Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ha jól tudom, pont azért építettek az U-2 után egy ilyen nagy sebességű gépet, hogy nehéz legyen levadászni és ebből szerintem kilogikázható az, hogy bizony az ellenséges légtérben való ténykedésre is felkészítették a gépet.
A mai fogalmak szerint nagyon sok minden nem csökkentett észlelhetőségű, amit eredetileg annak építettek, viszont az SR-71 tervezésekor nagyon is fontos szempont volt a radar-keresztmetszet minimalizálása,
<blockquote>Ha jól tudom, pont azért építettek az U-2 után egy ilyen nagy sebességű gépet, hogy nehéz legyen levadászni és ebből szerintem kilogikázható az, hogy bizony az ellenséges légtérben való ténykedésre is felkészítették a gépet.
<blockquote>
A mai fogalmak szerint nagyon sok minden nem csökkentett észlelhetőségű, amit eredetileg annak építettek, viszont az SR-71 tervezésekor nagyon is fontos szempont volt a radar-keresztmetszet minimalizálása,
Sebesség -> Magasság -> Kevesebb idő áll rendelkezésre az elfogáshoz/lelövéshez -> Védelem ellenséges légtérben.
Két vicces történet még nem cáfolat.
<blockquote>Sebesség -> Magasság -> Kevesebb idő áll rendelkezésre az elfogáshoz/lelövéshez -> Védelem ellenséges légtérben.
<blockquote>Két vicces történet még nem cáfolat.
Abban igazad van, hogy az U-2 lelövése után nem volt senki az amerikai vezetésben, aki bevállalja, hogy az A-12/SR-71-et is a szovjetek kezére játssza valami bakival, de ez még nem jelenti azt, hogy nem is lett volna képes az ellenséges légtérben ténykedni, mivel tulajdonképpen az A-12-es utódjáról beszélünk, amit meg eleve arra terveztek.
Illetve továbbra is fenntartom, hogy az SR-71 pont hogy ideálisabb lett volna az ellenséges légtérbe történő berepülésre, mivel ugyanazon cél felderítéséhez egyáltalán nem lett volna szükség a célpont feletti átrepüléshez, tehát nem kellett volna olyan mélyen berepülnie.
Though the initial test results were good, rumors of Soviet radar advances led the U.S. government to ask for an even smaller radar profile."
Várom, hogy megcáfold a típus gyártóját
@Cifu
Ha jól tudom, pont azért építettek az U-2 után egy ilyen nagy sebességű gépet, hogy nehéz legyen levadászni és ebből szerintem kilogikázható az, hogy bizony az ellenséges légtérben való ténykedésre is felkészítették a gépet.
Legjobb tudomásom szerint az A-12-et költségvetési okok miatt tették parkolópályára.
Amúgy érdekes, mert senki nem említette meg az A-12-t, még a nívósabb nyugati szakmai lapok is az SR-71 utódjaként emlegetik.
2) Jogos a kérdés. Tisztában vagyok vele, hogy mind a mai napig aktív az U-2 flotta, de igazából nagyon érdemi információt nem találtam arról, hogy ténylegesen is és milyen aktívan használják-e. Egyébként azért nem az U-2 utódjaként emlegettem az RQ-180-at, mivel a Dragon Lady-t jellemzően a Global Hawkkal állítják párhuzamba.
2) 3) A mai fogalmak szerint nagyon sok minden nem csökkentett észlelhetőségű, amit eredetileg annak építettek, viszont az SR-71 tervezésekor nagyon is fontos szempont volt a radar-keresztmetszet minimalizálása, illetve az U-2 esetében is futott egy ilyen célú program Project Rainbow néven. Ezek persze ma nyilvánvalóan "röhejes" eredményeket produkálnának, de a hatvanas években még is ez volt az RCS-érték csökkentésének a csúcsa.
<blockquote rel="GrGLy">@Cifu
Ha jól tudom, pont azért építettek az U-2 után egy ilyen nagy sebességű gépet, hogy nehéz legyen levadászni és ebből szerintem kilogikázható az, hogy bizony az ellenséges légtérben való ténykedésre is felkészítették a gépet.
<blockquote rel="GrGLy">Legjobb tudomásom szerint az A-12-et költségvetési okok miatt tették parkolópályára.
<blockquote rel="GrGLy">Amúgy érdekes, mert senki nem említette meg az A-12-t, még a nívósabb nyugati szakmai lapok is az SR-71 utódjaként emlegetik.
<blockquote rel="GrGLy">2) Jogos a kérdés. Tisztában vagyok vele, hogy mind a mai napig aktív az U-2 flotta, de igazából nagyon érdemi információt nem találtam arról, hogy ténylegesen is és milyen aktívan használják-e. Egyébként azért nem az U-2 utódjaként emlegettem az RQ-180-at, mivel a Dragon Lady-t jellemzően a Global Hawkkal állítják párhuzamba.
<blockquote rel="GrGLy">2) 3) A mai fogalmak szerint nagyon sok minden nem csökkentett észlelhetőségű, amit eredetileg annak építettek, viszont az SR-71 tervezésekor nagyon is fontos szempont volt a radar-keresztmetszet minimalizálása, illetve az U-2 esetében is futott egy ilyen célú program Project Rainbow néven. Ezek persze ma nyilvánvalóan "röhejes" eredményeket produkálnának, de a hatvanas években még is ez volt az RCS-érték csökkentésének a csúcsa.
Ez fordíttotta le az index, ebben is vannak téveszmék bőven...