Orosz Légi-Kozmikus Erők

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Transaero és a VIM Airlines összeomlása után a legtöbb pilóta úgy döntött, hogy elhagyja Oroszországot,minthogy at Aeroflotnál maradjon, amely átvette a Transaero eszközeit.9. Az állami polgári repülési óriásnak szintén a nyugdíjba vonulással és a képzett személyzet távozása miatt megdöbbentő pilótahiánnyal kell szembenéznie, és valószínűtlen, hogy a folyamat megfordul, figyelembe véve a pilóták nehézségeit a 2014-es és 2015-ös engedély megújításával, valamint a kedvezőtlen bánásmóddal. Abban az időben az embereket fenyegetették és az engedélyük megújítását célzottan megállították, hogy megakadályozzák őket, hogy elhagyják Oroszországot egy külföldi munkáltató felé, ám még mindig keveset tettek annak érdekében, hogy alternatív foglalkoztatást találjanak.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Egy nagy ellenféllel folytatott harcban az Oroszország légierője jelentős hátrányban van, mivel egységeinek nagy része izolált repülésekre irányul (a kevés kiképzési idő miatt), míg az ellenség jelentős haderő-összevonásra képes. A polgári pilóták hiánya szintén növeli ezt a problémát, mivel nincs utánpótlás, és nincs aki a kisegítő gépeket vezesse.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Továbbra sincs átfogó program összetett vadász bevetési gyakorlatokra. A SzU ezeket Türkmenisztánban tartotta a Marah légibázison.
Úgy tűnik, hogy az orosz VKS a hanyatlás után intézményi szinten küzd a fejlett légi harci gyakorlatok megtartása vagy újbóli bevezetése érdekében.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A modern orosz repülőgépek esetében a helyzet félelmetesen hasonló. A VKS-nek a következő évtizedben több mint 1000 vadászgép, többfeladatú és könnyűbombázó repülőgépet kellene leváltania, felújítania vagy modernizálnia. Ennek ellenére a hazai beszerzése ritkán haladta meg az 50 gépet évente, valamennyi típusnál. Modernnek nevezhető repülőgép az a 350, amit az elmúlt 12 évben vettek, de ezeknek a minősége is változó. A legelhíresültebb eset az Algériai MiG29esek esete, amit Algéria nem vett át, és végül az Orosz Légierő vette használatba. Ez ügyben a Mig iroda két magas rangú igazgatóját le is sittelték.
 
M

molnibalage

Guest
A modern orosz repülőgépek esetében a helyzet félelmetesen hasonló. A VKS-nek a következő évtizedben több mint 1000 vadászgép, többfeladatú és könnyűbombázó repülőgépet kellene leváltania, felújítania vagy modernizálnia. Ennek ellenére a hazai beszerzése ritkán haladta meg az 50 gépet évente, valamennyi típusnál. Modernnek nevezhető repülőgép az a 350, amit az elmúlt 12 évben vettek, de ezeknek a minősége is változó. A legelhíresültebb eset az Algériai MiG29esek esete, amit Algéria nem vett át, és végül az Orosz Légierő vette használatba. Ez ügyben a Mig iroda két magas rangú igazgatóját le is sittelték.
Az ugye megvan, hogy a korszerűbb gépek beszerzésével a világ minden légierőjének az állománya csökkent főleg a hh vége után? Honnan jön ez a nevetséges 1000 db-os szám, amikor az összes harcászati gép mennyisége nem éri el ezt és ezekből 300+ db az utóbbi 10 év gyártása...?

A Szu-27(Sz) már csak kettő században repül, nem rég írta le valaki.
A MiG- 9.12 is gyakorlatilag kihalt. Amíg 2007-8 táján a vadászgépek és papíron multirole gépek szinte mindegyike hidegháborús örökség volt, ez mára gyökeresen megváltozott. Ki lehet jelenteni, hogy bár darabszám csökkenés mellett, de megtörtént az szovjeteknél a generáció váltás. A tényleg hh-s 4. gen gépekről átálltak mára platformok terén 4+ és 4++ gépekre.

Ezt hányszor kell még linkelni?
usbQQrV.png


Ebből látszik, hogy
2013 óta minden évben legalább 50 új harcászati gépet vettek át és csak a markonyi Jak-130 nem volt ebből vadászgép vagy vadászbombázó.
Ebből látszik, hogy "a hazai beszerzése ritkán haladta meg az 50 gépet évente, valamennyi típusnál" dumád sem igaz. Mivel volt olyan év is, ahol ez 101 és 90 is volt, amiből csak 34 db volt Jak-130 így még 2013 előtti éveket nézve is ez bizony 50 gépes átlag új 9 évig. Ez 450 db gép cseréjét jelenti. Ezt brutális azt nézve, hogy 2008-ig mi történt. Kb. semmi. Exportra gyártottak csak korszerűnek nevezhető gépeket.

Szóval ne haragudj, a helyzet a szokásos. Téveszméid vannak.
A fentieknél az visszadobott algériai gépeket nem vettem bele, mert bőven 2010 előttiek. És igen, az arcpirító volt.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
A napokban egy rövid visszaemlékezést találtam az egyik orosz oldalon:

"На авиационном празднике Крылья России 2010г в Перми был очень интересный момент.
Тогда командование не разрешило поднимать в небо МиГ-31, а ограничилось пробежкой по полосе. Мало кто заметил, что к самолету вместе с летчиком шла пожилая женщина в высотно-компенсирующем костюме. Не спеша поднялась по стремянке и заняла место в штурманской кабине МиГа. Самолет запустился и, прорулив по рулежке, выполнил прерванный взлет. Этой женщиной была легендарная Марина Попович, знаменитая "Мадам МиГ". Военный летчик-испытатель 1-го класса, инженер-полковник ВВС в запасе, автор 102 мировых рекордов в области авиации на различных типах машин – удивительная женщина Марина Попович за свою летную карьеру освоила более 40 типов самолетов и вертолетов, испытывала авиационную технику в ГК НИИ ВВС им. В.П. Чкалова и КБ О.К. Антонова, в том числе по пяти видам самолетов в качестве ведущего летчика-испытателя. Её общий налет составил около 6 тысяч часов. Ее заслуги можно перечислять долго, но меня поразило ее преображение в кабине МиГ-31.... Пусть самолет и не должен был подниматься в небо, но Марина Лавреньтьевна была предельно сосредоточена. Видимо привычка всегда подходить к самолету максимально собранной осталась на всю жизнь..."

A lényege:
A 2010-ben Permben megrendezett, Oroszország Szárnyai nevű repülőnapon a MiG-31-esek nem repülhettek, de egy kigurult a felszállópályára, majd egy megszakított felszállás után vissza taxizott az állóhelyre.
Amiért ez érdekes, hogy a sturman ülésében egy idős hölgy ült. Marina Lavrentyevna Popovicsnak hívják, de repülős körökben "Madam MiG" néven ismert. A hölgy a légierő 1. osztályú berepülőpilótája volt. Aktív pályafutása során 102 világrekordot állított fel, több mint 40 különböző típusú merev- és forgószárnyas repülőeszközre szerzett jogosítást, és jó pár típus berepülésében volt aktív része. Egy időben az Antonov OKB gyári berepülőpilótája is volt. Az összesített repülési ideje jóval több 5.000 óránál. Tiszteletre méltó életpálya!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 566
85 001
113
A napokban egy rövid visszaemlékezést találtam az egyik orosz oldalon:

"На авиационном празднике Крылья России 2010г в Перми был очень интересный момент.
Тогда командование не разрешило поднимать в небо МиГ-31, а ограничилось пробежкой по полосе. Мало кто заметил, что к самолету вместе с летчиком шла пожилая женщина в высотно-компенсирующем костюме. Не спеша поднялась по стремянке и заняла место в штурманской кабине МиГа. Самолет запустился и, прорулив по рулежке, выполнил прерванный взлет. Этой женщиной была легендарная Марина Попович, знаменитая "Мадам МиГ". Военный летчик-испытатель 1-го класса, инженер-полковник ВВС в запасе, автор 102 мировых рекордов в области авиации на различных типах машин – удивительная женщина Марина Попович за свою летную карьеру освоила более 40 типов самолетов и вертолетов, испытывала авиационную технику в ГК НИИ ВВС им. В.П. Чкалова и КБ О.К. Антонова, в том числе по пяти видам самолетов в качестве ведущего летчика-испытателя. Её общий налет составил около 6 тысяч часов. Ее заслуги можно перечислять долго, но меня поразило ее преображение в кабине МиГ-31.... Пусть самолет и не должен был подниматься в небо, но Марина Лавреньтьевна была предельно сосредоточена. Видимо привычка всегда подходить к самолету максимально собранной осталась на всю жизнь..."

A lényege:
A 2010-ben Permben megrendezett, Oroszország Szárnyai nevű repülőnapon a MiG-31-esek nem repülhettek, de egy kigurult a felszállópályára, majd egy megszakított felszállás után vissza taxizott az állóhelyre.
Amiért ez érdekes, hogy a sturman ülésében egy idős hölgy ült. Marina Lavrentyevna Popovicsnak hívják, de repülős körökben "Madam MiG" néven ismert. A hölgy a légierő 1. osztályú berepülőpilótája volt. Aktív pályafutása során 102 világrekordot állított fel, több mint 40 különböző típusú merev- és forgószárnyas repülőeszközre szerzett jogosítást, és jó pár típus berepülésében volt aktív része. Egy időben az Antonov OKB gyári berepülőpilótája is volt. Az összesített repülési ideje jóval több 5.000 óránál. Tiszteletre méltó életpálya!

6000 óra
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szóvalhogy két éve egy gyakorlaton az egyik MiG-31es lelőtte a másikat.

the premature activation of the aircraft’s on-board radar station by the navigator and the unauthorized launch of the R-33 guided missiles by the commander,” the leaked report states. But the incident was also the result of a failure of the aircraft’s target-identification system (also known as an identification friend or foe, or IFF, system).



a repülőgép fedélzeti radarállomásának idő előtti aktiválása a navigátor által, és az R-33 irányított rakéták parancsnok általi engedély nélküli indítása ”- mondja a kiszivárgott jelentés. De az esemény a repülőgép célmeghatározó rendszerének (más néven azonosító barát vagy ellenség vagy IFF rendszer) meghibásodásának következménye.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szóvalhogy két éve egy gyakorlaton az egyik MiG-31es lelőtte a másikat.

the premature activation of the aircraft’s on-board radar station by the navigator and the unauthorized launch of the R-33 guided missiles by the commander,” the leaked report states. But the incident was also the result of a failure of the aircraft’s target-identification system (also known as an identification friend or foe, or IFF, system).


a repülőgép fedélzeti radarállomásának idő előtti aktiválása a navigátor által, és az R-33 irányított rakéták parancsnok általi engedély nélküli indítása ”- mondja a kiszivárgott jelentés. De az esemény a repülőgép célmeghatározó rendszerének (más néven azonosító barát vagy ellenség vagy IFF rendszer) meghibásodásának következménye.


Állítólag a Baget-55, vagy S-800, vagy mi fedélzeti számítógép se állt a helyzet magaslatán.

Az azért érdekelne, hogy milyen magasságon, és milyen sebességnél történt a katapultálás?.