Osztrák haderőfejlesztés program (2032) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 771
80 196
113
Tag der offenen Tür beim Panzergrenadierbataillon 35...

369781057_719281000211648_4797862061462246381_n.jpg
369799143_719281076878307_9185511232360890611_n.jpg

374559508_719281523544929_4073663721527560685_n.jpg
374168163_719282090211539_5020705833819641779_n.jpg
374493653_719282136878201_1934819616596299288_n.jpg


 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 151
34 429
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 771
80 196
113
És a Bundesherr a bejelentés pillanatában megválaszolta a 15 leggyakrabban felmerülő kérdést is...

1. Mennyibe kerül egy repülőgép beszerzése?
Egy ilyen típusú repülőgép beszerzése 130-150 millió euróba kerül.

2. Hány repülőgépet fognak beszerezni?
A terv négy darab (3 + 1 opció) beszerzése annak érdekében, hogy mindenkor elegendő repülőgép álljon rendelkezésre a feladatok elvégzéséhez. A jelenleg elérhető három C-130 „Hercules” tapasztalatok azt mutatják, hogy itt nem lehetséges a repülőgépek állandó rendelkezésre állása.

3. Mi a helyzet az értékteremtéssel az osztrák gazdaság számára?
Az Embraer cég (polgári repülőgép) kapcsolatot tart fenn az osztrák légiközlekedési iparral - például a FACC-vel (belső berendezések), az Austrian Airlines (AUA) légitársaság 17 Embraer 195-öt üzemeltet -, valamint az Osztrák Kereskedelmi Kamarával.

4. Miért a repülőgéptípust választották?
A repülőgéptípus az egyetlen ebben a kategóriában (20 tonna), amely minden szükséges képességet teljesít (teljesítmény, sebesség, ülés, hasznos teher, avionikai berendezések, "Pandur Evolution" szállítása felszerelt fegyverállomással, ...).

Az együttműködés kulcsfontosságú. Hollandiában a Honvédelmi Minisztérium olyan partnerre talált, aki hajlandó együttműködni az osztrák fegyveres erőkkel a légi közlekedési rendszer működésének minden területén. Mivel Hollandia néhány, az osztrák követelményeknek is megfelelő C-390-est szeretne beszerezni, a cél ennek a repülőgép-rendszernek a beszerzése egy együttműködés keretében.

5. Miért nem írtak ki pályázatot?
A Honvédelmi Minisztérium olyan partnert keresett, akivel minden területen lehetséges az együttműködés annak érdekében, hogy egy rendszer teljes életciklusa során költségoptimalizált módon tudjon dolgozni. Pályázati kiírással nem lehet együttműködést kialakítani a partnerországokkal, mint például szimulátorok közös használata, optimalizált raktározás, életciklus módosítások.

6. Képes-e a repülőgép rendszere éjszakai repülésre?
Igen.

7. Mikor szálljon le az első repülőgép Ausztriában?
A szerződéses tárgyalások lezárultával megkezdődik a repülőgép gyártása (kb. 24-36 hónap). Az első repülőgép átadása tehát a sikeres tárgyalások után 2026/2027-ben lehetséges.

8. Hol lesz a repülőgépek bázisa?
A repülőgép-rendszer Linz/Hörschingben lesz állomásozva.

9. Használható-e a jelenleg meglévő infrastruktúra, vagy vannak-e további intézkedések és kapcsolódó többletköltségek?
A meglévő infrastruktúrát úgy kell átalakítani vagy bővíteni, hogy megfeleljen egy légi átrakóhely átfogó követelményeinek és a jövőbeni légi közlekedési rendszer működésének.

10. Mit jelent a típusdöntés a pilóták/technikusok számára?
A szerződéskötési tárgyalások során figyelembe veszik a pilóták és a technikusok kezdeti átképzési csomagját.

11. Mely nemzetek alkalmazták már katonailag ezt a repülőgép-rendszert? Milyen tapasztalatok származnak ebből?
Brazília és Portugália már üzemelteti a C-390-et. Magyarország 2020 novemberében rendelt C-390-eket. Lehetőség van kiterjedt együttműködésre többek között uniós partnerekkel.

12. Használható ez a repülőgép-rendszer erdőtüzeknél?
Igen. Tűzivíz/oltóvíz tartályok beszerzése után.

13. Vannak-e beszámító ügyletek (ellentételezés) ennek a repülőgép-endszernek a beszerzésénél?
Nincs.

14. Mennyi a tervezett hasznos élettartam?
Legalább 30 év.

15. Hány embert tud szállítani?
Legfeljebb 80 utas szállítható.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 216
12 684
113
Az "ellentètelezés" úgyis csak egy nagy humbug...
Meg nemigen van mit kérni az esetükben, mert a munkaero draga, céges ktgek dragak, a regionális szervizt meg támogatást már elvittek a magyarok, meg minden is drága náluk, és amúgy sem akkora üzlet a gyártónak ill. összeg a megrendelőnek az egész.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 771
80 196
113
Meg nemigen van mit kérni az esetükben, mert a munkaero draga, céges ktgek dragak,
Ausztriában is van olyan cég, ami az Embraernek is beszállít.
a regionális szervizt meg támogatást már elvittek a magyarok,
Az Embraer a Fokkerrel kötött MRO megállapodást, az osztrákok pedig a hollandokkal működnek együtt a típus beszerzésénél.
és amúgy sem akkora üzlet a gyártónak ill. összeg a megrendelőnek az egész.
Akkor el tudod képzelni hogy mekkora üzlet nekik amikor valaki csak 2 gépet rendel...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 216
12 684
113
Ausztriában is van olyan cég, ami az Embraernek is beszállít.
Az ellentetelezes lényege az új üzlet avagy beszallito...

Az Embraer a Fokkerrel kötött MRO megállapodást, az osztrákok pedig a hollandokkal működnek együtt a típus beszerzésénél.
Fejlesztői irodát meg sehol nem nyitott, csak Budapesten.

Akkor el tudod képzelni hogy mekkora üzlet nekik amikor valaki csak 2 gépet rendel...
Teljesen mas volt a helyzet anno, ugye, pont erre utaltam, hogy amikor még senki nem rendelt az egy cognation Portugálián kívül, akkor elhoztuk, amit lehetett. Ma már nem kapnád meg a gépet annyiért, és nem lenne iroda mellé, sem regionális szerviz. Ez megint az a szemlélet, amit Maróth távozása óta nemigen látok az egy KF51 részvételt kivéve, amikor korán lépve komolyabb előnyökhöz jutsz az üzletben...