1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-23 “Flogger”

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - Galcom által indítva @ 2013. január 8..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    [​IMG]

    MiG-23 LAZUR kijelzés, a főbb lámpák értelmezése

    • 100, 60 és 36 távolság a célig.
    • PPSZ lámpa világításakor szemből megközelítés van (gondolom a magasabb közeledési sebességre figyelmeztet)
    • F, utánégető felkapcsolására ad utasíást.
    • <, > ls I szimbólumok a balra/jobbra fordulásra vagy iránytartásra utasítanak
    • G, támadás R-23-mal a célpont repülési magassága alatt
    • PR rakétaindítás engedélyezve.
    • T, térj vissza támaszpontrja jelzés
    • támadásból kiválásra utasítás (vagy már mást támadja a célt vagy túl közel van,stb.)
    • távolságmérés nem lehetséges zavarás miatt
     
    Capslock27, endre, misinator and 6 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • O-T, támadásból kiválásra utasítás (vagy már mást támadja a célt vagy túl közel van,stb.)
    • PD, távolságmérés nem lehetséges zavarás miatt
     
    Capslock27 and fishbed like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az ugye megvan, hogy pár hete repült egy MiG-23UB az USA-ban:





    Most hamarosan követi egy ML is:



     
    Capslock27, gacsat, migfun and 7 others like this.
  4. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Minimálforszázs egy amerikai (ex-cseh) MiG-23UB-n. Érdekesen alakult a kilépő keresztmetszet profilja.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed, vilmoci, misinator and 2 others like this.
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Kubai "adomány"?
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hát, Munkácson az ukrik nem így csinálták. A pálya végén már 60 fokos emelkedésbe kezdtek.
     
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

  9. fishbed

    fishbed Well-Known Member

    Mikor tették lehetővé az mf ,ml típusokat az r27-es rakéta hordozására? A zsidó f16-osok leszedéséről valami megbízható forrás? Mert roncsok nem igazán kerültek elő.
     
  10. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Az csak a vízgőz által keltett optikai csalódás lehet.
    (Valódinak túl durva lenne)
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az izraeli pilóták az F-4E-t többre tartották az arabok 23-as változatainál.
    Az én személyes véleményem az, hogy egy helyesen használt MiG-23MLD ellen a német F-4F-eket és F-16A-kat leszámítva izzadtak volna a régebbi NATO gépek rendesen. A 4 db R-73-mal nehéz sem lett volna a gép, és a ráncfelvarrással megbízhatóbb és erőteljesebb is lett. Persze az MLD baja az, hogy későn jött. A MiG-29 9.12. mellett nem sok keresnivalója volt már, ahogy az F-15A is kiszorított minden lehetséges komolyabb F-4(E) továbbfejlesztést az USAF-on belül.
     
    ghostrider, Rotten878 and fishbed like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "A csehszlovák hadsereg az "Országút" című dokumentumfilmet 1980 őszén, a két legnagyobb cseh várost, Prágát és Brnot összekötő D1-es autópálya 136. és 139. kilométere közötti katonai gyakorlat során forgatta. A Stránecká Zho-i autópálya ezt a részét szándékosan építették úgy, hogy a közlekedési táblák eltávolítása után csehszlovák Népi Hadsereg katonai repülőgépei le- és felszállásra használhassák. "

     
    migfun, gacsat, fonak9 and 2 others like this.
  13. Galcom

    Galcom Active Member

    Az egyik kedvenc videóm a hidegáborús időszakból! :) A Csehszlovák 10. Légihadseregtől a 6. vadászbombázó ezred MiG-21MF-jei és a 28. vadászbombázó ezred MiG-23BN típusai színesben, fegyverzettel!
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Jó az utánfutós busz 5.40nél.
    Amúgy ha ennyi előkészületet igényel, nem is éri meg. Hova teszik addig az autókat? Ráadásul az út egy része egy töltésen fut.
     
  15. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Azért nem kis előkészítésre volt szükség. Gondolom ma sem lenne másképp.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fishbed likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Eszméletlen gazdag embereket lehetnek ott, akiknek ilyen úri hobbira telik és az FAA (?) és pecsétet üt rá.
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Az FAA könnyen üt pecsétet az ilyen "hobby-gépek"repülésének engedélyezésére, mert az "eszméletlen gazdag emberek" anyagilag biztosítani tudják a pecséthez szükséges feltételeket. Ráadásul ha már repül egy ilyen gép akkor pénzes utasrepültetésből bevétel is van (nem véletlen választottak kétüléses gépet), meg ha meghívják őket egy-egy airshow-ra az se valószínű hogy ingyen megy.
     
    fishbed likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Sajnos ennyire nem rózsás a helyzet. A legtöbb USA-ban renovált ex-szovjet technika hosszú évekig tartó munkát követően általában egy, vagy két alkalommal emelkedik a levegőbe, csak azon az airshown jelenik meg, ahová hívják (jó, ha egy ilyen akad), aztán végleg földre kényszerül.
    A korábbi kék-fehér MiG-23UB csak 2006-ban, a New Castle-i (USA, Delaware) repülőnapon volt látható, azóta nem is szálltak fel vele, a MiG-21MF csak párszor repült, airshow-n soha, a mostani MiG-23UB és ML duo pedig még nem kapott meghívást sehova, amúgy a berepülés és pecsét óta a levegőbe se nagyon emelkedett. A MiG-29-essel és Szu-27-esekkel ugyanez a helyzet.
    Csak a MiG-17-esekkel repülnek rendszeresen.
     
    fishbed likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor mi értelme ezeknek a projekteknek?
     

Ezen oldal megosztása