Pars Alpha:
WDS 2024 – Az FNSS bemutatja PARS ALPHA 8×8 új generációs AFV-jét.
A Pars IV ill. Pars V összehasonlítása jellemzőik! Fordítása.
A február 4. és 8. között Rijádban megrendezésre kerülő védelmi kiállítás, a World Defense Show második kiadásán a török FNSS bemutatta PARS családjának legújabb iterációját, a PARS ALPHA 8×8-at, egy teljesen új járművet, amelyet a teljesítmény javítására terveztek.
Termékeinek folyamatos fejlesztése érdekében az FNSS, a Nurol és a BAE Systems közös vállalkozása a World Defense Show-n bemutatta PARS 8×8 következő generációját, a PARS ALPHA 8×8-at. Ez követi a PARS IV 8×8-at, amely ugyanazon év augusztusában, az IDEX 2021 kiállításon jelent meg, két év fejlesztés után. Nail Kurt, az FNSS vezérigazgatója szerint az új jármű a páncélozott járművek terén szerzett 20 éves vállalati tapasztalaton, valamint az ügyfelek, mindenekelőtt a török szárazföldi erők igényein alapul. „A PARS ALPHA a válasz a teljes spektrumú dominanciára, és a katonai szerepvállalás jövőjét képviseli” – szögezte le, kiemelve a taktikai mobilitás, a túlélés és a tűzerő növekedését a kisebb és könnyebb platformokon, mint elődjéhez képest. Miközben megtartja a 180°+ látómezőt a vezető és a parancsnok számára, akik egymás mellett ülnek, és kihasználhatják a széles ballisztikus üveg szélvédőt, hogy teljes helyzetfelismerést kapjanak az elülső íven, a PARS ALPHA lehetővé teszi, hogy mindkettőjüknek közvetlen rálátásuk legyen. a leszállások hátul. Ez a jármű sajátos architektúrájának köszönhető; a 711 LE teljesítményt nyújtó nagyon kompakt erőforrás, amely egy teljesen automatikus, 6 sebességes, egy hátrameneti sebességváltóval van összekapcsolva, a jármű legelején, az első tengely felett helyezkedik el, míg a vezető és a parancsnok egymás mellett ül a járműben a második tengely felett, ami szintén növeli a legénység biztonságát. A tüzér a vezető mögött, a bal oldalon ül, amikor pilóta nélküli torony-megoldást alkalmaznak.
A Közvetlen rálátás a hátsó deszanttérben lévő leszállókra, minden akadály nélkül, ami javítja a koordinációt a legkritikusabb fázisokban, amikor a gyalogság leszáll és visszaszáll a járműre. A standard AFV konfigurációban a PARS ALPHA 8×8 kilenc gyalogost tud szállítani energiaelnyelő ülésén, amelyek a hátsó rámpán keresztül férnek hozzá a járműhöz; A személyzet befelé néz, négy ülés a bal oldalon, öt pedig a jobb oldalon, elhelyezve, hogy több hely legyen a lábaknak. A lövész jobb oldalán egy üres hely áll rendelkezésre, amely extra felszerelést tartalmazhat. A kijelzők lehetővé teszik a fedélzeti személyzet számára, hogy lássa a 360°-os helyzetfelismerő rendszer által biztosított információkat. Az FNSS adatai szerint a PARS ALPHA ugyanolyan széles, mint a PARS IV, 3,1 méter, de rövidebb, 7,8 méter a 8,4 méterrel szemben. Ami 7,8 méteres fordulási sugarat eredményez az előző generációs PARS 8,5 méterével szemben. Ami különösen fontos tényező városi környezetben történő üzemeltetéskor. Mindkét jármű összkerékkormányzással rendelkezik. A cég szerint az új architektúra nemcsak a belső védettség növelését teszi lehetővé a PARS IV-hez képest. Ami a magasságot illeti, a PARS ALPHA itt is kompaktabb, ha távirányítós toronnyal van felszerelve; A PARS IV 2,5 méteréhez képest az új jármű 2,4 méter magas a közúton. Független, kettős keresztlengőkaros, hidropneumatikus felfüggesztésekkel és menetmagasság-szabályozással felszerelve szállítási konfigurációban a teljes magassága 2,2 méterre csökkenthető. Míg aknákkal vagy IED-ekkel potenciálisan fertőzött területeken történő utazás során, a felfüggesztések maximális magasságra vághatók. 600 mm-es hasmagasság biztosítása, tovább javítva a robbanásvédelmet. A PARS ALPHA 16R20-as gumiabroncsokkal van felszerelve, ugyanúgy mint a PARS IV. A korlátozott első és hátsó túlnyúlás 55°-os megközelítési és kifutási szöget biztosít.
A jármű 0,8 méteres függőleges akadállyal tud megbirkózni, valamivel többet, mint az előző generációs PARS-IV, miközben az árok áthidalása ugyanaz, 2,4 méter. A motor és a hűtőrács eltérő elhelyezkedése, a gázolási mélységet normál üzemi konfigurációban 2,1-ről 1,2 méterre csökkenti. Ami az állítható magasságú felfüggesztések segítségével 1,5 méterig növelhető. A gázlóképesség csökkenése a bal oldalon lévő hűtőrács jelenlétnek köszönhető. Ha egy ügyfél kéri a nagyobb gázló képességet, már vannak más típusú gépek.
A PARS ALPHA lényegesen jobb teljesítményt nyújt a lejtő és az oldalsó lejtő tekintetében, 70% és 40% a 60% és 30% helyett. Az extra fajlagos teljesítmény, a 21 LE/t a 19 LE/t és az alacsonyabb súlypont kombinációja lehet a két kulcsfontosságú eleme ezeknek a fejlesztéseknek. A PARS ALPHA közúton is nagyobb sebességet tud elérni, 115 km/h-t a 100 km/h-val szemben, a kúszósebesség 5 km/h marad, a hatótáv pedig 800 km. A kísérletek kimutatták, hogy a PARS ALPHA 5000 km-t tud futni karbantartás nélkül, csökkentve a logisztikai lábnyomot és javítva az üzemkészültséget. Bár az FNSS ritkán biztosítja páncélozott járművei össztömegét (GVW), a motorteljesítményt és a teljesítmény/tömeg arányt figyelembe véve a PARS ALPHA össztömege 34 000 kg körül esik; nem lehet összehasonlítani az előző generációs járművel, de az adatok nem térhetnek el nagymértékben, de a csökkentett hossznak és az anyagfejlesztésnek lehetővé kellett volna tennie az FNSS-nek, hogy növelje a ballisztikai és robbanási védelmi szinteket, bármennyire is osztályozott.
- A jármű alapfelszereltsége túlnyomásos CBRN védelmi rendszer, légkondicionáló és fűtési rendszer, valamint automatikus tűzoltó rendszer. A hajótest acélból készült, amelyhez passzív páncél-kiegészítő csomag van felszerelve, amely lehetővé teszi a védelmi spirális frissítést, ha a nagyobb teljesítményű anyagok jobb védelmet tesznek lehetővé hasonló súly mellett. A PARS ALPHA benne rejlik a növekedési potenciál, az egyenlő távolságban elhelyezett tengelyek mindegyike akár 10,5 tonnát is képes elbírni, így az össztömeg akár 40 tonna fölé is növelhető.
Az FBSS opcionálisan kínál aktív védelmi rendszert (APS); a legkézenfekvőbb megoldás az Aselsan Akkor, melynek két ikervetője látható a prospektus rajzain, jobbra és balra a torony hátulján. A PARS ALPHA NVGA architektúrát alkalmaz, amely készen áll más alrendszerek, köztük más APS rendszerek egyszerű integrációjára.
A PARS ALPHA 8×8 új - (Teber-II 30/40 toronnyal) - van felszerelve, amely a 2017-ben bemutatott Teber-30 evolúciója. A Teber-II 30/40 részletei megtalálhatók az emberes és ember nélküli változatban is. Az adott cikkben a prototípuson látható, hogy a WDS az ember nélküli változattal van felszerelve.
- Rugalmas platform, az FNSS már ajánlja harmadik féltől származó nagy kaliberű tornyokkal, 105 vagy 120 mm-es lövegekkel, 120 mm-es aknavetős tornyos rendszerekkel, SHORAD légvédelmi rendszerekkel, több rakétavető egységekkel, valamint mérnöki változattal és parancsnoki beosztással. . A növekedési potenciált figyelembe véve a csőtüzérség sem kizárt. Az EDR On-Line által szerzett információk szerint a program 2020-as elindítása óta a PARS ALPHA több prototípusát is legyártották, a török SSB minden tesztje befejeződött, a járművet a következő generációs kerekes páncélozott járműhöz (NG-WVA) javasolják. ) a PARS IV. Minden tesztet a NATO-szabványok szerint végeztek, és a javaslatot most benyújtották a török hatóságokhoz. Megjegyzendő, hogy az NG-WVA-hoz a török szárazföldi erők 35 mm-es tornyot igényelnek, így a WDS-en kiállított Teber-II 30/40 mindenképpen exportra készül.
- Az FNSS vezérigazgatója szerint a PARS ALPHA koncepciója egy olyan járműcsaládot generál majd, amelyben a 6×6-os tag már fejlesztés alatt áll, azonban a 8×8-as prioritást kapott, mivel sürgős igények merültek fel Törökországban. A Közel-Keleten, az új termék szaúd-arábiai bevezetése nyilvánvaló mutató. Kurt úr azt is aláhúzta, hogy a PARS ALPHA architektúrája a hibrid meghajtási megoldások elfogadására is alkalmas, és bejelentette, hogy a 6×6-os és a hibrid megoldások is „hamarosan” megjelennek.
WDS 2024 – Az FNSS bemutatja PARS ALPHA 8×8 új generációs AFV-jét.
A Pars IV ill. Pars V összehasonlítása jellemzőik! Fordítása.
A február 4. és 8. között Rijádban megrendezésre kerülő védelmi kiállítás, a World Defense Show második kiadásán a török FNSS bemutatta PARS családjának legújabb iterációját, a PARS ALPHA 8×8-at, egy teljesen új járművet, amelyet a teljesítmény javítására terveztek.
Termékeinek folyamatos fejlesztése érdekében az FNSS, a Nurol és a BAE Systems közös vállalkozása a World Defense Show-n bemutatta PARS 8×8 következő generációját, a PARS ALPHA 8×8-at. Ez követi a PARS IV 8×8-at, amely ugyanazon év augusztusában, az IDEX 2021 kiállításon jelent meg, két év fejlesztés után. Nail Kurt, az FNSS vezérigazgatója szerint az új jármű a páncélozott járművek terén szerzett 20 éves vállalati tapasztalaton, valamint az ügyfelek, mindenekelőtt a török szárazföldi erők igényein alapul. „A PARS ALPHA a válasz a teljes spektrumú dominanciára, és a katonai szerepvállalás jövőjét képviseli” – szögezte le, kiemelve a taktikai mobilitás, a túlélés és a tűzerő növekedését a kisebb és könnyebb platformokon, mint elődjéhez képest. Miközben megtartja a 180°+ látómezőt a vezető és a parancsnok számára, akik egymás mellett ülnek, és kihasználhatják a széles ballisztikus üveg szélvédőt, hogy teljes helyzetfelismerést kapjanak az elülső íven, a PARS ALPHA lehetővé teszi, hogy mindkettőjüknek közvetlen rálátásuk legyen. a leszállások hátul. Ez a jármű sajátos architektúrájának köszönhető; a 711 LE teljesítményt nyújtó nagyon kompakt erőforrás, amely egy teljesen automatikus, 6 sebességes, egy hátrameneti sebességváltóval van összekapcsolva, a jármű legelején, az első tengely felett helyezkedik el, míg a vezető és a parancsnok egymás mellett ül a járműben a második tengely felett, ami szintén növeli a legénység biztonságát. A tüzér a vezető mögött, a bal oldalon ül, amikor pilóta nélküli torony-megoldást alkalmaznak.
A Közvetlen rálátás a hátsó deszanttérben lévő leszállókra, minden akadály nélkül, ami javítja a koordinációt a legkritikusabb fázisokban, amikor a gyalogság leszáll és visszaszáll a járműre. A standard AFV konfigurációban a PARS ALPHA 8×8 kilenc gyalogost tud szállítani energiaelnyelő ülésén, amelyek a hátsó rámpán keresztül férnek hozzá a járműhöz; A személyzet befelé néz, négy ülés a bal oldalon, öt pedig a jobb oldalon, elhelyezve, hogy több hely legyen a lábaknak. A lövész jobb oldalán egy üres hely áll rendelkezésre, amely extra felszerelést tartalmazhat. A kijelzők lehetővé teszik a fedélzeti személyzet számára, hogy lássa a 360°-os helyzetfelismerő rendszer által biztosított információkat. Az FNSS adatai szerint a PARS ALPHA ugyanolyan széles, mint a PARS IV, 3,1 méter, de rövidebb, 7,8 méter a 8,4 méterrel szemben. Ami 7,8 méteres fordulási sugarat eredményez az előző generációs PARS 8,5 méterével szemben. Ami különösen fontos tényező városi környezetben történő üzemeltetéskor. Mindkét jármű összkerékkormányzással rendelkezik. A cég szerint az új architektúra nemcsak a belső védettség növelését teszi lehetővé a PARS IV-hez képest. Ami a magasságot illeti, a PARS ALPHA itt is kompaktabb, ha távirányítós toronnyal van felszerelve; A PARS IV 2,5 méteréhez képest az új jármű 2,4 méter magas a közúton. Független, kettős keresztlengőkaros, hidropneumatikus felfüggesztésekkel és menetmagasság-szabályozással felszerelve szállítási konfigurációban a teljes magassága 2,2 méterre csökkenthető. Míg aknákkal vagy IED-ekkel potenciálisan fertőzött területeken történő utazás során, a felfüggesztések maximális magasságra vághatók. 600 mm-es hasmagasság biztosítása, tovább javítva a robbanásvédelmet. A PARS ALPHA 16R20-as gumiabroncsokkal van felszerelve, ugyanúgy mint a PARS IV. A korlátozott első és hátsó túlnyúlás 55°-os megközelítési és kifutási szöget biztosít.
A jármű 0,8 méteres függőleges akadállyal tud megbirkózni, valamivel többet, mint az előző generációs PARS-IV, miközben az árok áthidalása ugyanaz, 2,4 méter. A motor és a hűtőrács eltérő elhelyezkedése, a gázolási mélységet normál üzemi konfigurációban 2,1-ről 1,2 méterre csökkenti. Ami az állítható magasságú felfüggesztések segítségével 1,5 méterig növelhető. A gázlóképesség csökkenése a bal oldalon lévő hűtőrács jelenlétnek köszönhető. Ha egy ügyfél kéri a nagyobb gázló képességet, már vannak más típusú gépek.
A PARS ALPHA lényegesen jobb teljesítményt nyújt a lejtő és az oldalsó lejtő tekintetében, 70% és 40% a 60% és 30% helyett. Az extra fajlagos teljesítmény, a 21 LE/t a 19 LE/t és az alacsonyabb súlypont kombinációja lehet a két kulcsfontosságú eleme ezeknek a fejlesztéseknek. A PARS ALPHA közúton is nagyobb sebességet tud elérni, 115 km/h-t a 100 km/h-val szemben, a kúszósebesség 5 km/h marad, a hatótáv pedig 800 km. A kísérletek kimutatták, hogy a PARS ALPHA 5000 km-t tud futni karbantartás nélkül, csökkentve a logisztikai lábnyomot és javítva az üzemkészültséget. Bár az FNSS ritkán biztosítja páncélozott járművei össztömegét (GVW), a motorteljesítményt és a teljesítmény/tömeg arányt figyelembe véve a PARS ALPHA össztömege 34 000 kg körül esik; nem lehet összehasonlítani az előző generációs járművel, de az adatok nem térhetnek el nagymértékben, de a csökkentett hossznak és az anyagfejlesztésnek lehetővé kellett volna tennie az FNSS-nek, hogy növelje a ballisztikai és robbanási védelmi szinteket, bármennyire is osztályozott.
- A jármű alapfelszereltsége túlnyomásos CBRN védelmi rendszer, légkondicionáló és fűtési rendszer, valamint automatikus tűzoltó rendszer. A hajótest acélból készült, amelyhez passzív páncél-kiegészítő csomag van felszerelve, amely lehetővé teszi a védelmi spirális frissítést, ha a nagyobb teljesítményű anyagok jobb védelmet tesznek lehetővé hasonló súly mellett. A PARS ALPHA benne rejlik a növekedési potenciál, az egyenlő távolságban elhelyezett tengelyek mindegyike akár 10,5 tonnát is képes elbírni, így az össztömeg akár 40 tonna fölé is növelhető.
Az FBSS opcionálisan kínál aktív védelmi rendszert (APS); a legkézenfekvőbb megoldás az Aselsan Akkor, melynek két ikervetője látható a prospektus rajzain, jobbra és balra a torony hátulján. A PARS ALPHA NVGA architektúrát alkalmaz, amely készen áll más alrendszerek, köztük más APS rendszerek egyszerű integrációjára.
A PARS ALPHA 8×8 új - (Teber-II 30/40 toronnyal) - van felszerelve, amely a 2017-ben bemutatott Teber-30 evolúciója. A Teber-II 30/40 részletei megtalálhatók az emberes és ember nélküli változatban is. Az adott cikkben a prototípuson látható, hogy a WDS az ember nélküli változattal van felszerelve.
- Rugalmas platform, az FNSS már ajánlja harmadik féltől származó nagy kaliberű tornyokkal, 105 vagy 120 mm-es lövegekkel, 120 mm-es aknavetős tornyos rendszerekkel, SHORAD légvédelmi rendszerekkel, több rakétavető egységekkel, valamint mérnöki változattal és parancsnoki beosztással. . A növekedési potenciált figyelembe véve a csőtüzérség sem kizárt. Az EDR On-Line által szerzett információk szerint a program 2020-as elindítása óta a PARS ALPHA több prototípusát is legyártották, a török SSB minden tesztje befejeződött, a járművet a következő generációs kerekes páncélozott járműhöz (NG-WVA) javasolják. ) a PARS IV. Minden tesztet a NATO-szabványok szerint végeztek, és a javaslatot most benyújtották a török hatóságokhoz. Megjegyzendő, hogy az NG-WVA-hoz a török szárazföldi erők 35 mm-es tornyot igényelnek, így a WDS-en kiállított Teber-II 30/40 mindenképpen exportra készül.
- Az FNSS vezérigazgatója szerint a PARS ALPHA koncepciója egy olyan járműcsaládot generál majd, amelyben a 6×6-os tag már fejlesztés alatt áll, azonban a 8×8-as prioritást kapott, mivel sürgős igények merültek fel Törökországban. A Közel-Keleten, az új termék szaúd-arábiai bevezetése nyilvánvaló mutató. Kurt úr azt is aláhúzta, hogy a PARS ALPHA architektúrája a hibrid meghajtási megoldások elfogadására is alkalmas, és bejelentette, hogy a 6×6-os és a hibrid megoldások is „hamarosan” megjelennek.