Hermeskeilban jártál? Elég jó a hely
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meglepoen jo es vannak olyan ritka tipusok is, hogy tenyleg wow.Hermeskeilban jártál? Elég jó a hely
Meglepoen jo es vannak olyan ritka tipusok is, hogy tenyleg wow.
... Ami még gond volt, hogy az amúgy is kevés belső hely tovább zsugorodott, mivel ebben még nagyobb lett a hajtómű, így a gép hatótávja csak azzal az egy póttartállyal volt értékelhető szintre hozható.
Sajnos az összes Jaktviggent szétvágták 2006-ban (amikor az F-14D-ket is, így ebben az évben valami igazán komoly ostobasági hullám tombolt Nyugaton), habár az is tény, hogy ennél az alváltozatnál már kezdtek megjelenni a strukturális gyengülések, hajszálrepedések, amelyek a prognosztizált üzemidőnek amúgy is rendesen alávágtak,...
...miközben az egyes gépek üzemórára vetített kerozin-igénye (a politikusok számára legjobban eladható paraméter) jóval meghaladta az épp elterejedés alatt álló Gripenét.
Saccra 10sec alatt a levegőben van. Az igen durva érték akkoriban, nem?Recseg a gép, dolgozik a hatalmas utánégető:
Attól függ, hogy mit jelent számodra az "akkoriban".Saccra 10sec alatt a levegőben van. Az igen durva érték akkoriban, nem?
A Viggent 3. generációsnak szokás kezelni, de nehéz besorolni, mert Amerikán kívüli gép. Tervezése még a vietnámi tapasztalatok előtt kezdődött, hiszen első felszállása kb. 5 évvel az F-15 előtt volt.Akkor lehet,hogy itt vagyok megkavarodva, de nekem valahogy úgy volt meg,hogy az Eagle egy "generációval" előbbre jár a Viggennél. Tudom nehéz a generációk ráeröltetése, de végülis 4gen-nek számítana a Viggen? Azt hittem a korábbi ligában játszik...
Attól függ, hogy mit jelent számodra az "akkoriban".
13.5 sec. Annyira nem, ha nincs rajta fegyver és részleges keró van. Ilyen kis sebességnél a póttartály nem sokat számít még.
Egy fél lépéssel jött az F-15 előtt, ami ezt megcsinálja dettó.
A fél lépéssel előtte levő Mirage F.1 még erős szárnymechanizációval is minden videón 18-20 sec után száll fel.
MiG-23ML-ről kéne videó kevés függesztménnyel, az lenne még indikatív.
Melyik paraméterben? Mert a gépek FM-vel megmutattam nem túl rég, hogy a MiG-29 9.12 minden hírneve ellenére két R-60-nakl kevesebbet tudott kicsivel magas szubszonikusban, mint az F-16A Block 1-15.Az ML-nél, de főleg az MLD-nél látszott jól, hogy miképp próbálták javítani a kis sebességű repülhetőséget és a nagy állásszögű kontrollálhatóságot. Nem is csoda, hiszen a maximális állásszög esetében az F-16A volt az irányadó és mivel az MLD földközeli műrepüléseiről meg aztán végképp nincs semmiféle videó, így nehéz elképzelni, de az MLD ezen a téren tudta azt, amit az F-16A!
Josef Miller, a cseh MiG-23-as pilóta a 360 fokos húzott fordulót még utánégetővel kezdi, de a forduló rádiusz tartása miatt az utánégetést le kell vennie minimálra, mert különben a jókora erő a 8.5g-s limiten túlgyorsította volna.
Ekkora ereje volt ezen a sebességen, földközelben az R-35-300-as hajtóműnek.
Ugyanezen okból a MiG-23MLD-nél már bevezették a 33 fokos köztes műrepülő szárnnyilazást, az extra farkasfogakat és az örvénygenerátorokat a Pitot-cső körül, hogy lehessen jobban húzni a botot és tartani a kisebb sebességeket is.
Az R-35-300-asnak a dinamikus tolóereje 750km/h felett, kis magasságon már elérte a 16 tonnát!
A MiG-29-es két RD-33-asa kis sebességen, nyitott beömlőkkel és kinyitott kopoltyúkkal, együttesen tudott ugyanennyit és a két gép normál felszállótömege közel azonos volt.
Hogy értsük jól a dolgot, a MiG-23ML-nek és különösen az MLD-nek nem az erejével volt sosem a gond, hiszen félelmetesen jól gyorsultak.
Csak éppen a MiG-29-esnek volt LERX-e, meg nagy felületű, mechanizált szárnya, ami miatt el tudta koptatni a sebességét, míg a 23-asok nem nagyon.
Az ML-nél, de főleg az MLD-nél látszott jól, hogy miképp próbálták javítani a kis sebességű repülhetőséget és a nagy állásszögű kontrollálhatóságot. Nem is csoda, hiszen a maximális állásszög esetében az F-16A volt az irányadó és mivel az MLD földközeli műrepüléseiről meg aztán végképp nincs semmiféle videó, így nehéz elképzelni, de az MLD ezen a téren tudta azt, amit az F-16A!
Nekünk magyaroknak nem volt se MiG-23ML, se MiG-23MLD gépeink, de pont a fentiek alapján lehet elképzelnünk, hogy mekkora lépés volt valójában Kecskeméten a másodvonalas “kis kuka” MiG-21MF után a MiG-29-es.
Mert a MiG-21bisz-ben legalább volt CsR, a MiG-23MF meg simán csak erőteljes gép volt. 72 fokos szárnyállással, földközelben az is meg tudott indulni.
De a MiG-21MF egyetlen előnye csak a relatív kis tömeg volt, amivel valamivel szebben lehetett műrepülni, mint a bisz-szel.
De erő az nem volt benne.
Na ezek után képzeljük el a 29-est!
És vissza a Viggen-hez.
Itt a pilóta számára a legnagyobb segítség a hatalmas szárnyrendszer volt. A felhajtóerő szinte soha nem akart elfogyni.
Ehhez jött a lórugás tolóerő.
Ezek után az ide-oda cikázgató kis Gripenke tényleg kiábrándító lehetett sok Viggen pilótának...
Akkor lehet,hogy itt vagyok megkavarodva, de nekem valahogy úgy volt meg,hogy az Eagle egy "generációval" előbbre jár a Viggennél. Tudom nehéz a generációk ráeröltetése, de végülis 4gen-nek számítana a Viggen? Azt hittem a korábbi ligában játszik...
Ezeket fejtsd már ki légyszives pontosabban.Melyik paraméterben? Mert a gépek FM-vel megmutattam nem túl rég, hogy a MiG-29 9.12 minden hírneve ellenére két R-60-nakl kevesebbet tudott kicsivel magas szubszonikusban, mint az F-16A Block 1-15.
Ez azt jelentené, hogy a 23 MLD lenyomta a 29-est....?
Hű, hát lehet jobban jártak volna a svédek ha a igen nekem is az jutott eszembe,hogy a svédek ezek után vajon hogyan jutottak el a Gripenig. De ha manapság Viggenre felpattintanánk néhány Meteort, AESA-t stb. még mindig igen potens lenne. Igaz a Gripi biztosan jobb RCS-ben
Allesmor Obranna said: ↑
...miközben az egyes gépek üzemórára vetített kerozin-igénye (a politikusok számára legjobban eladható paraméter) jóval meghaladta az épp elterejedés alatt álló Gripenét.
( fénykép nem szokásos nézetből )
Ezt is -ismét- a politikusok qrták el! Most pedig az új Griff legnagyobb baja -a továbbfejlesztésnél/eladásnál-, hogy "kicsi" és nincs elég tolóerő. Ezért "faragják" (most 2020-ban) az 1 számmal nagyobbat. "Ilyet" csináltak mondjuk az Hornet/Super Hornet(F-18) esetében is.
Két-hajtóműves utódot kellet volna csinálni belőle:
A svéd kacsa verzió szimpatikusabb.
A két hajtómű irányába "lépés" pont a "spórolós" politikusok döntésével ellenkező irány lett volna, gondolom fel sem merült . A két hajtómű között -ilyen elrendezésnél "szokásos" tervezési elvek alapján- több üzemanyagot tudott volna magával vinni, és ha még kap utántöltőt is...