Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meglepoen jo es vannak olyan ritka tipusok is, hogy tenyleg wow.Hermeskeilban jártál? Elég jó a hely![]()
Meglepoen jo es vannak olyan ritka tipusok is, hogy tenyleg wow.![]()
... Ami még gond volt, hogy az amúgy is kevés belső hely tovább zsugorodott, mivel ebben még nagyobb lett a hajtómű, így a gép hatótávja csak azzal az egy póttartállyal volt értékelhető szintre hozható.
Sajnos az összes Jaktviggent szétvágták 2006-ban (amikor az F-14D-ket is, így ebben az évben valami igazán komoly ostobasági hullám tombolt Nyugaton), habár az is tény, hogy ennél az alváltozatnál már kezdtek megjelenni a strukturális gyengülések, hajszálrepedések, amelyek a prognosztizált üzemidőnek amúgy is rendesen alávágtak,...
...miközben az egyes gépek üzemórára vetített kerozin-igénye (a politikusok számára legjobban eladható paraméter) jóval meghaladta az épp elterejedés alatt álló Gripenét.
Saccra 10sec alatt a levegőben van. Az igen durva érték akkoriban, nem?Recseg a gép, dolgozik a hatalmas utánégető:
Attól függ, hogy mit jelent számodra az "akkoriban".Saccra 10sec alatt a levegőben van. Az igen durva érték akkoriban, nem?
A Viggent 3. generációsnak szokás kezelni, de nehéz besorolni, mert Amerikán kívüli gép. Tervezése még a vietnámi tapasztalatok előtt kezdődött, hiszen első felszállása kb. 5 évvel az F-15 előtt volt.Akkor lehet,hogy itt vagyok megkavarodva, de nekem valahogy úgy volt meg,hogy az Eagle egy "generációval" előbbre jár a Viggennél. Tudom nehéz a generációk ráeröltetése, de végülis 4gen-nek számítana a Viggen? Azt hittem a korábbi ligában játszik...
Attól függ, hogy mit jelent számodra az "akkoriban".
13.5 sec. Annyira nem, ha nincs rajta fegyver és részleges keró van. Ilyen kis sebességnél a póttartály nem sokat számít még.
Egy fél lépéssel jött az F-15 előtt, ami ezt megcsinálja dettó.
A fél lépéssel előtte levő Mirage F.1 még erős szárnymechanizációval is minden videón 18-20 sec után száll fel.
MiG-23ML-ről kéne videó kevés függesztménnyel, az lenne még indikatív.
Melyik paraméterben? Mert a gépek FM-vel megmutattam nem túl rég, hogy a MiG-29 9.12 minden hírneve ellenére két R-60-nakl kevesebbet tudott kicsivel magas szubszonikusban, mint az F-16A Block 1-15.Az ML-nél, de főleg az MLD-nél látszott jól, hogy miképp próbálták javítani a kis sebességű repülhetőséget és a nagy állásszögű kontrollálhatóságot. Nem is csoda, hiszen a maximális állásszög esetében az F-16A volt az irányadó és mivel az MLD földközeli műrepüléseiről meg aztán végképp nincs semmiféle videó, így nehéz elképzelni, de az MLD ezen a téren tudta azt, amit az F-16A!
Josef Miller, a cseh MiG-23-as pilóta a 360 fokos húzott fordulót még utánégetővel kezdi, de a forduló rádiusz tartása miatt az utánégetést le kell vennie minimálra, mert különben a jókora erő a 8.5g-s limiten túlgyorsította volna.
Ekkora ereje volt ezen a sebességen, földközelben az R-35-300-as hajtóműnek.
Ugyanezen okból a MiG-23MLD-nél már bevezették a 33 fokos köztes műrepülő szárnnyilazást, az extra farkasfogakat és az örvénygenerátorokat a Pitot-cső körül, hogy lehessen jobban húzni a botot és tartani a kisebb sebességeket is.
Az R-35-300-asnak a dinamikus tolóereje 750km/h felett, kis magasságon már elérte a 16 tonnát!
A MiG-29-es két RD-33-asa kis sebességen, nyitott beömlőkkel és kinyitott kopoltyúkkal, együttesen tudott ugyanennyit és a két gép normál felszállótömege közel azonos volt.
Hogy értsük jól a dolgot, a MiG-23ML-nek és különösen az MLD-nek nem az erejével volt sosem a gond, hiszen félelmetesen jól gyorsultak.
Csak éppen a MiG-29-esnek volt LERX-e, meg nagy felületű, mechanizált szárnya, ami miatt el tudta koptatni a sebességét, míg a 23-asok nem nagyon.
Az ML-nél, de főleg az MLD-nél látszott jól, hogy miképp próbálták javítani a kis sebességű repülhetőséget és a nagy állásszögű kontrollálhatóságot. Nem is csoda, hiszen a maximális állásszög esetében az F-16A volt az irányadó és mivel az MLD földközeli műrepüléseiről meg aztán végképp nincs semmiféle videó, így nehéz elképzelni, de az MLD ezen a téren tudta azt, amit az F-16A!
Nekünk magyaroknak nem volt se MiG-23ML, se MiG-23MLD gépeink, de pont a fentiek alapján lehet elképzelnünk, hogy mekkora lépés volt valójában Kecskeméten a másodvonalas “kis kuka” MiG-21MF után a MiG-29-es.
Mert a MiG-21bisz-ben legalább volt CsR, a MiG-23MF meg simán csak erőteljes gép volt. 72 fokos szárnyállással, földközelben az is meg tudott indulni.
De a MiG-21MF egyetlen előnye csak a relatív kis tömeg volt, amivel valamivel szebben lehetett műrepülni, mint a bisz-szel.
De erő az nem volt benne.
Na ezek után képzeljük el a 29-est!
És vissza a Viggen-hez.
Itt a pilóta számára a legnagyobb segítség a hatalmas szárnyrendszer volt. A felhajtóerő szinte soha nem akart elfogyni.
Ehhez jött a lórugás tolóerő.
Ezek után az ide-oda cikázgató kis Gripenke tényleg kiábrándító lehetett sok Viggen pilótának...
Akkor lehet,hogy itt vagyok megkavarodva, de nekem valahogy úgy volt meg,hogy az Eagle egy "generációval" előbbre jár a Viggennél. Tudom nehéz a generációk ráeröltetése, de végülis 4gen-nek számítana a Viggen? Azt hittem a korábbi ligában játszik...
Ezeket fejtsd már ki légyszives pontosabban.Melyik paraméterben? Mert a gépek FM-vel megmutattam nem túl rég, hogy a MiG-29 9.12 minden hírneve ellenére két R-60-nakl kevesebbet tudott kicsivel magas szubszonikusban, mint az F-16A Block 1-15.
Ez azt jelentené, hogy a 23 MLD lenyomta a 29-est....?
Hű, hát lehet jobban jártak volna a svédek ha a igen nekem is az jutott eszembe,hogy a svédek ezek után vajon hogyan jutottak el a Gripenig. De ha manapság Viggenre felpattintanánk néhány Meteort, AESA-t stb. még mindig igen potens lenne. Igaz a Gripi biztosan jobb RCS-ben![]()
Allesmor Obranna said: ↑
...miközben az egyes gépek üzemórára vetített kerozin-igénye (a politikusok számára legjobban eladható paraméter) jóval meghaladta az épp elterejedés alatt álló Gripenét.
![]()
( fénykép nem szokásos nézetből )
Ezt is -ismét- a politikusok qrták el! Most pedig az új Griff legnagyobb baja -a továbbfejlesztésnél/eladásnál-, hogy "kicsi" és nincs elég tolóerő. Ezért "faragják" (most 2020-ban) az 1 számmal nagyobbat. "Ilyet" csináltak mondjuk az Hornet/Super Hornet(F-18) esetében is.
Két-hajtóműves utódot kellet volna csinálni belőle:
![]()
![]()
A svéd kacsa verzió szimpatikusabb.
A két hajtómű irányába "lépés" pont a "spórolós" politikusok döntésével ellenkező irány lett volna, gondolom fel sem merült. A két hajtómű között -ilyen elrendezésnél "szokásos" tervezési elvek alapján- több üzemanyagot tudott volna magával vinni, és ha még kap utántöltőt is...
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..