Rafale (Dassault, Franciaország)

Nem nevezném sem jobbnak, sem rosszabbnak, de tény, hogy ennyit számít, milyen pilóta és hogyan repül egy gépet. És nem csak a bemutató repüléseken.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A csatorna többi videója még ennél is érdekesebb. Jó kis történelmi RAF-propagandafilmek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Rafale M a kiterjeszett fékszárnyaival, ami a rafale C gépeken ritkán van használatban:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes a szögletes, kétszámjegyű oldalszám, mint valami szovjet front légierős gépé :)
Felteszem, ha Rafale-unk lenne, azon így nézne ki az oldalszám?
;)
 
Rafale M díszfestéses vezérsíkkal és póttartállyal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
na, folytassak az amcsik a horvatok szivatasat.
alitolag lehuztak a rampat a horvat rafalle uzletre az amcsik, mert valamiben vannak amcsi gyartott reszek is.


multkor levetoztak a raketak eladasat egyiptomba, most meg ez (+ a misztralok)

ennyi a meserol a fuggetlen europai iparrol.
 
  • Dühítő
Reactions: svajcibeka
na, folytassak az amcsik a horvatok szivatasat.
alitolag lehuztak a rampat a horvat rafalle uzletre az amcsik, mert valamiben vannak amcsi gyartott reszek is.


multkor levetoztak a raketak eladasat egyiptomba, most meg ez (+ a misztralok)

ennyi a meserol a fuggetlen europai iparrol.
Az USA a Scalp CM ek eladását vétózta Egyiptomnak és, ha jól értem, most is csak valami meg nem nevezett fegyver eladásához nem adta még ki az engedélyt.
Ha most is a Scalp ról van szó akkor semmi gond, a Horvátok jól el lesznek a nélkül is....
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Az USA a Scalp CM ek eladását vétózta Egyiptomnak és, ha jól értem, most is csak valami meg nem nevezett fegyver eladásához nem adta még ki az engedélyt.
Ha most is a Scalp ról van szó akkor semmi gond, a Horvátok jól el lesznek a nélkül is....
olvasva mas forumokat is, olyat is olvastam hogy most nem a fegyverzet a problemas, hanem a horvatok akarnak belejuk link 16, modernebb uhf'/vhf meg stb amik nincsennek az eredeti szerozdesben, az amcsik meg nem adtak ra az igent, mivel azok amcsi gyartmanyu kellene hogy legyenek. biztos idovel ez is leglesz, de az ido csuszik nekik, es a pilotak kikepzeset is el kell halasztani egy evre ez miatt.

ezek akarmit csinalnak, mindig vmi cirkusz kell hogy legyen vele. ajde meg megertem az izraeli f16 koruli cirkuszt valahogy, ott tenyleg nem tehetnek rolla, de az ukran mig21 nagyjavitas az mar vicc kategoriaba is alig ferne bele.
 
Rafale M-ek felszálása különféle póttartály konfigurációkkal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A francia médiában felröppent pletykák szerint több tucatnyi Rafale F4 harci repülőgép eladásáról szóló szerződés köttetett az Egyesült Arab Emirátusokkal. December elején, Macron elnök látogatásán fogják bejelenteni. A pontos darabszámot nem tudni, de a becslések 30 és 60 között mozognak, és az 50 körüli szám a legvalószínűbb...
 
A francia médiában felröppent pletykák szerint több tucatnyi Rafale F4 harci repülőgép eladásáról szóló szerződés köttetett az Egyesült Arab Emirátusokkal. December elején, Macron elnök látogatásán fogják bejelenteni. A pontos darabszámot nem tudni, de a becslések 30 és 60 között mozognak, és az 50 körüli szám a legvalószínűbb...
Eredetileg az emírek a nagyobb teljesítményű hajtómű meglétéhez kötötték ki a Rafale vásárlást, úgy jó tíz éve. Csak ők voltak a piacon, akik jelezték, hogy nekik az M88-as 1990 óta változatlanul 75kN-os fékpadi tolóereje nem lesz elegendő. Ezt akkor és azóta is vitatja az időközben nyugdíjba vonult főtervező.

Ebből akkor semmi sem lett, míg a Snecma-ból lett Safran szerint az M88-4, vagy M88-9 (hívják így is, úgy is) elviekben készen van. Az egyetlen akadály, hogy az alapvetően termékkövetre hangolt Rafale modernizációba ez az egyeten komponens, ami rentábilisen nem illeszthető be. Amíg a különféle fegyverzeti és avionikai csomagok (még a PESA - AESA radar upgrade is) visszamenőleg integrálhatók és a korábban eladott Rafale sárkányok is felhozhatók a legújabb F3R szintre, addig a megnövelt teljesítményű M88-as hajtómű a maga nagyobb mérete és levegőigénye miatt már csak eleve új építésű sárkányokba szerelhető be.
Kíváncsi vagyok, hogy az UAE most is elő fog-e állni a nagyobb tolóerőigénnyel, vagy tanulva a block 60-as F-16E/F üzemeltetéséből, nem kíván egyedüli alkalmazója lenni egy kis darabszámú speciális variánsnak.
 
A prototípus első fedélzeti tesztje 1993-ban, a Foch fedélzetén.

c0y5e00goc181.jpg