Az orosz hadiflotta vezetése úgy dontott (még januárban), hogy ismét hadrendbe állnak a projekt 945 "Barrakuda" (SierraI) hajói
a К-239 "Karp" és a К-276 "Kosztroma " , persze csak a nagyjavítás és a modernizáció után. Kiszámolták, hogy olcsóbb felújítani a hajókat mint szétszedni. Eloszor K-239 kerul modernizálásra (nyáron) , mely keretében vadonatúj elektronikát, navigációs rendszert és vezérlorendszereket, hidroakusztikai rendszert, fegyverrendszereket, új uzemanyagot kapnak és a reaktorokat is modernizálják
(a munkát kb. 3 év alatt akarják elvégezni) Ezután kovetkezik a K- 276 modernizálása.
A projekt 945A (SierraII) hajói kozul a K-534 " Nyizsnij Novgorod" 2008-ban tért vissza az Északi - flottához -modernizáció után.
a K- 336 " Pszkov" még a javítóuzemben van (2012-ben kellett volna befejezodni a modernizácionak )idén kéne visszatérnie a flottához.
A hajók nagyon értékesek mivel titánbol épultek, így sokkal ellenállobbak a korrozionak, képesek 600 m-re lemerulni.
Feladatuk a repulogéphordozok és tengeralattjárok megsemmisítése.
a К-239 "Karp" és a К-276 "Kosztroma " , persze csak a nagyjavítás és a modernizáció után. Kiszámolták, hogy olcsóbb felújítani a hajókat mint szétszedni. Eloszor K-239 kerul modernizálásra (nyáron) , mely keretében vadonatúj elektronikát, navigációs rendszert és vezérlorendszereket, hidroakusztikai rendszert, fegyverrendszereket, új uzemanyagot kapnak és a reaktorokat is modernizálják
(a munkát kb. 3 év alatt akarják elvégezni) Ezután kovetkezik a K- 276 modernizálása.
A projekt 945A (SierraII) hajói kozul a K-534 " Nyizsnij Novgorod" 2008-ban tért vissza az Északi - flottához -modernizáció után.
a K- 336 " Pszkov" még a javítóuzemben van (2012-ben kellett volna befejezodni a modernizácionak )idén kéne visszatérnie a flottához.
A hajók nagyon értékesek mivel titánbol épultek, így sokkal ellenállobbak a korrozionak, képesek 600 m-re lemerulni.
Feladatuk a repulogéphordozok és tengeralattjárok megsemmisítése.