Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
@blogen
sok mindenről volt már 8 mostmár 9 év alatt kormányrendelet és sokszor nem ért semmit,ha úgy akarják akkor simán írnak egy másik rendeletet ami felülírja az előző 75 milliárdos keretét , ami ebben negatív azaz hogy lehet hogy nem több lesz a keret, szerencsére az elmúlt időszak beszerzései nem ezt indokolnák, de szerintem a 75 milliárd max egy picit több lehet de nem sokkal
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Engem sokkolt a semmiből A319 vétel és a Falcon X is.
Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.

És most is csak ő tudja, hogy mit akar. - Ez jól látszik Benkőék nem egyértelmű nyilatkozatain is...
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
@formosa1
Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.

És most is csak ő tudja, hogy mit akar. - Ez jól látszik Benkőék nem egyértelmű nyilatkozatain is...
oh jaj.... valahol mint olyan biztos igazad van de ezzel a mentalitással most pont egyet tudok érteni , kellett ez a négy(5) gép , kész.Valahol biztos igazad van de pl nem tudom elhinni hogy a Viktor mondta a leo-kat meg a pzh-kat.Egyedül az Airbusokra tudom ezt elképzelni.A Falcon az mondjuk úgy ahogy lekommunikálták érthetetlen , miért nem lehetett azt mondani hogy " na figyeljetek parasztok , vettünk két kormánygépet és csókolom".
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
@formosa1

oh jaj.... valahol mint olyan biztos igazad van de ezzel a mentalitással most pont egyet tudok érteni , kellett ez a négy(5) gép , kész.Valahol biztos igazad van de pl nem tudom elhinni hogy a Viktor mondta a leo-kat meg a pzh-kat.Egyedül az Airbusokra tudom ezt elképzelni.A Falcon az mondjuk úgy ahogy lekommunikálták érthetetlen , miért nem lehetett azt mondani hogy " na figyeljetek parasztok , vettünk két kormánygépet és csókolom".

Hát, közvetlenül nem is biztos, hogy azt mondta, hogy vegyenek Leopard kettőáhétpluszt.De ha azt mondta, hogy vegyenek német tankot, akkor ugyanott vagyunk.Nincs ma Magyarországon olyan minisztérium, ami akármiben is dönthet.Felülről megmondják, hogy mit kell csinálni, ők meg végrehajtanak.A szállítógépek kiválasztásánál sem az fog számítani, hogy szakmailag mi lenne a legjobb.Szerintem.Aztán nem biztos, hogy így van de én így gondolom.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 017
129 779
113
Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.

És most is csak ő tudja, hogy mit akar. - Ez jól látszik Benkőék nem egyértelmű nyilatkozatain is...
Hát persze barátom.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Kérdés ha A400 akkor is Kecskemét, vagy esetleg Pápa is lehet?

Tesókáim, felejtsük már el az A-400-at mint nekünk kívánatos szállítógépet!! Csillagászati az ára, még az Airbus-alapító francúzok légiereje is közel 150milla euróért kapja darabját, horribilis lehet az üzemeltetési költsége is (a jobbos és balos forgásirányú légcsavarok miatt srófot is meg hajtóművet is duplán kell tartalékként készletezni!!), légcsavar-vibráció megszüntetésére ellenfrekvenciás anti-vibrációs kalapács/himbaredszer?!! (nooormálisak?), a jobbra-forgó hajtóműveken repedések miatt már egyszer le kellett cserélni az összes reduktort az összes gép hajtóművein!!, két éve a 8 Luftwaffe-gépből csak 1!! volt üzemképes, tavaly repedéseket és korróziót találtak a hajtómű-bekötéseknél, 1 éve valami afrikai szállításhoz a 14 gépükből egyetlenegyet se tudtak kiállítani, sorra mondják vissza és kínálgatják bárkinek a világban a rendeléseik egy részét (amennyitől komoly pénzügyi bukás nélkül szabadulni tudnak) még a gyártási programban részt vevő országok is, van aki Herculeseket vesz melléjük mert valamivel azért szállítani is kell a büszkélkedés mellett, szóval szerintetek TÉNYLEG ILYEN GÉPRE LENNE SZÜKSÉGÜNK és ENNYIÉRT?!! Szó se róla, tényleg nagyon szép és mutatós gép, aerodinamikai szempontból maga a csoda, szerencsére már megcsodálhattam élőben is, de sajnos úgy tünik ez az egyetlen jó tulajdonsága, anyagilag, gépészetileg és üzemeltetés szempontjából eddig egy csődtömeg!! :(
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 370
19 742
113
Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.

És most is csak ő tudja, hogy mit akar. - Ez jól látszik Benkőék nem egyértelmű nyilatkozatain is...

Szerinted volt így.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Fogalmam sincs. Engem sokkolt a semmiből A319 vétel és a Falcon X is. Ezek után tök mindegy, hogy én mit tippelek. Alapja semmi. Azt esetleg meg tudnám mondani, hogy mit szeretnék látni, de az meg nem releváns, mert csak óhaj.

Első körben talán specifikálhatná valaki, hogy mi a max. szállítási feladat. Mert ezt kurvára nem láttam még senkinél. Sok sok éve volt egy előadás a Hős utca közelében az akkor mitomén hogy hívták egyetemen, ahol sok ember összegyűlt és sorolta pro és kontra miért CASA, miért C-27, miért C-130. Én meg felálltam és megkérdeztem, hogy szép és jó, de akkor kérdésem lásd odafent. Mi a max. méret és tömeg, amit elvárunk. A válasz masszív hallgatás volt.

Ameddig ez nem ismert én is tök mindegy, hogy mire bökök rá... Mi a valódi igény? Itt sem látta még leírva vagy csak átsiklottam felette.

Miért sokkolt? Mi a baj az A319-el?
 

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
226
469
63
Sose mondj ellent a főnöknek! :D

A decemberi események után komolyan kételkedsz abban, hogy nem igaz? Ha nem lenne BREN, Leó, Pzh, H145, H225 és ezek szerint Carl Gustaf többen egyetértenének veled, de így nem hiszem.

A beszerzésben egyáltalán nem kételkedem, viszont az összegben lehet mozgástér.

A KC ügylet a projekt gyengeségei (és a mi igényeink maitt) miatt alkupizícióba lökhette a Herky-A400m vonalat is. Ezt nekem kicsit alátámasztja Zord Gábor nyár végi utalása, miszerint ősszel tengerentúli látogató érkezett volna Kecskemétre - nemrég pedig kiderült, hogy Herky lett volna az.
Mivel a HM láthatóan kitart a közepes és nehéz technika szállítására alkalmas gép beszerzése mellett, előfordulhat olyan helyzet is, hogy kiegészítő forrás is érkezik az ügyletbe.. pl beruházástámogatás címén. Emlékeim szerint az Airbus azt is belengette a Heli beruházás bejelentését követően, hogy további megrendelések esetén bővülhet a megépülő gyár. De bevallom, a forrásallokáció és a HM beszerzések kereteit nem ismerem, ez pusztán a puzzle rakosgatása.

De aztán lehet már én is túltoltam az ábrándozást a sok meglepő beszerzés miatt :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 008
80 735
113
Szerintem sokszor volt már ez itt linkelve....

Ez egy 2009-es írás (13 oldal), amikor még volt Malév és nem volt még KC-390-es....

OROSZ ZOLTÁN: SZÁLLÍTÓREPÜLŐK ALKALMAZÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAGYAR HONVÉDSÉG MISSZIÓS FELADAT RENDSZERÉBEN


Az írást a szerző 2011-re doktori értekezéssé (166 oldal) bővített:

A MAGYAR HONVÉDSÉG SZÁLLÍTÓREPÜLŐ ÉS HELIKOPTER ALEGYSÉGEK ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEI A NATO SZÖVETSÉGI RENDSZERÉBEN


Ilyen megállapítások vannak az írásban:

"A fentiek alapján indokolt lenne saját harcászati-hadműveleti feladatok, szállítások végrehajtására alkalmas szállító repülőgépekkel rendelkezzünk.
Úgy gondolom, hogy ezeknek a repülőgépeknek a harcászati kategória két szegmensébe kellene tartozni, vagyis 6 darab repülőgép amely kisebb kapacitású harcászati szállító repülőgép és 4 darab a harcászati kategória felső szegmensébe tartozó, mellyel adott esetben startégiai léptékű szállítás is végrehajtható, ésszerű időtényezőn belül.

"Napjainkban a folyamatos modernizáció eredménye képen egyedül a C-130 Hercules képes a kor követelményeinek megfelelni. (Az európai fejlesztésű hasonló szállítógép az A400M egyelőre nem áll rendelkezésre a prototípusnál jelentkezett problémák miatt.) A szárazföldi és a légierő várható alkalmazási igényei és a gazdaságos üzemeltethetőség alapján mintegy négy darab ilyen kategóriájú gép biztosítaná a szükséges képességeket."

"A szállítógépek piacán teljesen természetes, hogy használt gépeket is ajánlanak, nekünk is ezt az utat kellene követni.

"Ezek a repülőgépek alkalmasak arra, hogy a légi utántöltő lehetőséget is biztosítsák."

"Ezt a stratégiai szállítókapacitást adott esetben más nemzetek részére mi is ki tudnánk ajánlani, vagyis bérszállításokat tud teljesíteni."

"Indokolt a kifejezetten katonai szállító repülőgépek mellett utasszállító géppel, gépekkel is rendelkezni. Véleményem szerint egy kisebb hatótávolságú európai utakra- és egy nagyobb átrepülési képességű, mely akár óceáni átrepülést is lehetővé tesz."



Érdemes újra elolvasni az egészet és átgondolni ennek tükrében, hogy mi történt az elmúlt 10 évben a Honvédség szállító repülőgépeivel kapcsolatban...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A beszerzésben egyáltalán nem kételkedem, viszont az összegben lehet mozgástér.

A KC ügylet a projekt gyengeségei (és a mi igényeink maitt) miatt alkupizícióba lökhette a Herky-A400m vonalat is. Ezt nekem kicsit alátámasztja Zord Gábor nyár végi utalása, miszerint ősszel tengerentúli látogató érkezett volna Kecskemétre - nemrég pedig kiderült, hogy Herky lett volna az.
Mivel a HM láthatóan kitart a közepes és nehéz technika szállítására alkalmas gép beszerzése mellett, előfordulhat olyan helyzet is, hogy kiegészítő forrás is érkezik az ügyletbe.. pl beruházástámogatás címén. Emlékeim szerint az Airbus azt is belengette a Heli beruházás bejelentését követően, hogy további megrendelések esetén bővülhet a megépülő gyár. De bevallom, a forrásallokáció és a HM beszerzések kereteit nem ismerem, ez pusztán a puzzle rakosgatása.

De aztán lehet már én is túltoltam az ábrándozást a sok meglepő beszerzés miatt :D
Ezt a HM "tolta túl" a "nehéz technikával" és a légi utántöltéssel, melyre semmi szükségünk nincsen...!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 008
80 735
113
A beszerzésben egyáltalán nem kételkedem, viszont az összegben lehet mozgástér.

A KC ügylet a projekt gyengeségei (és a mi igényeink maitt) miatt alkupizícióba lökhette a Herky-A400m vonalat is. Ezt nekem kicsit alátámasztja Zord Gábor nyár végi utalása, miszerint ősszel tengerentúli látogató érkezett volna Kecskemétre - nemrég pedig kiderült, hogy Herky lett volna az.
Mivel a HM láthatóan kitart a közepes és nehéz technika szállítására alkalmas gép beszerzése mellett, előfordulhat olyan helyzet is, hogy kiegészítő forrás is érkezik az ügyletbe.. pl beruházástámogatás címén. Emlékeim szerint az Airbus azt is belengette a Heli beruházás bejelentését követően, hogy további megrendelések esetén bővülhet a megépülő gyár. De bevallom, a forrásallokáció és a HM beszerzések kereteit nem ismerem, ez pusztán a puzzle rakosgatása.

De aztán lehet már én is túltoltam az ábrándozást a sok meglepő beszerzés miatt :D


Mégis milyen más szállítógép jött volna a tengeren túlról???
De nem jött!
Miért nem?
Amikor állítólag "kötelező Trump-tól haditechnikát venni"....
És akkor már pontosan tudni lehetett hogy csúszik a baleset miatt a KC-390 program. (Így az eleve nem jöhetett.)
Lehet hogy addig forgatták a köpönyeget, hogy már Trump sem akar repülőgépet adni?
Vagy a pénzen kívül mást is kért?
Az Airbus pozíciója pedig napról-napra egyre-egyre erősebb lett....
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
@blogen
akkor le lesz írva mégegyszer az is hogy rohadt felesleges ekkora országnak légi utántöltési képesség ekkora légierő mellett , el lehet mondani valamit 100szor attól az még hülyeség marad , mint csak a C17-ekra alapozni a szállításainkat vagy pl ez a légi utántöltési "szükséglet" ,engedjétek már el.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
M

molnibalage

Guest
Miért sokkolt? Mi a baj az A319-el?
  1. A prioritások miatt.
  2. Hogy képesek voltak 25+ év után legalább féllogikusan gyorsan dönteni egy helyzetben.
  3. Hogy egyáltalán történhetett komoly beszerzés. Váratlan volt, előzmény nélküli.
@blogen
akkor le lesz írva mégegyszer az is hogy rohadt felesleges ekkora országnak légi utántöltési képesség ekkora légierő mellett , el lehet mondani valamit 100szor attól az még hülyeség marad , mint csak a C17-ekra alapozni a szállításainkat vagy pl ez a légi utántöltési "szükséglet" ,engedjétek már el.
Te meg nem érvelsz és nem létszükséglet, de igen komoly erősokszorozó tényező. Ott van a HTÖ-ben, hogy miért. Ha a CAP zóna 200 km-re van, akkor nem kell az oda vissza távot lerepülni és a fel-le szállás idejét, az úrja felkészítést és a 8 km-re felmászást keróban eltüzelni. A mondjuk 6 db CAP-re beosztható gép sokkal több időt tölt a potenciális célkörzetben.

Szóval azért elég nagy arccal tetszett beleállni a hülyeségbe főleg úgy, hogy a tanker sem dedikált tanker lenne. Rugalmasságon van a hangsúly.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 008
80 735
113
Szerintem sokszor volt már ez itt linkelve....

Ez egy 2009-es írás (13 oldal), amikor még volt Malév és nem volt még KC-390-es....

OROSZ ZOLTÁN: SZÁLLÍTÓREPÜLŐK ALKALMAZÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAGYAR HONVÉDSÉG MISSZIÓS FELADAT RENDSZERÉBEN


Az írást a szerző 2011-re doktori értekezéssé (166 oldal) bővített:

A MAGYAR HONVÉDSÉG SZÁLLÍTÓREPÜLŐ ÉS HELIKOPTER ALEGYSÉGEK ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEI A NATO SZÖVETSÉGI RENDSZERÉBEN


Ilyen megállapítások vannak az írásban:

"A fentiek alapján indokolt lenne saját harcászati-hadműveleti feladatok, szállítások végrehajtására alkalmas szállító repülőgépekkel rendelkezzünk.
Úgy gondolom, hogy ezeknek a repülőgépeknek a harcászati kategória két szegmensébe kellene tartozni, vagyis 6 darab repülőgép amely kisebb kapacitású harcászati szállító repülőgép és 4 darab a harcászati kategória felső szegmensébe tartozó, mellyel adott esetben startégiai léptékű szállítás is végrehajtható, ésszerű időtényezőn belül.

"Napjainkban a folyamatos modernizáció eredménye képen egyedül a C-130 Hercules képes a kor követelményeinek megfelelni. (Az európai fejlesztésű hasonló szállítógép az A400M egyelőre nem áll rendelkezésre a prototípusnál jelentkezett problémák miatt.) A szárazföldi és a légierő várható alkalmazási igényei és a gazdaságos üzemeltethetőség alapján mintegy négy darab ilyen kategóriájú gép biztosítaná a szükséges képességeket."

"A szállítógépek piacán teljesen természetes, hogy használt gépeket is ajánlanak, nekünk is ezt az utat kellene követni.

"Ezek a repülőgépek alkalmasak arra, hogy a légi utántöltő lehetőséget is biztosítsák."

"Ezt a stratégiai szállítókapacitást adott esetben más nemzetek részére mi is ki tudnánk ajánlani, vagyis bérszállításokat tud teljesíteni."

"Indokolt a kifejezetten katonai szállító repülőgépek mellett utasszállító géppel, gépekkel is rendelkezni. Véleményem szerint egy kisebb hatótávolságú európai utakra- és egy nagyobb átrepülési képességű, mely akár óceáni átrepülést is lehetővé tesz."



Érdemes újra elolvasni az egészet és átgondolni ennek tükrében, hogy mi történt az elmúlt 10 évben a Honvédség szállító repülőgépeivel kapcsolatban...


Olvassátok már el azokat, amit belinkeltem.... tele van számokkal, adatokkal. Főleg a doktori értekezés.
 
  • Tetszik
Reactions: therob