Puma IFV / SPz (Németország)

A Puma és a Pzh 2000 felső részét újabban ezzel az érdekes dologgal borítják, "bomblets" ellen. Érdekelne az anyaga, ha tudja valaki, esetleg a hatékonyságáról valami infó? Valahol olyat olvastam, hogy a rugalmas tüskék becsapódáskor elnyelik a mozgási energiát, így a gyújtók nem működnek, de nem találok róla semmi pontosabbat.

024g.jpg
 
A Puma és a Pzh 2000 felső részét újabban ezzel az érdekes dologgal borítják, "bomblets" ellen. Érdekelne az anyaga, ha tudja valaki, esetleg a hatékonyságáról valami infó? Valahol olyat olvastam, hogy a rugalmas tüskék becsapódáskor elnyelik a mozgási energiát, így a gyújtók nem működnek, de nem találok róla semmi pontosabbat.

024g.jpg
Meg azt sem értem, hogy egy durva harcászat után mivel takarítják a sarat a tüskék közül? Fogselyem?
 
Egyre kisebbnek tűnik. Azt eddig is tudtuk, hogy belül a melákok korlátozottan férnek el, ez a kép meg csalóka, mert szerintem a jármű a sárba kissé elsüllyedt.
68988939_137473894148030_8892575331057715589_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
A Puma és a Pzh 2000 felső részét újabban ezzel az érdekes dologgal borítják, "bomblets" ellen. Érdekelne az anyaga, ha tudja valaki, esetleg a hatékonyságáról valami infó? Valahol olyat olvastam, hogy a rugalmas tüskék becsapódáskor elnyelik a mozgási energiát, így a gyújtók nem működnek, de nem találok róla semmi pontosabbat.

024g.jpg
A hosszú keménygumi tüskék benyúlnak a becsapódó komulatív résztöltet tölcsérjébe és ezzel megzavarják a komulatív sugár kialakulását.
Ezzel egy egyébként 200 mm-et átütő résztöltetet 3-25 mm átütésére lesz csak képes, amit megfog az alatta lévő kerámia páncélzat.
aa.jpg
 
Na akkor itt nem eleg ket hobit egy rajba.

Hát a hobbitokat én írtam.

Azért mert a neten leírtak alapján könnyen elbírálunk bizonyos járműveket.

Pl.:páncélzat, mozgékonyság,tűzerő, költségek.

A pumát én jó ifv-nek tartom. De személyes tapasztalatom mint itt a nagytöbbségnek nincs.

A fényképek alapján viszont eléggé szűkös.
A problémám ezzel csak az, hogy ez nem nagyon van leírva szerintem sehol, hogy a gépekből szállt lövészek mennyire vannak elfáradva, a gépben való utazástól.
Pedig ez rohadt fontos. Hiszen végülis ezért vannak az ifv,apc járművek.

Mennyire lehet elhelyezni a személyes felszerelést.
Az mennyire zavar a mindennapi rutinban(előszedni a váltás zoknit), vagy ha felborul a gép.

Mennyire ergonómikus főleg hosszútávon.
Ez nagyban befolyásolja a harcértékét.

Lehet akármilyen fasza a páncélzat, tűzerő ha a belőle szállt gyalogság az utazás fáradalmai miatt, nem tudja a maximumot nyújtanit
 
Hát a hobbitokat én írtam.

Azért mert a neten leírtak alapján könnyen elbírálunk bizonyos járműveket.

Pl.:páncélzat, mozgékonyság,tűzerő, költségek.

A pumát én jó ifv-nek tartom. De személyes tapasztalatom mint itt a nagytöbbségnek nincs.

A fényképek alapján viszont eléggé szűkös.
A problémám ezzel csak az, hogy ez nem nagyon van leírva szerintem sehol, hogy a gépekből szállt lövészek mennyire vannak elfáradva, a gépben való utazástól.
Pedig ez rohadt fontos. Hiszen végülis ezért vannak az ifv,apc járművek.

Mennyire lehet elhelyezni a személyes felszerelést.
Az mennyire zavar a mindennapi rutinban(előszedni a váltás zoknit), vagy ha felborul a gép.

A Pumában van helye a cuccnak,nem kell nyomorogni benne miatta,inkább a belmagassága kicsi de nem olyan tragikusan,hofy várkinek emiatt csökkenne a harcértéke.
 
Hát a hobbitokat én írtam.

Azért mert a neten leírtak alapján könnyen elbírálunk bizonyos járműveket.

Pl.:páncélzat, mozgékonyság,tűzerő, költségek.

A pumát én jó ifv-nek tartom. De személyes tapasztalatom mint itt a nagytöbbségnek nincs.

A fényképek alapján viszont eléggé szűkös.
A problémám ezzel csak az, hogy ez nem nagyon van leírva szerintem sehol, hogy a gépekből szállt lövészek mennyire vannak elfáradva, a gépben való utazástól.
Pedig ez rohadt fontos. Hiszen végülis ezért vannak az ifv,apc járművek.

Mennyire lehet elhelyezni a személyes felszerelést.
Az mennyire zavar a mindennapi rutinban(előszedni a váltás zoknit), vagy ha felborul a gép.

Mennyire ergonómikus főleg hosszútávon.
Ez nagyban befolyásolja a harcértékét.

Lehet akármilyen fasza a páncélzat, tűzerő ha a belőle szállt gyalogság az utazás fáradalmai miatt, nem tudja a maximumot nyújtanit
Van egy érdekessége, ami talán válasz lehet neked. A futómű két teljesen elkülönülten egységbe szerelt részegység, mely rugalmas csatlakozókon kapcsolódik a testhez. Azt mondja a német, hogy ezáltal a személyzet jóval kisebb rezgésnek van kitéve, mint a hagyományos lánctalpas harcjárművekben, így hoszzabb ideig megőrzi harcképességét, később fárad el. Viszont ránézésre tök kényelmetlenek az energiaelnyelő ülések.:(
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Egy kis csemege :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nyári cikk ugyan, ha valakit érdekel. A második (210 darab) Puma megrendelés anyagi fedezete biztosított.
https://esut.de/2019/06/fachbeitrae...u-210-weitere-schuetzenpanzer-puma-gesichert/

A hosszútávú védelmi tervezés során három opciót mérlegeltek:
1. A Marderek korszerűsítése és üzemeltetése 2025 után.
2. A Boxer 8x8 harcjármű gyhj. változatából szerzik be a páncélgránátosok harcjárműveit a jelenleg Mardert használó alegységeinél.
3. Újabb (210) Puma gyalogsági harcjárművek beszerzése.
Költséghatékonyságot mérlegelve ez utóbbi mellet döntöttek. Ha jól értem a beszerzés 2025-2030 között tervezett, így a Marderek addig rendszerben maradnak.
(google segítségével, jobb fordítást megköszönök).