SA 330 Puma / AS532 Cougar / EC225 Super Puma / EC725 Caracal / H225 (Aerospatiale,Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Hoppá!

"Az Egyesült Arab Emírségek visszalépett az Airbus-szal kötött üzletétől, amely egy tucat H225M Caracal többfeladatú helikopter beszerzésére irányult volna mintegy 800 millió euró értékben - írja a Reuters a a Breaking Defense magazinra hivatkozva...

...a döntés nem politikai, hanem olyan pénzügyi és műszaki okokra vezethető vissza, mint a magas életciklusköltségek, a missziós követelményekhez való alkalmazkodás korlátai és a bonyolult műszaki javaslat.

Ez a cikk a Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva.

https://www.portfolio.hu/global/202...delest-mondott-vissza-az-olajmonarchia-614296

Parasztvakítás, digitális ócskavas, ahogy mondtam.
Avagy csak nem erted...?

"based on financial and technical reasons.
These included high lifecycle costs, limitations in adapting to mission requirements and a complex technical proposal, the official was quoted as saying in a May 8 interview."



Elvileg a fő gondjuk az volt, hogy a gèpek későbbi àtalakítása nehézkes és drága, emiatt macerás az upgrade.
Nagyon ugy hangzik:

"limitations in adapting to mission requirements and a complex technical proposal"
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Az amerikai maintenance support fajlagosan mindig olcsóbban indul, mint a francia és jóval több élettartamot ígér annál. Kezdetben.
Csak ott van a csavar az amcsi bizniszben, hogy az ő kezdeti, birtokon belülre kerülős ajánlatuk a beígért teljes élettartamnak valójában csak egy részét fedi le.
Így ahhoz, hogy vevőként realizálhasd a hoszabb élettartamot, annak során sokszor kell újrakötni a szerződést, persze már egyre magasabb árakon.
Szerintem nem a H225M drágult meg, hanem kaptak egy olcsóbbnak hangzó ellenajánlatot, a további fejleszthetőség olcsóbb ígéretével.
Ha az amerikai mondjuk az UH-60-as továbbfejleszthetőségét 2023-ban a franciához képest olcsóbbra taksálja, az esetleges 2033-as szerződéshosszabbításkor majd megdrágítja, de az arabok inkább fogják fizetni a felárat, mert drágább lenne kiszállni, mint tejelni.
És különben is, akkor majd már senkit se fognak érdekelni a 2023-as számok.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Az amerikai maintenance support fajlagosan mindig olcsóbban indul, mint a francia és jóval több élettartamot ígér annál. Kezdetben.
Csak ott van a csavar az amcsi bizniszben, hogy az ő kezdeti, birtokon belülre kerülős ajánlatuk a beígért teljes élettartamnak valójában csak egy részét fedi le.
Így ahhoz, hogy vevőként realizálhasd a hoszabb élettartamot, annak során sokszor kell újrakötni a szerződést, persze már egyre magasabb árakon.
Szerintem nem a H225M drágult meg, hanem kaptak egy olcsóbbnak hangzó ellenajánlatot, a további fejleszthetőség olcsóbb ígéretével.
Ha az amerikai mondjuk az UH-60-as továbbfejleszthetőségét 2023-ban a franciához képest olcsóbbra taksálja, az esetleges 2033-as szerződéshosszabbításkor majd megdrágítja, de az arabok inkább fogják fizetni a felárat, mert drágább lenne kiszállni, mint tejelni.
És különben is, akkor majd már senkit se fognak érdekelni a 2023-as számok.
Szinte biztosan kamu duma.
Egy H225M-et hova/minek fejlesztenél tovább? Chinookká?
Szerintem szimplán csak nyomástgyakoroltak megint az amerikaiak. Komoly fogadásom van rá, hogy konvertiplán lesz belőle... :rolleyes:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 839
82 362
113
Vizsgáljuk meg egy másik oldalról is a kérdést... 2021 decemberében rendelték meg az arabok azokat a gépeket, amit most lemondtak. 2021 decembere óta nem érkezett újabb megrendelés a H225 típusra, azaz UAE volt az utolsó megrendelő. Ha nem lesz több megrendelés, akkor kb. 2025 végén befejezhetik a típus gyártását. Az Airbus a görögöknél még próbálkozik a H225M-mel, de tendereken már inkább a H175M-et kínálja mindenkinek (pl. a britekenek a Puma váltótípusaként és a görögöknek is felajánlotta mint váltótípust). Ha nem készül a típusnak újabb változata pl. a francia légierő részére, akkor minden rendszeresíteni kívánt új műszer/fegyver integrációját az araboknak kell majd kifizetni. A főrotor problémára pedig, ha jól emlékszem, a gyakoribb ellenőrzés és a gyakoribb csere lett a megoldás, ami a karbantartási költségeket növeli.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Vizsgáljuk meg egy másik oldalról is a kérdést... 2021 decemberében rendelték meg az arabok azokat a gépeket, amit most lemondtak. 2021 decembere óta nem érkezett újabb megrendelés a H225 típusra, azaz UAE volt az utolsó megrendelő. Ha nem lesz több megrendelés, akkor kb. 2025 végén befejezhetik a típus gyártását. Az Airbus a görögöknél még próbálkozik a H225M-mel, de tendereken már inkább a H175M-et kínálja mindenkinek (pl. a britekenek a Puma váltótípusaként és a görögöknek is felajánlotta mint váltótípust). Ha nem készül a típusnak újabb változata pl. a francia légierő részére, akkor minden rendszeresíteni kívánt új műszer/fegyver integrációját az araboknak kell majd kifizetni. A főrotor problémára pedig, ha jól emlékszem, a gyakoribb ellenőrzés és a gyakoribb csere lett a megoldás, ami a karbantartási költségeket növeli.
Milyen új fegyvert szeretnél még rá integrálni. Ezek szállítógépek.
És a H175M alapvetően nem konkurál a H225M-mel. Utóbb egy 11 tonnás gép a másik 7tonnájához viszonyítva.
Az angolok esetén alapvetően nem is volt cél, hogy ekkora gépet vegyenek.
Náluk ugye portfolio tisztítás is folyik.
Sokkal jobban el fognak különülni az egyes méretkategóriak. A nehéz platformon a Chinook szerepe soha nem lesz megkérdőjelezhető. Nekik most egy közepes megoldás kell. A H225M meg a kettő között van.
Igazság szerint azon sem kell nagyon meglepődni ha még mindig tolnak kicsit a tenderen, és ők is amerikai konvertiplánt vesznek.
Minden jel efelé mutat.
  • az amerikaiaknak sikerült megbízható típust csinálni az Ospreyből, de a Valor is elegendő lehet a szükséges méretkategóriában.
  • ugye a C-130 kivezetésével csak az Atlas maradt taktikai szállító platformnak. És itt jöhet képbe a kisebb szállításoknál a konvertiplánok kompromisszumos szegmense.
  • ha a konvertiplanok elég megbízhatóak lesznek (márpedig az eredmények efelé mutatnak) akkor a hagyományos helikoptereket mindenben lepipáljak. Emiatt lehet értelme várnia az angol MOD-nak.


És nem, nem jól emlékszel. Áttervezték, illetve megerősítették a csapágyazást a hajtóműházban.
Van egy olyan érzésem, hogy a hazai üzem, pont ennek köszönheti a létezését. A korábbi beszállító nem volt képes szilárdabb anyagú alkatrészeket készíteni. Elvileg beszállítót váltottak, de szerintem azért kezdtek bele saját hajtómű alkatrész, és modernebb felületkezelési üzembe, hogy ezek a kulcsfontosságú alkatrészek saját minőségbiztosítási rendszeren belül maradjanak. Ugye az A400M is hasonló csapágy, és tömítettségi problémák miatt szenvedett.

A megnövelt szervizfelügyelet amiatt kellett, mert nincs olyan, hogy egyik pillanatról a másikra a seggükből előhúznak és többszáz darabos példányszámban le is gyártanak azonnalra új alkatrészeket.
Ehhez (tervezés, tesztelés, sorozatgyártás) mind idő kell. Mind a H225-ös családnál mind az A400-nál csökkentett szerviz intervallummal tudtak biztosítani azt, hogy a flották repképesek maradjanak.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Ocses

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 563
113
Igazság szerint azon sem kell nagyon meglepődni ha még mindig tolnak kicsit a tenderen, és ők is amerikai konvertiplánt vesznek.
Minden jel efelé mutat.
  • az amerikaiaknak sikerült megbízható típust csinálni az Ospreyből, de a Valor is elegendő lehet a szükséges méretkategóriában.
  • ugye a C-130 kivezetésével csak az Atlas maradt taktikai szállító platformnak. És itt jöhet képbe a kisebb szállításoknál a konvertiplánok kompromisszumos szegmense.
  • ha a konvertiplanok elég megbízhatóak lesznek (márpedig az eredmények efelé mutatnak) akkor a hagyományos helikoptereket mindenben lepipáljak. Emiatt lehet értelme várnia az angol MOD-nak.

Piacot kutatnak, mert a következő 3-5 évben technológiai ugrás várható.
 
K

kamm

Guest
Milyen új fegyvert szeretnél még rá integrálni. Ezek szállítógépek.
És a H175M alapvetően nem konkurál a H225M-mel. Utóbb egy 11 tonnás gép a másik 7tonnájához viszonyítva.
Az angolok esetén alapvetően nem is volt cél, hogy ekkora gépet vegyenek.
Náluk ugye portfolio tisztítás is folyik.
Sokkal jobban el fognak különülni az egyes méretkategóriak. A nehéz platformon a Chinook szerepe soha nem lesz megkérdőjelezhető. Nekik most egy közepes megoldás kell. A H225M meg a kettő között van.
Bingo. A Chinook, ugye, egy telitalalat, raadasul a maga kategoriajat krealta meg.
Igazság szerint azon sem kell nagyon meglepődni ha még mindig tolnak kicsit a tenderen, és ők is amerikai konvertiplánt vesznek.
Minden jel efelé mutat.
  • az amerikaiaknak sikerült megbízható típust csinálni az Ospreyből, de a Valor is elegendő lehet a szükséges méretkategóriában.
Osprey, mint megbizhato? :D Azert ilyen messze nem mennek... :D

  • ugye a C-130 kivezetésével csak az Atlas maradt taktikai szállító platformnak. És itt jöhet képbe a kisebb szállításoknál a konvertiplánok kompromisszumos szegmense.
  • ha a konvertiplanok elég megbízhatóak lesznek (márpedig az eredmények efelé mutatnak) akkor a hagyományos helikoptereket mindenben lepipáljak. Emiatt lehet értelme várnia az angol MOD-nak.
Szedrintem meg egyszeruen nincs penzuk. Iszonyat gazban ul a UK, es nem meg csak nem is latszik a vege...

És nem, nem jól emlékszel. Áttervezték, illetve megerősítették a csapágyazást a hajtóműházban.
Van egy olyan érzésem, hogy a hazai üzem, pont ennek köszönheti a létezését. A korábbi beszállító nem volt képes szilárdabb anyagú alkatrészeket készíteni. Elvileg beszállítót váltottak, de szerintem azért kezdtek bele saját hajtómű alkatrész, és modernebb felületkezelési üzembe, hogy ezek a kulcsfontosságú alkatrészek saját minőségbiztosítási rendszeren belül maradjanak. Ugye az A400M is hasonló csapágy, és tömítettségi problémák miatt szenvedett.

A megnövelt szervizfelügyelet amiatt kellett, mert nincs olyan, hogy egyik pillanatról a másikra a seggükből előhúznak és többszáz darabos példányszámban le is gyártanak azonnalra új alkatrészeket.
Ehhez (tervezés, tesztelés, sorozatgyártás) mind idő kell. Mind a H225-ös családnál mind az A400-nál csökkentett szerviz intervallummal tudtak biztosítani azt, hogy a flották repképesek maradjanak.
Erdekes konteo a magyar gyarrol, bar szerintem ez inkabb a rendeles ara volt, max jol is jott.
 
  • Tetszik
Reactions: fitom

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Osprey, mint megbizhato? :D Azert ilyen messze nem mennek... :D
Ahhoz képest, amilyen instabilitási problémákkal küzdött a legelején a típus.
Ha az erőátvitelt is rendberakják (már folyik a munka), akkor pénzügyileg is rendben lesz.
A legelején olyan volt állítólag vele repülni, mint megtanulni egykerekezni... :rolleyes:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 839
82 362
113
És nem tűnt fel, hogy mekkora kamu ez az egész?
Hallo! 80db Rafale multirole géppel egy időben rendelték meg!
Azaz ha inkább a Rafale-ok egy részét mondják vissza, akkor az még nagyobb üzlet lehetne az amerikaiaknak, mert a francia helikopter üzlet csak egy kis tétel a repülőgépek mellette... Az UAE már rendszeresített néhány amerikai típust viszonylag nagy mennyiségben: Chinook, Apache, Blackhawk, Bell helikopterek, F-16, C-130, C-17. Amerikai helikopterekből rendelni még néhányat valószínűleg kedvezőbb egy egységre jutó fenntartási költséget eredményez, mint egy újabb típust rendszeresíteni minden eszközigénnyel.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Azaz ha inkább a Rafale-ok egy részét mondják vissza, akkor az még nagyobb üzlet lehetne az amerikaiaknak, mert a francia helikopter üzlet csak egy kis tétel a repülőgépek mellette... Az UAE már rendszeresített néhány amerikai típust viszonylag nagy mennyiségben: Chinook, Apache, Blackhawk, Bell helikopterek, F-16, C-130, C-17. Amerikai helikopterekből rendelni még néhányat valószínűleg kedvezőbb egy egységre jutó fenntartási költséget eredményez, mint egy újabb típust rendszeresíteni minden eszközigénnyel.
Nem érted.
Minek használnák hajó elleni szerepkörben, ha ott van 80db Rafale az inventoryban? Integrálva minden francia tengerészeti fegyverrel.
80db multirole gép. (Ennyi gépet tart hadrendben kb. a Flygvapnet. MINDENRE IS! Egy Magyarországnál kisebb ország.)
De ez már akkor is így volt, amikor megrendelték.
Mi több ott van nekik a szerb ALAS-C rakéta amit szintén partvédelmi, hajó elleni rakétának vettek a maga 50km-es hatósugarával.
De ha akarják tegyenek fel rá már meglévő rakétákat. A vásárlás alkalmával simán integrálva megvehetik. De nehogy már amiatt mondjanak vissza egy ilyen megrendelést, mert a jövőben nem akarnak "olyan sokat" a fejlesztések integrációjára!
Jah, meg közben majdnem 20Mrd eurót eltapsoltak a nagy francia beszerzésre.

Ez a kifogás olyan, mintha az L-39-eket azért mondanánk vissza mert nem vagyunk megelégedve a felderítő szerepkör kilátásaival.
Vagy a Falconokat szintén a felderítő képesség elégtelen volta miatt adnánk el. Esetleg, a Leopard 2A7+-okat majd amiatt küldenénk vissza, mert nem tetszik a színűk, és emiatt szerződést is bontanánk.
Remélem így talán már megérted!
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 056
15 189
113
Vizsgáljuk meg egy másik oldalról is a kérdést... 2021 decemberében rendelték meg az arabok azokat a gépeket, amit most lemondtak. 2021 decembere óta nem érkezett újabb megrendelés a H225 típusra, azaz UAE volt az utolsó megrendelő. Ha nem lesz több megrendelés, akkor kb. 2025 végén befejezhetik a típus gyártását. Az Airbus a görögöknél még próbálkozik a H225M-mel, de tendereken már inkább a H175M-et kínálja mindenkinek (pl. a britekenek a Puma váltótípusaként és a görögöknek is felajánlotta mint váltótípust). Ha nem készül a típusnak újabb változata pl. a francia légierő részére, akkor minden rendszeresíteni kívánt új műszer/fegyver integrációját az araboknak kell majd kifizetni. A főrotor problémára pedig, ha jól emlékszem, a gyakoribb ellenőrzés és a gyakoribb csere lett a megoldás, ami a karbantartási költségeket növeli.
Ismét - mint már sokadjára - sikerült egy kifutóban lévő, koncepciójában elavult generáció legutolsó verziójába beruháznunk, amely az újabb avionikai kütyük miatt tűnhet úgy sajnos sok hozzá nem értő számára, mintha valamilyen fantasztikus nyugati csoda részesei lehetnénk, de ez nem így van.

Konkrétan, 3000 óráról 1500 órára csökkentették a titánium-rotoragy élettartamát, emlékezetem szerint.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 839
82 362
113
Ez a kifogás olyan, mintha az L-39-eket azért mondanánk vissza mert nem vagyunk megelégedve a felderítő szerepkör kilátásaival.
Vagy a Falconokat szintén a felderítő képesség elégtelen volta miatt adnánk el. Esetleg, a Leopard 2A7+-okat majd amiatt küldenénk vissza, mert nem tetszik a színűk, és emiatt szerződést is bontanánk.
Remélem így talán már megérted!
Mi 2018 decemberében rendeltük meg a H225M helikoptereket, de 2022-ben még arról mentek az egyeztetések hogy mivel és hogyan legyenek felszerelve. Tudjuk hogy végül mennyibe kerülnek majd a magyar gépek? Nem. De nálunk a végső ár nem is probléma, mert ellentételezésként idehozott az Airbus egy gyárat. Az arabok a technológiai együttműködési lehetőségekkel is elégedetlenek voltak. (A Rafale az másik gyártó, nem tudom hogy Dassault mit vállalt be az üzletért.) Azt sem tudjuk hogy mit kértek az arabok a gépekre. A H145M-re is azt mondták a magyar nyilatkozatokban hogy IPTR indítására is alkalmas lesz, csak azt nem tették hozzá hogy nem kezdettől fogva és hogy azért még külön fizetni is kell. Ha már felderítés, arra emlékszel, hogy a Zlineket fel akarták szerelni valamilyen felderítő rendszerrel, úgy kérték a gépeket de nem sikerült megoldani a gyártónak? Pl. PzH-k szállítása is több mint 1 év késésben van, a Lynxről nem is beszélve... Van ilyen hogy valami megdrágul, nem készül el időre, külön kell még fizetni érte vagy nem is sikerül. Nyilván van amerikai lobbi is a háttérben, de ez egy elég kis tételnek tűnik amellett, hogy akár F-35ösöket is adhatnának el nekik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Mi 2018 decemberében rendeltük meg a H225M helikoptereket, de 2022-ben még arról mentek az egyeztetések hogy mivel és hogyan legyenek felszerelve. Tudjuk hogy végül mennyibe kerülnek majd a magyar gépek? Nem. De nálunk a végső ár nem is probléma, mert ellentételezésként idehozott az Airbus egy gyárat. Az arabok a technológiai együttműködési lehetőségekkel is elégedetlenek voltak. (A Rafale az másik gyártó, nem tudom hogy Dassault mit vállalt be az üzletért.) Azt sem tudjuk hogy mit kértek az arabok a gépekre. A H145M-re is azt mondták a magyar nyilatkozatokban hogy IPTR indítására is alkalmas lesz, csak azt nem tették hozzá hogy nem kezdettől fogva és hogy azért még külön fizetni is kell. Ha már felderítés, arra emlékszel, hogy a Zlineket fel akarták szerelni valamilyen felderítő rendszerrel, úgy kérték a gépeket de nem sikerült megoldani a gyártónak? Pl. PzH-k szállítása is több mint 1 év késésben van, a Lynxről nem is beszélve... Van ilyen hogy valami megdrágul, nem készül el időre, külön kell még fizetni érte vagy nem is sikerül. Nyilván van amerikai lobbi is a háttérben, de ez egy elég kis tételnek tűnik amellett, hogy akár F-35ösöket is adhatnának el nekik.
Megint félreértetted... :oops:
A felderítős példáimat csak arra hoztam, hogy marginálisan PR-ként megemlített képességek miatt senki nem mond vissza 800M-ós megrendelést - pláne nem még az első gép leszállítása előtt!
Hogy a Zlinek nem lettek felderítők, kit érdekel? Van nekik elég más dolguk. Gondolom nem is fizettünk érte. Ugyan ez van a Falconokkal.
A H145M fullos M-es képességcsomaggal vettük meg. Hogy Ehhez a fegyverek csak később érnek ide az egy teljesen másik mese. A 70mm-es rajtunk múlik. A ATGM meg a gyártók integrációs melóján. Tudtommal nem az Airbus szállítja a Spike-okat.
A szárazföldi eszközök lehetséges késésének meg semmi köze a arabok szerződés visszamondásához. Az arabok mindenféle szállítás megkezdése, vagy esetleges késés nélkül dobbantottak.
Én tényleg nem értem ezt a PZH számolásos fétisedet. De lassan kezdem kapiskálni.
Szerintem egy téves elképzelésen alapszik.
A PZH2000 hogy lenne több mint egy éves késésben? 2024-re ígérték a szállítások befejezését. Több mint a fele már itt van. Az eredeti infók szerint is '22-'24 között kell megérkezniük.
Ha van is némi késés, azt maximum hónapokban kell számolni, és nem "több mint egy éves" léptékben.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Azt megneznem. A zsidok idaig hallatszodnanak, ugy visitananak tiltakozasul. :D
Annál is inkább, mert az egész Rafale ügy ott kezdődött, hogy az arabok F-35-öt akartak venni. Trump engedélyezte is neki, majd Biden beintett.
Erre most megint előjöttek Lockheedék.
Az lesz gyönyörű, ha végül már az aláírt Rafale szerződéseket is visszamondják.
A röhejes az, hogy kb. ugyan ezeket a kifejezéseket használva szüntették be az arabok az F-35-ös tárgyalásokat, mint most a H225M-mel szarakodnak.
Ebből is látszik, hogy mennyire politikai jellegű a helikopteres kiszállás.
Hát mindegy is. Ha ennyire szeretnek kötbért fizetni. Hajrá!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 608
97 787
113
Vizsgáljuk meg egy másik oldalról is a kérdést... 2021 decemberében rendelték meg az arabok azokat a gépeket, amit most lemondtak. 2021 decembere óta nem érkezett újabb megrendelés a H225 típusra, azaz UAE volt az utolsó megrendelő. Ha nem lesz több megrendelés, akkor kb. 2025 végén befejezhetik a típus gyártását.
De lett. ;)


A fordítás gagyi....de a lényeg átment.


Szép siker az Airbus Helicopters számára, amely 14 H225M Caracal helikoptert szállít majd a holland különleges erőknek, és folytatja azt a történetet, amely csaknem három évtizeddel ezelőtt kezdődött a Cougarral. A piac mennyiségét a Honvédelmi Minisztérium nem részletezte.


A jelenlegi ütemterv szerint ezek a helikopterek 2028 elejétől kerülnek átadásra. Ez az akvizíció hozzájárul a különleges alakulatok javára egy légierő-század átalakításához, a tavaly bemutatott kapacitáserősítési tervnek megfelelően.


A 27 éve a légierőnél szolgálatot teljesítő Cougarokat csapatok, felszerelések és sebesültek szállítására használják. Néhányan a Holland Királyi Haditengerészet hajóira szállnak. Másokat néha tűzoltásra használnak.


Ami a 12 nyugdíj előtt álló Cougart illeti, „ jelenleg egy fejlesztési projekt van folyamatban ” annak érdekében, hogy üzemidejüket 2030-ig meghosszabbítsák – húzza alá a holland védelem.


A holland hadsereg csatlakozik a Caracal mintegy tizenöt katonai használójához, köztük a Légi- és Űrerőhöz, és még néhány évre a különleges erők 4. helikopterezredéhez.

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
De lett. ;)


A fordítás gagyi....de a lényeg átment.


Szép siker az Airbus Helicopters számára, amely 14 H225M Caracal helikoptert szállít majd a holland különleges erőknek, és folytatja azt a történetet, amely csaknem három évtizeddel ezelőtt kezdődött a Cougarral. A piac mennyiségét a Honvédelmi Minisztérium nem részletezte.


A jelenlegi ütemterv szerint ezek a helikopterek 2028 elejétől kerülnek átadásra. Ez az akvizíció hozzájárul a különleges alakulatok javára egy légierő-század átalakításához, a tavaly bemutatott kapacitáserősítési tervnek megfelelően.


A 27 éve a légierőnél szolgálatot teljesítő Cougarokat csapatok, felszerelések és sebesültek szállítására használják. Néhányan a Holland Királyi Haditengerészet hajóira szállnak. Másokat néha tűzoltásra használnak.


Ami a 12 nyugdíj előtt álló Cougart illeti, „ jelenleg egy fejlesztési projekt van folyamatban ” annak érdekében, hogy üzemidejüket 2030-ig meghosszabbítsák – húzza alá a holland védelem.


A holland hadsereg csatlakozik a Caracal mintegy tizenöt katonai használójához, köztük a Légi- és Űrerőhöz, és még néhány évre a különleges erők 4. helikopterezredéhez.

Figyelmedbe ajánlom @Terminator a cikkben szereplő évszámokat. Ugye a mi gépeink 3 év alatt fognak ideérni. Namost a hollandok szállításai pedig csak 2028-ban kezdődnek meg. Nem gondolom, hogy az így adódott lyukba ne lenne megrendelésük. Ha mégis még az UAE megrendelését tartják ott etalonban - és végül tényleg nem maradnak -, akkor is 2028 körülig biztosított a gyártósor működése, ha előre hozzák a Holland gépek szállítását. Addig meg még máshonnan is beeshetnek hasonló megrendelések.