Orosz Légi-Kozmikus Erők

Orosz stratégiai légibázisok és bombázók járőrútvonalai .

E8envlMXsAQ25dC



A fekete nyilak a stratégiai bombázók járőrútvonalait jelzik. Fehér vonal szaggatott vonallal - hatótávolság tankolás nélkül. Szaggatott vonal - a Tu-95-ös bombázókról indított X-55-ös cirkálórakéták hatótávolsága.


A Laval Egyetem adatai, 2016.
Nem mintha ennek még lenne jelentősége, de ha végignézed a guglimapszon a Jeges Óceán partját, több elhagyott repülőtér van 3 kmes pályákkal.
 
ZAPAD-2021
Szu-35Sz gépek áttelepítése más (operatív)reptérre

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Baranovicsibe(Belarusz) orosz Szu-30SzM-ek érkeztek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az egész királyi sereg....

Oroszország teljes légiereje az amerikai tizenegy repülőgép-hordozó csapásmérő csoport egyike ellen.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

5 év börtön a hatáskör túllépéséért...​

FAecfVsXMAc3gBE

A 2019-ben lezuhant Mi-28-as helikopterért (2 pilóta meghalt) felelős ezredest 5 év börtönre ítélték.

Katonai egység parancsnokát ítélték el Krasznodarban a Mi-28-as balesete ügyében

A krasznodari katonai helyőrségi bíróság elítélte Jevgenyij Szuhodolszkij ezredest, akinek parancsára a 2019-es Mi-28-as helikopter lezuhanásakor a személyzet meghalt. A 35666-os számú egység volt parancsnokát öt év börtönbüntetésre ítélték, és két évre eltiltották bizonyos közszolgálati tisztségek betöltésétől. A polgári bíróság tárgyalást tart a kártérítésről.

A vizsgálat megállapította, hogy 2019-ben a helikopter személyzete egy menetrend szerinti repülés végrehajtása közben úgy döntött, hogy a rossz időjárási körülmények miatt a repülőtéren kívül száll le. A meglévő utasításokkal ellentétben Szuhodolszkij ezredes kiadta a parancsot, hogy a helikoptert a kényszerleszállás helyszínéről a bázisául szolgáló repülőtérre repüljön át. Szuhodolszkij ezredes utasítására Alekszandr Szkljankin alezredes, akinek nem volt megfelelő kiképzése az ilyen típusú gép vezetésére, és Ruszlan Kushnirenko őrnagynak kellett a Mi-28-al átrepülnie.

" Felszállás után körülbelül nyolc perccel a Mi-28-as a földnek ütközött. A baleset következtében Szkljankin és Kushnirenko meghalt, a mintegy 1 milliárd rubel értékű helikopter megsemmisült, és nem lehet helyreállítani" - közölte az Orosz Föderáció Nyomozó Bizottságának fő katonai nyomozati igazgatóságának sajtószolgálata. A bíróság megállapította, hogy Szuhodolszkij túllépte hatáskörét, ami súlyos következményekkel járt (a Büntető Törvénykönyv 286. cikke 3. részének 3. c) pontja). A Mi-28-as roncsait Platnirovszkaja Korenovszkij település közelében találták meg. A baleset oka a repülőtér környékén uralkodó nehéz időjárási körülmények - sűrű köd - voltak.


https://www.kommersant.ru/doc/5008105
 
Érdekes. Elkaszálták a felelős parancsnokot. Nálunk ez ismeretlen fogalom. Idehaza ha ilyen van, "mérlegelik a magasabb szempontokat" és a halottal vitetik el a balhét. Legalábbis fogalmazzunk úgy, volt már rá nem egyszer precedens.
Ahogy arra is, ha csak anyagi kár keletkezik, de a főnök miatt, akkor is kihozzák nullára a felelősök körét. De olyanra is volt példa, hogy a műszakiakat cseszik le.

Ezek az oroszok nagyon buták. Tudhatnák, hogy a parancsnok azért parancsnok, mert ő már nem felel semmiért.
 

5 év börtön a hatáskör túllépéséért...​

FAecfVsXMAc3gBE

A 2019-ben lezuhant Mi-28-as helikopterért (2 pilóta meghalt) felelős ezredest 5 év börtönre ítélték.

Katonai egység parancsnokát ítélték el Krasznodarban a Mi-28-as balesete ügyében

A krasznodari katonai helyőrségi bíróság elítélte Jevgenyij Szuhodolszkij ezredest, akinek parancsára a 2019-es Mi-28-as helikopter lezuhanásakor a személyzet meghalt. A 35666-os számú egység volt parancsnokát öt év börtönbüntetésre ítélték, és két évre eltiltották bizonyos közszolgálati tisztségek betöltésétől. A polgári bíróság tárgyalást tart a kártérítésről.

A vizsgálat megállapította, hogy 2019-ben a helikopter személyzete egy menetrend szerinti repülés végrehajtása közben úgy döntött, hogy a rossz időjárási körülmények miatt a repülőtéren kívül száll le. A meglévő utasításokkal ellentétben Szuhodolszkij ezredes kiadta a parancsot, hogy a helikoptert a kényszerleszállás helyszínéről a bázisául szolgáló repülőtérre repüljön át. Szuhodolszkij ezredes utasítására Alekszandr Szkljankin alezredes, akinek nem volt megfelelő kiképzése az ilyen típusú gép vezetésére, és Ruszlan Kushnirenko őrnagynak kellett a Mi-28-al átrepülnie.

" Felszállás után körülbelül nyolc perccel a Mi-28-as a földnek ütközött. A baleset következtében Szkljankin és Kushnirenko meghalt, a mintegy 1 milliárd rubel értékű helikopter megsemmisült, és nem lehet helyreállítani" - közölte az Orosz Föderáció Nyomozó Bizottságának fő katonai nyomozati igazgatóságának sajtószolgálata. A bíróság megállapította, hogy Szuhodolszkij túllépte hatáskörét, ami súlyos következményekkel járt (a Büntető Törvénykönyv 286. cikke 3. részének 3. c) pontja). A Mi-28-as roncsait Platnirovszkaja Korenovszkij település közelében találták meg. A baleset oka a repülőtér környékén uralkodó nehéz időjárási körülmények - sűrű köd - voltak.


https://www.kommersant.ru/doc/5008105
miért is kellett meghalni egy ennyire egyben maradt gépben?
 
  • Hűha
Reactions: Miskolci Ogre
miért is kellett meghalni egy ennyire egyben maradt gépben?
A Mi-28-as egy igen masszív szerkezet. Nehéz, erős, páncélozott. Egy amolyan repülő tank. A tizenakárhány tonnás repülő tömegben, ahol a szerkezet igen erősre van méretezve, hogy bírja a találatokat, a földnek csapódáskor a leggyengébb láncszem az emberi test.
Másképp szólva: ülj bele egy BTR-be és zuhanj le vele. Nem biztos, hogy a BTR durván fog deformálódni, de te egészen biztosan nem maradsz életben.
 
A Mi-28-as egy igen masszív szerkezet. Nehéz, erős, páncélozott. Egy amolyan repülő tank. A tizenakárhány tonnás repülő tömegben, ahol a szerkezet igen erősre van méretezve, hogy bírja a találatokat, a földnek csapódáskor a leggyengébb láncszem az emberi test.
Másképp szólva: ülj bele egy BTR-be és zuhanj le vele. Nem biztos, hogy a BTR durván fog deformálódni, de te egészen biztosan nem maradsz életben.
Bizony ez teljes mértékben így van ezt találtam róla az orosz neten..

Erősen páncélozott pilótafülkével rendelkezik a pilótafülke üvegezése ellenáll a 12,7 lövedékeknek a pilótafülke páncélozása a 20mm Vulcan gépágyú lövedékeinek..

Dlc4V.jpg

A Mi-28 pilótafülke a ZSU-23-4 "Shilka" -ból való lövés után (fotó Dmitrij Mironov archívumából..

A típus néhány korábbi luzuhanásakor is egyben maradt.


pyUUM.jpg

A Mi-28N helikopter "kemény" leszállása Mozdokon, 2013.08.16.

UCYQc.jpg

YCttk.jpg

qvmmI.jpg

A 43. számú Mi -28N balesete a Gorokhovets gyakorlópályán, 2009. 06. 19 (alsó kép - Szergej Suvorov, Dmitrij Mironov archívumából
 
A Mi-28-as egy igen masszív szerkezet. Nehéz, erős, páncélozott. Egy amolyan repülő tank. A tizenakárhány tonnás repülő tömegben, ahol a szerkezet igen erősre van méretezve, hogy bírja a találatokat, a földnek csapódáskor a leggyengébb láncszem az emberi test.
Másképp szólva: ülj bele egy BTR-be és zuhanj le vele. Nem biztos, hogy a BTR durván fog deformálódni, de te egészen biztosan nem maradsz életben.
Ugyan ez igaz a vasember cuccra.
 
A futómű energiaelnyelő képessége kiváló, nincs is azzal semmi baj. A tüzelőanyagrendszer szakaszolhatósága már kérdéses, lásd a Rjazany-i esetet, amikor a pilóták így-úgy, de életben maradtak a földnek csapódás után, de a rendszer mégis kigyulladt. Az elől ülőnek annyi volt a mázlija, hogy gerintörtten, de ki tudott kászálódni, mert pont arra nyílt az ő fülkéjének az ajtaja, amerre épp nem volt tűz. Ez amúgy a Mi-24-esnél is így volt, az egyik pilótának mindenképpen van így esélye. A helikopter vezetője viszont a nyakába kapta az égő kerozint, így elevenen bennégett. Ha a tüzelőnyagrendszer is lezárná önmagát - ahogy ez jópár nyugati típuson már megoldott - akkor a futóra lezuhanás biztonsága tovább javulna.
A további Mi-28 balesetek képeit látva ugyanakkor az is szembeötlő, hogy a tűz így sem általános kísérője az erőteljes földetéréseknek.

Viszont a fent nevezett esetnél más volt a helyzet, mivel eleve nem futóra érkezett a gép. Az elsődleges energiaelnyelőként funkcionáló futómű, majd a másodlagos energiaelnyelőnek használt ülésbe épített amortizátorok, betétek így lényegében semmiféle szerepet nem tudtak játszani.
A nagy tömegű és masszív, ezáltal nagyon nehezen deformálódó gép összes becsapódási energiája tulajdonképpen személyeztet rögzítő hevederekre koncetrálódott.
A többit el tudjuk képzelni.
 
Érdekes. Elkaszálták a felelős parancsnokot. Nálunk ez ismeretlen fogalom. Idehaza ha ilyen van, "mérlegelik a magasabb szempontokat" és a halottal vitetik el a balhét. Legalábbis fogalmazzunk úgy, volt már rá nem egyszer precedens.
Ahogy arra is, ha csak anyagi kár keletkezik, de a főnök miatt, akkor is kihozzák nullára a felelősök körét. De olyanra is volt példa, hogy a műszakiakat cseszik le.

Ezek az oroszok nagyon buták. Tudhatnák, hogy a parancsnok azért parancsnok, mert ő már nem felel semmiért.
Ha megszegte a szabályzatot azzal, hogy a rossz idő ellenére is utasította a képzetlen pilótákat a repülésre-akik ilyen helyzetben még sosem repültek.
 
Vojennaja Prijomka ma reggeli adása: Sz-70 "Ohotnyik" első orosz nehéz támadó drónt mutatja be. I.rész

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A védelmi minisztérium megállapodott a Ka-52M helikopterek első darabjainak áráról. Mindegyik több mint egymilliárd rubelbe kerül - tudta meg az Izvestija. A továbbfejlesztett optikával, radarral és nagy hatótávolságú fegyverekkel felszerelt korszerűsített járművek most fejezik be a teszteket - a Honvédelmi Minisztérium már aláírta a szerződést a gyártóval az első 30 darabos tétel szállításáról. Árban az új helikopterek közel állnak a korábbi években vásárolt Szu-30SzM vadászgépekhez. A szakértők azonban megjegyzik, hogy ez az összeg még mindig jóval alacsonyabb, mint a globális fegyverpiaci versenytársaké.

Az első modernizált Ka-52M egyenként 1 milliárd 75 millió rubelbe kerül-derül ki az Izvestia rendelkezésére álló repülőgép-biztosítási dokumentumokból. Igaz, ez a "meztelen" "Superaligator" ára - nem tartalmazza a lőszert és a földi felszerelést, az alkatrészeket és egyéb tartozékokat. Valójában a Ka-52M költsége közel áll a Szu-30SzM többcélú vadászgépekhez (1 milliárd 187 millió rubel). Ugyanakkor a Szuperaligator sokkal olcsóbb, mint a Szu-35Sz (2 milliárd 287 millió rubel) és a Szu-57, ami több mint 3 milliárd rubelbe kerül a VM számára.

06_01_1.jpg