1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

RACHEL projekt

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. augusztus 21..

  1. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A Russian Helicopters tolólégcsavaros fejlesztései
     
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nahát, várjuk ki a végét. Eddig egy ilyen se került gyártásba.
     
  3. igla

    igla New Member

    Annak idején nagyon nagy reményeket fűztek a farokrotor nélküli típusokhoz, velük kívánták leváltani a sérülékeny hátsó rotort, de egy-két kivételtől eltekintve nem hozott áttörést, pedig állítólag tökéletesen irányítható gépeket hoztak létre...
     
  4. igla

    igla New Member

    ...persze nem a KAMOV-ra gondoltam az előbb.
     
  5. joker

    joker Well-Known Member

    A képen szereplő modellt elnézve: mi fogja a felső propellerek forgató hatását ellensúlyozni? Más konstrukciókban ugy-e vagy két nagy propeller van amik ellentétes irányba forognak, vagy van még egy kicsi hátul az ellensúlyozásra.
     
  6. doberamann

    doberamann Member

    Vannak faroklégcsavar nélküli gépek, én nem értek hozzá az okosak majd megmondják hogy működik.
    http://en.wikipedia.org/wiki/NOTAR
     
  7. Nightstalker

    Nightstalker Member

    Dobberman: gazsugarral hozzak letre a fo rotor ellensulyozasahoz szukseges forgatonyomatekot. Gyakorlatilag egy kis rotor van a farkon _belul_. A wikioldal szerint meg jatszik a Coanda-hatas is, ugyhogy valoszinuleg a farok es az azon levo kilepok geometriaja is lenyeges lehet.
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    http://www.google.com/imgres?sa=X&biw=1024&bih=674&tbm=isch&tbnid=gyB8P1iNXcj7WM:&imgrefurl=http://www.avcom.co.za/phpBB3/viewtopic.php%3Ff%3D1%26t%3D14737&docid=9693FP45kdbuVM&imgurl=http://www.defenseindustrydaily.com/images/AIR_NOTAR_Explanation_lg.gif&w=600&h=447&ei=1iEXUtGoC6X30gXBkoGABQ&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=284&dur=9859&hovh=194&hovw=260&tx=106&ty=115&page=1&tbnh=148&tbnw=198&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:5,s:0,i:96
     
  9. alfa74

    alfa74 Active Member

    A képeket nézve, ennek az Ansatnak hermetizált az utastere?
     
  10. Roni

    Roni Well-Known Member

    A Mi-38-ból egy darabot sem vennék.
     
  11. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Úgy tűnik, a helikopterek evolúciójának ez a koax+tolólégcsavar kombó a következő logikus lépése.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Mi-38 jelenleg a legjobb egyvelege a korzserű közepes szállítóhelikoptereknek. Mi-8-as dizájn továbbvitele, másfélszeres kapacitással, sebességgel, csúcsmagassággal.
    Kár, hogy nem gyártják már vagy tíz éve, ahogy illene.
     
  13. sidewinder1

    sidewinder1 New Member

    Kazany Ansat: "a hidromechanikus vezérlőrendszert digitális (fly-by-wire) vezérlés váltja"
    Szerintem ez nem így van, ugyanis az Ansat már eleve csak FBW vezérléssel készült. Hidromechanikus vezérlés még tartaléknak sem volt. Pontosan ezért húzódott el a gép civil típusalkalmasságiának a megszerzése. A katonaival nem volt gond, mert őket nem zavarta,hogy csak FBW vezérlés van. A civil hatóságot viszont igen. Így amíg nem építettek egy olyan változatot amin van hidromechanikus vezérlés,addig nem kapott a gép civil típusalkalmasságit. Erről Vlagyimir Ligaj (a kazanyi helikoptergyár vezérigazgatója) is többször nyilatkozott.
     

Ezen oldal megosztása