1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Orosz hadiflotta

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - boki által indítva @ 2018. január 4..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Cirkon indítás(valószinü) víz alól-Szeverodvinszk(Jaszeny)

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  2. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    "rádiócsöndös" helyett nem rádiócsendes?
    Lehet valamit is tudni a 200+ harci és speciális feladatról?
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    DE. Csak én nem használok magyar billentyüzetet, így néha előfordul , hogy más magánhangzók kerülnek a szavakba. (ö,ő,ü is csak kódokkal tudok írni, hosszú ö, ü -t végképp)



    Te is tudod, hogy ezek titkos információk, így nem nyilvános.
     
  4. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Akkor honnan lehet tudni, hogy 200+. Lehet 20+, vagy 400+, teljesen mindegy számunkra, mert nincs mögötte semmi kézzelfogható.
    Te milyen billentyűzetet használsz?
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    A videóban hangzik el.( Nézd meg).
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

  7. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Szerintem ez a hajó életbentartását azért eröltetik mert ott is van egy Lölő putyinnak aki jópénzért mindig megpályázza a javítását.
     
    Roni likes this.
  8. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Mindenkinek van egy kedvence. A kép bal felső sarkában van egy másik hajó, aminek a hátsó részén van egy zöld "H" betűs leszálló fedélzet. Az mi lehet?
     
  9. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Nem úgy gondoltam, hogy Te találtad ki, hanem minek mondanak ilyeneket? Nesze semmi, fogd meg jó.
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Mert hadititok. Senkinek nem mondják el még az újságíróknak sem, hogy mit csináltak a Csendes-óceánban 50 napig.
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    Il-38 aknákat old
     
    fishbed likes this.
  12. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Azért jót nevetnék, ha a nagy sündörgésben egyszer csak letakarnák a hagyományos meghajtású, sísáncos Kuznyát, azután egy-két évvel levennék a ponyvát... és... jééé.... 120.000 tonnás catobar nuki hajó lenne belőle :)
     
    Wilson likes this.
  13. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Szuperlézerrel meg TIE Advanced-el.:p:D
     
    Wilson, Rotten878 and ogretankHU like this.
  14. boki

    boki Well-Known Member

    Aldar Cidenzsapov korvett(projekt 20380) megkezdte ma a tengeri teszteket(Japán-tenger)

     
    fishbed and notaricon like this.
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Kuznyecov dokkja
    [​IMG]
     
    fishbed and Rotten878 like this.
  16. Berzin

    Berzin Active Member

    Amennyit rakoltenek beleferhetne egy melysegi modernizacio.
     
  17. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Egy két részes orosz cikk első része:)

    Az "Armata" nyomán: az orosz tengeralattjáró erők válsága



    [​IMG]

    Az orosz tengeralattjáró erőknéll kialakult helyzet, ha nem is okoz aggodalmat, de nagyon keményen elgondolkodtat. Egyrészt úgy tűnik, hogy tengeralattjáró flottánk, amely nem olyan, mint a felszíni, az ország biztonságának garanciája, másrészt ...



    Másrészt a tengeralattjáró- flottával kapcsolatos problémák nem tegnap kezdődtek, és bűncselekmény az, hogy ezeket ecseteljük.

    Hosszú ideig az erre szakosodott médiánk olyan információkkal táplált minket, hogy „majdnem, holnapután, maximum a jövő héten” megkezdik a szállításokat a következő „világon egyedülálló” fegyverek flottájához. Természetesen színes leírással a holnap technológiájáról, és arra utalva, hogy mennyire nehéz lesz az ellenségnek, ha valami történik ezek ellen az eszközök ellen fellépni.

    És aztán, miután letelt az idő,és elkezdődött "kemény orosz mindennapi élet", elkezdődtek a történetek, hogy mindez a "holnap technológiája" biztosan velünk lesz holnap, de egyelőre nincs hová tenni a mai technológiát.

    És akik tegnap még vidáman sulykolták a fentieket, ma már azt mondják, hogy az "Armata" helyett a T-72 szolgál majd jól, a "Koalíció" helyett - "Akatsiya", és a Su-57 helyett egészen jó és Su-35.

    A Su-35 az első iterációban valóban nem rosszabb, mint a Su-57, tény. Más kérdés, hogy érdemes volt-e ennyit ennyit hangsúlyozni az "ötödik generációs vadászgépen" ...
    A helyzet közel azonos a haditengerészetnél. Már ismerjük a modern felszíni hajók építésének problémáit, nyilvánvalóan eljött az ideje annak felmérésére, hogy állunk a tengeralattjáró-flotta helyzetével.

    [​IMG]

    Nem olyan régen az Egyesült Hajógyártó Vállalat (USC) vezetője, Alekszej Rakhmanov nyilatkozott arról, hogy a csendes-óceáni flotta számára nem a 667 Lada, hanem a 636 Varshavyanka projektről szóló döntés teljesen helytálló volt.

    [​IMG]

    A "Varshavyanka" időbeli tesztelés alatt áll, és a "Lada", bár modernebb, de velük együtt az USC folyamatosan megzavarná a szállítási időt.

    Lefordítom normál nyelvre: az USC 677- "Lada" projekt hajói még nem tudják építeni. És eddig még nem is sejtik, hogyan lehet ezt megtenni az időkereten belül, amelyet egyébként senki sem nevezett meg.

    Érdekes, igaz? Senki sem határozza meg a határidőket, de az USC vezetője előre biztos abban, hogy a vállalat nem fogja betartani azokat.

    Jó hozzáállás. Olyan optimista.

    Az pedig, hogy Rakhmanov beismeri, hogy a Lada Varshavyanka fölött van, nem növeli a jó hangulatot. Valamint a jövőbe vetett bizalmat. Mivel a "Lada", amely jobb, mint a "Varshavyanka", a közös ős, a 877-s "Halibut" projekt ellenére sem építhető meg időben.

    Az egyiket valóban megépítették.az építése 1997-n indult, 2010-n állították hadrendbe. Elképesztő hatékonyság, hogy úgy mondjam. De a B-585-s "Szentpétervár" azóta sem vált teljes jogú harci tengeralattjáróvá.

    [​IMG]

    Nem is válhatott, mert nem tudták befejezni. A hiányosságok mennyisége túl nagy: egy befejezetlen motor, amely képtelen teljesíteni a tervezett teljesítményének több mint 50% -át, egy abszolút üzemképtelen Lira hidroakusztikus rendszer (amelynek költsége csaknem másfél milliárd rubel, ha van ilyen),amely valójában egy üzemképtelen lítium információs és vezérlőrendszer.

    Mindezek hátterében a TE-2 torpedókkal kapcsolatos problémák már csak apróságok.

    Nyilvánvaló, hogy szó sem lehet „Szentpétervár” bevetéséről. Ez valóban nem harci hajó. Ezért a B-585 a kísérleti hajó rangsorában vegetál. Talán valamit tesztelnek, kipróbálnak rajta stb. De a kérdés: erre épült?

    Ennek a régóta szenvedő projektnek két másik hajója még mindig a gyárban van. A B-586 "Kronstadt" -t 2005-n bocsátották vízre, a flottának 2021-n kellett volna leszállítani. A B-587 "Velikie Luki" -t egy évvel később, 2006-n . Ennek megfelelően azt ígérik, hogy 2022-n átadják.

    A dízelmotoros tengeralattjáró építése több mint 15 évig tart ez természetesen a "nagy tengeri hatalom" szintje, ahogyan néhány "szakértőnk" hiszi. Eközben a németek 5 éve építették meg a Project 212 hajóikat.

    Tehát a döntés a Varshavyanka felépítéséről a csendes-óceáni flotta számára teljesen értelmes és okos döntés. A csendes-óceáni flotta a régió flottája, amelyben problémáink vannak. Először is területi jellegűek,egy olyan országgal szemben amely Ukrajnával ellentétben, amelynek vannak igényei, de nincs flottája, kiváló flottával rendelkezik.

    Ismét az Armata T-72 párhuzam
    [​IMG]

    Különösen azt a vitathatatlan tényt figyelembe véve, hogy a "Varshavyanka" még mindig a "Halibut" modernizációja, a 877. projekt. És ez a projekt a múlt század 70-s éveiben született. Minden jellemzőjével együtt.

    "Halibuts" az ő idejükben finom hajók voltak. "Varshavyanka", amely kiderült, hogy egyszerűbb és csendesebb lett - szintén. Egészen rendes hajók, nincs mit mondani.

    A potenciális ellenfelek által adott "fekete lyuk" becenév pedig nem ok nélkül. Valójában a varsavjankák meglehetősen csendes hajók voltak.

    Még olyan hülyeségeket is olvastam, hogy a Varshavyanokat hipotetikus párharcokban tervezték használni az amerikai Los Angeles-i atomtengeralattjárók ellen. Pontosan kevésbé zajos.

    [​IMG]

    "Los Angeles" nukleáris tengeralattjáró
     
    Bleroka and fip7 like this.
  18. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    2.rész.

    A vélemény természetesen hízelgő. Nem értem, hogyan tudta volna elkapni a Varshavyanka, amelynek sebessége a víz alatt nem haladta meg a 20 csomót, Los Angeleset, amelynek sebessége 10 csomóval magasabb volt. Természetesen a dízel hajók, (amelyek költsége tízszer kisebb) képesek ellenállni az atomhajtású hajóknak,a válasz bizonyos körülmények között igen. De összességében egy ilyen felvetés komolytalan elképzelés.

    De hála Istennek Varshavyanka, nem került ilyen konfrontációba, aztán az amerikaiak még gyorsabbak és csendesebbek lettek a "Seawulfs" és a "Virginia", amelyek lopakodásban és szonártechnikában egyaránt előnyben vannak. A hidroakusztikát tekintve az amerikaiak mindig erősebbek voltak, ez sajnálatos, de ez a tény.

    Egyébként érdemes megjegyezni, hogy potenciális ellenfeleink sem ültek tétlenül, és dízel-elektromos tengeralattjárókban kezdtek megjelenni levegőtől független meghajtások. Ezek az új lopakodó új tengeralattjárók egyenlőek lehetnek a nukleáris tengeralattjárókkal, a plusz autonómiának(levegő független meghajtás) köszönhetően és "Varshavyanka" "hirtelen" megszűnt a világ legjobb dízelmotoros tengeralattjárója lenni.

    Természetesen ettől függetlenül ezeket az orosz dízel tengeralattjárókat megvették. Olyan nagy tengeri hatalmak, mint Algéria. De el kell ismernünk, hogy az új generáció hajói, amelyeket Németország, Norvégia, Svédország, sőt Spanyolország fejlesztett ki, sok szempontból megelőzték a mi dízel-elektromos tengeralattjáróinkat.

    Ennek eredményeként kiderült, hogy új dízelmotoros tengeralattjáróra van szükségünk. Amelyeknek egy modern erőforrással kell rendelkezniük i. De sok okból ezt lehetetlen megépíteni jelenleg számunkra, ezért nézzük tehát a Balti-tengert.

    Az erőviszonyok:

    Németország: a 212. projekt 6 tengeralattjárója. Új.
    Svédország: 5 PL. Nem olyan új, mint a németek, de mégis moden.
    Hollandia: 4 PL. Svéd szinten vannak.
    Lengyelország: 4 PL. Új.
    Norvégia: 6 PL. Svédország szintjén vannak.

    Összesen: 25 tengeralattjáró a potenciális ellenfelek táborába tartozó országokból.

    Mi van nálunk? : EGY az az egy tengeralattjáró. B-806 "Dmitrov". És ez nem "Varshavyanka",de még mindig "Halibut", 1986 óta működik.

    [​IMG]

    Luxus, igaz? A 2002-n és később gyártott német és lengyel hajók árnyékában ez egyszerűen összehasonlíthatatlan.

    Gondolod, hogy a Csendes-óceánon, ahol korszakos döntést hoztak Varshavyanka megépítéséről, ott jobb a helyzet?

    Nem, ott még rosszabb.

    Abban a térségben az első számű flotta - természetesen az amerikai haditengerészeté. Ott a főszerepet az atom tengeralattjárók játsszák, amely ellen a Varshavyanka osztálynak csak minimális esélye van,amely esély valójában csak abban áll, hogy torpedót indítanak a csendesen lesben álló helyzetből.

    Az óceánban "csendesen lesből" taktika rossz ötlet. Minden ilyen akció, ami a pálya feladásával kapcsolatos azt eredményezi- hogy az amerikai hajó csomóba köti a mieinket.

    A második flotta japán. A japán sárkányok nagyon erős hajók.

    [​IMG]

    Nem versenyezhetünk Japánnal az elektronika terén, egyrészt ezek a következő generációs hajók. A kawasaki Stirling motorok hajtják őket, ami azonnal megnehezíti minden a So Ryu osztályú hajók ellenfeleinek a dolgát, mivel ezek a japán hajók autonómabbak, csendesebbek és kifinomultabbak a nyomkövetés és a célzási felszereltség szempontjából.

    12 "Sárkány" épült, de ki mondta, hogy a japánok megállnak?

    A harmadik flotta a dél-koreai. Világos, hogy nincs mit megosztanunk a koreaiakkal, de ki Szöul fő szövetségese / tanácsadója? Moszkva? Nem, Washington. Ezért Dél-Koreát ennek az oldalnak a szövetségesének kell tekinteni. Sőt, Észak-Korea, amely mögött Kína áll,is a politikai mérleg másik oldalán áll.

    Tehát mi van Dél-Koreában? .

    Az első generáció 209 / KSS-I típusú. Ez egy német projekt, amelyet sok olyan ország vásárolt meg, amelynek nem sikerült saját magának kefejlesztenie és megépítenie a saját tengeralattjáróikat t. Ma is nagyon csendes hajók, tökéletesek a part menti vizekre.

    Második generáció. Ismét "német nők",ez a 214 / KSS-II projekt. A már megépítettek belőle 9-t és még több áll építés alatt . Ezek a hajók modernebbek, mint a Varshavyanka hajóink.

    [​IMG]

    Harmadik generáció. Az SS 083 DosanAnChang-Ho , a KSS-III projekt. Úgy gondolják (elméletileg), hogy ez a hajó az amelyik (egy meghatározhatatlan ideig) a világ legjobb nem nukleáris tengeralattjárójává válik. Levegőtől független energiarendszerek, kiváló víz alatti sebesség (20 csomó), 10 000 mérföldes hatótávolság.

    Felmerül a gyanú, hogy a koreai hajógyártókat, akik ma már messze a legjobbak a világon,egy nagyon kedves szövetségesük, jó és modern technológiákkal látta el, új pályára állítva ezzel a koreaiakat. És ez egy nagyon kellemetlen pillanat, mert ki tudja, a koreaiak a KSS-III projekt a már bejelentett kilenc hajójára korlátozódik-e, vagy a japánokhoz hasonlóan megnő az étvágyuk ?

    Ha azt mondjuk, hogy a Csendes-óceánon a helyzet nem kedvez nekünk, az nem fejezi ki jól a helyzetet. 20 (a teljes szám 70) amerikai atomtengeralattjáró
    (az USA-n egyáltalán nincsenek dízelmotoros tengeralattjárói), 12 japán, körülbelül 20 dél-koreai ... Még a koreaiakat is figyelmen kívül lehet hagyni, és íme, miért.

    A csendes-óceáni flottánál szolgálatban állunk:

    - 1 db 971-s projekt szerinti nukleári tengeralattjáró (három javítás alatt áll);
    - a 87-s "Halibut" (a 90-s években épült) projekt 5 dízel-elektromos tengeralattjárója;
    - 1 dízel-elektromos tengeralattjáró a 633-as "Varshavyanka" projekt.

    Nos, ha a koreaiakat kivesszük az egyenletből . 5: 1 arányban lesz, nem a mi javunkra.

    Igen, a nukleáris tengeralattjárókról a következő cikkben fogunk beszélni, itt is több érdekes dolog van.

    És ami a legfontosabb: valahogy nincsenek szövetségeseink. Igen, Észak-Korea nem nukleáris tengeralattjáró-flottája több mint 70 dízel-elektromos tengeralattjáróból áll. De, mint minden más a KNDK-n, itt is régi dolgokat vásároltak vissza a Szovjetuniótól és a Varsói Szerződésben olcsón részt vevő országoktól.

    Kína ... Kínáról sem akarok beszélni, mert Kínának megvan a maga útja.

    Tehát van hat "Varshavyanka" kilátásban, amelyek modernizálva vannak a KR "Kalibr" számára . De mi értelme van egy modern cirkálórakétának, ha hordozója „kiég”, amint elhagyja a kikötőt?

    Természetesen a "speciális robbanófejjel", azaz nukleáris robbanófejjel rendelkező "Kalibr" - egy nagyon jó érv a "ki a menőbb" vitában. De az érvet továbbra is át kell adni az ellenfélnek. De ezzel csak újabb problémák merülhetnek fel.

    Tehát az arány nem 5: 1, hanem 3: 1, plusz a "Kalibers" - ez toleránsabb, ha ...

    Ha épülnek.

    De ezzel megint ... mint mindig problémák adódtak. Úgy tűnik, hogy a hajókat építik, úgy tűnik, minden megvan, de sajnos az USC (a vállalat sajtószolgálata szerint) augusztusban "kissé elmaradtak az építkezés ütemtervétől". És az ötödik és a hatodik hajó gerincének lefektetése még nem történt meg "a beszállítókkal kapcsolatos problémák miatt".

    Ha megnézzük a száraz számokat, mennyi időbe telik egy-egy dízel-elektromos tengeralattjáró felépítése különböző országokban, akkor rossz gondolatok kezdenek megjelenni a fejemben.

    A németek átlagosan 5 évig építik a 212-es Project hajóikat.
    A japánok átlagosan 4 év alatt készítik el a Ryu hajókat.
    A koreaiak átlagosan 2 év alatt megépítik a Project 214 hajókat.

    Ez az időszak hazánkban nagyon instabil. 2–15 évbe is telhet egy Varshavyanka típusú hajó megépítése.

    Az eredmény nem túl szép. Nem vagyunk képesek új hajót építeni modern meghajtó rendszerrel. Ladát a múlt század 80-as évei óta építik, és nem tehet
    ilyesmit. Nincs levegőtől független meghajtás, és ez ellen sem lehet mit kezdeni.

    Kiderült tehát, hogy csak egy dolgunk maradt: szegecselni a régi és versenyképtelen "Varshavyanka" -t,ha valaki azt gondolja,hogy ezek majd felülmúlják a modernebb német, japán és koreai hajókat, az valamiféle csodát remél.

    De valószínűleg nem történik csoda. ,


    [​IMG]

    Most sokan biztosan magabiztosan mondják: kiváló atom tengeralattjáróink vannak. Nincs mitől tartanunk!

    A nukleáris tengeralattjáró-flotta felépítésének problémáiról a második részben fogunk beszélni.
     
    tong djagbu, Bleroka, fip7 and 2 others like this.
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Az "Armata" nyomán: Oroszország atomtengeralattjáróinak válsága


    [​IMG]
    Fotó: CrazyMk / forums.airbase.ru



    Folytatjuk a tengeralattjáró erőink témáját és a hozzájuk kapcsolódó nem túl kellemes helyzet elemzését. Egyrészt jó tudni, hogy ha valami történik, a víz alatti szörnyeink lebontják akár az egyik kontinenst is a föld színéről.

    Másrészt szeretném azt gondolni, hogy ezek nem fantasztikus álmok. Hogy hajóink valóban gyorsan haladnak, mélyen merülnek, nem lehet őket könnyen fellderíteni, és fegyvereik garantálnak mindent, amit garantálni kell.
    De az omszki tengeralattjáróval történt szenzációs esemény, amely során valamilyen oknál fogva felszínre emelkedett az Alaszka közelében végzett gyakorlat során, elgondolkodtatja az embert, hogy minden ilyen felhőtlen lenne?

    [​IMG]
    Fotó: zaksobr.kamchatka.ru

    Nyilvánvaló, hogy katonai vezetésünk nem fog igazat mondani az esettel kapcsolatban, de nem sok oka lehet annak, amely egy nukleáris tengeralattjárót felszínre kényszerít. Ezért érthető, hogy az amerikaiak miért aggódtak ennyire.

    A haditengerészeti ügyekben jártas szakemberek szerint,három eset lehetséges amely arra kényszerít egy tengeralattjárót,hogy a felszínre emelkedjen.

    Az első - ha baleset, tűz, vészhelyzet van a fedélzeten. Ez egyértelmű.

    A második - ha beteg vagy sebesült van a fedélzeten,és sürgősen fel kell vinni a felszínre. Szintén érthető. A hajó feljön, és várja a helikoptert, amely elveszi azt a személyt, aki életveszélyben van.

    A harmadik: "ha a kiképzési terv előírja". Nagyon homályos megfogalmazás.

    Nehéz megmondani, mi történt valójában. Az omszki legénység nagyon tapasztalt, különféle díjakkal jutalmazták a különféle kiképzési feladatok elvégzéséért, de mégis maradt némi kétely. Igen,nem az amerikai felségvizeken emelkedtek a felszínre. Nincs ok az aggodalomra, de az a tény, hogy a védelmi minisztériumunk, amely általában nagyon bőbeszédű a sikerek kommunikálásában, szerényen elhallgatott,és a médiára hagyta a helyzet "megoldását" , már sokat elmond.


    Tegnap (vagyis 10 évvel ezelőtt) sokat beszélgettünk az összes nukleáris tengeralattjáró általános újrafegyverzéséről Kalibr cirkálórakétákkal. Az ötlet valójában jó,de nem szabad egy ilyen döntés hasznosságát túlértékelni mert a "Kalibr" valóban jó rakéta, de a "Kalibr" önmagában nem erősítheti meg az ország védelmi képességét.

    Ennek ellenére számos sajtóorgánum a Honvédelmi Minisztérium javaslatára közzétett információkat arról, hogy az összes továbbfejlesztett Project 949A tengeralattjárót Kalibr rakétával látják el. A lőszerterhelés hajónként 72 egység lesz.

    [​IMG]

    Antejev számára ez logikus döntés. Ennek ellenére ez a legnagyobb számú nukleáris meghajtású tengeralattjáró, amely képes megoldani az ellenséges hajók harc csoportjainak leküzdését.

    A 11 épített hajóból (a "Belgorod" nem számít) 4 már a "kés alá" került, 5 a különböző összetettségű javítások után továbbra is szolgál, kettő
    ("Irkutsk" és "Cseljabinszk") pedig éppen ezen a modernizáción van , amely 2023-g tart.

    A többivel kapcsolatban még mindig nagyon nem világos mi a helyzet.

    Valójában érthetőek parancsnokságunk követelményei az új típusú fegyverek leggyorsabb bevezetésére. Régen, az új évszázad elejétől világossá vált, hogy a flottánk által használt fegyverrendszereket , korszerűsíteni kell. Igazi, nem a sajtónak szóló, "jövőre lesz egy csodafegyverünk" szöveggel, hanem olyan valós dolgokkal, amelyek a potenciális ellenfeleket gondolkodásra késztetik.

    Egyébként nemcsak az Antei, hanem a Project 971 és 945A tengeralattjárók kapcsán is úgy döntöttek, hogy modernizálják őket az "X +" szintre. Ez teljesen indokolt lépés.

    Kinek kell ezt megtennie? Természetesen a gyártóknak. A 949A projekt hajóinak javítására vonatkozó javaslatokat dolgozott ki a "Rubin" központi tervező iroda, a 945-s projekt hajóival kapcsolatos munkákat a "Lazurit" központi tervező iroda, és a 971-s projekt hajóinak korszerűsítését a SPMBM "Malachite" kapta.

    A pénzt a költségvetés allokálta, amiről a vállalkozások természetesen tudtak. Örömmel készítettük elő a 2009-s hajókra az úgynevezett "közepes javítást", amelyet a hajó becsült élettartamának közepén hajtanak végre. Amely során összes hajórendszert meg kellett javítania, és az elektronikát szükség szerint korszerűbbre cserélni. A javítás csúcsa pedig az volt, hogy a KR "Kalibrt" -t hajókra telepítsék.

    Mi szerepel a listán?

    Projekt 949A. 7 hajó, ebből 2 javított állapotban van, 2 korszerűsített.

    [​IMG]
    Fotó: http://mil.ru

    Projekt 971.9 (10) hajó, 4 (5) javítás alatt áll,4 korszerűsítve .
     
    Bleroka and fip7 like this.
  20. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    2.rész

    [​IMG]

    A különbség egy hajó a javítás alatt álló K-331 Magadan miatt van, amelyet a javítás után azt Indiának terveznek bérbe adni.

    945A projekt. 2 hajó, mind a kettő "szervizben", mind a kettő javításban és korszerűsítésben.

    [​IMG]

    Általában kijelenthetjük,hogy 11 év alatt csak 6 megfelelően korszerűsített tengeralattjárót kaptunk. Ez nem sok, tekintve, hogy ezek mennyi pénzt és erőforrást vettek ezek igénybe.

    "Kalibr". Mivel az összes lehetséges hajó teljes "kalibrálásáról" beszélünk, ez a szempont. . Nem egy vidám helyzet, ha összehasonlítjuk az amerikai flotta képességeivel a Tomahawks szempontjából.

    Itt sok szakértő nyíltan ellenzi a Buyan-M típusú kis rakétahajók építését, mivel a hajók pénzbe kerülnek,és sok probléma van velük,

    Itt két kérdésben értek egyet, mert egy cirkáló rakétahajó képességei a Kaszpi-tengeren az egy dolog de az atomtengeralattjáró ugyanazokkal a rakétákkal Észak (például) Amerika partjaitól problémamentesen tartózkodhat 200 km-re.

    A nukleáris tengeralattjáró cirkálórakétákkal mindenképpen hatékonyabb lesz, mint a partja közelében lévő RTO-k. Bár az MRK is nagyon szükséges dolog, mert ez is hozzájárul annak megakadályozásához, hogy bárki nyugodtan cirkáljon a partjainknál
    Vagyis az MRK pusztán védekező fegyver (rendben, majdnem), és atomtengeralattjáró is szinte védekező.

    De a nukleáris tengeralattjárók,legalább teljes mértékben a mieink, ami nem mondható el a kis felszíni cirkáló rakétahordozóinkról. Amelyek kapcsán van még egy negatívum. Ezek a kínai motorok.Amelyek nagyon messze vannak az ideálistól, de a mi motorjaink még rosszabbak. Az orosz hajó dízelmotorjai rosszabbak, mint a kínaiak abban az értelemben, hogy az orosz dízelmotorok egyszerűen nem léteznek.

    És ha nem értünk egyet azok véleményével, akik azzal érvelnek, hogy egyelőre nem kellett volna pénzt költeni a "szúnyogflottára", hanem "mindent meg kellett tenni" a tengeralattjárók korszerűsítése érdekében, akkor 2023 fordulójára (vagy valamivel később,) megkapta volna a "Kalibr" elméleti megtakarításának megduplázását.

    De el kell ismerni, hogy a duplázás nem nullázás. A megkétszerezés kézzelfogható potenciállal rendelkezik mind nekünk, mind az ellenségnek.

    De valahogy úgy történt, hogy a munka nem úgy zajlott, ahogy azt ideális esetben szeretnénk. Csak sejteni lehet, miért mentünk egyszerre két úton, és elakadtunk mindkettőn.

    Az RTO-k építése a 12-l állt meg. 12 MRK-n pedig csak 96 kaliber-indító cella van. Vagyis összehasonlítható két tengeralattjáróval. Ez azonban nem elég.

    [​IMG]

    És a tengeralattjárókkal kapcsolatban sincs minden rendben. A modernizációs munkálatok nagyon lassan folynak. Sőt, vannak információk arról, hogy a modernizációs munkát folyamatosan "finomították". Azt mondani, hogy az összes javítás alatt álló hajót megfelelően korszerűsítik, kissé ... ésszerűtlen.

    A Honvédelmi Minisztérium nem nyújt normális információkat, és nem is nagyon helyes elhinni a pletykákat. sem

    Ugyanakkor a "szabad levegőbe" szivárgó információknak köszönhetően sok szakértő arra a következtetésre jut, hogy a javítások némileg eltérően zajlanak, mint azt korábban bemutatták.

    Az "Irkutszk" és a "Cseljabinszk" kapcsán nyilvánvalóan nem fogják betartani a határidőt, erről a közeljövőben többet tudhatunk majd meg. Ezeken a hajókon 2013 óta folyik a munka, és valamilyen oknál fogva nincs információ arról, hogy milyen közel járnak a befejezéshez.

    A 971-s projekt javításra kiküldött hajói közül csak a K-328 és a K-461 készül normál közepes javításon, ezt követően a hajó élettartama 10 évvel meghosszabbodik. A többi hajónál a műszaki készültséget állítják helyre és az egyes rendszereket véglegesítik.

    De ha a hajókon nem hajtják végre megfelelő javításokat és korszerűsítéseket akkor azok a múlt század 90-s éveinek szintjén maradnak, vagyis harminc évvel ezelőtti szinten.

    Valójában a modernizáció, ha hozzáértő módon és megfelelő pénzügyi támogatással történik, mint a hasonló amerikai tapasztalatok mutatják, hatékony dolog. Az amerikai haditengerészet valóban az 1980-s évek első felében gyártott Ohio és Los Angeles osztályú tengeralattjárókkal rendelkezik. De ezeket a hajókat senki sem merné korszerűtlennek nevezni. Ezek még manapság is egészen ütőképes harci egységek.

    És ennek az egésznek a kizárólagos kulcsa az időben történő korszerűsítések és a kizárólag erre fordított összegek.

    Tudjuk, hogyan kell luxus és félelmetes tengeralattjárókat építeni. Ez vitathatatlan tény, és nincs értelme kétségbe vonni. Mérnökeink és tervezőink több olyan egyszerűen csodálatos tengeralattjáró-családot hoztak létre, amelyek képesek lesznek a "pajzsunkat" addig tartani, amíg új hajók szolgálatba nem állnak.

    De a 20 évig szolgálatban lévő hajóknak "naprakésznek" kell lenniük. Csökkentett zaj, nagyobb autonómia, hatékonyabb harci rendszerek és fejlett fegyverek.

    Nem képes-e a tervezőirodánk csökkenteni ugyanannak a 945-s és 949-s projektnek a zajszintjét?De Igen képes, a 971-s projekt már tényleg rendben van a zaj szempontjából, ha hozzáadjuk a "Kalibr"-t -egy tényleg nagyon komoly harceszköz lesz.

    Nincs annyi tengeralattjárónk, mint az amerikaiaknak.

    [​IMG]

    Az összehasonlítás egyáltalán nem kedvez nekünk, és ebből a helyzetből csak egy kiút van - a minőséget választani a mennyiséggel szemben. 36 atom tengeralattjárónk a 70 amerikai tengeralattjáróval szemben nem túl kellemes helyzet. Így a meglévő hajóinkat (remélem, mindenki megérti, hogy 30 új tengeralattjáró rövid időn belül történő megépítése Oroszország számára megoldhatatlan feladat) egy olyan szintre hozni, amely szintnél a tulajdonságok és a fegyverek minősége kiegyenlíti a mennyiséget.

    Tengeralattjáróinkhoz rendelkezésére állnak nagy hatótávolságú tengeralattjáró-ellenes fegyverek a Answer tengeralattjáró-ellenes rakéták és a Lasta-torpedók formájában, amelyek a csatában érezhető előnyt nyújthatnak hajóinknak, mivel az amerikaiak rosszabb helyzetben vannak az ilyen fegyverek tekintetében. Pontosabban, még az új Virginia sem rendelkezik ilyen minőséggel.

    De ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy hátradőlhetünk. Éppen ellenkezőleg, az amerikaiak nem nyugszanak, amíg nem hoznak létre új anti-torpedót. Végül is az amerikai haditengerészet nagybetűvel van megírva és finanszírozva.

    Ezért sajnálatos módon el kell ismernünk, hogy azok a csillagászati összegek dollárban, az amerikai tengeralattjáró-flottát egy fokkal magasabb polcra teszik, mint az oroszt.

    Az üdvösség, mint már említettük, a modernizációban van. De itt ismét hiányosságok vannak, mert eddig nem minden terv nem büszkélkedhet gyors és magas színvonalú megvalósítással. "Irkutszk", "Cseljabinszk", "Leopard", "Farkas" - ez minden, ami ma megvalósult a megfelelő modernizációban részesült hajók tekintetében.

    A Army-2020 fórumon (amely valamilyen oknál fogva pontosan az ilyen dolgok deklarálását szolgálja) bejelentették, hogy a 971-s projekt további két hajójának modernizálását.

    Természetesen ezeket a kijelentéseket jobb lenne januárban hallani, mint augusztusban.

    De ez mindenesetre még plusz két modernizált tengeralattjáró. Oké, persze, de jelenleg még„csak” 2020 van. De csaknem 10 év telt el azóta, hogy meghozták a modernizáció végrehajtásáról a döntést. És a hajók, mondhatni, még mindig ott vannak ... A javítási sorban.

    A 10 év pedig 10 év. A hajók 10 évvel idősebbek. 10 évesek lettek. Mechanika, csővezetékek, vezetékek és kábelek. Ha az az elektronikára gondolok sírni akarok ...

    [​IMG]


    Néhány szakértő a flotta állapotáról úgy véli, hogy az ilyen ütem már nem az átlagos javításról és korszerűsítésről van szó.

    Ez elég logikus állítás, mivel a rubel 2009 óta nagymértékben leértékelődött. Ugyanezért az összegért 2020-n egyszerűen irreális ugyanazt a 2014-s munkamennyiséget elvárni .

    Ennek megfelelően nagyon kellemetlen helyzetben vagyunk. A 971-s projekt hajói a "felszínen" maradnak, ugyanez vonatkozhat a 949-s projekt hajóira is,

    Kellemetlen. A P-700 "Granite" hajóellenes rakétarendszer, amelyet a múlt század 70-80-as éveiben hozott létre a nagy Chelomey, e század elején még mindig komoly fegyver volt. De most - bocsássanak meg, a "Granit" morálisan és fizikailag is elavult. Ez csak egy régi rakéta, amely minden bizonnyal veszélyt jelent az ellenségre, de ... De ez egy nagyon régi rakéta. És nem nehéz modern fegyverekkel semlegesíteni.

    Kellemetlen. És még kellemetlenebb, hogy a 949A projekt hajói nagyon jó potenciállal bírnak a modernizáció terén. Amit viszont nem fognak kihasználni, és ezeket a hajókat 2030 fordulójára egyszerűen (miután kimerítik erőforrásaikat) leírják őket..

    Milyen lehetőségek vannak? Nos, igen, építsünk új atom tengeralattjárókat. Sürgősen, Sztahanov ütemében.

    És itt megint nem minden zökkenőmentes. Oroszországnak ma egy új atom tengeralattjáró típusa van,ami hála Istennek, univerzális,és amely megépíthető. Ez a 855M Yasen-M tengeralattjáró .

    [​IMG]

    A 955 Borey tengeralattjáró, amely valójában egy nagyon magasan specializált hajó.
     

Ezen oldal megosztása