Román haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
755
3 564
93

A román állami védelmi ipar "aktív részvételt" szeretne, többek között az F-35 Lightning II programban​


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
Patromil igazgatója, Viorel Manole szerint Romániának még meg van a 18 MiG-29-es repülőgépe, bár több megkeresést is kaptak...

mig-29-romania_55602900.jpg
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Az egyik román védelmi szakértő szerint szükségük lenne úszóképes APC-re is.


Kiemelte, hogy sem a Piranha IIIC, sem a Piranha V nem úszóképes. Viszont a Honvédelmi Minisztérium reagált és azt mondta, hogy a jelenlegi szerződések (amik csak Pira V-ről szólnak tudtommal) nem módosíthatóak, de a jövőben várhatóak ilyen beszerzések.

piranha-v_80800900.jpg
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
""A román MiG-29 repülőgépek olyan gépek, amelyeket megőriztek és sértetlenek" - Viorel Manole, a Patromil igazgatója"
Nagyot mondásért ők se mennek a szomszédba.
Biztosan nem repképesek a gépek.
Ha néhány egér család beléjük költözött akkor az sértetlen mert a borító lemezek a helyükön vannak? ;)
"Meghatározzuk, hogy az 1990-es évek közepén a romániai MiG-29 repülőgépet modernizálásra javasolták, és a NATO szabványoknak megfelelő prototípust fejlesztettek ki - MiG-29 Sniper. A program különböző okok miatt nem folytatódott,"
Itt muszály 1 mondatra szintén megállni.
A 1998-2002. közötti magyar kormánynak is napirenden volt a 29-esek korszerűsítése volt erre egy német orosz közös pojekt cég maon a akkori kisgazda honvédelmi minisztérium tolta a projektet.
Nem lett belőle semmi a saab ipari lobbi lenyomta a ügyet.
Magyarországnak is elég lett volna kb. a 2010.-es évek közepéig végéig? egy korszerűsített mondjuk két tucat 29-es arra amire használva voltak és komoly erőforrásokat lehetett volna megspórolni és másra költeni.
Uaez romulánoknál is.
24+18 az már egy olyan darabszám amit volt értelme korszerűsíteni.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113

Pontosítottak, hogy nehogy valaki a rossz fogalmazás miatt félre értse a fenti szavaikat.


Hogy is mondják a pápák: "Sic transit gloria mundi!" - Így múlik el a világ dicsősége!
 

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
755
3 564
93
H

Hummen23

Guest

Hiába fejlesztett menő, NATO-kompatibilis gépkarabélyt a kudzsiri fegyvergyár, a technológia hiánya miatt még évekig csak a prototípust mutogathatják​


Ránézésre is meg lehet érteni, miért nem támogatják a projektet.
 

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
755
3 564
93
Románia felfüggeszti a MiG-21 LanceR hasznàlatàt, és felgyorsítja az F-16-osok beszerzèsèt
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
485
3 134
93
Románia felfüggeszti a MiG-21 LanceR hasznàlatàt, és felgyorsítja az F-16-osok beszerzèsèt
Azt írja az oldal, hogy a román törvényhozás még nem hagyta jóvá a Norvég F-16 beszerezést, ezt gyorsítják fel ... szép ... már vagy fél éve megköttetett a deal.
Ha leállnak a 21-ek az azt jelenti, hogy minden légirendészeti feladatra a 16-oknak kell felszállni, pedig eddig nagyon látványosan kímélték a Falcon flottát, most felgyorsul az amortizációjuk, ha egyáltalán elég a 17 db repülőgép egy akkora országban. Az is lehet, hogy koránt sincsenek olyan jó műszaki állapotban és ezért kellett a szégyenletesen elavult MIG-eket üzemben tartani, tényszerű, hogy 1983-as gyártásúak.
Kérdés az is hogy a MIG-ek részben izraeli fegyverzete integrálva van-e a Falkonokra már? Kérdés az is, hogy ha beesik a rengeteg Norvég F-16 akkor lesz-e rá addigra képzett pilóta? Ez utóbbira biztosan nem a válasz, az ötlet óta eltelt idő erre nem elegendő, sőt a korábbi hírek azt mondták, hogy a norvégok már 2022-ben elkezdik és 23-ban be is fejezhetik a gépek átadását, felújítva amiben a románok is részt vesznek. Erről, vagy ennek megkezdéséről nem sok hírt hallani. Elég "romános" ez a projekt is ...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
Azt írja az oldal, hogy a román törvényhozás még nem hagyta jóvá a Norvég F-16 beszerezést, ezt gyorsítják fel ... szép ... már vagy fél éve megköttetett a deal.
Ha leállnak a 21-ek az azt jelenti, hogy minden légirendészeti feladatra a 16-oknak kell felszállni, pedig eddig nagyon látványosan kímélték a Falcon flottát, most felgyorsul az amortizációjuk, ha egyáltalán elég a 17 db repülőgép egy akkora országban. Az is lehet, hogy koránt sincsenek olyan jó műszaki állapotban és ezért kellett a szégyenletesen elavult MIG-eket üzemben tartani, tényszerű, hogy 1983-as gyártásúak.
Kérdés az is hogy a MIG-ek részben izraeli fegyverzete integrálva van-e a Falkonokra már? Kérdés az is, hogy ha beesik a rengeteg Norvég F-16 akkor lesz-e rá addigra képzett pilóta? Ez utóbbira biztosan nem a válasz, az ötlet óta eltelt idő erre nem elegendő, sőt a korábbi hírek azt mondták, hogy a norvégok már 2022-ben elkezdik és 23-ban be is fejezhetik a gépek átadását, felújítva amiben a románok is részt vesznek. Erről, vagy ennek megkezdéséről nem sok hírt hallani. Elég "romános" ez a projekt is ...

Kb. 3 havonta ez a téma ebben a topikban és ezt próbáljuk megfejteni... :)

Most kb. 20 NATO vadászgép van Romániába telepítve megerősített légtérvédelemre. Brit és holland F-35-ösök, brit, német és olasz Eurofighterek, amerikai F-16-osok.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Románia felfüggeszti a MiG-21 LanceR hasznàlatàt, és felgyorsítja az F-16-osok beszerzèsèt

Van egy gondolatom, ami biztos csak tévelygés.
Mennyi F-35-ös megrendelést is mondott vissza idén Washington? Az sokkal hihetőbb, hogy Norvégiának idő előtt leszállítanak, és ezeket a gépeket gyorsan áttolják Romániába. Sokkal inkább, mint hogy a cseheknek lesz idén pénzük sürgősséggel vásárolni és ezért mondták volna vissza.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
Románia felfüggeszti a MiG-21 LanceR hasznàlatàt, és felgyorsítja az F-16-osok beszerzèsèt

Ez a hivatolos közlemény

A repülési tevékenységek felfüggesztése MiG-21 LanceR repülőgépekkel
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 783
113
Azt írja az oldal, hogy a román törvényhozás még nem hagyta jóvá a Norvég F-16 beszerezést, ezt gyorsítják fel ... szép ... már vagy fél éve megköttetett a deal.
Ha leállnak a 21-ek az azt jelenti, hogy minden légirendészeti feladatra a 16-oknak kell felszállni, pedig eddig nagyon látványosan kímélték a Falcon flottát, most felgyorsul az amortizációjuk, ha egyáltalán elég a 17 db repülőgép egy akkora országban. Az is lehet, hogy koránt sincsenek olyan jó műszaki állapotban és ezért kellett a szégyenletesen elavult MIG-eket üzemben tartani, tényszerű, hogy 1983-as gyártásúak.
Kérdés az is hogy a MIG-ek részben izraeli fegyverzete integrálva van-e a Falkonokra már? Kérdés az is, hogy ha beesik a rengeteg Norvég F-16 akkor lesz-e rá addigra képzett pilóta? Ez utóbbira biztosan nem a válasz, az ötlet óta eltelt idő erre nem elegendő, sőt a korábbi hírek azt mondták, hogy a norvégok már 2022-ben elkezdik és 23-ban be is fejezhetik a gépek átadását, felújítva amiben a románok is részt vesznek. Erről, vagy ennek megkezdéséről nem sok hírt hallani. Elég "romános" ez a projekt is ...
A MIGeket muszajból állították le.

A Honvéd Vezérkar főnöke, Daniel Petrescu tábornok utasítására április 15-től, péntektől felfüggesztették a Román Légierő MiG-21 LanceR típusú repülőgépeivel végzett repülési tevékenységet.
https://www.rumaniamilitary.ro/suspendarea-activitatilor-de-zbor-cu-aeronavele-mig-21-lancer
Az intézkedést a MiG-21 LanceR repülőgépek üzemeltetése során bekövetkezett jelentős légiközlekedési események és balesetek előfordulására tekintettel hozták, amelyek több áldozatot, valamint megsérült vagy megsemmisült repülőgépeket eredményeztek, a repülésbiztonság javítása, valamint a légi események és balesetek megelőzése érdekében. a műszaki hibákkal kapcsolatos kockázato k.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 783
113
Hiába fejlesztett menő, NATO-kompatibilis gépkarabélyt a kudzsiri fegyvergyár, a technológia hiánya miatt még évekig csak a prototípust mutogathatják


Miközben a szomszédos Ukrajnában háború dúl, a romániai fegyvergyártás továbbra sem képes megszabadulni a problémáktól: ha éppen nem a röhejesen alacsony, ráadásul késlekedő bérek miatt szüntetik be a munkát, akkor a talpraállást akadályozó technológiai hiányosságokkal kell megbirkóznia.

A kudzsiri fegyvergyár mérnökei például már évekkel ezelőtt kifejlesztették egy új gépkarabély prototípusát, amely akár a fellendülést is elhozhatná az üzemnek – de azóta sem sikerült beindítani a tömeggyártást.

Nemrég Florin Spătaru gazdasági miniszter ellátogatott az üzembe, ahol arról beszélt: a fegyver sorozatgyártására néhány év múlva kerülhet sor. Elmondta, hamarosan befejeződik a fejlesztési szakasz, és javaslatot tesznek a védelmi tárcának a sorozatgyártásra, ami biztosítaná a munkahelyek megtartását és a tevékenység folytatásának lehetőségét a gyár számára.

Az ok, amiért továbbra is késlekedik a fegyver gyártása, egészen prózai: a kudzsiri üzemben

olyan elavult a technológia, hogy egyszerűen nem alkalmas egy ilyen modern fegyver gyártására.

A szükséges technológiát vagy az Egyesült Államokból, vagy Nyugat-Európából lehetne beszerezni, de eddig még el sem kezdődtek erről a tárgyalások.

.A gyár illetékesei a projekt bizalmas voltára hivatkozva nem nyilatkoznak az ügyről.

a NAT1 névre keresztelt gépkarabély fejlesztése évek óta téma, a prototípust 2017-ben mutatták be.

Ha sikerülne megrendeléseket szerezni és beindítani a sorozatgyártást, az kihúzná a nehéz helyzetből a gyárat, amelynek 900 alkalmazottja van, de tavaly is

több mint ötmillió lejes veszteséget sikerült felhalmoznia.

A NAT1-et rendkívül versenyképes román fegyverként jellemezték, az 5,56X45-ös, NATO-kompatibilis gépkarabély 30 töltényes tárral rendelkezik, csőtorkolati sebessége 800 méter másodpercenként. (Összehasonlításképp: a Kalasnyikovként is ismert Ak-47-es csőtorkolati sebessége 715 méter másodpercenként).

A NAT1 hozza azt, amit a hasonló kaliberű NATO-gyártású fegyverek tudnak, különösen az amerikai M szériához hasonlít. Igaz, bemutatásakor többen is panaszkodtak arra, hogy túl nehéz, de a fejlesztők mégis ettől várták a megmentést.

A védelmi minisztérium azonban azóta sem rendelt belőle, és a technológia fejlesztésére is csupán ígéreteket kaptak.

Úgyhogy a fegyvert azóta is csak amolyan kuriózumként mutogatják a különböző kiállításokon.

És még egy ideig biztosan ez lesz a sorsa.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 146
113
Hiába fejlesztett menő, NATO-kompatibilis gépkarabélyt a kudzsiri fegyvergyár, a technológia hiánya miatt még évekig csak a prototípust mutogathatják


Miközben a szomszédos Ukrajnában háború dúl, a romániai fegyvergyártás továbbra sem képes megszabadulni a problémáktól: ha éppen nem a röhejesen alacsony, ráadásul késlekedő bérek miatt szüntetik be a munkát, akkor a talpraállást akadályozó technológiai hiányosságokkal kell megbirkóznia.

A kudzsiri fegyvergyár mérnökei például már évekkel ezelőtt kifejlesztették egy új gépkarabély prototípusát, amely akár a fellendülést is elhozhatná az üzemnek – de azóta sem sikerült beindítani a tömeggyártást.

Nemrég Florin Spătaru gazdasági miniszter ellátogatott az üzembe, ahol arról beszélt: a fegyver sorozatgyártására néhány év múlva kerülhet sor. Elmondta, hamarosan befejeződik a fejlesztési szakasz, és javaslatot tesznek a védelmi tárcának a sorozatgyártásra, ami biztosítaná a munkahelyek megtartását és a tevékenység folytatásának lehetőségét a gyár számára.

Az ok, amiért továbbra is késlekedik a fegyver gyártása, egészen prózai: a kudzsiri üzemben

olyan elavult a technológia, hogy egyszerűen nem alkalmas egy ilyen modern fegyver gyártására.

A szükséges technológiát vagy az Egyesült Államokból, vagy Nyugat-Európából lehetne beszerezni, de eddig még el sem kezdődtek erről a tárgyalások.

.A gyár illetékesei a projekt bizalmas voltára hivatkozva nem nyilatkoznak az ügyről.

a NAT1 névre keresztelt gépkarabély fejlesztése évek óta téma, a prototípust 2017-ben mutatták be.

Ha sikerülne megrendeléseket szerezni és beindítani a sorozatgyártást, az kihúzná a nehéz helyzetből a gyárat, amelynek 900 alkalmazottja van, de tavaly is

több mint ötmillió lejes veszteséget sikerült felhalmoznia.

A NAT1-et rendkívül versenyképes román fegyverként jellemezték, az 5,56X45-ös, NATO-kompatibilis gépkarabély 30 töltényes tárral rendelkezik, csőtorkolati sebessége 800 méter másodpercenként. (Összehasonlításképp: a Kalasnyikovként is ismert Ak-47-es csőtorkolati sebessége 715 méter másodpercenként).

A NAT1 hozza azt, amit a hasonló kaliberű NATO-gyártású fegyverek tudnak, különösen az amerikai M szériához hasonlít. Igaz, bemutatásakor többen is panaszkodtak arra, hogy túl nehéz, de a fejlesztők mégis ettől várták a megmentést.

A védelmi minisztérium azonban azóta sem rendelt belőle, és a technológia fejlesztésére is csupán ígéreteket kaptak.

Úgyhogy a fegyvert azóta is csak amolyan kuriózumként mutogatják a különböző kiállításokon.

És még egy ideig biztosan ez lesz a sorsa.
Annyi "előny" volt a hadiparunk lerohasztásának, hogy nem kell ballasztként magunkkal vonszolni elavult technológiákat és cégeket. Zöldmezős beruházásként mindenből a legjobb jöhet... :)
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 266
8 506
113
Hiába fejlesztett menő, NATO-kompatibilis gépkarabélyt a kudzsiri fegyvergyár, a technológia hiánya miatt még évekig csak a prototípust mutogathatják


Miközben a szomszédos Ukrajnában háború dúl, a romániai fegyvergyártás továbbra sem képes megszabadulni a problémáktól: ha éppen nem a röhejesen alacsony, ráadásul késlekedő bérek miatt szüntetik be a munkát, akkor a talpraállást akadályozó technológiai hiányosságokkal kell megbirkóznia.

A kudzsiri fegyvergyár mérnökei például már évekkel ezelőtt kifejlesztették egy új gépkarabély prototípusát, amely akár a fellendülést is elhozhatná az üzemnek – de azóta sem sikerült beindítani a tömeggyártást.

Nemrég Florin Spătaru gazdasági miniszter ellátogatott az üzembe, ahol arról beszélt: a fegyver sorozatgyártására néhány év múlva kerülhet sor. Elmondta, hamarosan befejeződik a fejlesztési szakasz, és javaslatot tesznek a védelmi tárcának a sorozatgyártásra, ami biztosítaná a munkahelyek megtartását és a tevékenység folytatásának lehetőségét a gyár számára.

Az ok, amiért továbbra is késlekedik a fegyver gyártása, egészen prózai: a kudzsiri üzemben

olyan elavult a technológia, hogy egyszerűen nem alkalmas egy ilyen modern fegyver gyártására.

A szükséges technológiát vagy az Egyesült Államokból, vagy Nyugat-Európából lehetne beszerezni, de eddig még el sem kezdődtek erről a tárgyalások.

.A gyár illetékesei a projekt bizalmas voltára hivatkozva nem nyilatkoznak az ügyről.

a NAT1 névre keresztelt gépkarabély fejlesztése évek óta téma, a prototípust 2017-ben mutatták be.

Ha sikerülne megrendeléseket szerezni és beindítani a sorozatgyártást, az kihúzná a nehéz helyzetből a gyárat, amelynek 900 alkalmazottja van, de tavaly is

több mint ötmillió lejes veszteséget sikerült felhalmoznia.

A NAT1-et rendkívül versenyképes román fegyverként jellemezték, az 5,56X45-ös, NATO-kompatibilis gépkarabély 30 töltényes tárral rendelkezik, csőtorkolati sebessége 800 méter másodpercenként. (Összehasonlításképp: a Kalasnyikovként is ismert Ak-47-es csőtorkolati sebessége 715 méter másodpercenként).

A NAT1 hozza azt, amit a hasonló kaliberű NATO-gyártású fegyverek tudnak, különösen az amerikai M szériához hasonlít. Igaz, bemutatásakor többen is panaszkodtak arra, hogy túl nehéz, de a fejlesztők mégis ettől várták a megmentést.

A védelmi minisztérium azonban azóta sem rendelt belőle, és a technológia fejlesztésére is csupán ígéreteket kaptak.

Úgyhogy a fegyvert azóta is csak amolyan kuriózumként mutogatják a különböző kiállításokon.

És még egy ideig biztosan ez lesz a sorsa.
Ez olyan, mint amikor a Serro-tol meg akarták venni a románok a Lynx licenceét, de végül azért nem lett az egészből semmi, mert a Serro-sok megnézték, hogy hol is gyártanák a fegyvert és olyan körülményeket találtak, hogy visszamondták.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Hiába fejlesztett menő, NATO-kompatibilis gépkarabélyt a kudzsiri fegyvergyár, a technológia hiánya miatt még évekig csak a prototípust mutogathatják


Miközben a szomszédos Ukrajnában háború dúl, a romániai fegyvergyártás továbbra sem képes megszabadulni a problémáktól: ha éppen nem a röhejesen alacsony, ráadásul késlekedő bérek miatt szüntetik be a munkát, akkor a talpraállást akadályozó technológiai hiányosságokkal kell megbirkóznia.

A kudzsiri fegyvergyár mérnökei például már évekkel ezelőtt kifejlesztették egy új gépkarabély prototípusát, amely akár a fellendülést is elhozhatná az üzemnek – de azóta sem sikerült beindítani a tömeggyártást.

Nemrég Florin Spătaru gazdasági miniszter ellátogatott az üzembe, ahol arról beszélt: a fegyver sorozatgyártására néhány év múlva kerülhet sor. Elmondta, hamarosan befejeződik a fejlesztési szakasz, és javaslatot tesznek a védelmi tárcának a sorozatgyártásra, ami biztosítaná a munkahelyek megtartását és a tevékenység folytatásának lehetőségét a gyár számára.

Az ok, amiért továbbra is késlekedik a fegyver gyártása, egészen prózai: a kudzsiri üzemben

olyan elavult a technológia, hogy egyszerűen nem alkalmas egy ilyen modern fegyver gyártására.

A szükséges technológiát vagy az Egyesült Államokból, vagy Nyugat-Európából lehetne beszerezni, de eddig még el sem kezdődtek erről a tárgyalások.

.A gyár illetékesei a projekt bizalmas voltára hivatkozva nem nyilatkoznak az ügyről.

a NAT1 névre keresztelt gépkarabély fejlesztése évek óta téma, a prototípust 2017-ben mutatták be.

Ha sikerülne megrendeléseket szerezni és beindítani a sorozatgyártást, az kihúzná a nehéz helyzetből a gyárat, amelynek 900 alkalmazottja van, de tavaly is

több mint ötmillió lejes veszteséget sikerült felhalmoznia.

A NAT1-et rendkívül versenyképes román fegyverként jellemezték, az 5,56X45-ös, NATO-kompatibilis gépkarabély 30 töltényes tárral rendelkezik, csőtorkolati sebessége 800 méter másodpercenként. (Összehasonlításképp: a Kalasnyikovként is ismert Ak-47-es csőtorkolati sebessége 715 méter másodpercenként).

A NAT1 hozza azt, amit a hasonló kaliberű NATO-gyártású fegyverek tudnak, különösen az amerikai M szériához hasonlít. Igaz, bemutatásakor többen is panaszkodtak arra, hogy túl nehéz, de a fejlesztők mégis ettől várták a megmentést.

A védelmi minisztérium azonban azóta sem rendelt belőle, és a technológia fejlesztésére is csupán ígéreteket kaptak.

Úgyhogy a fegyvert azóta is csak amolyan kuriózumként mutogatják a különböző kiállításokon.

És még egy ideig biztosan ez lesz a sorsa.
Már meg ne haragudjatok, de ebben mi a fejlesztés?


Ilyent kb. én is tudnék "fejleszteni".
Egy román, AK-47 klón át lett alakítva. Hosszabb cső, a fa részek kicserélve műanyagra, rágányolták egy M16-os rohamkarabély állítható tusáját. És ugyanúgy (és pont olyan) gázdugattyús, mint a nagy előd.
Aztán ott van az AK-47 gránátvetője, amit rátettek egy kicsit felöltöztetve.
Én semmi olyant nem látok rajta, ami az AK-47-hez képest újítás, ha csak a csőhosszat nem tekintjük annak, meg a ráaggatott göncöt és az optikai tuningot.
Egyébként ez a 800 m/sec torkolati sebesség nem a fegyver "új" voltától függ, hanem elsősorban a lőszer (azon belül a lőpor) típusától/minőségétől és a fegyver csőhosszától (csőballisztikától).
Ez az "új" NAT1, olyan mintha a kivénhedt lovat feltáplálják, átfestik és kijelentik róla a versenypályán a megdöbbent zsűrinek, hogy íme egy díjesélye ügetőló.
Nem is csodálkozom, hogy erre a projektre nem ad a román miniszter pénzt.
Jobban járnának, ha az olasz Berettát gyártanák, ahogy már többször is felvetették!
E helyett bohóckodnak, hogy csak ROMÁN legyen. Mondom, ezeknek be van nagyon akadva ez a gyártsunk mindent magunk és még annál is többet, mert Cseauseszku bácsi is így csinálta meg a nagy elődök. Igaz fos volt úgy ahogy az egész, de legalább román volt és nem függött senkitől. És aztán úgy jártak, ahogy a TR80 Bizon-nal Egyiptomban, amikor lerohadt a termékbemutatón.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Bár nem konkrét hír, de beteszem.


A román haditech folyóirat -valószínűleg nem ok nélkül- elkezdett foglalkozni egy valós hír margóján főleg azzal, hogy az ő TR-85-öseiket is át lehetne-e passzolni Ukrajnának, ha már ennyire nagyon kell oda a nehéz technika. És beváltani nyugati, modern MBT-kre.

Nem szeretnék túl sokat hozzá fűzni, mert látjuk, hogy a MIG-21-eseiknél is ez úgy ahogy, de végülis megvalósult. Csak nem úgy, ahogy ők elsőre gondolták.