RQ-4 Global Hawk / Eurohawk / IFC-4 / MQ-4C Triton (Northrop Grumman, USA)

Fent tizenx km-en kapott turbulenciát, elkezd zuhanni tőle, az operátorok nem tudják kivenni zuhanásból? Vagy hajtóművet újra indítani vajon? Vagy végzetesen, fizikailag sérül ilyen lökéshullámtól?
Én az utóbbit tartom valószínűnek. De azon a magasságon már annyival ritkább a levegő, hogy egy átesést sem egyszerű visszahozni. Mire a sűrűbb levegőbe süllyed, és távirányítással kivezetnéd, túlgyorsul, és darabok szakadnak le róla.
 
Fent tizenx km-en kapott turbulenciát, elkezd zuhanni tőle, az operátorok nem tudják kivenni zuhanásból? Vagy hajtóművet újra indítani vajon? Vagy végzetesen, fizikailag sérül ilyen lökéshullámtól?
A GH nem vadászgép, az se elképzelhetetlen, hogy ritka légkör ide vagy oda amikor átesett leszakadta a szárnya. Ez kvázi egy vitorlázó gép aminek van annyi meghajtása, hogy fennmaradjon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
A hosszú út során a civil légtér általános biztonsága miatt, amúgy meg látszani akarnak.
Az oroszoknak mindegy, tudják merre jár. Ugyanaz mint a kormányzati gépek esetében, amíg egyszerűen követhető valami a transzponder már nem oszt nem szoroz. Nagy lakatlan területek felett pedig néha lekapcsolhatják ha a műveleti (információ)biztonság indokolttá teszi, ahogy az a mi Falconunkkal is történt Afrikában nemrég.

Ez a stratégiai assetekre vonatkozik, a műveleti és taktikai szinten dolgozó drónokra (pl. Reaper) nem.
A hosszú út? Ezek az MQ-4ek akkor is bekapcsolják a transzpondert, amikor látványosan épp felmérnek valamit (amikor köröznek).
Roncsot meg szerintem ne várjunk, ott hamar elsüllyed, ami maradt belőle - már ha leesett egyáltalán.
 
  • Tetszik
Reactions: endre