Saab 37 Viggen (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 973
68 227
113
Érdekes videó. Szerintem valami TopazLabs programmal skálázhatták fel, mert 2006 előtt ilyen videóminőség nem nagyon létezett. És erre utal a háttér "meseszerűsége" helyenként, amit a képjavító algoritmus generált le.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Viszont érdekes látni a Jaktviggeneket és a legelső szériás Gripeneket ilyen jó minőségben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Lehet, hogy egy kép erről: repülőgép és szabadtéri
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 112
50 434
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mit használtak a svédek rakétahajtóanyagnak, szenet?
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 973
68 227
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mit használtak a svédek rakétahajtóanyagnak, szenet?
És ezek a jó kis ARAK-70-es 135mm-es, hat csövű indítók meg az M70-es Bofors nemirányított rakéták még megvoltak a JAS-39A-hoz is.
Ha ilyet vettünk volna és ezt meg is kaptuk volna a svéd készletből, akkor nálunk is sokan csodálkoztak volna erre a pakurafüstre az Sz-8-asok után.
Hozzáteszem, a rendkívül rövid életű JAS-39A/B leállítása előtt kivonták már ezeket a NIR-eket a svédek. Gondolom, ha 2002-ben megkaptuk volna a gépeket, még ránksózták volna a készletüket.

detail_jas39_35.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 997
12 901
113
És ezek a jó kis ARAK-70-es 135mm-es, hat csövű indítók meg az M70-es Bofors nemirányított rakéták még megvoltak a JAS-39A-hoz is.
Ha ilyet vettünk volna és ezt meg is kaptuk volna a svéd készletből, akkor nálunk is sokan csodálkoztak volna erre a pakurafüstre az Sz-8-asok után.
Hozzáteszem, a rendkívül rövid életű JAS-39A/B leállítása előtt kivonták már ezeket a NIR-eket a svédek. Gondolom, ha 2002-ben megkaptuk volna a gépeket, még ránksózták volna a készletüket.

detail_jas39_35.jpg

És azóta is azzal bohóckodnánk.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
859
2 274
93
SwAFHF SAAB AJS 37 VIGGEN - FULL AFTERBURNER DISPLAY WITH AWESOME SOUND!!!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 973
68 227
113
Saab AJ37 Viggen incident, 8 juni 1986 (Torsby)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez egy AJ-37-es, amiben még az RM8A hajtómű volt. A pilóta az életéért küzdve, földközelben egy hatalmasat belerántott, amitől ez a nagyon sok korlátozással bíró korai hajtómű verzió rögtön be is pompázsolt. Viszont nem állt le és a gép is ki tudott emelkedni.
Azért mondom ezt, mert a Jaktviggen, vagyis a JA-37-es már a jóval erősebb RM-8B hajtóművel repült, amin már ráadásul semmiféle korlátozás nem volt.
Csakhogy kevésbé közismert, hogy a JA-37-es nem csak erősebb, de egyben jóval nehezebb is volt! És mivel a sárkány lényegében ugyanakkora felhajtóerőt tudott csak termeli, így sanszos, hogy egy ilyen szituációt az már nem úszott volna meg.

Ezzel összevág a mostani svéd SAAB Historical Viggen Demo Team pilótájának véleménye is, aki azt mondta, hogy az általa most repült AJ-37 volt a gyengébb és korlátozottabb hajtóművű, míg a JA-37 a jobban gyorsuló és gyorsabb változat, de nehezebb, így nagyobb a tehetetlensége is. Kár, hogy JA-37-est már soha nem láthatunk repülni, mivel 2006-ban, három évvel a kivonás után lényegében az összeset szétvágták.
A rossznyelvek szerint a Gripennek csináltak visszafordíthatatlanul így helyet a svéd légierőben azzal, hogy a lángvágó után már ne terhelje a költségvetést a lekonzervált gépek őrizgetése.
Valójában azonban más ok is közrejátszott, mert a Jaktviggenek törzsközéprészén túl sok gépen találtak javíthatatlan repedéseket.
Ne feledjük, hogy ezeket a nehéz dögöket a svéd pilóták sokszor terhelték túl, mert volt mi energiából dolgozniuk.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
859
2 274
93
Kár, hogy JA-37-est már soha nem láthatunk repülni, mivel 2006-ban, három évvel a kivonás után lényegében az összeset szétvágták.
A rossznyelvek szerint a Gripennek csináltak visszafordíthatatlanul így helyet a svéd légierőben azzal, hogy a lángvágó után már ne terhelje a költségvetést a lekonzervált gépek őrizgetése.
Valójában azonban más ok is közrejátszott, mert a Jaktviggenek törzsközéprészén túl sok gépen találtak javíthatatlan repedéseket.
Ne feledjük, hogy ezeket a nehéz dögöket a svéd pilóták sokszor terhelték túl, mert volt mi energiából dolgozniuk.
Hát igen, nagy kár.
Azért így is, úgy is szégyen, hogy nem hagytak hírmondót sem. Ráadásul az egyik személyes kedvencem a JA.
Eddig nem értettem, hogy miért AJ-t reptetnek.
A Viggen is egy F-100-as vagy F-110-es verzióval lett volna az igazi.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 118
113
Hát igen, nagy kár.
Azért így is, úgy is szégyen, hogy nem hagytak hírmondót sem. Ráadásul az egyik személyes kedvencem a JA.
Eddig nem értettem, hogy miért AJ-t reptetnek.
A Viggen is egy F-100-as vagy F-110-es verzióval lett volna az igazi.

Itt friss (!) képen egy SK37 katapultülését szerelik vissza javitás után:
.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun