Saab JAS-39 Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 695
113
Az a gép, aminek eleve kisebb a tömege és keresztmetszete ugyanazon fegyverzet hordozása esetén nagyobb teljesítményvesztést szenved el. Ez tiszta sor egyértelmű.Én úgy tudom,hogy a C hajtóműéhez képest 22 %-al növekedett az E F414 hajtómű ereje,növekedett a fegyverzettel való terhelhetősége,a hatótávja jelentősen,plusz amit te is írtál + 2 törzs alatti felfüggesztés.Valamint super cruiser képesség 1.2 Mach. Ezek valós adatok?
Részben.Igazak,csak.....És a csakban van a lényeg.Szupercirkál-függesztmények nélkül egy nagyon szúk tartományban.Harcászatilag nem szupercilkál egy gramott se,csak technikailag van meg a képessége.
És ez igaz a többire is.Ha megvakarjuk kiderül,hogy egyszerűen nincs meg a teljesitménye,hogy elérje az F16 képességeit.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 345
35 600
113
Valamint super cruiser képesség 1.2 Mach. Ezek valós adatok?
Markering bullshit módon értelmezve se nagyon.
Az összes 4. gen vadászgép pótossal repül és nem dobálják el azokat az első adandó alkalommal, mert abból sincs végtelen.
Póttartállyal még 0 db fegyverrel is a mesében repült ütánégető nélkül tartósan bármelyik 4. gen vadászgép. Nemhogy az egyik legkisebb...
És kit érdekel a 0 db fegyver?
Egy AA konfigos Gripen sem képes erre pótos nékül, nemhogy Meteorral...
 

anti70

New Member
2019. október 3.
21
17
3
Mondjuk én is úgy gondolom,hogy kicsit erősebb hajtómű jobb lett volna,de azt olvastam,hogy a svédek nem akartak jelentősen nagyobb gépet alkotni,az F414 meg nem sokkal nagyobb mint a C hajtóműve.Így is egy picit nagyobb az E mint a C.Azt tudtam,hogy a Gripen C közelharcban alul maradna az F-16-al,viszont az meglep hogy az E nyers statisztikai adatai szerinted gyengébb mint a C.
 

anti70

New Member
2019. október 3.
21
17
3
Markering bullshit módon értelmezve se nagyon.
Az összes 4. gen vadászgép pótossal repül és nem dobálják el azokat az első adandó alkalommal, mert abból sincs végtelen.
Póttartállyal még 0 db fegyverrel is a mesében repült ütánégető nélkül tartósan bármelyik 4. gen vadászgép. Nemhogy az egyik legkisebb...
És kit érdekel a 0 db fegyver?
Egy AA konfigos Gripen sem képes erre pótos nékül, nemhogy Meteorral...
Hát ha fegyverzet nélkül ,értendő akkor az olyan mintha nem si lenne ez a képesség.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 345
35 600
113
Az F414 hajtóműben van még fejlesztési potenciál?
Igen, az EPE, de senki sem rendelte meg, mikor már 2006 táján is létezett a projekt és a tartalék. A US Navy-t nem érdekelte a projekt. A Gipen E számára ez kéne, de a svéd egyedül ezt sem fizeti ki.

Hát ha fegyverzet nélkül ,értendő akkor az olyan mintha nem si lenne ez a képesség.
Ez ma az átlag európai marketinges tempó...
 

anti70

New Member
2019. október 3.
21
17
3
Igen, az EPE, de senki sem rendelte meg, mikor már 2006 táján is létezett a projekt és a tartalék. A US Navy-t nem érdekelte a projekt. A Gipen E számára ez kéne, de a svéd egyedül ezt sem fizeti ki.


Ez ma az átlag európai marketinges tempó...
EPE tudsz erről egy linket?Érdekelne.
 

anti70

New Member
2019. október 3.
21
17
3
Találtam róla.A GE 20% teljesítmény növekedést igért.Ilyen hajtóművel szerelt Gripen E kellene,ezzel már esély lenne fegyverzettel is super cruiser képesség.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 345
35 600
113
Találtam róla.A GE 20% teljesítmény növekedést igért.Ilyen hajtóművel szerelt Gripen E kellene,ezzel már esély lenne fegyverzettel is super cruiser képesség.
Nem, sima F414-gyel. A szomorú igazság az, hogy a Gripen C-nek is az F414 teljesítménye kéne, a Gripen E-nek, meg az EPE.
Laggol a hajtómű a géphez...
Bár szigorúan nézve egy F100 kellett volna. Csak az meg nagy és a gépet úgy hívnák, hogy F-16...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 705
23 078
113
Azt írta, hogy ilyen hajtómű kellene, nem, hogy ez van az E-ben.
Ugyanazon véleményt írtátok le mind a ketten.

Amúgy igen, lett volna az E esetében történelmi esély kijavítani a Gripenek alulmotorizáltságát, de a pénzhiány és a szemlélet együttesen már ezt nem teszi lehetővé.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 506
18 277
113
Brazil Gripen és F-5 együtt...

 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 164
1 728
113

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
3 912
7 779
113
Ez nem tudom, hogy jön ki. F-16 alkatrészt kis túlzással a lakatlan szigeten is vehetsz, Gripen alkatrészt viszont csak aranyáron a gyártótól....
Azt tudod, hogy mekkora baromságot írtál?!...ha más témában is hasonlóképpen vonsz le következtetéseket akkor.... akkor inkább kár a szóért. Atyaég
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 011
295
83
Azt tudod, hogy mekkora baromságot írtál?!...ha más témában is hasonlóképpen vonsz le következtetéseket akkor.... akkor inkább kár a szóért. Atyaég
A Gripenből készült 270db, az F-16-ból több mint 4.600db. - Vajon melyikhez könnyebb alkatrészt találni, és melyikhez olcsóbb az alkatrész...?!? :)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 345
35 600
113
A Gripenből készült 270db, az F-16-ból több mint 4.600db. - Vajon melyikhez könnyebb alkatrészt találni, és melyikhez olcsóbb az alkatrész...?!? :)
Ha csak egy cég készíti a hajtóműveket és más fő részét, akkor a economics of scale érvényesül és nem az, hogy verseny lenne a piacon. Ettől nem könnyebb. Olcsóbb és gyorsabb a szállítás. De ettől még az érvelésed pontatlan vagy egyenesen hibás.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and arcas