Ránézve a számokra a 49 gép nagyon durván 3Mrd Euro mire repül, ebbe minden benne van. A szlovák üzlet ha jól emlékszem 1,3 Mrd 14 gépre , de azok újak, AESA radarral, EW képességekkel stb. a képzés tuti, de valamennyi fegyverzet is ha jól tudom ebben az árban benne van és a minimál reptéri logisztika is, nyilván a hangárok nem, a reptérre ott is sokat kell költeni.
Kb a románok negyedével olcsóbban jutnak , negyedolyan tudású, de legalább negyvenszer olyan idős gépekhez. OK, a reptér, a fegyverzet az marad korszerű ha a gépek ki is kopnak 10 év múlva, de minden más, a pilóták, műszakiak képzése is kezdődhet elölről.
Nekem nem tűnik jó üzletnek és az sejlik fel, hogy a norvég üzlet valós költségeit bújtatják itt ott, ott van még 2 reptér felújítása és felszerelése, a kiképzések két századnyi pilótának és műszakinak, valamint maga a fegyverzet ami ahogy látszik a portugál gépekhez is meglehetősen szerény, bár a LanceR-ekről megmaradtak egy része is használható, a felújítás is pénzbe kerül még akkor is ha Bacauban tudják már végezni ahol a portugálok betanították és felkészítették őket. Az USA-tól meg kell venni a szoftvereket, navigációs, kommunikációs eszközöket stb. Elég fura ez az üzlet így, első ránézésre tűnik csak úgy hogy a románok jól jártak, inkább pénznyelő az egész, lesz egy csomó Block 10-15 gépük, ráadásul még évek amíg felállhatnak az új alakulatok a Mig-eket meg terv szerint 2020-ban már ki kellett volna vonni.
Az "új" román gépek lesznek a világ legöregebb F16-osai ...