Oscar-I,-II osztály / Projekt 949,949A (Szovjetunió)

A katonai ugyészség már vizsgálodik, de szerinted kit vonnak felelosségre? Nagy probléma az egész orosz hadiiparban, hogy nincsenek meghatározva a szerepkorok és hozzá a felelosség. Senki nem felel semmiért.....A Jekatyerinburg eseténél sem olvastam, hogy valakit felelosségre vonatk volna....

Elég szomorú, ha egy ilyen munkakörben nincsenek nagyon komolyan leszabályozva a feladatkörök és a felelősségek. 30 évvel ezelőtt egy ugyanilyen esetben nem hiszem, hogy a szovjetek ne tudták volna, hogy helyben ki(ke)t kell agyonlőni, pedig ott sem lehetett sokkal jobban szabályozott a rendszer.
Jelenleg ha megvan a hiba forrása, akkor a felelős vagy a hegesztő (esetleg hegesztőcsapat) vagy a felettese (1,2,3... szintig felette) vagy mindkettő, esetleg más (de ez a vizsgálat eredményéből derül majd ki). Ez a tűz kitörésének körülményeitől függ. A kárt felhajtani róluk meg nem lehet, a büntetés meg lehet jelképes vagy példaértékű attól függően, hogy mit látnak érdemesnek.
 
Az ilyen károkból adódó többletköltséget minden emberi logika vagy logikátlanság szerint a gyárnak kell állnia.
 
Kedves Gacsat... nem fotelből döntöttem el a harcértékét. Van a családban - ha messze is - tengós, vele beszéltünk az Oscarokról. Bármennyire is modernizálják őket, tervezési idejük már nagyon régen volt és az akusztikkus/mágneses szenzorok azóta forradalmi változáson mentek át. A maguk idejében igazán klassz hajók voltak. Hiába pakolnak azonban korszerű technikát bele, a reaktor zaj-jellemzői már nem felelnek meg a mai követelményeknek. A Kurszk pedig nem átosont a Gibraltári-szoroson, hanem áthajózott, amit a NATO-rendszerek detektáltak is. Az egy legenda, hogy észrevétlenül..... Ettől függetlenül, csináltak anno vad dolgokat is. A nyolcvanas évek elején "sétahajózott" egy Oscar a Kuba-Floridai-öböl-Észak-Amerika útvonal part közeli vizein. Sőt, Pearl Harbor közvetlen közelében is fogócskázott - sikerrel - a jenki tengókkal. Tengerésztisztek generációit képezték ki rajtuk. Sok szempontból jobbak, mint az amerikai hajók, a Los Angelesek. Sajnos, a szonárrendszer és az elektronika, a hajócsavar hányosságai felülírták és írják a világon először -nukleáris hajóknál - alkalmazott kettős fal, a reaktor rugalmas lábazata (zajcsökkentés) és a világelső mentőkapszula vívmányait. A hajócsavarja szerencsétlen elhelyezésével, a csavartengely szigetelésének hiányosságaival és a legénység legendás puritán elhelyezésének köszönhetően mára már csak "szükségből" maradtak meg. A modernizálás szép dolog, de drága. A vadászathoz modernebb hajó kell....
 
Honnan tudjuk,hogy miben változik vagy nem változik a hajó?Pl hajócsavart nem olyan nagy dolog cserélni már ha ez lehetséges.Azt nem tudom,hogy mennyire van lehetőség a reaktor cseréjére vagy halkabbá tételére.Az elektronika meg cserélhető szerintem minden további nélkül a szonárral együtt.
 
Littlejohn
Tudom, hogy van a családban tengos és sok értékes informácio birtokában vagy, :) de a Kurszk torténete nem legenda. A Kurszkon szolgálok nyilatkozták , hogy észrevétlenul áthajoztak a Gibraltári szoroson kijátszva a Nato rendszereket és csak a Foldkozi-tengeren detektálták oket, ha jol emlékszem a franciák.
 
Beztos tudják a Kurszkon lévők, hisz kiláttak abból a szivarból....

A toshibas akula elötti minden Szovjet tengó csattogott mint az istenverése, Oscar különösen.
 
A Kurszk Oscar II nem pedig Oscar I.Ha jól tudom valamit a tengelyekkel kapcsolatban szereztek meg a japánoktól.
 
érdemes ezzel kezdeni, és végigmenni a sorozaton, asszem neten fennvan.
http://www.dsto.defence.gov.au/publications/3442/DSTO-TR-1622.pdf

ilpár szó a hajócsavarokról
http://www.marinepropulsors.com/proceedings/WB2-1-Andersen%20-%20Aspects%20of%20Propeller%20Developments%20for%20a%20Submarine.pdf
 
hajócsavarra holnap ha akarod visszatérek, de valahol van egy angol nyelvű cikkem, a tengok propellereinek fejlődéséről.

eltúlozva: az adott szinten gyártható propellerhez illesztették a hajótestet és nem fordítva:)

na jó, ez így nem teljesen igaz,:))))))
 
Honnan tudjuk,hogy miben változik vagy nem változik a hajó?Pl hajócsavart nem olyan nagy dolog cserélni már ha ez lehetséges.Azt nem tudom,hogy mennyire van lehetőség a reaktor cseréjére vagy halkabbá tételére.Az elektronika meg cserélhető szerintem minden további nélkül a szonárral együtt.

itt van példa a hajocsavar cseréjére modernizácios csomagban Oscar II "Orel"
http://vpk.name/news/77913_bliznec_podlodki_kursk_proidet_modernizaciyu.html
 
Nem beszéltél hulyeséget. :)
Tervben van az osszes Oscar II -es modernizácioja 2020-ig, nemcsak elektronika, fegyverzet, de kicserélik a reaktor bizonyos berendezéseit is és pl. az "Orel" -nél a hajocsavart a tengellyel ...,mivel azt elba@ták még az építésénél.
 
hiryu
Ajánlom a Kurszk-rol készult francia és orosz dok. filmeket nem a wikit, meg a pravdát, már SZU nincs.