Van valakinek információja a román légierőről pontosabb adatokról? A gyártási évek és pontos darabszám érdekelne.
23db Mig21 , a legújabb gyártása 1982
17db F16, 1983-as gyárásúak, a lesajnált Gripen akkor még rajzasztalon volt.
2db C130 B - levetett darab, ezek mikori gyártásúak?
1db C130 H - ez újabb, de ez is levetett darab, mikori gyártású
7db C27 Spartan - 2010- től gyártottak
57db IAR330 helikopter - nem találtam csak annyit, hogy "közel 40 évesek, máshol hogy "elmúltak 40 évesek"
- 22db IAR 330L SOCAT verzióra átépítve, máshol 25, ebből 12 db átépítve 2008-ban M verzióra - feltehetően ezek nevezhetők korszerűnek
- 35db szállító verzió - bizonytalan mennyi repül ebből
19db IAR99, 1990 előtti gyártásúak, ebből 12 átépítve C verzióra, feltehetően már csak ezekből repülhetnek.
Így a listára ránézve az látszik, hogy a Román Légierő végletesen elöregedett, zömében 40 év körüli technikával repül, töredék mennyiségeket felújítva, azokat is 10 évnél régebben korszerűsítve. A Spartanokon kívül nincs új repülőeszközük.
Így ránézésra a köv 10 év felemészt(ene) vagy 8-10 Mrd USD-t minimum ha egyáltalán szeretnének még bármit a levegőben tartani.
- Jó eséllyel már annyi röpképes helikoperük sincs mint nekünk, abból is 12 nevezhető korszerűnek.
- A vadászgép fronton a 17 db F16 nevezhető harcképesnek, a többi életveszélyes, ez a 17 is 40 év körüli, mire tapasztalat gyűlik velük addigra cserélni illene őket
- A közepes szállítógépeik levetett darabok, a Herkuleseknek nem lehet sok hátra, nekünk jó lenne ha KC-re cserélnének.
- A C27 flotta OK, kb a mennyiség is.
- Tréner fronton a saját IAR99-eknem tudják kiszolgálni az F16 -ra képzés igényeit, bizonytalan mennyi repül az utolsó 12 felújított gépből.
Mivel nincs tervben új eszközök beszerzése egy bizonytalan, használt F16 igényen kívül ebből nem sok jó néz ki, a rendelés-gyártás kifutása miatt minimum 5-6 évig még ezzel a 40 aztán 50 év körüli flottával kéne a levegőben maradni. (ha jól gondolom)