Saab 37 Viggen (Svédország)

Masszív egy kályhacsöve van az sicher
GyuDUH9Xgms.jpg
 
Es akkor azt nem tudom, hogy a Jaktviggen hangjara emlekszel-e 98-2000-ből, mikor Kecskeméten járt? Mert annak mégnagyobb volt a fúvócsöve... és a hangja is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Es akkor azt nem tudom, hogy a Jaktviggen hangjara emlekszel-e 98-2000-ből, mikor Kecskeméten járt? Mert annak mégnagyobb volt a fúvócsöve... és a hangja is.
Hát igen, régi szép idők, mikor még Kecsóra helybe-jöttek az ilyen és hasonló csodarepülők!!! Ilyen se nagyon lesz többet?!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hát igen, régi szép idők, mikor még Kecsóra helybe-jöttek az ilyen és hasonló csodarepülők!!! Ilyen se nagyon lesz többet?!
Már csak azért sem, mert a típusválaszték szűkül. A hh után tengernyi típus volt, amik aktív szolgálatban voltak vagy kezdték.

Jaguar, F-4, Harrier, Mirage-2000, Gripen, F-16, F-15, A-10, jött a szomszédból az Orao, Tornado, Hornetek. MiG-21/29, Szu-27, Szu-22, volt MiG-23 még egy ideig. A Viggen hadrendben volt, osztrákoknál a Draken is.

Ma meg jenki nem repül, emiatt van F-16, F-16, F-16, F-4 már csak satikon, Jaguar sehol, Tornado csak statikon, de ott se sokáig már. Hornet még repül, Mirage-2000 lassan eltűnik, van Gripen, Gripen, Gripen, 29-es lassan eltűnik, Szu-27 ritka vendég. Draken, Viggen már csak a svéd "múzeumi gépek". Az F-35 elterjedése után F-16 is ritkább lesz...
 
Már csak azért sem, mert a típusválaszték szűkül. A hh után tengernyi típus volt, amik aktív szolgálatban voltak vagy kezdték.

Jaguar, F-4, Harrier, Mirage-2000, Gripen, F-16, F-15, A-10, jött a szomszédból az Orao, Tornado, Hornetek. MiG-21/29, Szu-27, Szu-22, volt MiG-23 még egy ideig. A Viggen hadrendben volt, osztrákoknál a Draken is.

Ma meg jenki nem repül, emiatt van F-16, F-16, F-16, F-4 már csak satikon, Jaguar sehol, Tornado csak statikon, de ott se sokáig már. Hornet még repül, Mirage-2000 lassan eltűnik, van Gripen, Gripen, Gripen, 29-es lassan eltűnik, Szu-27 ritka vendég. Draken, Viggen már csak a svéd "múzeumi gépek". Az F-35 elterjedése után F-16 is ritkább lesz...
10-15 év múlva majd az MLU F-16-osokat sírja vissza mindenki.
 
Elég fura szárnyai vannak. Mintha nem is az lenne, hogy vannak főszárnyai és mellé a kacsaszárny (elől), hanem két főszárnya lenne (elől és hátul).
 
Elég fura szárnyai vannak. Mintha nem is az lenne, hogy vannak főszárnyai és mellé a kacsaszárny (elől), hanem két főszárnya lenne (elől és hátul).

Gratulálok.
A Viggen ugyanis nem kacsaszárnyas gép, hiába hiszi ezt tévesen mindenki. A Viggen egy szuperszonikus duplafedelű gép, ugyanis az elöl lévő szárny nem vezérsík.
Van rajta mechanizáció, de az nem mint a vízszintes vezérsíkon a magassági kormány, hanem, mint szárnyon a fékszárny funkcionál. Ugyanis a gépen az elöl és felül elhelyezett első szárnyfelület felhajtóerőtermelő szereppel bír, a rajta termelődő felhajtóerőt pedig a rajta elhelyezett ívelőlap, vagy fékszárny szabályozza. Ezen túl vannak a fő szárnyon elevonok.
Az a baj, hogy a legtöbb hazai és külföldi írás is a canard dizájnhoz sorolja a Viggent és az XB-70 Valkyre-t is, holott ezeken a gépeken negatív kitérítése nincs az előszárnynak, míg a kacsaszárnyas gépeknél a szárny előtt elhelyezett felület egy vízszintes vezérsík, aminek pozitív és negatív kitérítése is van.
 
Gratulálok.
A Viggen ugyanis nem kacsaszárnyas gép, hiába hiszi ezt tévesen mindenki. A Viggen egy szuperszonikus duplafedelű gép, ugyanis az elöl lévő szárny nem vezérsík.
Van rajta mechanizáció, de az nem mint a vízszintes vezérsíkon a magassági kormány, hanem, mint szárnyon a fékszárny funkcionál. Ugyanis a gépen az elöl és felül elhelyezett első szárnyfelület felhajtóerőtermelő szereppel bír, a rajta termelődő felhajtóerőt pedig a rajta elhelyezett ívelőlap, vagy fékszárny szabályozza. Ezen túl vannak a fő szárnyon elevonok.
Az a baj, hogy a legtöbb hazai és külföldi írás is a canard dizájnhoz sorolja a Viggent és az XB-70 Valkyre-t is, holott ezeken a gépeken negatív kitérítése nincs az előszárnynak, míg a kacsaszárnyas gépeknél a szárny előtt elhelyezett felület egy vízszintes vezérsík, aminek pozitív és negatív kitérítése is van.
Bocsi, de szerintem pont azért amit leírtál, a Viggen ténylegesen kacsaSZÁRNYÚ gép, mert az elöl lévő felületnek is szárny-funkciója van (nem véletlen, hogy a rajta lévő mozgó felületet "flap"-nak hívják, ami fékszárnyat/ívelőlapot jelent). Az összes többi olyan gép ahol az elöl elhelyezett felület kormánylapként funkcionál (vagyis mindkét irányban ki tud térni) - azok valójában kacsa-vezérsíkos gépek, tehát a vezérsíkot építették be a szárny elé átpozicionálva!!
 
Bocsi, de szerintem pont azért amit leírtál, a Viggen ténylegesen kacsaSZÁRNYÚ gép, mert az elöl lévő felületnek is szárny-funkciója van (nem véletlen, hogy a rajta lévő mozgó felületet "flap"-nak hívják, ami fékszárnyat/ívelőlapot jelent). Az összes többi olyan gép ahol az elöl elhelyezett felület kormánylapként funkcionál (vagyis mindkét irányban ki tud térni) - azok valójában kacsa-vezérsíkos gépek, tehát a vezérsíkot építették be a szárny elé átpozicionálva!!

Na igen. Ez is igaz, viszont ettől még tekinthető duplaszárnyúnak is.
Viszont ettől még igazad van.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
https://www.dvidshub.net/image/4933389/swedish-pilots-presented-with-us-air-medal

November 28-án négy Viggen pilóta amerikai kitüntetést kapott egy SR-71-et érintő repülőesemény kapcsán. A rövidhír szerint a 1987. jún. 29-én a Balti-tenger fölött repült a Blackbird, majd hajtóműhiba következtében 25.000 lábra süllyedt svéd légtérben, ahol két Viggen géppár "elfogta" és a biztonságos nemzetközi légtérbe kísérte.