Az elképzelés, hogy a méreteket 40-45 000 tonnában maximalizálnák, szerintem jó ötlet volt, viszont ezek a koncepció rajzok... Elég értelmetlennek tűnik mindkettő, ráadásul a jelek szerint nem gondolkodnak katapultban, ami óriási hiba.
A 40-45 ezer tonnás hordozó a járható út jelen helyzetben szerintem.
Repcsis hordozó is lehet, ha nuki meghajtású és nem kerül bele ASM és komoly légvédelem sem - a kíséret nem viccből van - akkor 40-45 ezer tonnából olyan 10-12 helis és 22-26 db MiG-29K méretű gép cipőkanállal, de kisakkozható.Max tisztességes helikopter hordozónak (és még drónoknak) de repcsiknek kevés
Ja, semmi ertelme. ha erot akarnak mutatni, kb. odakuldenek egy tengereszgyalogost egy csonakban; ha baja lesz, mehetnek a raketak.Én meg még mindig nem értem, hogy mi a sz@rnak nekik rephordozó egyáltalán....![]()
akkor 40-45 ezer tonnából olyan 10-12 helis és 22-26 db MiG-29K méretű gép cipőkanállal, de kisakkozható.
Érdemes elolvasni ezt az egész friss USA Kongresszusnak készült RAND jelentést hogy mennyire számít a hordozóknál a méret!
https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RR2000/RR2006/RAND_RR2006.pdf
Lelövöm a poént.
A hordozóknál a méret igen is számít. A nagyobb jobb és a magasabb egyszeri beruházási klts.ek ellenére a teljes élettartamra vetítve olcsóbb.
Mindenhova nem kell, de az USA elvárása egy csapásmérő repülőgéphordozóval szemben (ld.: RAND tanulmány):nem kell mindenhova óriási hordozó
Mindenhova nem kell, de az USA elvárása egy csapásmérő repülőgéphordozóval szemben (ld.: RAND tanulmány):
- 30 napos harci bevetés (ez nem a teljes bevetés időtartama kihajózástól, kikötésig!!) teljes tempóval, ebből legalább 15 nap üzem bármiféle külső feltöltés nélkül (ehhez megfelelő mennyiségű rep. üza, fegyverzet, élelmiszer, stb...),
- 60-80 repülő eszköz a fedélzeten (44 csapásmérő, 5 EA, 5 AEW, 10-20 helikopter, 2 teherszállító) (ehhez megfelelő méretű hangártér)
- 30 napon keresztül tartani tudja a napi 160-220 bevetést (30 nap alatt összesen 4200-5600) tudjanak a csapásmérő gépek teljesíteni (átlag 75 perces bevetésekkel számolva) (ehhez megfelelő mennyiségű pótalkatrész, szerviz és előkészítő terület, karbantartó és üzemeltető létszám)
- legalább 30 csomós sebesség (ehhez megfelelően erős meghajtás)
- erős passzív védelem és rendszer duplikáció (ehhez két reaktor, erős páncélzat, megfelelő úszóképesség tartalék esetleges elárasztások esetén is)
Ha valaki beéri kevesebbel akkor lehet kisebb a méret. A fenti követelmények teljesítéséhez bizony a nagy hajó kell...
Km3?Az elvárás hogy 15 napig bírja feltöltés nélkül teljes üzemmenet mellett (vagyis a 30 napos harci bevetés alatt egyszer kelljen feltölteni)
Ha egy F-18-as üza kapacitását 6700 kg-nak veszem akkor ez - ha jól számolok - úgy cca. 29 000 tonna (36 millió liter) kerozint jelent. Ez 36 000 km3 ami úgy egy 200 x 5 x 36 m-es medence.
1km3=1000m×1000m×1000m-es kocka.Ez 1milliárd liter.
Elírta. A lényeg az, hogy nincs olyan hordozó a földön, ami néhány napos intenzív üzemnél több kerót tudna tárolni.
Így van, sehogy sem jön ki olyan méretű tartály, ami 15 napra elegendő üa-t tudna adni valóban intenzív használathoz, és el is fér a hordozón reálisan.Elírta. A lényeg az, hogy nincs olyan hordozó a földön, ami néhány napos intenzív üzemnél több kerót tudna tárolni.
Itt viszont te számoltad el...Nyilván köbmétert (m3) akart írni, de mondjuk nem akarok én fogadatlan prókátor lenni.
Viszont akkor meg a másik matek nem jön ki, mert egy 200x5x36 m es medence az szerintem csak 36 ezer liter, és nem 36 millió.
Természetesen nem km3 hanem m3
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..