Román F-16 beszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. Antigonosz!
Látom, nem értesz a repülőkhöz! 1 civil repülőgép sem autó, hogy 5 évente lecseréljék! Élettartama a repült óráktól és a gazdaságosságtól függ. Repülhető órák birtokában még a 30-40 éves gépek is vígan röpködnek! Civilben pl. a "cargocégek" és a nem tőkeerős légitársaságok használnak ilyeneket...!

A Huey ajánlat kapcsán meg 2 dologgal kéne tisztában lenned!
Az első közgazdasági alapfogalom:
Nincs ingyen ebéd!!!
A második:
Az USA nem karitatív szervezet!!!
Közhelyesen fogalmazva: Amit nyersz a réven, azt elveszted a vámon! Tehát kissé olyan, mint a vámmentes üzlet, mely vámmentes ugyan, de baromi drága...!!!

Végére 1 Falconos példa - ARCAS FIGYELMÉBE :
2011-ben Indonézia Boneyardban kiválasztott 30 db lekonzervált Block 25 C/D Falcont, melyeket "ingyen" ajánlott fel az USA. A 24 gép modernizálása, tartalék hajtóművek + a FEGYVERZET ára 600 millió USD lett! /6 gépet alkatrésznek - kannibalizálni - kaptak./
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. arcas!
Én nem hiszek a román linkeknek!
Tehát nem hiszek a dákoromán elméletben, a románok "római származásában", az Erdély: "ősi román föld" mítoszában, Mátyás "románságában" és a Falconok "638 millió Eurós" árában sem!!!
Ha Te igen, az a Te dolgod...!!!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
És még 1 apróság:
A neten minden hírnek megtalálható a színe és a visszája is! Ha Te nem is, de Phoenix valószínűleg tudja, hogy melyik forrás a hiteles...!!!
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
T. arcas!
Én nem hiszek a román linkeknek!
Tehát nem hiszek a dákoromán elméletben, a románok "római származásában", az Erdély: "ősi román föld" mítoszában, Mátyás "románságában" és a Falconok "638 millió Eurós" árában sem!!!
Ha Te igen, az a Te dolgod...!!!

Hinnye. Ilyen szakmailag megalapozott, több oldalról közelítő objektív érvrendszerrel se találkoztam még.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Sajna a 2 ország viszonyában szerepet játszik a történelemhamisítás is! Hogy mit hiszünk el, az részben attól is függ, hogy melyik oldalon állunk....
A Falcon üzlet ára meg a fenti cikkben szerepel....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 894
22 338
113
...Én nem hiszek a román linkeknek!
Tehát nem hiszek a dákoromán elméletben, a románok "római származásában", az Erdély: "ősi román föld" mítoszában, Mátyás "románságában" és a Falconok "638 millió Eurós" árában sem!!!...

Hát ez évszázad érvelése! GrGly megfogalmazása feljebb ponotosan helyénvaló...én sem tudta volna jobban.
T. sonfor961!
A románokkal és romániával kapcsolatos hitvallásoddal mélységesen egyetértek, sőt az előző hozzászólásodban említett történelem hamisításokkal is...,bár nem értem milyen alapon vonsz párhuzamot ezen dolgok és a neten 100szám fellellhető általam is többször idézett 600milliós összeg között, idéztem cseh ill. román sajtót is többet, csak azt az egyet nem ahol az általad vallott összeg szerepel. Nem állítottam semmit, csak el tudtam olvasni a számokat...és idéztem azoknak akiket érdekel. Ha az eget kéknek látom nem szoktam pirosnak vallani (mégha lehetne is az)...ennyi.

Ami a fenti gondolatodat illeti, nos aki érzékeny megint a "fotelpszihológiára" az ne olvassa el:

Én felvidéken születtem,itt élek családommal együtt,itt dolgozom,magyarként! Elődeim is azok voltak és büszkén állíthatom, hogy megszenvedtek ezért a "címért"...
Mivel számomra a szlovák nyelv nem nagy akadály a csehet is megértem...ezért nyúltam korábban ilyen forrásokhoz.
Ami a történelem hamisítást illeti, nekünk kijut belőle minden napra...látjuk,érezzük hogyan őröl a tóth malomkerék,hogyan tünnek el műemlékekről eredeti magyar feliratok,hogyan írnak gyerekeinknek hihetetlen szlovák történelmet (amit még maguk sem hisznek el hálIstennek) és sorolhatnám...de úgysem ide tartozik.Ha persze ebben is bölcsebbnek érzed magad, ém legyen...

S hogy kedvedben járjak -lásd milyen korrekt vagyok- korábban direkt megosztottam egy forrást, ahol szintén 600 milla volt az beszerzési ár DE hozzátették, kb. 120 misi lehet a gépek ára, a többi az alkatrész,kiképzés és a két év support :)
Lásd milyen korrekt vagyok, keresd vissza, aszzem angol nyelven volt...direkt idéztem is kiemelve,hogy viatindító legyen. Ahogyan azt nem láttad, úgy nem látod a világszerte 100szám előforduló, tényként leközölt 600millás számot is...egyenlőre pedig ez úgyfest hogy annyi...ha hiszel benne ha nem...
(szokás mondani hogy hinni a templomba kell,de mivel vallásos vagyok ezt nem vágom a fejedhez)
Baráti üdvözlettel :)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 834
65 430
113
T. Antigonosz!
Látom, nem értesz a repülőkhöz! 1 civil repülőgép sem autó, hogy 5 évente lecseréljék! Élettartama a repült óráktól és a gazdaságosságtól függ. Repülhető órák birtokában még a 30-40 éves gépek is vígan röpködnek! Civilben pl. a "cargocégek" és a nem tőkeerős légitársaságok használnak ilyeneket...!

A Huey ajánlat kapcsán meg 2 dologgal kéne tisztában lenned!
Az első közgazdasági alapfogalom:
Nincs ingyen ebéd!!!
A második:
Az USA nem karitatív szervezet!!!
Közhelyesen fogalmazva: Amit nyersz a réven, azt elveszted a vámon! Tehát kissé olyan, mint a vámmentes üzlet, mely vámmentes ugyan, de baromi drága...!!!

Végére 1 Falconos példa - ARCAS FIGYELMÉBE :
2011-ben Indonézia Boneyardban kiválasztott 30 db lekonzervált Block 25 C/D Falcont, melyeket "ingyen" ajánlott fel az USA. A 24 gép modernizálása, tartalék hajtóművek + a FEGYVERZET ára 600 millió USD lett! /6 gépet alkatrésznek - kannibalizálni - kaptak./

T. sondor!

Miből gondolod hogy nem értek a repülőgépekhez? Igen tudom hogy lerepült órákbam és NAPTÁRI "órákban" is mérik az élettartamot. Erről nem kell hogy felhomályosíts. De! A te elméleted alapján akkor egy 0 km-es lekonzervált Bf-109-es teljesen olyan mintha a most jött volna gyárból? Frászt, mindenki (remélem te is) tudja hogy minden alkatrésznek, legyen az szárny vagy egy munkahenger megvan a maga lejárati ideje.Ami ha lejár akkor kuka. Egy "normális" szokványos ország a 3-4 gen vadászgépeit általában kb 30 évig koptatja. Aminek több oka is van. Pl bizonyos korlátozások stb. Természetesen vannak kivételek ( drága üzemeltetés, gazdasági embargó, kis hazánk vezetése stb. )mikor kevesebb ideig repkednek a géppel. És még valami, egy tehergép életkorát ne hasonlítsd össze ilyen értelemben egy vadászgéppel , mert az kb + 10 évvel többet repül. A semmire való 30 éves huey-eket meg dzsokiék tényleg húzzák oda ahova gondolom.
A gripenjeink még bőven el repkednek ha úgy alakul sorsuk 20+x évig kb. A rómaiak meg 2+x évig kb. És utána új típusra állás képzés stb.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. arcas!
Nagyon ki voltam akadva a románok hazugságán, tehát részint jogos GrGly észrevétele! Másrészt nekem nem kellett megalapoznom bármit is, mert azt Phoenix megtette helyettem: Hiteles forrást adott! Melyhez képest a román linkek, linkek - az átvevők /pl. csehek etc./ is...!

Abban nem kételkedem, hogy a román parlament "gépvásárlásnak álcázva" megszavazott 638 millió Eurót /pontosabban annak az első részletét/. Melyből 1/3-ot /azaz 248 millió USD-t/ fordítanak a Falconok vásárlására, korszerűsítésére és support-jára. És hogy a maradék 2/3-ad mire megy el, azt SOHA nem fogjuk megtudni! Nem véletlen, hogy a román képviselők nagy része azt sem tudta, hogy miről szavaz...!
Hja kérem, nincs új a politikában...!!!

Pedig a Net segítségével könnyű rákeresni az új Falconok árára, sőt a használt gépek kapcsán is tájékozódhatunk. Az általam említett indonéz üzlet pl.:

http://htka.hu/2011/10/06/lekonzarvalt-f-16-osokra-acsingoznak-az-indonezok/

Ilyen és ehhez hasonló cikkek birtokában pedig könnyű belátni, hogy melyik forrás a hiteles...!

Magamról csak annyit, hogy Kispesten élek, de gyakran járok Erdélyben és a Felvidéken is. Tapasztaltam 1-2 dolgot, pl. ha megszólaltam magyarul...!!! De hozzád képest csak ugatom a holdat.... - Tehát megkövetlek...!!! A hit tekintetében pedig egyetértünk...!

Véleményünk közt a legnagyobb eltérést valószínűleg a román linkek adják....
De mire is számíthatunk a románoktól...?!?
 
M

molnibalage

Guest
Jó-jó de ezer éves falkont, Millennium falcont.:) Érdem egyáltalán 20-on éves gépekbe pénzt feccelni vásárlással? Mire rendszerbe áll és értenek is hozzá a pilóták valamit ki kell dobni mert 30 éves is elmúlik. Lehet olcsó bele az alkatrész de mennyit kell cserélni rajt az idő előrehaladtával? Ez nem egy személyautó hogy begittelem meg lekenem trináttal azt jól van. Persze utána megint vehetnek mondjuk c/d gépeket ha az a/b-k kiestek alóluk de azok is csak ennyi idősek lesznek. Az Usa ilyeneket küld fel célpontnak amiket ezek megvettek.

Az MLU gépek igen jónak számítanak a nagyvilágban. A gépeket meg stukturálisan újjápítették, tehát 0 óráról indult az élettartamuk amikor befejeződött az MLU upgrade. Tehát a legfiatalabb MLU alig tíz éves.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Ezt a 600 millás baromságot - sok más oldalhoz hasonlóan - én azért nem veszem be! Remélem, hogy a borítékos Gripenekkel ellentétben itt talán majd kiderül az igazság...!
Addig meg úgysem tudjuk meggyőzni egymást....
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 054
6 507
113
Ezt találtam, itt összefoglalják az összegeket is:
http://algarvedailynews.com/news/10669-portugal-sells-old-f-16s-aircraft-to-romania

The Portuguese government is to spend €108.2 million to prepare and update 12 F-16 aircraft to sell on to the Romanian government.

The Council of Ministers has decided to authorise the sale by the Portuguese State of 12 F-16 aircraft to the Republic of Romania and has allowed expenditure to get the contract concluded of up to €108.2 million, plus VAT, according to the notice in the Gazette today

The notice explains that the money is to be used to prepare and update the F-16 aircraft, overhaul the engines, for training and logistical support and the initial support of a technical support team in Romania. Portugal does not have enough second hand F-16s so is buying three in from the USA and will have them buffed and polished.

The amount spent by the Portuguese Government in support of the contract will be spread over five years and shall not exceed €20 million in 2013.

The Romanian government announced in June this year that it was to buy €628 million of weapons. This contract is said to be costing Romania €186.2 million for the 12 aircraft, paid over five years.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Köszi imike, ügyi vagy...!!!
Azért az eddig is sejthető volt, hogy a 630 millió Eurónak csak 1 része megy a Falconokra....

Az USA-ból vásárolt gépek verziójára viszont kíváncsi lennék. /Tudtommal Boneyard-ban Block 25 C/D a legjobb, ami azért elég "gyenge"..../
De a portugáliai modernizáció valószínűleg olcsóbb, mintha az USA-ban végeznék...!
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 054
6 507
113
Azért a cikk azon része egy kicsit dúrva, hogy a Portugál minisztérium 108 millió Eurót költ a 12 gép felújítására és frissítésére, hogy eladhassa Romániának, a Román fél pedig 186 millió Eurót fizet a 12 gépért.
A cikk szerint tehát a Portugálok csak 78 millió Eurót keresnének a 12 gépen??? És az sem világos, hogy a 108 millióban a három USA gép ára is benne van-e már.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 894
22 338
113
Hát, ellentmondásból azért van itt bőven...de legalább el lehet indulni megint egy szálon :)
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
"Elvarratlan szálak" azért maradtak, de az üzletet NEM az eladásban kell keresni! Sokkal inkább a felújításban és az üzemidő hosszabbításban! /- Utóbbi pl. olyan drága művelet, hogy néhány típus esetén érdemesebb eladni, vagy bontóba küldeni a gépet!/

Nem véletlenül linkeltem be feljebb az indonéz üzletet! Ahol Indonézia ingyen kapta a gépeket az USA-tól /Block 25 C/D verzió/, de a modernizácó, a + hajtóművek és a némi fegyverzet már pénzbe került.... A végösszeg /24 gépre/ 600 millió USD...!!!
No ez az üzlet...!!!

Meg az, hogy ellenkező esetben Indonézia valószínüleg orosz gépeket vásárol. Orosz felújítással, orosz hajtóművekkel és orosz fegyverekkel...!!!
- Folytassam...?!?

/Gripent csak azért nem írtam, mert féltem, hogy valaki halálra röhögi magát...!/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Egyelőre egy forrást olvastam, de úgy néz ki aláírták a portugálokkal a szerződést:
http://kuruc.info/r/1/118856/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 069
73 563
113
www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-24680.html

manna.ro/porta/megvesszuk-az-f-16-osokat-2013-10-11.html
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 054
6 507
113
Tehát a manna.ro szerint 9 pilóta lesz a 12 F-16-oshoz.

Gondolom a Lancer-ek leállításával a gépek nélkül maradt századokat feloszlatják (annak nincs értelme, hogy IAR-okkal reptessék őket), vagyis 9 pilóta fog készültséget adni, meg misszióba menni?