M
molnibalage
Guest
A 29-es alól akkor a hajtómű upgrade is elfogyott és hiányos a másik vonallal szemben?Ez az RD-33-as elképesztően jó volt, mikor megjelent, csak az élettartamával voltak gondok. A valamivel nagyobb teljesítményű, de alapjában tovább fejlesztett RD-33K a nyolcvanas években pont annyival volt mégjobb, mint a két gép, amibe bekerült, vagyis a MiG-29M és a MiG-29K. Igazán sikerült a legtöbb hiányosságot kijavítaniuk.
De napjainkra ez már nagyon elavult. Az eredeti MiG-29M és K már nincs sehol, de a belőlük továbbfejleszett M2 és K/KUB se mozgatja már meg a fantáziát, ugyanakor a hajtóművük, az RD-33MK se hozza azt, ami a mai divat.
Ebben a mérettartományban mindent egybevetve napjainkban az EJ200-as a nyerő, hiszen az az RD-33-asnál könnyebb, levegőátfutásban ott van, ahol az alap RD-33-as (az RD-33K és MK 85kg/sec-et tud, az alap RD-33-as "csak" 72-t), teljesítményban viszont az MK-val van egy szinten.
Élettartamban és fogyasztásban kedvezőbb, hiszen más karakterisztikájú.
A MiG-29-esek mai verzióihoz inkább valami ilyesmit kellene már fejleszteni, de mind tudjuk, hogy ez távolról sem realitás.
Azzal főznek, ami van és amíg még lehet.