Saab 35 Draken (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ilyenem van nekem is, de ezek könnyen félrevihettek. azt hihetted, hogy egy MiG-23as egyenlő harci értékű egy Drakennel.
Ha itt most az orosz gépet akarod lenézni, akkor pont mellé. A Draken még a MiG-23MF-hez képest is elavult volt, nemhogy az ML vagy MLD-hez képest. Konkrétan a Drakenek Ausztriában 1992 tájáig csak gépágyúval bírtak. Aztán amikor egy szerb gép percekig parádézott Bécs (?) felett akkor elégelték meg és szereztek be hozzájuk AIM-9-et vagy annak svéd változatát.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and fishbed
T

Törölt tag 1945

Guest
Ha itt most az orosz gépet akarod lenézni, akkor pont mellé. A Draken még a MiG-23MF-hez képest is elavult volt, nemhogy az ML vagy MLD-hez képest. Konkrétan a Drakenek Ausztriában 1992 tájáig csak gépágyúval bírtak. Aztán amikor egy szerb gép percekig parádézott Bécs (?) felett akkor elégelték meg és szereztek be hozzájuk AIM-9-et vagy annak svéd változatát.

Az Osztrák semlegességi szerződés tiltotta repülőgép fedélzeti, illetve légvédelmi rakéták rendszeresítését, a típushoz volt amúgy AIM9.
Valahol a MiG-21F13 kategóriája...

2020-06-13-12-40-00-J-35-Draken-Flight-Manual-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Az Osztrák semlegességi szerződés tiltotta repülőgép fedélzeti, illetve légvédelmi rakéták rendszeresítését.
Tudom, de ebben a pillanatban tojtak rá. De még az AIM-9-et nézve is a Draken sehol nem volt egy MiG-23ML-hez képest. BVR képesség nuku. Az kb. egy jobban sikerült MiG-21PF szintjén volt. Legfeljebb.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az Osztrák semlegességi szerződés tiltotta repülőgép fedélzeti, illetve légvédelmi rakéták rendszeresítését, a típushoz volt amúgy AIM9.
Valahol a MiG-21F13 kategóriája...

2020-06-13-12-40-00-J-35-Draken-Flight-Manual-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC.jpg
Nem pont az osztrák butított változatot gondoltam. 1980ban a Drakenben légi és földi helyzetkép monitor volt, a Mig-23as elektronikája meg kimerült egy Szokol rádióban. A radarja hatótávolságának fél óra volt a felezési ideje.
 
M

molnibalage

Guest
Nem pont az osztrák butított változatot gondoltam. 1980ban a Drakenben légi és földi helyzetkép monitor volt, a Mig-23as elektronikája meg kimerült egy Szokol rádióban. A radarja hatótávolságának fél óra volt a felezési ideje.
Megkérhetnélek, hogy leállj a téveszmék posztolásával?
  1. A MiG-23 elektronikájának része volt a BVR képesség. Nem a legfejeltebb MLD-nek, az MF-ben is ott volt.
  2. A Lazurral, ami a AVR rendszerhez csatlakozott. Az MF-ben is.
  3. Milyen légi és földi helyzetkép monitor?
    https://www.airliners.net/photo/Austria-Air-Force/Saab-J35Oe-Draken/1099340/L
    Gyere, mesélj még.
    1099340.jpg
https://forum.htka.hu/threads/mikojan-gurjevics-mig-23-“flogger”.461/page-15#post-451326

Topikrombolás az, amit művelsz. És nem igaz, hogy ez csak engem zavar...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 034
113
Egy "kacsásított", +két-hajtóművesre továbbfejlesztett Draken NG-vel sokkal jobban jártak volna a svédek, mint a "napokban" bevallott --döntően amcsi technológiával(titán-technológia, +hajtómű) kisegített utóddal (Viggen). Ez, bár szintén kiválló gép lett, de "cserébe" behúzta a svédeket a "napokban" kicsúcsosodó hála-spirálba a svéd semlegességet felrúgó NATO-belépéssel!

Visszatérve a technikai részletekbe: az eredeti hajtómű modernizált(könnyített, több-üzemórásított, takarékosabb, hasonló teljesítményű) változatával és egy 1méter körüli törzs-szelvény(+üzemanyag, döntően) betoldással a kacsásított --de méginkább tandem-szárnyasított(mint ahogy az utód is lyen lett)-- megoldással gyorsabban és sokkal-sokkal kevesebből lett volna meg az utód-típus. Ezt egy, az előző típushoz elvégzett fejlesztéseket --hajtómű, aero-dinamika-- sokkal jobban felhasználó folyamat bőven lehetővé tette volna.


6fww5j-TopView.jpg




Utólag, nekem, "karosszékből", könnyebb jó(nak tűnő) megoldást ki-LMezni.

Kis agytorna volt a részletekben való elveszés helyett a technikai-/technológiai-folyamatok dinamikájából, tendenciáiból LMezve... ;)

Az igazán szakmai igényű döntéshozóknak --esetleg itthon ???-- hasonló módon lehetne --kellene-- előkészíteni a döntéseiket.
Ilyen módon előkészítve a döntéseiket nem kellene a külföldi gyártók saját érdekeit előtérbe helyező --és azok beépített "szakértőinek/segítőinek"-- véleményére hagyatkozni, akik utána "ismeretlen okból", de villámgyorsan --
:oops:
-- távoznak állami megbízásukból, nem sokkal később az érintett hadi-ipari cég zsíros "hála-beosztásába".

..."pont"! :oops:

.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 034
113
...kifutottam az időből, egy-egy kép a "kacsásított" J35 Draken-ről és a "gyári-kacsa" J37 Viggen-ről, az összehasonlíthatóság kedvéért:


...a tervezett és nem-elfogadott J35 Draken "NG":
6fww5j-TopView.jpg


... és az elkészített utód, J37 Viggen :
20160813_01.jpg


.

iu
... :oops: + :hadonaszos: !

.

.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 738
66 364
113
Nekem ez a gép tetszik, de igazából ennek a kialakításnak a non-plus-ultrája a kínai J-20-as, hiszen azon még kacsaszárny is van.
Egy kérdéses részletet látok így elsőre. A két függőleges vezérsíknál a rajzoló a hajtómű hűtőlevegő csatornáit nem a "szokásos" vezérsíktőbe, hanem azok mellé, de szorosan mellé álmodta meg. Azt még látom, hogy a forgáspont felettük van, de a vezérsíkok tőrészének belső felülete és ezek a kisméretű szívócsatornák találkozásánál lévő éles "árkok" komoly interferencia ellenállást eredményezhetnek.