2019.06.10. The third Gripen E test aircraft made its maiden flight in Linköping, Sweden
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
2019.06.10. The third Gripen E test aircraft made its maiden flight in Linköping, Sweden
Nekem ebből a cikkből az jön le, hogy ez inkább arról szólt, hogy a svédek berágtak. Azok után, hogy megnyerték az előző tendert, lehetetlen feladat elé állítják őket azzal, hogy vagy a tesztelések alatt álló E-t viszik el (aminek a fejlesztésénél a svájciak igényét is figyelembe vették), vagy a már nem mai konstrukciójú C-t, ami nem igazán tisztességes, ha az F35-tel kell versenyezni.Na vissza a Gripen témához (és elnézést a sorozatos offokért).
Ha valami igazán indokolatlan a svájci újraindított tenderen, az a Super Hornet, mellyel szinte muszájból indul a Boeing, de nem egy kimondott sikertörténet, ha az exportot is nézzük.
A US Navy rendelése ugyanis kissé felülről vezérelt volt, kezdve az F-14D gépek igen gyors szanálásától az ismert design hibák ellenére rekord gyorsasággal végig vert rendszeresítésig.
Minden más Super Hornet variáns csak koncepció, nem lett még átültetve a gyakorlatba.
A Typhoon érdekes kérdés, nekem úgy fest, hogy kissé kifújt a téma. Független attól, hogy a típus még bőséges fejlesztési tartalékkal rendelkezik, minden egyes komponensét tekintve, valahogy mintha megállni látszana a projekt.
A Rafale évek óta magában hordozza a drasztikus továbbfejleszthetőség ígéretét, de kevés van belőle, túl drága, a franciák beszorultak a kis darabszám, magas költségek problémakörbe, nem tudnak vele erőből megjelenni sehol.
A Gripen E egy vadonat új gép. Amit az ígér, simán megfelelne a svájci igényeknek, de az a baj, hogy rá lehet sütni a bélyeget, hogy nincs még belőle széria példány.
Az F-35A az igazi előremenekülés. Progresszív dizájn, de ismertek a fejlesztési hibái, viszont valódi nagy számok állnak a gép mögött. 400 darabot legyártottak már, ezzel lényegében közelítenek a Super Hornet és a Tyyphoon darabszámához, de egy generációval fejlettebb technikával.
Svájc esetében az alacsony észlelhetőség nem releváns, de a járulékos előnyök igen. A gép jól gyorsul, sokáig képes őrjáratozni, manőverezőképessége az ottani F/A-18C/D gépekével azonos, ha nem jobb.
Ezen a téren előreláthatólag csak a SH lóg ki, a többi gép is hozza ezeket a paramétereket, bár az F-35A esetében külön érdekes, hogy svájci szempontból fontos azonnal rendelkezésre álló manőverkészség is megvan, nincsenek kezdeti limitációk.
A Gripen E egybőli kizárása szerintem szakmailag teljesen indokolatlan, erősen politikai jellegű.
Viszont szemben az F-35A-val, az avionika és az EW színvonal némiképp a repülési jellemzők rovására alakult (vagyis egyelőre ígérkezik), a kimagasló elektronikai képességek szükségessége elképzelhető, hogy vitatható Svájc esetében.
Ez a komment annak fényében megmosolyogtató, hogy emlékeim szerint a pontozásos rendszer végeredményét ismertették és a meglevő Hornet gépek több területen magasabb pontszámot kapott, mint az C Gripen.Elvileg azt írták, hogy a 2019 januári ajánlatuk áll, csak a C-vel nem akarnak beszállni a "ki tud nagyobbat kamuzni az 5 év múlva rendelkezésre álló gépükkel kapcsolatban" versenybe.
Ez kb. olyan szintű duma, mintha a Microsoft beszólna a SONY-nak, hogy teeeee, naaaaaaaaaaaaa várjátok meg már a PS5-tel az új XBOX-ot. Te magad előtt látod ezt? Szerinted erről szól a piaci verseny...? A megrendelőnek kell a vásárló elvárásait teljesíteni. Időre.Szerintem a svájciak részéről az lenne a minimum, hogy bevárják az E-t.
Szerintem akkor ezt most gondold végig még egyszer. Ki kinek a versenytársa? A Saab nem versenytársa a svájci államnak, míg a Sony a Microsoftnak az.Ez kb. olyan szintű duma, mintha a Microsoft beszólna a SONY-nak, hogy teeeee, naaaaaaaaaaaaa várjátok meg már a PS5-tel az új XBOX-ot. Te magad előtt látod ezt? Szerinted erről szól a piaci verseny...? A megrendelőnek kell a vásárló elvárásait teljesíteni. Időre.
A svájci nemzetbiztonsági érdekek nem igazodnak a SAAB fejlesztési és gyártási ütemtervéhez? IJ...Szerintem akkor ezt most gondold végig még egyszer. Ki kinek a versenytársa? A Saab nem versenytársa a svájci államnak, míg a Sony a Microsoftnak az.
A svájciak bármikor dönthetnek úgy, hogy a pályázati határidőt kitolják, mondjuk egy fél-1 évvel, még ha a szállítási határidőkhöz nem is nyúl.
Ha kérvényez is ilyet egyáltalán a Saab, akkor nem a Boeingnek vagy a Lockheednek fogja címezni, hanem a svájci tender kiírónak.
Nem egyszer láttunk már ilyet. Pl, elég ha csak az indiaiak baszakodására gondolunk, bármilyen haditechnikai eszközzel kapcsolatban.
Különben szerintem nem véletlen az E felgyorsított fejlesztési tempója sem. Ok, hogy a svédek, és a brazilok is mihamarabb használni akarják a gépeket, de a svájci ügy miatt sokkal fontosabb.
Ami pedig a magasabb pontszámokat illeti. A meglévő gépek simán tudnak magasabb pontokat hozni egyes területeken még akár az F-35-ösökkel (vagy bármelyik pályázóval) szemben is, de valahogy csak kijött nyertesnek a Gripen, nem?
Nem tudom, hogy milyen volt az eredeti kiírás, hogy mit szavatoltak a kiírók, de általános esetben egy ilyen megnyert, és lemondott tender után a nemzetközi partner simán nyújthat be kártérítést.
Hát ezért:A svájci nemzetbiztonsági érdekek nem igazodnak a SAAB fejlesztési és gyártási ütemtervéhez? IJ...
Eleve azt sem értettem, hogy milyen alapon kéne kártérítést fizetni Svájcnak a SAAB-nak...?
Te itt nem kártérítésről írtál, hanem költség megtérítésről. A költség kompenzáció és kártérítés nálad azonos fogalmak? Hm....Hát ezért:
Article 44
Financial liabilities when tendering is cancelled
1. In a case of cancellation of tendering not due to the fault of tenderers, the party calling for tenders shall be responsible to compensate tenderers for their costs of participation in the tendering on the basis of the current State regime and cost levels, except in a case where the tendering was cancelled because no tenderer satisfied the requirements of the tender invitation documents.
Lám, akkor most nálad is külön van? Mert a linkel 1. pontnak meg kellett történnie. Az, amit lentebb írsz, azt hívják kockázatnak...Ilyenkor az elmaradt profit miatt is lehet reklamálni...Hogy ebből lesz-e valami, az már az illetékes bíróságon fog eldőlni.
tségek, stb.
.A svájci nemzetbiztonsági érdekek nem igazodnak a SAAB fejlesztési és gyártási ütemtervéhez? IJ...
Eleve azt sem értettem, hogy milyen alapon kéne kártérítést fizetni Svájcnak a SAAB-nak...?
Régebbi hír, voltmár?
"3000 méteres magasságban repülő Gripenek egyikéről egy GBU-49-es típusú lézervezérlésű bombát dobtak le egy nem sokkal korábban kigyulladt erdőre, amely ráadásul katonai lőtérként funkcionál, így több fel nem robbant lőszer is van a területén. Emiatt életveszélyes lett volna a földi tűzoltóegységeket odaküldeni, viszont a tüzet még azelőtt el akarták oltani, mielőtt további területekre terjedt volna át."
https://zoom.hu/hir/2018/07/25/a-svedek-nem-tokoltek-az-erdotuzzel-radobtak-egy-bombat-video/
Akkor ezek szerint mégsem dobta a koncepciót a svéd légierő?
Kár hogy nem olvastad el...Tuti Taszárra települést !
szerintem csak vicceltKár hogy nem olvastad el...
A gépsérülésnek abszolút semmi köze nem volt a futópálya állapotához.
Egyszerűen túl keményen tette le.
Ja, akkor félreértettem. Bocs..szerintem csak viccelt