Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jobb oldalon a felhajtható fedél alatt mi van?
Jobb oldalon a felhajtható fedél alatt mi van?
Jobb oldalon a felhajtható fedél alatt mi van?
Az ETPS még mindig használ Gripent? Nem csak béreltek egy kétüléses gépet az angolok kb. 10 évig, de 2018-ban lejárt a szerződés és nem lett tovább meghosszabbítva?...a brit birodalmi repülőiskola, mert ott vannak Gripenek.
Az egész test szélesebbre van véve. Ezzel 3-ra növekedett a törzs alatti függesztési pontok száma.A Griopen E/F-nél amúgy mi a túrónak köszönhető az 1200kg-os tömegnövekedés?
Nyilván nem a nagyobb hajtóműnek, az önmagában csak 100kg.
Ennyi szerkezeti változtatással járt a megmókolt légbeömlő meg az áthelyezett futómű?
Már az eredeti Gripen is ha jól emlékszem vagy 1,5 tonnával nehezebb lett a protónál.
Az egész test szélesebbre van véve. Ezzel 3-ra növekedett a törzs alatti függesztési pontok száma.
A nagyobb testben több üzemanyag, és berendezés fér el.
Igen, ahogy a mi gépeink is a régi A-k átalakításával készültek. Az NG is hasonlóan felhasználta egy már meglévő C (lehet, hogy régi A) elemeit.És az ekkora + tömeggel jár? Annyival nem tűnik szélesebbnek a cucc.
Korábban úgy volt, hogy az NG(E/F) a korábbi verziók módosításával is kialakítható. Ezek szerint ez már nem áll?
Nem tudom honnan jön ez az 1200-kg érték, de a két típus tömegadatai az alábbiak:A Griopen E/F-nél amúgy mi a túrónak köszönhető az 1200kg-os tömegnövekedés?
Gripen C | Gripen E | |
Üres tömeg | 6 800 kg | 7 600 kg |
Max felszálló tömeg (MTOW) | 14 000 kg | 16 500 kg |
Max. betölthető üza. tömege | 2 400 kg | 3 400 kg |
Max. hasznos terhelés / fefüggesztő pontok száma | 5 300 kg - 8 | 7 200 kg - 10 |
Hajtómű tömege / típusa | 1 054 kg / Volvo RM 12 (GE Aviation F404-400) | 1 109 kg / GE Aviation - Volvo Aero F414G |
A hosszúság is ennyivel nőtt volna? Vagy ez csak azért van mert a proto kétüléses volt?Nem tudom honnan jön ez az 1200-kg érték, de a két típus tömegadatai az alábbiak:
Gripen C Gripen E Üres tömeg 6 800 kg 7 600 kg Max felszálló tömeg (MTOW) 14 000 kg 16 500 kg Max. betölthető üza. tömege 2 400 kg 3 400 kg Max. hasznos terhelés / fefüggesztő pontok száma 5 300 kg - 8 7 200 kg - 10 Hajtómű tömege / típusa 1 054 kg / Volvo RM 12 (GE Aviation F404-400) 1 109 kg / GE Aviation - Volvo Aero F414G
A gép üres tömege 800 kg val nőtt a nagyobb térfogatu törzs miatt. A nagyobb térfogatnak hala 50% kall több kerónak van hely a törzsben.
A 800 kg plusz tömeg onnan jön hogy a nagyobb MTOW (+2500 kg) miatt mindent szerkezeti elemet meg kellett erősíteni (szárny, futómű bekötések, stb...)
A nagyobb tolóerejű hajtómű mindössze 54 kg tömeg növekedést okoz.
Hosszusag adatokA hosszúság is ennyivel nőtt volna? Vagy ez csak azért van mert a proto kétüléses volt?
Gripen C | 14,9 m |
Gripen E | 15,2 m |
Gripen D | 15,6 m |
Gripen F | 15,9 m |
Szerintem ez a régi táblázat. A 7600kg a Gripen NG-ből lett származtatva és ez volt anno az E-modelnél is az eredeti cél.Nem tudom honnan jön ez az 1200-kg érték, de a két típus tömegadatai az alábbiak:
Gripen C Gripen E Üres tömeg 6 800 kg 7 600 kg Max felszálló tömeg (MTOW) 14 000 kg 16 500 kg Max. betölthető üza. tömege 2 400 kg 3 400 kg Max. hasznos terhelés / fefüggesztő pontok száma 5 300 kg - 8 7 200 kg - 10 Hajtómű tömege / típusa 1 054 kg / Volvo RM 12 (GE Aviation F404-400) 1 109 kg / GE Aviation - Volvo Aero F414G
A gép üres tömege 800 kg val nőtt a nagyobb térfogatu törzs miatt. A nagyobb térfogatnak hala 50% kall több kerónak van hely a törzsben.
A 800 kg plusz tömeg onnan jön hogy a nagyobb MTOW (+2500 kg) miatt mindent szerkezeti elemet meg kellett erősíteni (szárny, futómű bekötések, stb...)
A nagyobb tolóerejű hajtómű mindössze 54 kg tömeg növekedést okoz.
Magyarul a kc-éknál nem nagy Brazil államcsőd volt hanem átcsoportosították a lóvét a plusz Gripenere...!Brazília máris bővítené Gripen flottáját
Típusok | A legfrissebb hírek szerint további 30 Gripent vásárolna a Brazil Légierő, kiegészítve az eddigi 36 darabos megrendelést.www.jetfly.hu