Pars III / IV / V 8x8 WACV (FNSS, Törökország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 382
31 768
113
Mármint mint minden újabb kerekes gépnél amit az elmúlt 30 évben raktak össze?
Neméppen.Eitannál is maradt a soför melletti motor,végül is a Boxer is ilyen,Patria 6x6nál meg maradt a vezetőtér mögötti motortér )mint az előb Pasi sorozatnál,aminek a folytatása a "Patria" 6x6).BTR4 szintén ilyen,az új orosz BTR meg szintén soför melletti motoros.
Dél afrikaiak kezdték el ezt az orrmotoros kialakitást tervezni,mig az apardheid időkben-de akkor még nem tudták megcsinálni (nem volt bele megfelelő motorjuk)
119379-f667956da148859acf22893ed1655c0f.jpg

Előnye ennek az elrendezésnek,hogy szimetrikus lehet a gép,nem bontja meg az oldairányú egyensúlyt a hajtáslánc.Motortér védi a mögötte lévő teret.Plusz egy egybefüggő hasznos teret eredményez,könnyebb az alapjárművet bázisként használva különféle változatokat kialakitani.
A StrykerX is ilyen kialakitású
3cabeee61cbb4dd8a1e144b5018b417b.jpeg

Főleg mint bázisjármű felhasználás miatt vállasztották ezt az elrendezést.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 400
120 539
113
Neméppen.Eitannál is maradt a soför melletti motor,végül is a Boxer is ilyen,Patria 6x6nál meg maradt a vezetőtér mögötti motortér )mint az előb Pasi sorozatnál,aminek a folytatása a "Patria" 6x6).BTR4 szintén ilyen,az új orosz BTR meg szintén soför melletti motoros.
Dél afrikaiak kezdték el ezt az orrmotoros kialakitást tervezni,mig az apardheid időkben-de akkor még nem tudták megcsinálni (nem volt bele megfelelő motorjuk)
119379-f667956da148859acf22893ed1655c0f.jpg

Előnye ennek az elrendezésnek,hogy szimetrikus lehet a gép,nem bontja meg az oldairányú egyensúlyt a hajtáslánc.Motortér védi a mögötte lévő teret.Plusz egy egybefüggő hasznos teret eredményez,könnyebb az alapjárművet bázisként használva különféle változatokat kialakitani.
A StrykerX is ilyen kialakitású
3cabeee61cbb4dd8a1e144b5018b417b.jpeg

Főleg mint bázisjármű felhasználás miatt vállasztották ezt az elrendezést.
Utána már rájöttem, hogy itt teljesen előre van tolva a motor, én abból indultam ki ami a legelterjedtebb mostanában, hogy sofőr melleti motoros a pars is.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 070
32 542
113
Milyen plusz előnyökkel jár a sofőr panorámás prizmája, amiért megéri a sok helyet feláldozni?

Jobb, ha a sofőr lát oldalra is, akkor kisebb az esélye az olyan balesetnek, amilyet az oroszok is előadtak egy ukrán videón, amikor egymásnak mentek.

Persze lehetne kamerával is, de a prizma biztosabb gondolom.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Pogány

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
1 538
4 741
113
Jobb, ha a sofőr lát oldalra is, akkor kisebb az esélye az olyan balesetnek, amilyet az oroszok is előadtak egy ukrán videón, amikor egymásnak mentek.

Persze lehetne kamerával is, de a prizma biztosabb gondolom.
Már látom a videón, hogy a sofőr jobb oldalán kapott helyet a parancsnok, és mögöttük az irányzó. Már nincs az a felesleges jobb-balkormányos variálhatóság, mint korábban.
Így már értem a nagy prizmát.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 382
31 768
113
Ma már nem biztos, meg nem is akkora tétel akkor sem. Úgy értem egy-egy "autós kamerával" és "tablettel" helyettesíteni a prizmákat.
Mai kamionokon már gyakran kamera van visszapillantó tükör helyett-elég szar.Koránt sem érzékelhető benne a tér olyan jol,mint a tükörben(!),és eléggé közutálatnak örvend.
Különben a Barys/Mbombe 8-ban is van az Elbit Vision rendszer búr megfelelője,kezelőszemélyzetnek ugyan úgy rendelkezésre áll a "falonátlátás" képessége,mint a Merkava V-nél.(rendelhető az M6/4 gépekhez is,csak persze jó pénzért-még senki nem rendelte meg hozzájuk)
De ami elromolhat,az el is romlik.Egy sima optikai prizmában kevesebb elromolni való van,mint egy digitális csodában.Üzemeltetni meg jóval olcsóbb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 600
46 466
113
Csak nekem tűnt fel a buzulásig szoros deszant tér?
Nem is értem, hogy miért tolták annyira össze a katonákat, egymás szájába. Iszonyú messze ülnek a faltól. Ok, hogy oda is lehet pakolni, de ez már túlzás.
Kíváncsi vagyok, hogy ezen mennyit lehet alakítani.
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
541
1 536
93
Csak nekem tűnt fel a buzulásig szoros deszant tér?
Nem is értem, hogy miért tolták annyira össze a katonákat, egymás szájába. Iszonyú messze ülnek a faltól. Ok, hogy oda is lehet pakolni, de ez már túlzás.
Kíváncsi vagyok, hogy ezen mennyit lehet alakítani.
Pakolni sem nagyon, mert valami dobozok vannak ott. Mi van azokban?
Elég durván emelgeti a kerekeit a filmen, érdekes ez a hidro-pneumatikus felfüggesztés.
Amúgy meg egy GÖRÖG betűről nevezték el a törökök a járművüket? Hova jut a világ?