1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Saab JAS-39 Gripen

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    Nem hiszem, hogy mi lettünk volna -sajnos- , vagy akkor az már a Kinizsi-2030 (a Z2026 utód ;) ) mert nem fér bele a Z2026 keretbe csak más rovására :( .

    ... de szeretem a "remény- halat" :cool:


    u.i: ...ja, és tud kommunikálni a Gripen-nel ( :p )
     
  2. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Nem tudom hány gépre irtak alá szándéknyilatkozatot a csehek, de így annyival ér előbb ide a miénk. :cool:
     
  3. Anti

    Anti Well-Known Member

    Te honnan tudod hogy mi fer meg mi nem fer bele a keretbe?
     
  4. Anti

    Anti Well-Known Member

    Terminator likes this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem gondoltam volna, hogy pilóta- és műszaki hiány van a cseheknél. Leginkább helikopterpilótáknál.
    Úgy hogy minden évben van náluk 3 nagyobb és több kisebb repülőnap. Van Gripen, Alca és két helikopteres bemutatójuk, amivel minden hazai rendezvényen ott vannak. Ott van Martin Sonka, aki egyszerre Red Bull Air RAce és Gripen pilóta és nem most találták ki hogy legyen náluk pilótaképzés...

    De változtattak a képzési rendszeren, így 5 év múlva megoldódik.
    Addig a civil pilótákat/műszakiakat próbálják átcsábítani Pardubicéből a LOM PRAHA´s Flight Training Center (CLV)-től
    A cseh légierőt elhagyókat utána még 5 évig behívhatók.

    Valaki, aki tud csehül, pontosíthatná.

    A google angolra is középpályásra fordít egy szót, amit nem tudom hogy mi lehet :D
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csehek hétfőn egy német A310MRTT-vel gyakorolták a légi utántöltést...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    tonyo, fishbed, endre and 4 others like this.
  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    Úgy tudom, hogy képzésnél először csak a tanker közelébe engednek, hogy a turbulenciáját szokják.
    Vajon az A-319-eseink jók lennének erre?
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Más nagyságrendű gépnek más a turbulencia-hatása is ugyanarra a Gripenre (főleg hogy nincsenek a szárnyuk alatt tankolókonténerek), szóval kötelékezni lehet vele, de szerintem az nagyon kevés és gyenge előgyakorlat egy tankoláshoz.
     
    fishbed, endre and borisz like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezen az új Gripen-en a kabin előtti elektro-optikai szenzor úgy néz ki, mintha az ősöreg MiG-31-es régi 8TP jelű hőpellengátorát tették volna fel rá:







    [​IMG]

    http://www.secretprojects.co.uk/8TP.avi

    :)
     
  11. amos

    amos Member

    Szerintem felpattintották a kabin elé a szovjet high tech-et, mert rájöttek, hogy leveri a radart is:)
    Viccet félretéve ebben az elhelyezésben az oroszok előrelátóbbak voltak, a nyugati gépeken csak jóval később jelent meg ez az elrendezés. Ami engem meglep, hogy miért választják ezt az utat a svédek is manapság, amikor az alacsony RCS már fő szempont, biztos, hogy nem használ neki, és a kialakítása is egy hagyományos félgömb, igaz gondolom bevonatokat azért használhatnak, hogy a radarhullám ne tudjon bemenni az optikába és össze vissza reflektálódjon.
     
    tonyo likes this.
  12. Negan

    Negan Well-Known Member

    Azért az oroszoknak is volt hova nyúlni mintáért
    [​IMG]
     
    endre, fishbed, amos and 3 others like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az egész KOLSz és sisakcélzó kombó, úgy ahogy a MiG-29-esen és a Szu-27-esen megismertük a US Navy egyik projektjének a szovjet átirata.

    Hanem a fenti hozzászólásom nem erre akart kifutni, hanem magára a szenzorra.
    A KOLSz maga sem egy egyszerű, mezei, egyfunkciós hőpellengátor, hanem egy kombinált infraszenzor és lézertávmérő volt egyben.
    A fentebb linkelt 8TP érzékelő, a maga opálos tejüvegével viszont egy egyfunkciós infravörös tartományban dolgozó detektor volt, ami irányszöget tudott mérni, de távolságot nem.
    Lényegében a korabeli szovjet R-8, R-98, R-5, R-23, R-27, R-40, stb légiharc rakéták infravörös önrávezetéses verzióinak feje, kicsit nagyobb, érzékenyebb kivitelben, ki-behúzhatóra megcsinálva.

    Amit én az új Gripenről készült fotókon látok, az erre hajaz és ez meglepő a mai digitális, képalkotós, normál optikai üveges, kombinált spektrumban dolgozó IRST rendszerek korában.
     
    endre, fip7, fishbed and 1 other person like this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Furcsállottam, hogy ilyen méretben ezt soha nem forszírozták. Lényeglben a H-29L csak piciben. De egy páncélozatlan jármű ellen nem kell több... Egy IFV ez sem köszöni meg vagy egy SAM...
     
    endre likes this.
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Jól gondolom, hogy ezek csak megközelítési gyakorlatok voltak a cseh Gripenektől?
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, tekintve hogy a Gripen csak tömlős-kosaras rendszerrel tölthető, ez meg boom-os USAF-gép volt.
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Most így hirtelen utánaolvasva, elvileg van olyan KC-10-ese az USAF-nak, amelyiken van ez is, az is, ráadásul mindkettő a törzsből kiengedve.
    Ezért zavart össze a "messzi-szemű" amerikai crew member, hogy újratöltést csináltak...
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A KC-135 is tudja mindkettőt. Akár egyszerre is.

    Egyrészt a a boom végére is lehet kosarat felszerelni,de a videón nem volt.

    Ezen a képen a videóban látható gép száll fel a csehországi Pardubicéből kosárral a boom végén:

    [​IMG]

    [​IMG]

    https://www.airplane-pictures.net/photo/1231923/63-7991-usa-air-force-boeing-kc-135-stratotanker/

    A másik lehetőség hogy a szárnyvégek alá függesztenek fel két konténert és akkor egyszerre kosaras és merevcsöves is lehet:

    [​IMG]
     
    endre, fishbed and Rotten878 like this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem ezek nem azok, amire gondoltam.
    A boomra szerelt kosár adaptert nem lehet a levegőben cserélni. Tehát, az onnantól kosaras.
    Viszont a KC-10-esnek van olyan verziója, amelyik a törzsből 2 külön opciót ad:
    [​IMG]
    Ha jól megnézed, akkor láthatod, hogy van felhajtva egy boom is a képen. Ki kell választani, hogy melyik legyen az aktív, de repülés közben ez szabadon átállítható.

    NA de elég az OFFból :rolleyes:
     
    endre likes this.

Ezen oldal megosztása