén. Most valódi tettekkel kell alátámasztani(Itt hatalmas munkaterület van). Az Ukrajnában zajló különleges hadművelet most mindenki figyelmét leköti, de meg kell érteni, hogy a következő háborúk egészen másak lehetnek.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
körü
Nekem úgy tűnik, mintha ez az új murmanszki szárazdokk nemigen lenne még befejezve. Zsilipkapu nincs, csak a szádfalak körben közöttük földtöltés. A dokk többi része is elég befejezetlen képet mutat. Valamiért olyan, mintha sürgősen be kellett volna rakni a Kuznyát valami száraz helyre...
körülötte se daru, se javítóüzem..... ad-hoc az egész, és még ezzel is csúsztak és volt korrupció is az építés körül.....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 123
82 884
113
Ma reggeli Vojennaja Prijomka: Piranja

A Piranja, projekt 865 rendkívül kicsi és szupertitkos tengeralattjárója felfedi titkait: aknák, torpedók, hat harci úszó a fedélzetén csendben eljuthat a világ bármely pontjára, és helyrehozhatatlan károkat okozhat az ellenségben a tengeren vagy közvetlenül a kikötőben. A 80-as években épült Piranha igazi áttörést jelentett a technológiában: titán, tele modern felszereléssel, kiváló manőverezőképességgel és szinte láthatatlan a szenzorok számára. A kérdés exkluzív volt - egy találkozó a Piranja első legénységével -, ezeket az embereket, akárcsak a hajót, titkosították, és tilos volt katonai egyenruhát viselniük, tengeralattjárósként bemutatkozni, és még véletlenül is fényképezőgépek lencséibe kerülni. Elmondják, hogyan készült a Piranja, milyen teszteknek vetették alá őket és a tengeralattjárót, és azt is, hogy a 90-es évek hogyan ítéltekmeg egy ígéretes projektet. Az orosz hadiiparnak azonban van mit pótolnia a Piranhát – a Szentpétervári Malachit Konstrüktőr és Tervező Iroda már frissített koncepcióval rendelkezik a Piranja-T és a Serval ultra-kis hajókhoz. Mi az új projektek sajátossága - ebben az adásban a híres tervezőiroda tervezői elmondják.

 
K

Kopi2000

Guest
Tudnál szakmai hozzászólást is írni legalább egyszer?!
Ranezek a kepre es latom alig latszik ki a rozsdatol. Kb. annyi az ertelme, mint a Kuznyecov pofozasanak... A tatja melyen sullyed, az orr kiemelkedik, talan viz van a testben? Nem csodalnam. Regen nem ertettem, hogy az oroszok miert nem epitenek nagy hajokat, aztan rajottem azert, mert azok 10+ evig keszulnenek, mert meg meg sincsenek talan kiviteli szinten tervezve... Ezert a regi teknokbol faragnak valamit 5-6 ev alatt... Nem esek hanyatt az orosz flottatol (sem). Egyebkent azt hiszem, leirhatom a vel3menyem, annak ellenere, hogy nem vagyok tengeresz....
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 123
82 884
113
Ranezek a kepre es latom alig latszik ki a rozsdatol. Kb. annyi az ertelme, mint a Kuznyecov pofozasanak... A tatja melyen sullyed, az orr kiemelkedik, talan viz van a testben? Nem csodalnam. Regen nem ertettem, hogy az oroszok miert nem epitenek nagy hajokat, aztan rajottem azert, mert azok 10+ evig keszulnenek, mert meg meg sincsenek talan kiviteli szinten tervezve... Ezert a regi teknokbol faragnak valamit 5-6 ev alatt... Nem esek hanyatt az orosz flottatol (sem). Egyebkent azt hiszem, leirhatom a vel3menyem, annak ellenere, hogy nem vagyok tengeresz....
Már rég eldöntött dolog és a szerződés is alá van írva a projekt 1155 Nagy tengeralattjáró elhárító hajók (az orosz besorolás szerint)- a hajókhoz értők Udaloj osztályként ismerik - javításon és modernizáción esnek át a projekt 1155M alapján, így újabb 10 évet le tud húzni az orosz flotta kötelékében.
Kérdéseidre válaszolva : Azért van kint a hajó orr része mert kihúzták a vízből, magasabban van mint a tat része. Minden hajó(amerikaiak is) rozsdásodik hiszen vasból(acélból) van, pláne 30 év szolgálat után...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Már rég eldöntött dolog és a szerződés is alá van írva a projekt 1155 Nagy tengeralattjáró elhárító hajók (az orosz besorolás szerint)- a hajókhoz értők Udaloj osztályként ismerik - javításon és modernizáción esnek át a projekt 1155M alapján, így újabb 10 évet le tud húzni az orosz flotta kötelékében.
Kérdéseidre válaszolva : Azért van kint a hajó orr része mert kihúzták a vízből, magasabban van mint a tat része. Minden hajó(amerikaiak is) rozsdásodik hiszen vasból(acélból) van, pláne 30 év szolgálat után...
pontosítsunk, 34 év szolgálat után még 10 év? az úgy túlzóan optimista..... no és a lényeg: fegyverzet oldalról mit tartalmaz a modernizáció?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 123
82 884
113
pontosítsunk, 34 év szolgálat után még 10 év? az úgy túlzóan optimista..... no és a lényeg: fegyverzet oldalról mit tartalmaz a modernizáció?
A Marsal Saposnyikovnál már többször le volt írva ...
A munkálatok során a régi fegyvereket leszerelik, kivéve az AK-630-at. A hajó Kalibr(Onyx,Cirkon) rakétarendszerrel, Paket komplexummal és modern rádióelektronikai fegyverekkel lesz felszerelve,ezenkívül új kommunikációs és navigációs rendszert is kap ahajó A hajótest szerkezeteinek cseréjére és a kábelutak 100%-os cseréjére is sor kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

Kopi2000

Guest
A Marsal Saposnyikovnál már többször le volt írva ...
A munkálatok során a régi fegyvereket leszerelik, kivéve az AK-630-at. A hajó Kalibr(Onyx,Cirkon) rakétarendszerrel, Paket komplexummal és modern rádióelektronikai fegyverekkel lesz felszerelve,ezenkívül új kommunikációs és navigációs rendszert is kap ahajó A hajótest szerkezeteinek cseréjére és a kábelutak 100%-os cseréjére is sor kerül.
Ennyi penzt szerintem meg nem erdemes belefeccolni egy 10 eves szolgalati idointervallumra... Ha egyaltalan elkeszul, akkor legalabb 15-20 evig meg rendszerben fogjak tartani....
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
A Marsal Saposnyikovnál már többször le volt írva ...
A munkálatok során a régi fegyvereket leszerelik, kivéve az AK-630-at. A hajó Kalibr(Onyx,Cirkon) rakétarendszerrel, Paket komplexummal és modern rádióelektronikai fegyverekkel lesz felszerelve,ezenkívül új kommunikációs és navigációs rendszert is kap ahajó A hajótest szerkezeteinek cseréjére és a kábelutak 100%-os cseréjére is sor kerül.
ezek szerint az alapvetően tengeralattjáró elhárító szerepkörből átfegyverzik csapásmérővé? amit hiányolok az egy "normális" légvédelmi fegyverzet, és azt se tudom, hogy ebbena fejlesztésben lesz-e szenzor fúzió, vagy oroszosan minden új kütyü megkapja a saját felderítő és irányító rendszerét (hogy jó bonyolult legyen)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
ezek szerint az alapvetően tengeralattjáró elhárító szerepkörből átfegyverzik csapásmérővé? amit hiányolok az egy "normális" légvédelmi fegyverzet, és azt se tudom, hogy ebbena fejlesztésben lesz-e szenzor fúzió, vagy oroszosan minden új kütyü megkapja a saját felderítő és irányító rendszerét (hogy jó bonyolult legyen)
.
.
Az oroszok eddigi nagy hajomodernizalasai jellemzöen azt jelentettek, hogy felszerelnek ra uj dolgokat, betolnak mondjuk egy digitalis uj radarmunkaallomast a hidra, de az erröl buszken keszult fotok hattereben minden mas jol lathatoan (ös)regi maradt. A regi AK-630 is marad, szoval egy teljesen uj szuperlegvedelem mar csak emiatt is kizart.
.
A Kalibr ugy tunik, egy jo rendszer, es szinte barmire rapakolhato, de ettöl a hajo meg olyan lesz, mint a Trabant Hofi vicceben, hogy tamadni meg csak-csak lehet vele, de menekulni....?!
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000