Ez így azért több helyen pontatlan, Rudi.
Odaadták az oroszoknak a P-47 et is, meg a britek a Spitfire-t, Hurricane-t is. Azok sem voltak rossz gépek, valamint az USA-nak a távol kelet nagyon nem volt mellék hadszíntér/másodrangú, s kb. annyit használt a P-39/63 családból csak maga az USA, mint Mustangból. Az igaz, hogy a SZU nak meg 2x annyit adtak. Az oroszokat viszont rohadtul nem érdekelte továbbá, hogy egyfokozatú, és egy sebességes volt a masina, ugyanis a 36.000 db Il-2 miatt főleg 43-tól mikor is már PTAB okkal IS tizedelték a német páncélos csapatokat nagy hatásfokkal, a második VH FŐ FRONTJÁN(mert mellészaladj ne legyen, a napokban hallottam BBC-History-s podcaston, hogy a keleti fronton szenvedte el a német hadigépezet a 90%!!!! veszteségét) a németek kb. a hajukra kenhették azt, hogy milyen teljesítmény-előnye volt 5000m felett a messzereknek, fókáknak. A sok fals infoval ellentétben a MIG-3 sem volt rossz gép, sőt. A tűzereje a kezdeti konstrukciónak valóban elégtelen volt, de voltak 2x20mm Shvak-os változatok is, s bár valóban nagy tudást igénylő feladat volt vezetni, egy jó és képzett pilóta nagyon jó teljesítményt tudott volna kihozni belőle. Amikor a Mig-3 megjelent, mint nagy magasságú elfogóvadász, nem igen volt párja teljesítmény alapján, gyorsabb volt mint a korabeli Spitek, Messzerek, a fóka és a későbbi US csodagépek meg még sehol nem voltak. Az igazi oka hogy nem igen lett elterjedt, sokat használt gép az az, hogy egész egyszerűen a keleti fronton mivel a németeknek komolyan vehető stratégiai bombázó ereje nem volt, NEM VOLT RÁ szükség. A He-111 és Ju-87 kombó az nem B-17/24/29. Na ebben a környezetben viszont, az Airacobra egy kiváló gép volt, szóval az oroszok köszönték szépen, de a nagy elérhető zuhanósebesség, igénytelen üzemeltetés, masszív szerkezet és nagy tűzerő oda pont passzolt. Abban igazad van, hogy a legnagyobb előnye addig amíg nem jelentek meg a korszerűbb SZU gépek, a megbízható rádiója volt a SZU ászok szerint. Nyilván ahogy megjelentek a háború vége felé az új hullámos SZU gépek, Yak-3, Yak-9U, La-7, onnan már nem nagyon rúgtak labdába a P-39 ek.