1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem itt alapvető probléma volt hogy az első bebólintásnál már elérték a 630km/ó sebességet, kis magasságban ez talán rohadt nagy erőt gerjeszt a stabilizer-en (az egész repülés alatt állítólag csak 2100m volt a max magasságuk!). Mivel a trimmkereket már az NG-ken kisebbre méretezték, talán ezért nem bírta tekerni a F/O a nagy sebesség miatti nagy légerő ellen. Talán az segíthetett volna, ha lejjebb veszik a hajtómű-teljesítményt (állítólag végig a start-teljesítményen mentek, ezért is gyorsulhattak olyan hirtelen orra nyomott helyzetben). Nekem ezzel együtt teljesen logikus tevékenységnek tűnik, hogy ha váratlanul bólint egy nagyot a gép alattam és elindul lefelé - ráadásul kis magasságon - akkor először a magasságihoz kapok és próbálom belehúzva legalább tartani a magasságot, minden más csak ez után jöhet szerintem.
     
    ghostrider and fishbed like this.
  2. Python

    Python Well-Known Member



    A botrány tovább dagad, miután az USA légi közlekedési felügyelete (FAA) a vizsgálatok közben, egy pilóták által is megerősített szimulációs teszt során arra jutott, hogy a Boeing 737 MAX 8 számítógépes rendszerében egy újabb súlyos hiba található. A szűkszavú, részletekre nem kitérő közlemény szerint nem tudni, hogy ez összefügg-e a katasztrófát okozó MCAS-hibával, viszont olyan komoly, hogy a repülőgépet másodpercek alatt visszavonhatatlanul küldheti egy olyan helyzetbe, ahonnan nincs visszatérés.
    Egyre súlyosabbá válik a Boeing-botrány
     
    fishbed likes this.
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Airbusosként az NG/Max nekem nem ismert, de a trim ott is motoros gondolom, nincs feedback. Szóval azt tekerni lehet, max Q-feel lehet, ha arra rá van kötve.
    Az automatika a sebesség alapján számolja a differenciált kitérítést, szóval annak aránya nem lehetett más, a hidraulika pedig hibátlan volt, szóval nem manuálisan kellett húznia, plusz erő nem keltett, amit ne győzött volna le a pilóta izomereje.
    Egyetértek, ráhúzol, ha leadja az orrát, egyértelmű, hiszen az egyben sebességet is elkoptatja, de a bajom azzal van, hogy ilyen magasságon megfordult a fejükben egy flight control/ critical surface hiba esetén játszani a hibás rendszerrel.
     
    fishbed likes this.
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Pluszként a 631. hsz-hez: nemcsak a 630km/ó-t érték el, hanem azt írják hogy TOVÁBB GYORSULTAK ... a kapitány közben próbálta húzni a magasságit de nem eléggé bírt vele, segített neki a F/O is - de közben neki tekerni is kellett volna a trimmet az egyre nagyobb légerő ellenében!! Az etiópusok meg elég ritkán díjbirkózó-alkatúak ... szerintem ezért döntöttek a visszakapcsolás mellett, dehát ez olyan sakk-matt helyzetnek tűnik nekem :(:(
     
    fishbed likes this.
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Videón ahogy leszedik az ütközést túlélt katapultált EF pilótát a fa tetejéről
     
    ghostrider, antigonosz and fishbed like this.
  6. boki

    boki Well-Known Member

  7. fulcrum11

    fulcrum11 Active Member

    Volt egy videó egy 737 pilótától, ahol szimulátorban kipróbálták a szituációt. Ő azt mondta, hogy a 737-esen a trimmkerék még mindig mechanikusan, sodronnyal kapcsolódik a mozgató csavarorsóhoz a vízszintes vezérsíknál (arra az esetre ha a motoros mozgatás hibás lenne) és valószínűleg emberileg lehetetlen volt eltekerni abban a szituációban.

    Itt van, közben megtaláltam Redditen.
     
  8. fulcrum11

    fulcrum11 Active Member

    Bocsánat a dupla posztért, de érdekes lehet még, hogy a fenti reddit beszélgetés szerint az NG-n még külön lehetett lekapcsolni az automata trimmet és a manuális elektromos trimmet, de az MAX-on már csak egyszerre, úgyhogy a kézi tekerés maradt az egyedüli opció...
     
  9. jani22

    jani22 Well-Known Member

    fishbed and fip7 like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ukraine L-39 crash

    Today, 2 July 2019, the Военно-воздушные силы Украины (Ukrainian Air Force) lost an L-39ZA in an accident near Starovirivka, Kharkiv region, around 16:00 hours local time.

    It appears the L-39 Albatros got caught in the wake turbulence of another aircraft flying nearby, which caused the trainer aircraft to violently roll and the pilot eventually losing control all together. He managed to eject safely.

    Given the location/region it is likely the Albatros belonged to
    203rd Training Aviation Brigade (203 TrAB) of Kharkiv Air Force University. A serial is yet to become known.


    https://mil.in.ua/u-chuguyevi-vpav-navchalnyj-litak-l-39/
     
    fishbed likes this.
  11. jani22

    jani22 Well-Known Member

  12. boki

    boki Well-Known Member

  13. boki

    boki Well-Known Member

    Gyakorló repülés során a Kaszpi-tengerbe zuhant az Azeri légierő egyik MiG-29 vadászgépe.
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ma csúnyán odavertek egy Mi-26-ost (RF-06054) Jakutföldön. A személyzet állítólag nem sérült, a gép az kuka.

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  15. nagyoncivil

    nagyoncivil Member

    svajcibeka likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen fura. Más forrásból.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Tényleg furcsa.
    A gép Death Valley National Parkban a mélyrepülés gyakorlására használt Star Wars Kanyonban, pontosan a spotterek parkolójánál ment a földnek. Állítólag lealább egy ember a parkolóban is megsérült.
    A becspódás előtti pillanat
    [​IMG]
    Es a parkoló
    [​IMG]
     
    jani22 likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    ghostrider likes this.
  20. boki

    boki Well-Known Member

    A képek csak illusztráció a linkhez, ami ahogy látom nem másolódott be. Szintén Kalifornia, de 2015.
     

Ezen oldal megosztása