P-39 Airacobra / P-63 Kingcobra (Bell, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Van olyan dolog amit én is így tudok, meg olyan is amit nem abban amit írtál. A "Mustang" az nem P-51D késői verzió csak. Maga a sárkány ott volt már a kezdetek kezdete óta a Briteknél Mk I-IV ig, ugye. Az USA is használt jóval korábban már B-C verziókat P-51 ből, mint hogy "kifogytak" volna a lehetséges luftwaffe célpontok. A La-7 sem volt korábban a fronton, és mégis gyakorlatilag Berlin felett csinált a háború legvégén igen sok SZU pilótából szó szerint ÁSZT, a legutolsó napokon. Aztán az is valóban megérhet még egy misét, hogy akik ellen 42-43 ban elérték a légi győzelmeket a szövetséges pilóták, milyen százalékban álltak Expertékből, átlagos jó pilótákból, és zöldfülűekből a LF-nél, meg milyen volt ugyan ez az arány 44végétől. Sokkal nagyobb fegyvertény volt egy gyakorlott pilóta elleni lgy. 43 ban pl. Sztálingrád/Kursz környékén, mint 45 ben Berlin felett. Az már kacsavadászat volt a szövetségeseknek. A Mustang egyébként nekem pl. egyik személyes kedvenc, gyönyörű gép, és egyébként egy "all round" jó kísérő vadásznak tartom én is, viszont az egyetlen kiemelkedő képessége a hatótávolsága volt, és azon kívül semmi extra. A második világháború leginkább túlértékelt fegyverének tartom, a Királytigrissel(amit szintén szeretek) holtversenyben.
Hát erről a témáról csak Tobak Tibi "Cica" bácsi személyes véleményét tudom mondani, akit anno még szerencsére élőben ismerhettem meg: a Thunderbolttal ők nem találkoztak, azok idáig el se tudtak repülni, a Lightning meg 1-1-ben nem igazán lett volna ellenfele a G6 Messernek - de az 1-1 felállás szerencséje csak elvétve jutott ki nekik, ő 44-től repült bevetést és addigra a szövik már nyomasztó számbeli fölényben voltak (a L.-ról a régi pumások oktatták ki, de ő már nem találkozott vele). A Mustang szerinte kb. egálban volt az ő saját Messereikkel, de ezt úgy tudta, hogy Jimmy elrepült ide Dél-Olaszországból meg vissza is, és még közben légiharcolt is, erre a Messer képtelen lett volna!! A Mustang alatt ő is, én is egyformán értjük a B-C-D változatokat, jelentős reptechnikai különbség nem volt köztük a Pumások szerint, a korai Allison motoros változattal az USAF nem repült Európa fölött, csak a RAF, és ők igényeltek bele új motort, így került bele a Rolls Royce Merlin. A La-7 pilótáknak meg ilyen szempontból több szerencséjük volt, a háború utolsó heteiben is jutott nekik célpont, mert a Luftwaffe már jóformán csak a keleti fronton harcolt a tőle telhető erőbedobással (benzinnel), mivel addigra világossá vált, hogy Berlint Joszif bácsi akarja elfoglalni, ezt próbálták foggal-körömmel hátráltatni. Nem véletlen hogy a szovjet Odera-hídfők ellen a Luftwaffe még kamikaze-támadásokat is szervezett (állítólag egy pontonhidat sikerült is lerombolniuk), hogy pl. Kozsedub is így találkozott Me-262-vel és lőtte le, vagy hogy Hartmann utolsó légi győzelmét 45 máj. 8.-án érte el szovjet gép ellen. A Luftwaffe átlagos pilóta-minősége meg addigra már olyan volt, amilyennek sikerült, küldték őket a húsdarálóba...
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 406
52 227
113
Hát erről a témáról csak Tobak Tibi "Cica" bácsi személyes véleményét tudom mondani, akit anno még szerencsére élőben ismerhettem meg: a Thunderbolttal ők nem találkoztak, azok idáig el se tudtak repülni, a Lightning meg 1-1-ben nem igazán lett volna ellenfele a G6 Messernek - de az 1-1 felállás szerencséje csak elvétve jutott ki nekik, ő 44-től repült bevetést és addigra a szövik már nyomasztó számbeli fölényben voltak (a L.-ról a régi pumások oktatták ki, de ő már nem találkozott vele). A Mustang szerinte kb. egálban volt az ő saját Messereikkel, de ezt úgy tudta, hogy Jimmy elrepült ide Dél-Olaszországból meg vissza is, és még közben légiharcolt is, erre a Messer képtelen lett volna!! A Mustang alatt ő is, én is egyformán értjük a B-C-D változatokat, jelentős reptechnikai különbség nem volt köztük a Pumások szerint, a korai Allison motoros változattal az USAF nem repült Európa fölött, csak a RAF, és ők igényeltek bele új motort, így került bele a Rolls Royce Merlin. A La-7 pilótáknak meg ilyen szempontból több szerencséjük volt, a háború utolsó heteiben is jutott nekik célpont, mert a Luftwaffe már jóformán csak a keleti fronton harcolt a tőle telhető erőbedobással (benzinnel), mivel addigra világossá vált, hogy Berlint Joszif bácsi akarja elfoglalni, ezt próbálták foggal-körömmel hátráltatni. Nem véletlen hogy a szovjet Odera-hídfők ellen a Luftwaffe még kamikaze-támadásokat is szervezett (állítólag egy pontonhidat sikerült is lerombolniuk), hogy pl. Kozsedub is így találkozott Me-262-vel és lőtte le, vagy hogy Hartmann utolsó légi győzelmét 45 máj. 8.-án érte el szovjet gép ellen. A Luftwaffe átlagos pilóta-minősége meg addigra már olyan volt, amilyennek sikerült, küldték őket a húsdarálóba...
Így van. Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy 44- végére a mi G6 BF-109 eink már nagyon nem az élvonalat jelentették sajnos. A P-51D meg úgy tudta velük kb. egy szinten tartani a légiharc képességét, hogy valóban a világ végéről elrepült idáig, meg vissza is ha nem lőtték le a világ végére. Azonos repidőre feltöltve jobb gép volt már, ez nem vitás. A Mustang sajnos már 1944 -re, a D verzióval átugrotta a 36 tól reszelgetett toldozott foltozott BF-109 konstrukciót, aminek a G6 verziója igazából ennek is csak a felső közepe volt, mert a nem nagy számban gyártott K sorozat azért ha lett volna rendes üzemanyag, MW-50, és jó pilóta, még tarthatta volna magát egy ideig az új Mustangok, Lavocskinok, Yakok, Spitek ellen is. De hát nem volt egyik sem...


A résztvevők visszaemlékezéseivel óvatosan bánok, mivel én is minden anyagot/könyvet/elemzést/visszaemlékezést elolvastam ebben a témában amit csak tudtam, s sokszor egymásnak ezek a visszaemlékezések ellent mondanak ha típus vs típusról kérdeznek egy egy volt pilótát.

Ez egyébként szerintem simán érthető, mivel pl. egy átlagos II. VH-s magyar hajózó sem tudja általában még azt sem megmondani, hogy Yak-3 vagy Yak-9 az amit látott, ami ellen légiharcolt legtöbb esetben, s azért ezt még tovább árnyalva, pl. nagyon nem mindegy, hogy egy Yak-9DD vel akadt össze 44 végén mondjuk(ami egy régi Vk-105 ös gyenge motorral, és hatalmas belső üzemanyagkészlettel rendelkező nehéz és akkor már gyenge teljesítményű gép volt arra kihegyezve, hogy a világ végére is elkísérjen egy bombázót --->SZU Mustang szerepkör, évekkel korábban, nyilván szerényebb képességekkel), vagy mondjuk egy VK-107 es motorral felszerelt relatív ÚJ háború végi YAK-9U-val, ami meg kb. olyan gyors volt mint a Mustang, több másodperces fordulókör előnnyel, jobb emelkedő képességgel a legjobb háború végi nagy magasságú SZU vadászgép. Külsőre a két gép közt meg ALIG van különbség. Ebből aztán persze könnyen ellentmondás lehet, ha megkérdeznek egy Pumát, hogy na akkor hogy is volt, mi volt a Yakokkal? Akinek Yak-9DD jutott, az azt mondja, hogy áhhh, nem volt ellenfél, akinek meg Yak-3/9U, az meg már sanszosan nem él:(...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 604
7 972
113
P-63Kingcobra1080p.jpg

P-63 Kingcobra FullHD
P-63Kingcobrav21080p.jpg

One Sky edition
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Egy egész jó Orosz videó P-39 szereplőkkel
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 240
83 169
113
A Kingcobra returns to the air...

Thanks to the dedication of the mechanics and volunteers of the Yanks Air Museum of Chino (CA), USA, their Bell P-63A Kingcobra 42-69080 (N94501) returned to the air on 1 December 2023. The fighter, named ‘Fatal Fang’ made its first post restoration flight in FORTY years!
The P-63 was an improved version of the wartime Bell P-39 Airacobra, but was outclassed by the contemporary P-47 and P-51 fighters. So most Kingcobras were shipped to French and Soviet Air Forces while some were used in secondary roles by the USAAF.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed