Steel Division (Eugen Systems,RTS)

Steel Division 2-t próbálta valaki? Nekem eddig tetszik.

8ef95345f2758995336bdba46ad75ca3.jpg

efb3d3688aa7bc1cd6c6c57775cd3bb0.jpg
Az első részével játszottam csak, a Wargame után hatalmas csalódás volt.
Ezt azért ne merem kipróbálni, mert ha rossz, akkor azért nem érdekel, ha meg jó, akkor nem akarom, hogy beszippantson. 5 év alatt a két WG játékkal vagy 1500 órát játszottam.* Ezt nem kéne megint...

*Pontosabban annyit futott a játék, de ebből sok idő lobby-ra várakozás volt, de az talán néhány %.
 
Én szemezgettem vele, írj már róla saját véleményt kicsit bővebben légy oly szíves! Mivel jobb(jobb?) mint az első rész volt, mert ha nagy okosság nincs benne, pusztán azért mert ez keleti frontos nem nyugati, még nem biztos hogy rámegyek full áron...

A saját véleményem nem biztos, hogy mértékadó. Az az igazság, hogy a két magyar hadosztály miatt akkor is megvettem volna, ha semmiben nem lenne jobb az első résznél.

De, ha már kérdezted, akkor az eddigi rövid idő alapján egyrészt abban találtam jobbnak, hogy van rendes egyjátékos hadjárat, másrészt pedig a csaták során most már nem csak az elvont frontot tolod ki az egységeiddel, hanem konkrét stratégiai pontokat kell elfoglalnod. Sokkal jobb érzés egy hídért, dombért vagy faluért úgy harcolni, hogy az elfoglalásukkal tényleg közelebb jutsz a győzelemhez.

Egy csomó dolgot - pl. a lövészárkokat és erődítményeket - még nem tudtam kipróbálni, de annyi már biztos, hogy ez összességében inkább az előző rész csiszolgatása, mint forradalmi újdonság.

Nekem ez a Toldikkal meg a Turánokkal együtt elég, de mindenkit megértek, aki inkább kivárna vele.
 
A saját véleményem nem biztos, hogy mértékadó. Az az igazság, hogy a két magyar hadosztály miatt akkor is megvettem volna, ha semmiben nem lenne jobb az első résznél.

De, ha már kérdezted, akkor az eddigi rövid idő alapján egyrészt abban találtam jobbnak, hogy van rendes egyjátékos hadjárat, másrészt pedig a csaták során most már nem csak az elvont frontot tolod ki az egységeiddel, hanem konkrét stratégiai pontokat kell elfoglalnod. Sokkal jobb érzés egy hídért, dombért vagy faluért úgy harcolni, hogy az elfoglalásukkal tényleg közelebb jutsz a győzelemhez.

Egy csomó dolgot - pl. a lövészárkokat és erődítményeket - még nem tudtam kipróbálni, de annyi már biztos, hogy ez összességében inkább az előző rész csiszolgatása, mint forradalmi újdonság.

Nekem ez a Toldikkal meg a Turánokkal együtt elég, de mindenkit megértek, aki inkább kivárna vele.
Köszi a választ!
 
A saját véleményem nem biztos, hogy mértékadó. Az az igazság, hogy a két magyar hadosztály miatt akkor is megvettem volna, ha semmiben nem lenne jobb az első résznél.

De, ha már kérdezted, akkor az eddigi rövid idő alapján egyrészt abban találtam jobbnak, hogy van rendes egyjátékos hadjárat, másrészt pedig a csaták során most már nem csak az elvont frontot tolod ki az egységeiddel, hanem konkrét stratégiai pontokat kell elfoglalnod. Sokkal jobb érzés egy hídért, dombért vagy faluért úgy harcolni, hogy az elfoglalásukkal tényleg közelebb jutsz a győzelemhez.

Egy csomó dolgot - pl. a lövészárkokat és erődítményeket - még nem tudtam kipróbálni, de annyi már biztos, hogy ez összességében inkább az előző rész csiszolgatása, mint forradalmi újdonság.

Nekem ez a Toldikkal meg a Turánokkal együtt elég, de mindenkit megértek, aki inkább kivárna vele.
A lobby-ban van view stat gomb? Mert ezzel anno. kb. ki is nyírták a Wargame RD-t. Onnantól fogva normális játékot tolni az ALB-hez képest 5-10-szer több játékossal sem lehetett. ALB-ben még 1 éve is kb. 100-200 játékossal. 4 játékból 3 hó volt. Az RD-ben 1,5 óra alatt 4 játék. Kettő ragequit 3-5 perc után, 1 eleve esélytelen lobby csak a "játszunk már" miatt mentem. Egy jó játék volt. Lehet bármennyire jó a játék motorja és adatbázisa, de ha ezt is tönkrebasszák azzal, hogy mindenki winratet nézni, akkor eleve esélytelen a szórakozás ezzel.

Ha lehet tudni az ellenfelek statját, akkor nálam kb. itt meg is halt. Mert reménytelen ezzel a rövid (?) tanulási időszak után játszani.

Az RD MI-jéből kiindulva a szóló hadjárat afféle hangulatos ismerkedés, de amit olvastam a fórumon olvastam pl. az MI-ről... Totál öngyilok.
https://forums.eugensystems.com/viewtopic.php?f=216&t=65146

Az RD-nél is a hadjárat kb. arra volt, hogy mesterséges körülményeket biztosítson, hogy bemutassa azon dolgokat (kétéltű helis partaszállást stb.) amit multiban lehetetlen bemutatni kivéve, ha már eleve nyerésre álltok...

Szóval én ezért nem merem megvenni. A jó, akkor azért, ha meg rossz, akkor nem kell még egy WG, amit sikerült teljesen elkúrni a felívelő ALB után. Az játék adatbázis hülyeségeivel és végül magának a közösségnek azzal, amire a view stat opciót használja még ma is. Bár jó móka lenne ismerősökkel csapatni.
 
A lobby-ban van view stat gomb? Mert ezzel anno. kb. ki is nyírták a Wargame RD-t. Onnantól fogva normális játékot tolni az ALB-hez képest 5-10-szer több játékossal sem lehetett. ALB-ben még 1 éve is kb. 100-200 játékossal. 4 játékból 3 hó volt. Az RD-ben 1,5 óra alatt 4 játék. Kettő ragequit 3-5 perc után, 1 eleve esélytelen lobby csak a "játszunk már" miatt mentem. Egy jó játék volt. Lehet bármennyire jó a játék motorja és adatbázisa, de ha ezt is tönkrebasszák azzal, hogy mindenki winratet nézni, akkor eleve esélytelen a szórakozás ezzel.

Ha lehet tudni az ellenfelek statját, akkor nálam kb. itt meg is halt. Mert reménytelen ezzel a rövid (?) tanulási időszak után játszani.

Az RD MI-jéből kiindulva a szóló hadjárat afféle hangulatos ismerkedés, de amit olvastam a fórumon olvastam pl. az MI-ről... Totál öngyilok.
https://forums.eugensystems.com/viewtopic.php?f=216&t=65146

Az RD-nél is a hadjárat kb. arra volt, hogy mesterséges körülményeket biztosítson, hogy bemutassa azon dolgokat (kétéltű helis partaszállást stb.) amit multiban lehetetlen bemutatni kivéve, ha már eleve nyerésre álltok...

Szóval én ezért nem merem megvenni. A jó, akkor azért, ha meg rossz, akkor nem kell még egy WG, amit sikerült teljesen elkúrni a felívelő ALB után. Az játék adatbázis hülyeségeivel és végül magának a közösségnek azzal, amire a view stat opciót használja még ma is. Bár jó móka lenne ismerősökkel csapatni.

A hétvégén végül nem volt időm játszani, de majd írok részletesebben, ha túl leszek pár rendes meccsen,.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
A Steel Division 2-őt valaki tolja? A dinamikus hadjárat az alap kiadással is elérhető? A multis közege milyen?
 
A Steel Division 2-őt valaki tolja? A dinamikus hadjárat az alap kiadással is elérhető? A multis közege milyen?
Megvan de nem játszottam vele hónapok óta és nem is merültem el benne nagyon.
Van dinamikus hadjárat asszem 4 scenárió, egyet próbáltam ki ahol a ruszki egy nagy támadást intéznek az elején a németek ellen akiknek ki kell tartani az erősítésig. Nekem nem igazán jött be, alapból max három egységet (zászlóaljat vagy ezredet) tudsz hozzárendelni a támadáshoz vagy védekezéshez hiába van ott több is. A csaták nem valami izgalmasak a gép ellen, ha vannak megfelelő tankjaid akkor gyerekjáték ha meg nincs akkor szopás, de lehet hogy csak a noob beszél belőlem. A kezdeti csaták amúgy is baromi unalmasak mert csak beásott gyalogsági egységeket tudsz használni a ruszkik ellen úgyhogy miután letetted őket az elején nem igazán tudsz semmit csinálni.
A multi már hónapokkal ezelőtt is haldoklott, egy csomószor felmentem és nem találtam mecset 5-10 percig, amúgy egyébként nem rossz de sokkal lassabb mint az RD. Sokan panaszkodnak hogy túl sok egységet lehet lehívni és ezért a játék elveszti a taktikai varázsát ami az első részben megvolt, de szerintem ez nincs így. Mivel nem játszottam vele sokat ezért nem vágom a metát de ahogy észre vettem a nehéz tankok viszik a prímet és a tankvadász repülők. Városokban az RD-hez hasonló házakra kattintgatás megy ahogy küldözgeted a gyalogságot akiknek valamivel több opciója van mint az RD-ben. Tudnak például füstöt dobni.
A pályák többsége hatalmas nyílt terepekkel van megszórva, ami érthető hiszen a keleti front azon a részén ez így is volt, de nekem akkor sem volt valami izgalmas. Itt nagyon motorizált egységekkel nem lehet támadni csak nehéz tankokkal meg tüzérséggel. De ez elég jellemző a játékra, hogy a nyílt terepek csomópontként bevonzák a tankokat akik aztán a mecs végéig lövöldözik egymást 1-2 kilóméterről mert folyamatosan kapják az utánpótlást. Ez fől 4vs4-nél láttam, néztem 1vs1 videókat ott elég taktikusak voltak az összecsapások és sok hasznát tudták venni a speciális egységeknek.
A zászló foglalósdi amúgy sokkal jobb mint az első rész frontos megoldása.
Összességében nem rossz játék az SD2 csak kihalt és valamelyest unalmas.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Megvan de nem játszottam vele hónapok óta és nem is merültem el benne nagyon.
Van dinamikus hadjárat asszem 4 scenárió, egyet próbáltam ki ahol a ruszki egy nagy támadást intéznek az elején a németek ellen akiknek ki kell tartani az erősítésig. Nekem nem igazán jött be, alapból max három egységet (zászlóaljat vagy ezredet) tudsz hozzárendelni a támadáshoz vagy védekezéshez hiába van ott több is. A csaták nem valami izgalmasak a gép ellen, ha vannak megfelelő tankjaid akkor gyerekjáték ha meg nincs akkor szopás, de lehet hogy csak a noob beszél belőlem. A kezdeti csaták amúgy is baromi unalmasak mert csak beásott gyalogsági egységeket tudsz használni a ruszkik ellen úgyhogy miután letetted őket az elején nem igazán tudsz semmit csinálni.
A multi már hónapokkal ezelőtt is haldoklott, egy csomószor felmentem és nem találtam mecset 5-10 percig, amúgy egyébként nem rossz de sokkal lassabb mint az RD. Sokan panaszkodnak hogy túl sok egységet lehet lehívni és ezért a játék elveszti a taktikai varázsát ami az első részben megvolt, de szerintem ez nincs így. Mivel nem játszottam vele sokat ezért nem vágom a metát de ahogy észre vettem a nehéz tankok viszik a prímet és a tankvadász repülők. Városokban az RD-hez hasonló házakra kattintgatás megy ahogy küldözgeted a gyalogságot akiknek valamivel több opciója van mint az RD-ben. Tudnak például füstöt dobni.
A pályák többsége hatalmas nyílt terepekkel van megszórva, ami érthető hiszen a keleti front azon a részén ez így is volt, de nekem akkor sem volt valami izgalmas. Itt nagyon motorizált egységekkel nem lehet támadni csak nehéz tankokkal meg tüzérséggel. De ez elég jellemző a játékra, hogy a nyílt terepek csomópontként bevonzák a tankokat akik aztán a mecs végéig lövöldözik egymást 1-2 kilóméterről mert folyamatosan kapják az utánpótlást. Ez fől 4vs4-nél láttam, néztem 1vs1 videókat ott elég taktikusak voltak az összecsapások és sok hasznát tudták venni a speciális egységeknek.
A zászló foglalósdi amúgy sokkal jobb mint az első rész frontos megoldása.
Összességében nem rossz játék az SD2 csak kihalt és valamelyest unalmas.
Hát, akkor majd -70% sale-n megveszem, mert din. hadjárat, még ha csak MI ellen is, pusztán technikai szemmel érdekelne. De ez nem ér meg 40 ajrót, az tuti.
A sima kiadásban is benne van ez?
 
Hát, akkor majd -70% sale-n megveszem, mert din. hadjárat, még ha csak MI ellen is, pusztán technikai szemmel érdekelne. De ez nem ér meg 40 ajrót, az tuti.
A sima kiadásban is benne van ez?
Ja nekem csak a sima van meg, a dlc-k adnak plusz kampányokat meg egységeket de nem éri meg megvenni szerintem.
 
Ja nekem csak a sima van meg, a dlc-k adnak plusz kampányokat meg egységeket de nem éri meg megvenni szerintem.
Nekem az alap hadjáratok is elegek.
Azon viszont pislogok, hogy egy kvázi bukott majd 2 éves játékot még full áron adnak.
A Wargame : RD-t messze többen játsszák úgy, hogy 2014 elején volt az open beta és tavasszal lett kiadva...
Konkrétan a kiadási hónapot leszámítva a WG :RD mindig leveri a StDv2-őt. Kemény. Egy majd 7 éves játék...
 
Próbálgatom ezt a Steel Division 2-t, de még nem jöttem rá mitől jó.
Divíziók nagy része trash, főleg a kisebb államoké, találtam magamnak egy szovjetet Su-100-assal meg ISU-152-vel jó sok gyalogossal, de azzal is csak kóválygok a pályán pontokat foglalva vagy elveszítve.
 
Mer baromi kifundàkumos ám a taktika!

Ki kőll választani a Királytigrises csapatot, a KT leparkol valami magaslatra némi utánpótlással és addig öli a népet amíg nyertél.

Na jó, engem sem fogott meg. :D

Mondjuk azon én is pislogtam, hogy Turántól IS2-ig minden megrottyan másodpercek alatt, de a Királytigris előbb fogyott ki lőszerből, minthogy kilőtték volna.
 
Próbálgatom ezt a Steel Division 2-t, de még nem jöttem rá mitől jó.
Divíziók nagy része trash, főleg a kisebb államoké, találtam magamnak egy szovjetet Su-100-assal meg ISU-152-vel jó sok gyalogossal, de azzal is csak kóválygok a pályán pontokat foglalva vagy elveszítve.
De jön majd a tordai csata DLC, azt azért mindenképp végig fogom tolni.
 
25. hadosztály a Steel Division 2 erdélyi kiegészítőjéből:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
25. hadosztály a Steel Division 2 erdélyi kiegészítőjéből:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kijött a 2. páncélos hadosztály is:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.