Sz-400 Triumf / S-400 Triumf / SA-21 Growler (Oroszország)

De erről f117 képest szűk szavúan beszél.
Illetve az eset kapcsán megdöbbentő hogy utána F117 eltűnt a hadrendből.
Elég értékes infó lenne egy B-2-es lelövésének mikéntje egy olyan légvédelmi rendszerrel, amivel még Észak-Korea is rendelkezik. Az F-117-es nem tűnt el, utána Irakban is használták őket lelövés nélkül. Meg ki-kikerül 1-1 friss videó jútúbra amin repkednek, gondolom nem nosztalgiából, hanem azért mert ha csendben is, de hadrendben tartják.
 
Minek kellene a pilóták jártasságát fenntartani egy kivont gépnél? Ilyen pénzhiányos időkben vagy kirúgnák vagy átképeznék őket. Valószínű hogy a gépeket nem vonták ki, csak a szemek elől vitték el.
 
joker

Gondolj bele,hogy egy szervizben meg tudják javítani az autódat de legyártani nem fogják.A pótalkatrészekből meg valószínűleg van egy halom raktáron.
 
A B-2-es témához:

Tudtommal az SZ-125-ös közelségi gyújtós.
A B-2 meg nem pici repülő.
Dani Zoltánék valószínűleg csak arról láttak visszajelzést, hogy a közelségi gyújtó működésbe lépet-e vagy nem.
Ha működésbe lépet az még nem egyenlő a gép lelövésével. Az F-117 egy B-2-höz képest kicsi gép. Számára végzetes lehetett a repeszfelhő. De egy B-2-es nagy gép, lehet, hogy létfontosságú részeket nem értek a repeszek és a gép repülhető maradt. Azért egy csupaszárny gép vitorlázva is nagyon messzire juthat, ha a kormányozhatósága megoldott.
Én simán elhiszem azt, hogy rálőttek, a közelségi gyújtó működött, a rakéta robbant, a gép meg tovább repült vagy kényszer leszállt valahol. Ez nem tűnik irreális sztorinak.
Továbbá szerintem a gép sérülései nem lehettek olyan súlyosak, biztosan javítható maradt.
 
Minek kellene a pilóták jártasságát fenntartani egy kivont gépnél? Ilyen pénzhiányos időkben vagy kirúgnák vagy átképeznék őket. Valószínű hogy a gépeket nem vonták ki, csak a szemek elől vitték el.
Nem tudom, de ezt olvastam.
 
fip7

Én sem állítom,hogy nm lőtt egy B-2-re csak azt,hogy biztosan nem szedte le az égről.
 
A B-2-es témához:

Tudtommal az SZ-125-ös közelségi gyújtós.
A B-2 meg nem pici repülő.
Dani Zoltánék valószínűleg csak arról láttak visszajelzést, hogy a közelségi gyújtó működésbe lépet-e vagy nem.
Ha működésbe lépet az még nem egyenlő a gép lelövésével. Az F-117 egy B-2-höz képest kicsi gép. Számára végzetes lehetett a repeszfelhő. De egy B-2-es nagy gép, lehet, hogy létfontosságú részeket nem értek a repeszek és a gép repülhető maradt. Azért egy csupaszárny gép vitorlázva is nagyon messzire juthat, ha a kormányozhatósága megoldott.
Én simán elhiszem azt, hogy rálőttek, a közelségi gyújtó működött, a rakéta robbant, a gép meg tovább repült vagy kényszer leszállt valahol. Ez nem tűnik irreális sztorinak.
Továbbá szerintem a gép sérülései nem lehettek olyan súlyosak, biztosan javítható maradt.

Valami lepotyogott belőle, mert elvitték a fődet. Gondolom, a festékből sem adtak volna egy piculát se.
 
joker

Gondolj bele,hogy egy szervizben meg tudják javítani az autódat de legyártani nem fogják.A pótalkatrészekből meg valószínűleg van egy halom raktáron.

Egy részben kiégett kocsihoz nem biztos, hogy van alkatrészük raktáron. Azt elhiszem, hogy van olaj, meg csapágy, meg alsó dió, meg kormányösszekötő, meg mindenféle alkatrész, amit rendszeresen cserélni kell mert előre láthatóan elhasználódnak, de spécibb alaktrészek azok nincsenek raktáron még egy kocsinál sem.
Nem tudom mennyire éghetett ki a B2-es, tény hogy javíthatónak ítélték és mésfél év gányolás meg másfél év javítás után kész is lett. De valószínűleg ez alatt le kelett gyártani olyan elemeket, amik nem tartoznak a standard cserealkatrészek közé. Ehez viszont kell legyen egy működő gyártósor.
 
joker

Nincs működő gyártósor!Senki az égadta világon nem tart fönn olyan gyártósort amin nincs folyamatos gyártás mert pillanatok alatt csődbe vinne bármilyen céget!ezen kívül honnan tudod te,hogy mi van raktáron?ez harci gép itt bizony számolnak fődarabok cseréjével is.
 
A gyártósor fenntatrását ne úgy képzeld el, hogy van 2000 képzett ember ott, akik 10+ éve csak pókereznek egész nap a cégnél és várják, hogy mikor zuhan le egy B-2-es, hogy legyen melójuk az újjápítésével. Hanem hogy megvan a gyártósor egy hangárban, nincs szétszerelve, szétvágva és beolvasztva,s ha kell akkor a cégtől a képzett alkalmazottakat át lehet ideiglenesen csoportosítani, ha le kell gyártani valamilyen elmet.
Ha meg neked van igazad és van mindenből bőven tartalék alkatrész raktáron, pl olyan apróság is, mint a szárny, akkor valószínűleg össze tudnak kukázni raktárról egy-két B-2-est is ha a helyzet megkívánja.
 
joker

Olyat sem csinálnak,hogy van egy gyár amiben ott porosodik minden érintetlenül!Amúgy a B-2-ket Pico Riveraban gyártották és amikor befejeződött a gyártás mindenkit elküldtek és bezárták a gyártósort.2000 óta a Hill légibázison van a javító részleg és ugyanekkor el is adták a Pico Rivera-i gyárat.
 
Bábuska ott forrasztgatja a fázisvezérelt antennát:
http://englishrussia.com/2014/01/27/modern-russian-technology-park/4/
 
joker

Olyat sem csinálnak,hogy van egy gyár amiben ott porosodik minden érintetlenül!Amúgy a B-2-ket Pico Riveraban gyártották és amikor befejeződött a gyártás mindenkit elküldtek és bezárták a gyártósort.2000 óta a Hill légibázison van a javító részleg és ugyanekkor el is adták a Pico Rivera-i gyárat.

Pár hangár az egész, lezárod és max légkondícionálod. Nem kerül sokba a fenntartása. A mindenkit elküldtek rész biztosan nem igaz, max áthelyezték őket, többezer szarráképzett munkást és mérnököt nem rúgsz ki, főleg ha vannak hasonló projektjeid, márpedig annál a cégnél vannak.
De még mindig ott az a változat, hogy több alaktrész van ott, mint amire elsőre gondolnánk, amikből még talán kész gépek is kihozhatóak.
 
joker

5700-an dolgoztak a gyárban aminek a jelentős része egyszerű szerelő volt na őket elküldték mert nem volt rájuk szükség.A mérnökök egy része persze maradt de nem mind.Még egyszer leírom eladták a gyárat úgy ahogy van!!!
 
Hivatalosan a gyártás végeztével minden gyártósort bezúznak, kivétel talán az F22. Nincs értelme fenntartani a kapacitást, iszonyú pénzeket emésztene fel.
 
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy melyikőtök látott már közületek egy komplex "gyártósort"? ... és ez alatt nem azt a csarnokot értem, ahol összeszerelik....
 
Gondolom a nyomóelemekre és az öntőformákra gondolsz, ezeket szokták bezúzni.