Orosz Légi-Kozmikus Erők

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Orosz stratégiai légibázisok és bombázók járőrútvonalai .

E8envlMXsAQ25dC



A fekete nyilak a stratégiai bombázók járőrútvonalait jelzik. Fehér vonal szaggatott vonallal - hatótávolság tankolás nélkül. Szaggatott vonal - a Tu-95-ös bombázókról indított X-55-ös cirkálórakéták hatótávolsága.


A Laval Egyetem adatai, 2016.
Nem mintha ennek még lenne jelentősége, de ha végignézed a guglimapszon a Jeges Óceán partját, több elhagyott repülőtér van 3 kmes pályákkal.
 
W

Wilson

Guest
Az egész királyi sereg....

Oroszország teljes légiereje az amerikai tizenegy repülőgép-hordozó csapásmérő csoport egyike ellen.

 
W

Wilson

Guest

5 év börtön a hatáskör túllépéséért...​

FAecfVsXMAc3gBE

A 2019-ben lezuhant Mi-28-as helikopterért (2 pilóta meghalt) felelős ezredest 5 év börtönre ítélték.

Katonai egység parancsnokát ítélték el Krasznodarban a Mi-28-as balesete ügyében

A krasznodari katonai helyőrségi bíróság elítélte Jevgenyij Szuhodolszkij ezredest, akinek parancsára a 2019-es Mi-28-as helikopter lezuhanásakor a személyzet meghalt. A 35666-os számú egység volt parancsnokát öt év börtönbüntetésre ítélték, és két évre eltiltották bizonyos közszolgálati tisztségek betöltésétől. A polgári bíróság tárgyalást tart a kártérítésről.

A vizsgálat megállapította, hogy 2019-ben a helikopter személyzete egy menetrend szerinti repülés végrehajtása közben úgy döntött, hogy a rossz időjárási körülmények miatt a repülőtéren kívül száll le. A meglévő utasításokkal ellentétben Szuhodolszkij ezredes kiadta a parancsot, hogy a helikoptert a kényszerleszállás helyszínéről a bázisául szolgáló repülőtérre repüljön át. Szuhodolszkij ezredes utasítására Alekszandr Szkljankin alezredes, akinek nem volt megfelelő kiképzése az ilyen típusú gép vezetésére, és Ruszlan Kushnirenko őrnagynak kellett a Mi-28-al átrepülnie.

" Felszállás után körülbelül nyolc perccel a Mi-28-as a földnek ütközött. A baleset következtében Szkljankin és Kushnirenko meghalt, a mintegy 1 milliárd rubel értékű helikopter megsemmisült, és nem lehet helyreállítani" - közölte az Orosz Föderáció Nyomozó Bizottságának fő katonai nyomozati igazgatóságának sajtószolgálata. A bíróság megállapította, hogy Szuhodolszkij túllépte hatáskörét, ami súlyos következményekkel járt (a Büntető Törvénykönyv 286. cikke 3. részének 3. c) pontja). A Mi-28-as roncsait Platnirovszkaja Korenovszkij település közelében találták meg. A baleset oka a repülőtér környékén uralkodó nehéz időjárási körülmények - sűrű köd - voltak.


https://www.kommersant.ru/doc/5008105
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 682
65 834
113
Érdekes. Elkaszálták a felelős parancsnokot. Nálunk ez ismeretlen fogalom. Idehaza ha ilyen van, "mérlegelik a magasabb szempontokat" és a halottal vitetik el a balhét. Legalábbis fogalmazzunk úgy, volt már rá nem egyszer precedens.
Ahogy arra is, ha csak anyagi kár keletkezik, de a főnök miatt, akkor is kihozzák nullára a felelősök körét. De olyanra is volt példa, hogy a műszakiakat cseszik le.

Ezek az oroszok nagyon buták. Tudhatnák, hogy a parancsnok azért parancsnok, mert ő már nem felel semmiért.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113

5 év börtön a hatáskör túllépéséért...​

FAecfVsXMAc3gBE

A 2019-ben lezuhant Mi-28-as helikopterért (2 pilóta meghalt) felelős ezredest 5 év börtönre ítélték.

Katonai egység parancsnokát ítélték el Krasznodarban a Mi-28-as balesete ügyében

A krasznodari katonai helyőrségi bíróság elítélte Jevgenyij Szuhodolszkij ezredest, akinek parancsára a 2019-es Mi-28-as helikopter lezuhanásakor a személyzet meghalt. A 35666-os számú egység volt parancsnokát öt év börtönbüntetésre ítélték, és két évre eltiltották bizonyos közszolgálati tisztségek betöltésétől. A polgári bíróság tárgyalást tart a kártérítésről.

A vizsgálat megállapította, hogy 2019-ben a helikopter személyzete egy menetrend szerinti repülés végrehajtása közben úgy döntött, hogy a rossz időjárási körülmények miatt a repülőtéren kívül száll le. A meglévő utasításokkal ellentétben Szuhodolszkij ezredes kiadta a parancsot, hogy a helikoptert a kényszerleszállás helyszínéről a bázisául szolgáló repülőtérre repüljön át. Szuhodolszkij ezredes utasítására Alekszandr Szkljankin alezredes, akinek nem volt megfelelő kiképzése az ilyen típusú gép vezetésére, és Ruszlan Kushnirenko őrnagynak kellett a Mi-28-al átrepülnie.

" Felszállás után körülbelül nyolc perccel a Mi-28-as a földnek ütközött. A baleset következtében Szkljankin és Kushnirenko meghalt, a mintegy 1 milliárd rubel értékű helikopter megsemmisült, és nem lehet helyreállítani" - közölte az Orosz Föderáció Nyomozó Bizottságának fő katonai nyomozati igazgatóságának sajtószolgálata. A bíróság megállapította, hogy Szuhodolszkij túllépte hatáskörét, ami súlyos következményekkel járt (a Büntető Törvénykönyv 286. cikke 3. részének 3. c) pontja). A Mi-28-as roncsait Platnirovszkaja Korenovszkij település közelében találták meg. A baleset oka a repülőtér környékén uralkodó nehéz időjárási körülmények - sűrű köd - voltak.


https://www.kommersant.ru/doc/5008105
miért is kellett meghalni egy ennyire egyben maradt gépben?
 
  • Hűha
Reactions: Miskolci Ogre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 682
65 834
113
miért is kellett meghalni egy ennyire egyben maradt gépben?
A Mi-28-as egy igen masszív szerkezet. Nehéz, erős, páncélozott. Egy amolyan repülő tank. A tizenakárhány tonnás repülő tömegben, ahol a szerkezet igen erősre van méretezve, hogy bírja a találatokat, a földnek csapódáskor a leggyengébb láncszem az emberi test.
Másképp szólva: ülj bele egy BTR-be és zuhanj le vele. Nem biztos, hogy a BTR durván fog deformálódni, de te egészen biztosan nem maradsz életben.
 
W

Wilson

Guest
A Mi-28-as egy igen masszív szerkezet. Nehéz, erős, páncélozott. Egy amolyan repülő tank. A tizenakárhány tonnás repülő tömegben, ahol a szerkezet igen erősre van méretezve, hogy bírja a találatokat, a földnek csapódáskor a leggyengébb láncszem az emberi test.
Másképp szólva: ülj bele egy BTR-be és zuhanj le vele. Nem biztos, hogy a BTR durván fog deformálódni, de te egészen biztosan nem maradsz életben.
Bizony ez teljes mértékben így van ezt találtam róla az orosz neten..

Erősen páncélozott pilótafülkével rendelkezik a pilótafülke üvegezése ellenáll a 12,7 lövedékeknek a pilótafülke páncélozása a 20mm Vulcan gépágyú lövedékeinek..

Dlc4V.jpg

A Mi-28 pilótafülke a ZSU-23-4 "Shilka" -ból való lövés után (fotó Dmitrij Mironov archívumából..

A típus néhány korábbi luzuhanásakor is egyben maradt.


pyUUM.jpg

A Mi-28N helikopter "kemény" leszállása Mozdokon, 2013.08.16.

UCYQc.jpg

YCttk.jpg

qvmmI.jpg

A 43. számú Mi -28N balesete a Gorokhovets gyakorlópályán, 2009. 06. 19 (alsó kép - Szergej Suvorov, Dmitrij Mironov archívumából
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
A Mi-28-as egy igen masszív szerkezet. Nehéz, erős, páncélozott. Egy amolyan repülő tank. A tizenakárhány tonnás repülő tömegben, ahol a szerkezet igen erősre van méretezve, hogy bírja a találatokat, a földnek csapódáskor a leggyengébb láncszem az emberi test.
Másképp szólva: ülj bele egy BTR-be és zuhanj le vele. Nem biztos, hogy a BTR durván fog deformálódni, de te egészen biztosan nem maradsz életben.
Ugyan ez igaz a vasember cuccra.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 682
65 834
113
A futómű energiaelnyelő képessége kiváló, nincs is azzal semmi baj. A tüzelőanyagrendszer szakaszolhatósága már kérdéses, lásd a Rjazany-i esetet, amikor a pilóták így-úgy, de életben maradtak a földnek csapódás után, de a rendszer mégis kigyulladt. Az elől ülőnek annyi volt a mázlija, hogy gerintörtten, de ki tudott kászálódni, mert pont arra nyílt az ő fülkéjének az ajtaja, amerre épp nem volt tűz. Ez amúgy a Mi-24-esnél is így volt, az egyik pilótának mindenképpen van így esélye. A helikopter vezetője viszont a nyakába kapta az égő kerozint, így elevenen bennégett. Ha a tüzelőnyagrendszer is lezárná önmagát - ahogy ez jópár nyugati típuson már megoldott - akkor a futóra lezuhanás biztonsága tovább javulna.
A további Mi-28 balesetek képeit látva ugyanakkor az is szembeötlő, hogy a tűz így sem általános kísérője az erőteljes földetéréseknek.

Viszont a fent nevezett esetnél más volt a helyzet, mivel eleve nem futóra érkezett a gép. Az elsődleges energiaelnyelőként funkcionáló futómű, majd a másodlagos energiaelnyelőnek használt ülésbe épített amortizátorok, betétek így lényegében semmiféle szerepet nem tudtak játszani.
A nagy tömegű és masszív, ezáltal nagyon nehezen deformálódó gép összes becsapódási energiája tulajdonképpen személyeztet rögzítő hevederekre koncetrálódott.
A többit el tudjuk képzelni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 677
113
Érdekes. Elkaszálták a felelős parancsnokot. Nálunk ez ismeretlen fogalom. Idehaza ha ilyen van, "mérlegelik a magasabb szempontokat" és a halottal vitetik el a balhét. Legalábbis fogalmazzunk úgy, volt már rá nem egyszer precedens.
Ahogy arra is, ha csak anyagi kár keletkezik, de a főnök miatt, akkor is kihozzák nullára a felelősök körét. De olyanra is volt példa, hogy a műszakiakat cseszik le.

Ezek az oroszok nagyon buták. Tudhatnák, hogy a parancsnok azért parancsnok, mert ő már nem felel semmiért.
Ha megszegte a szabályzatot azzal, hogy a rossz idő ellenére is utasította a képzetlen pilótákat a repülésre-akik ilyen helyzetben még sosem repültek.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 677
113
Vojennaja Prijomka ma reggeli adása: Sz-70 "Ohotnyik" első orosz nehéz támadó drónt mutatja be. I.rész

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 499
84 677
113
A védelmi minisztérium megállapodott a Ka-52M helikopterek első darabjainak áráról. Mindegyik több mint egymilliárd rubelbe kerül - tudta meg az Izvestija. A továbbfejlesztett optikával, radarral és nagy hatótávolságú fegyverekkel felszerelt korszerűsített járművek most fejezik be a teszteket - a Honvédelmi Minisztérium már aláírta a szerződést a gyártóval az első 30 darabos tétel szállításáról. Árban az új helikopterek közel állnak a korábbi években vásárolt Szu-30SzM vadászgépekhez. A szakértők azonban megjegyzik, hogy ez az összeg még mindig jóval alacsonyabb, mint a globális fegyverpiaci versenytársaké.

Az első modernizált Ka-52M egyenként 1 milliárd 75 millió rubelbe kerül-derül ki az Izvestia rendelkezésére álló repülőgép-biztosítási dokumentumokból. Igaz, ez a "meztelen" "Superaligator" ára - nem tartalmazza a lőszert és a földi felszerelést, az alkatrészeket és egyéb tartozékokat. Valójában a Ka-52M költsége közel áll a Szu-30SzM többcélú vadászgépekhez (1 milliárd 187 millió rubel). Ugyanakkor a Szuperaligator sokkal olcsóbb, mint a Szu-35Sz (2 milliárd 287 millió rubel) és a Szu-57, ami több mint 3 milliárd rubelbe kerül a VM számára.

06_01_1.jpg