Osztrák haderőfejlesztés program (2032) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 534
83 886
113
Tag der offenen Tür beim Panzergrenadierbataillon 35...

369781057_719281000211648_4797862061462246381_n.jpg
369799143_719281076878307_9185511232360890611_n.jpg

374559508_719281523544929_4073663721527560685_n.jpg
374168163_719282090211539_5020705833819641779_n.jpg
374493653_719282136878201_1934819616596299288_n.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a European Sky Shield Initiative egyre inkabb egy tisztan nemet sztorinak tunik. Meg ugy is, hogy az ajanlott harom layer az IRIS-T SLM, MIM-104 es az Arrow 3...
Nem néz ki rosszul , kíváncsian várom a fejleményeket “sógoréktól”
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 618
36 141
113
Eldőlt, hogy Ausztria 4 db Embraer C-390-t vesz, hogy az öregedő Herculeseket lecserélje. Irja a Der Standard.
Gondolom,csak èvek múlva lesz ebből bevethető flotta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 534
83 886
113
És a Bundesherr a bejelentés pillanatában megválaszolta a 15 leggyakrabban felmerülő kérdést is...

1. Mennyibe kerül egy repülőgép beszerzése?
Egy ilyen típusú repülőgép beszerzése 130-150 millió euróba kerül.

2. Hány repülőgépet fognak beszerezni?
A terv négy darab (3 + 1 opció) beszerzése annak érdekében, hogy mindenkor elegendő repülőgép álljon rendelkezésre a feladatok elvégzéséhez. A jelenleg elérhető három C-130 „Hercules” tapasztalatok azt mutatják, hogy itt nem lehetséges a repülőgépek állandó rendelkezésre állása.

3. Mi a helyzet az értékteremtéssel az osztrák gazdaság számára?
Az Embraer cég (polgári repülőgép) kapcsolatot tart fenn az osztrák légiközlekedési iparral - például a FACC-vel (belső berendezések), az Austrian Airlines (AUA) légitársaság 17 Embraer 195-öt üzemeltet -, valamint az Osztrák Kereskedelmi Kamarával.

4. Miért a repülőgéptípust választották?
A repülőgéptípus az egyetlen ebben a kategóriában (20 tonna), amely minden szükséges képességet teljesít (teljesítmény, sebesség, ülés, hasznos teher, avionikai berendezések, "Pandur Evolution" szállítása felszerelt fegyverállomással, ...).

Az együttműködés kulcsfontosságú. Hollandiában a Honvédelmi Minisztérium olyan partnerre talált, aki hajlandó együttműködni az osztrák fegyveres erőkkel a légi közlekedési rendszer működésének minden területén. Mivel Hollandia néhány, az osztrák követelményeknek is megfelelő C-390-est szeretne beszerezni, a cél ennek a repülőgép-rendszernek a beszerzése egy együttműködés keretében.

5. Miért nem írtak ki pályázatot?
A Honvédelmi Minisztérium olyan partnert keresett, akivel minden területen lehetséges az együttműködés annak érdekében, hogy egy rendszer teljes életciklusa során költségoptimalizált módon tudjon dolgozni. Pályázati kiírással nem lehet együttműködést kialakítani a partnerországokkal, mint például szimulátorok közös használata, optimalizált raktározás, életciklus módosítások.

6. Képes-e a repülőgép rendszere éjszakai repülésre?
Igen.

7. Mikor szálljon le az első repülőgép Ausztriában?
A szerződéses tárgyalások lezárultával megkezdődik a repülőgép gyártása (kb. 24-36 hónap). Az első repülőgép átadása tehát a sikeres tárgyalások után 2026/2027-ben lehetséges.

8. Hol lesz a repülőgépek bázisa?
A repülőgép-rendszer Linz/Hörschingben lesz állomásozva.

9. Használható-e a jelenleg meglévő infrastruktúra, vagy vannak-e további intézkedések és kapcsolódó többletköltségek?
A meglévő infrastruktúrát úgy kell átalakítani vagy bővíteni, hogy megfeleljen egy légi átrakóhely átfogó követelményeinek és a jövőbeni légi közlekedési rendszer működésének.

10. Mit jelent a típusdöntés a pilóták/technikusok számára?
A szerződéskötési tárgyalások során figyelembe veszik a pilóták és a technikusok kezdeti átképzési csomagját.

11. Mely nemzetek alkalmazták már katonailag ezt a repülőgép-rendszert? Milyen tapasztalatok származnak ebből?
Brazília és Portugália már üzemelteti a C-390-et. Magyarország 2020 novemberében rendelt C-390-eket. Lehetőség van kiterjedt együttműködésre többek között uniós partnerekkel.

12. Használható ez a repülőgép-rendszer erdőtüzeknél?
Igen. Tűzivíz/oltóvíz tartályok beszerzése után.

13. Vannak-e beszámító ügyletek (ellentételezés) ennek a repülőgép-endszernek a beszerzésénél?
Nincs.

14. Mennyi a tervezett hasznos élettartam?
Legalább 30 év.

15. Hány embert tud szállítani?
Legfeljebb 80 utas szállítható.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 007
113
Az "ellentètelezés" úgyis csak egy nagy humbug...
Meg nemigen van mit kérni az esetükben, mert a munkaero draga, céges ktgek dragak, a regionális szervizt meg támogatást már elvittek a magyarok, meg minden is drága náluk, és amúgy sem akkora üzlet a gyártónak ill. összeg a megrendelőnek az egész.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 534
83 886
113
Meg nemigen van mit kérni az esetükben, mert a munkaero draga, céges ktgek dragak,
Ausztriában is van olyan cég, ami az Embraernek is beszállít.
a regionális szervizt meg támogatást már elvittek a magyarok,
Az Embraer a Fokkerrel kötött MRO megállapodást, az osztrákok pedig a hollandokkal működnek együtt a típus beszerzésénél.
és amúgy sem akkora üzlet a gyártónak ill. összeg a megrendelőnek az egész.
Akkor el tudod képzelni hogy mekkora üzlet nekik amikor valaki csak 2 gépet rendel...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 007
113
Ausztriában is van olyan cég, ami az Embraernek is beszállít.
Az ellentetelezes lényege az új üzlet avagy beszallito...

Az Embraer a Fokkerrel kötött MRO megállapodást, az osztrákok pedig a hollandokkal működnek együtt a típus beszerzésénél.
Fejlesztői irodát meg sehol nem nyitott, csak Budapesten.

Akkor el tudod képzelni hogy mekkora üzlet nekik amikor valaki csak 2 gépet rendel...
Teljesen mas volt a helyzet anno, ugye, pont erre utaltam, hogy amikor még senki nem rendelt az egy cognation Portugálián kívül, akkor elhoztuk, amit lehetett. Ma már nem kapnád meg a gépet annyiért, és nem lenne iroda mellé, sem regionális szerviz. Ez megint az a szemlélet, amit Maróth távozása óta nemigen látok az egy KF51 részvételt kivéve, amikor korán lépve komolyabb előnyökhöz jutsz az üzletben...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 534
83 886
113