Repülőnapok, haditechnikai rendezvények Magyarországon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 659
55 328
113
Az osztrák Kronen Zeitung úgy jellemezte a Talont:"Trainer und Endkampfflugzeug."
Erdkampfflugzeug helyett. :)
 

Daneel

Well-Known Member
2021. február 10.
159
849
93
Állítólag bejáratós volt a motorja, kímélték. Lehet, hogy sebesség volt kevés az orsóhoz, ezért a háromnegyedénél szárnyirányban lecsúsztak. Meleg is volt, se teljesítmény, se felhajtóerő, se sebesség, se magasság.
Ha megnézed a másik videót és összehasonlítod az előző bemutatókon keszültekel akkor egyértelmű, nem teljes gázon és lassúak voltak...

Pilóta hiba...

Szerencsétlen család akik megégtek a földön...
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 033
2 489
113
Állítólag bejáratós volt a motorja, kímélték. Lehet, hogy sebesség volt kevés az orsóhoz, ezért a háromnegyedénél szárnyirányban lecsúsztak. Meleg is volt, se teljesítmény, se felhajtóerő, se sebesség, se magasság.
Horthy István halála jutott eszembe. Annak kapcsán nyilatkozta egy kortárs, hogy a Héja hajlamos volt "lecsúszni" a nem megfelelő fordulóban, és ez alacsony magasságon életveszélyes volt.
"Meleg is volt, se teljesítmény, se felhajtóerő, se sebesség, se magasság." - ez lényegében így volt Horthy esetében is. Igaz, ő nem végzett orsót, csak egy szűk fordulót a felszállás után.
Valamelyik csillagmotoros repülőgépre - talán a Sophwith Camel-re - pedig azt írták valahol, hogy a csillagmotornak volt egyfajta forgatónyomatéka a gépre, hajlamos volt elhúzni, vagy bepörgetni hirtelen fordulónál. A Trojan is csillagmotoros, nem tudom érvényes-e ez minden csillagmotoros gépre és ha igen, a Trojan-on merre hat ez a nyomaték. Elég, ha ez is csak egy kicsit tesz hozzá a negatív tényezők összességéhez.
 
  • Szomorú
Reactions: enzo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 712
113
2023.09.16-17. 9:00 - 16:00
Táborfalva (Örkénytábor)
VIII. Hadikultúra és Military Fesztivál

365711119_691578166347772_580696966168254364_n.jpg



16595258969449169253


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 712
113