Hat ez a realitad a kis Gripennel.1db BGL.Mert kell a pottatraly,meg a legiharc fegyveruez is es ennyire matad hely,meg teljesitmeny.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hat ez a realitad a kis Gripennel.1db BGL.Mert kell a pottatraly,meg a legiharc fegyveruez is es ennyire matad hely,meg teljesitmeny.
A Thai Királyi Légierő (RTAF) teszteli egy Gripen vadászgép autópályára való fel- és leszállási képességét, mielőtt végleges döntést hozna a svéd vadászgépekRTAF to test Gripen fighter jet taking off and landing on highway
The RTAF will test Gripen jets landing on highways ahead of a potential purchase.www.nationthailand.com
flottájának megvásárlásáról az idei év közepéig. – mondta a forrás vasárnap.
Az RTAF-on belüli forrás szerint ez lesz az első alkalom, hogy az RTAF egy Gripen vadászrepülőgép fel- és leszállását teszteli autópályán.
Nem vettek még, csak idén tervezik aláírni a szerződést és most tesztelik, hogy le tudnak-e szállni vele autópályára.De hát már mikor vettek Gripeneket?!
Nem vettek még, csak idén tervezik aláírni a szerződést és most tesztelik, hogy le tudnak-e szállni vele autópályára.
Most a régi F-16A-kat szeretnék lecserélni 2031-ig. Évek óta lebegtetik a döntést, a Saab meg negyedévente elmondja hogy tudja hogy Gripent vesznek és hamarosan bejelentik. Legutóbb 4 db E változatról volt szó, korábban meg egy század C/D változatról. De volt már olyan hír is hogy inkább F-35-öt vesznek. Vagy F-16-ot, stratégiai okokból. Kicsit időhúzás szaga van hogy 15 év után csak most jutott eszükbe hogy az autópályás üzemeltetést még ki kellene próbálni a döntés előtt. 2024 is azzal az ígérgetéssel telt hogy bármikor bejelenthetik a döntést, most már 2025-re ígérik.De hát már mikor vettek Gripeneket?!
Most a régi F-16A-kat szeretnék lecserélni 2031-ig. Évek óta lebegtetik a döntést, a Saab meg negyedévente elmondja hogy tudja hogy Gripent vesznek és hamarosan bejelentik. Legutóbb 4 db E változatról volt szó, korábban meg egy század C/D változatról. De volt már olyan hír is hogy inkább F-35-öt vesznek. Vagy F-16-ot, stratégiai okokból. Kicsit időhúzás szaga van hogy 15 év után csak most jutott eszükbe hogy az autópályás üzemeltetést még ki kellene próbálni a döntés előtt. 2024 is azzal az ígérgetéssel telt hogy bármikor bejelenthetik a döntést, most már 2025-re ígérik.
"Regarding the Gripen, we are in discussions with the supplier about potential benefits for the Air Force, such as technology transfer. I believe the decision-making process should be finalised in 2025, allowing us to add another Gripen squadron to bolster the RTAF’s operational strength."
De hát már mikor vettek Gripeneket?!
2016 óta használnak Gripen-t. Volt 8 db C és 4 db D, de egy C megsemmisült, így most 11 db van és több hír is volt, hogy elégedettek velük.
Viszont van 3db század, ami összesen 48 db F-16A/B-t használ (ráadásul 3 különböző altipust), ezek helyett gondolkoztak Gripen E-ben, de a mennyiség nem világos.
"In 2007, Thailand's Parliament authorised the Royal Thai Air Force (RTAF) to spend up to 34 billion baht (US$1.1 billion) as part of an effort to replace Thailand's existing Northrop F-5 fleet. In February 2008, the RTAF ordered six Gripens (two single-seat C-models and four two-seat D-models) from Saab; deliveries began in 2011. Thailand ordered six more Gripen Cs in November 2010; deliveries began in 2013.
The first of the six aircraft were delivered on 22 February 2011. Saab delivered three Gripens in April 2013, and three more in September 2013.
In September 2013, RTAF Marshal Prajin Jantong stated that Thailand was interested in purchasing six more aircraft, although no second order had been placed."
Igen, ez a fő problémájuk hogy nincs pénzük. És hogy nem tudják eldönteni, hogy féljenek vagy inkább együttmüködjenek Kínával. Az USA érdekei egyértelműek a térségben.Nekem az nem világos, hogy a három századnyi, összesen 48 db F-16A/B-t mennyit géppel akarják váltani. Több helyen csak egyetlen századnyi mennyiséget írnak (és nem is nagyon lesz többre pénzük).
és a légi utántöltés?? Meg aztán egy Gripennel sem érsz semmit. A csapásmérő Rafale-ok is csak MICA rakétákkal a szárnyvégen repülnek, ha van kíséret..Hat ez a realitad a kis Gripennel.1db BGL.Mert kell a pottatraly,meg a legiharc fegyveruez is es ennyire matad hely,meg teljesitmeny.
2016 óta használnak Gripen-t. Volt 8 db C és 4 db D, de egy C megsemmisült, így most 11 db van és több hír is volt, hogy elégedettek velük.
Viszont van 3db század, ami összesen 48 db F-16A/B-t használ (ráadásul 3 különböző altipust), ezek helyett gondolkoztak Gripen E-ben, de a mennyiség nem világos.
Na, ez se mostani hír. Mindenesetre a Maxar oldalán túrkáltam műholdas vonatkozású anyag után kutatva, amikor erről a GPS nélküli navigációs rendszerről P3DR találtam némi információt.. a topikban keresve úgy tűnik még nem volt, szóval íme;Saab hones Gripen navigation for GPS-denied operations
Saab has outlined its efforts to address the increasing threat posed by hostile parties disrupting operations via GPS jamming, with Gripen operators being offered an updated navigation capability for use from later this decade.
“Your own platform position is really important, and over time the requirements for the precision of that positioning has increased more and more – now we are talking metres,” says Gripen experimental test pilot Jonas Jakobsson.
Source: Saab - Gripen E could be enhanced for GNSS-denied operations
“For years, the go-to solution has been the global navigation satellite systems [GNSS], and most of the time GPS, to achieve this,” he notes. However, severe GPS jamming has been experienced during major military exercises in Scandinavia, and minor disruption can also be caused by natural events, such as solar flares.
With air forces needing the highest level of navigational and targeting accuracy to ensure that zero collateral damage is caused when precision-guided weapons are deployed, Saab is looking to defeat such anti-access/area denial (A2/AD) tactics.
Jakobsson says that if militaries opt to avoid operating in GNSS-denial-affected areas then “it’s a really cheap A2/AD weapon” for an adversary. And while anti-jamming technologies can help, this may not be the case in highly contested areas, he notes.
Saab’s proposed solution will combine inputs from its existing Ternav terrain navigation system, real-time odometry imagery from a camera installation and a 3D mapping surface model supplied by Maxar Technologies via a sensor fusion database. This will provide much greater positional accuracy than using traditional inertial measurement unit equipment, the company says.
In 2018, Saab and Maxar conducted Gripen flight tests using a pod-housed camera to assess the potential of such a system, and in 2020 this work was expanded to conducting real-time processing with the airframer’s Gripen E/F demonstrator aircraft.
Source: Saab - Saab has already tested a camera installation for real-time odometry
“It was a success,” says Tobias Jansson, product manager Gripen. Additional flight testing could take place in around one years’ time, he says.
Saab’s terrain navigation knowledge dates back to the 1980s and the Viggen fighter. Its technology was subsequently enhanced for the Gripen programme, but was not adopted by Sweden, which instead opted to rely on the GPS system.
Referring to the expanding A2/AD threat, Jakobsson notes: “If you are a country that doesn’t have its own national GNSS system then you are dependent on someone else. You don’t have autonomy to say ‘we can always rely on having 100% access’.”
Jansson reveals that the full GNSS-denied navigation capability has been offered to Finland as part of Saab’s HX programme offer of 64 Gripen Es and two GlobalEye surveillance aircraft. “We think that this capability is important to a country that is very close to an adversary that has this [jamming] capability,” he says.
Jakobsson notes that the system would also be of value in supporting operations using dispersed bases – a tactic which is employed by both Finland and Sweden to reduce vulnerability to strikes against air bases.
The Gripen already has a claimed unique capability to perform a so-called “nav” landing using GPS. “Now, instead of GPS, we will use this functionality,” Jakobsson says. “But then, to take it a step further, autoland is something that we have discussed and have studies on.”
Such an “off-the-grid, automatic IMC [instrument meteorological conditions] approach and landing” function “would be very useful in a wartime scenario”, he notes.
“We think that this is one of the cornerstones you will have, to face GNSS-denied operations,” Jansson says. Operational capability for the full system, including 3D mapping, could be achieved “within three to five years”, he suggests.
An odometry-based solution also would be “super-easy” to introduce for the Gripen C/D via software updates, Jansson says. “There is a large interest from existing [Gripen] customers, and we continue that discussion,” he adds.
The modular technology also has potential application for other platform types, such as GlobalEye and unmanned air vehicles, plus air-launched weapons, Saab believes.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..