A decemberi események után komolyan kételkedsz abban, hogy nem igaz? Ha nem lenne BREN, Leó, Pzh, H145, H225 és ezek szerint Carl Gustaf többen egyetértenének veled, de így nem hiszem.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.Engem sokkolt a semmiből A319 vétel és a Falcon X is.
oh jaj.... valahol mint olyan biztos igazad van de ezzel a mentalitással most pont egyet tudok érteni , kellett ez a négy(5) gép , kész.Valahol biztos igazad van de pl nem tudom elhinni hogy a Viktor mondta a leo-kat meg a pzh-kat.Egyedül az Airbusokra tudom ezt elképzelni.A Falcon az mondjuk úgy ahogy lekommunikálták érthetetlen , miért nem lehetett azt mondani hogy " na figyeljetek parasztok , vettünk két kormánygépet és csókolom".Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.
És most is csak ő tudja, hogy mit akar. - Ez jól látszik Benkőék nem egyértelmű nyilatkozatain is...
@formosa1
oh jaj.... valahol mint olyan biztos igazad van de ezzel a mentalitással most pont egyet tudok érteni , kellett ez a négy(5) gép , kész.Valahol biztos igazad van de pl nem tudom elhinni hogy a Viktor mondta a leo-kat meg a pzh-kat.Egyedül az Airbusokra tudom ezt elképzelni.A Falcon az mondjuk úgy ahogy lekommunikálták érthetetlen , miért nem lehetett azt mondani hogy " na figyeljetek parasztok , vettünk két kormánygépet és csókolom".
Hát persze barátom.Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.
És most is csak ő tudja, hogy mit akar. - Ez jól látszik Benkőék nem egyértelmű nyilatkozatain is...
Kérdés ha A400 akkor is Kecskemét, vagy esetleg Pápa is lehet?
Érthető hogy sokkolt, mert mint látható, nem hozzáértő, hanem a nagyvezír döntött. Aki közölte az illetékessel, hogy: Erbusz kő - és lett, Falkon kő - és az is lett.
És most is csak ő tudja, hogy mit akar. - Ez jól látszik Benkőék nem egyértelmű nyilatkozatain is...
Fogalmam sincs. Engem sokkolt a semmiből A319 vétel és a Falcon X is. Ezek után tök mindegy, hogy én mit tippelek. Alapja semmi. Azt esetleg meg tudnám mondani, hogy mit szeretnék látni, de az meg nem releváns, mert csak óhaj.
Első körben talán specifikálhatná valaki, hogy mi a max. szállítási feladat. Mert ezt kurvára nem láttam még senkinél. Sok sok éve volt egy előadás a Hős utca közelében az akkor mitomén hogy hívták egyetemen, ahol sok ember összegyűlt és sorolta pro és kontra miért CASA, miért C-27, miért C-130. Én meg felálltam és megkérdeztem, hogy szép és jó, de akkor kérdésem lásd odafent. Mi a max. méret és tömeg, amit elvárunk. A válasz masszív hallgatás volt.
Ameddig ez nem ismert én is tök mindegy, hogy mire bökök rá... Mi a valódi igény? Itt sem látta még leírva vagy csak átsiklottam felette.
Sose mondj ellent a főnöknek!
A decemberi események után komolyan kételkedsz abban, hogy nem igaz? Ha nem lenne BREN, Leó, Pzh, H145, H225 és ezek szerint Carl Gustaf többen egyetértenének veled, de így nem hiszem.
Ezt a HM "tolta túl" a "nehéz technikával" és a légi utántöltéssel, melyre semmi szükségünk nincsen...!A beszerzésben egyáltalán nem kételkedem, viszont az összegben lehet mozgástér.
A KC ügylet a projekt gyengeségei (és a mi igényeink maitt) miatt alkupizícióba lökhette a Herky-A400m vonalat is. Ezt nekem kicsit alátámasztja Zord Gábor nyár végi utalása, miszerint ősszel tengerentúli látogató érkezett volna Kecskemétre - nemrég pedig kiderült, hogy Herky lett volna az.
Mivel a HM láthatóan kitart a közepes és nehéz technika szállítására alkalmas gép beszerzése mellett, előfordulhat olyan helyzet is, hogy kiegészítő forrás is érkezik az ügyletbe.. pl beruházástámogatás címén. Emlékeim szerint az Airbus azt is belengette a Heli beruházás bejelentését követően, hogy további megrendelések esetén bővülhet a megépülő gyár. De bevallom, a forrásallokáció és a HM beszerzések kereteit nem ismerem, ez pusztán a puzzle rakosgatása.
De aztán lehet már én is túltoltam az ábrándozást a sok meglepő beszerzés miatt
A beszerzésben egyáltalán nem kételkedem, viszont az összegben lehet mozgástér.
A KC ügylet a projekt gyengeségei (és a mi igényeink maitt) miatt alkupizícióba lökhette a Herky-A400m vonalat is. Ezt nekem kicsit alátámasztja Zord Gábor nyár végi utalása, miszerint ősszel tengerentúli látogató érkezett volna Kecskemétre - nemrég pedig kiderült, hogy Herky lett volna az.
Mivel a HM láthatóan kitart a közepes és nehéz technika szállítására alkalmas gép beszerzése mellett, előfordulhat olyan helyzet is, hogy kiegészítő forrás is érkezik az ügyletbe.. pl beruházástámogatás címén. Emlékeim szerint az Airbus azt is belengette a Heli beruházás bejelentését követően, hogy további megrendelések esetén bővülhet a megépülő gyár. De bevallom, a forrásallokáció és a HM beszerzések kereteit nem ismerem, ez pusztán a puzzle rakosgatása.
De aztán lehet már én is túltoltam az ábrándozást a sok meglepő beszerzés miatt
Ezt a HM "tolta túl" a "nehéz technikával" és a légi utántöltéssel, melyre semmi szükségünk nincsen...!
Lehet hogy addig forgatták a köpönyeget, hogy már Trump sem akar repülőgépet adni?
Az Airbus pozíciója pedig napról-napra egyre-egyre erősebb lett....
Miért sokkolt? Mi a baj az A319-el?
Te meg nem érvelsz és nem létszükséglet, de igen komoly erősokszorozó tényező. Ott van a HTÖ-ben, hogy miért. Ha a CAP zóna 200 km-re van, akkor nem kell az oda vissza távot lerepülni és a fel-le szállás idejét, az úrja felkészítést és a 8 km-re felmászást keróban eltüzelni. A mondjuk 6 db CAP-re beosztható gép sokkal több időt tölt a potenciális célkörzetben.@blogen
akkor le lesz írva mégegyszer az is hogy rohadt felesleges ekkora országnak légi utántöltési képesség ekkora légierő mellett , el lehet mondani valamit 100szor attól az még hülyeség marad , mint csak a C17-ekra alapozni a szállításainkat vagy pl ez a légi utántöltési "szükséglet" ,engedjétek már el.
Akar ez is elofordulhat. Remeljuk, hogy ugyesebbek a HM targyaloi.
Szerintem sokszor volt már ez itt linkelve....
Ez egy 2009-es írás (13 oldal), amikor még volt Malév és nem volt még KC-390-es....
OROSZ ZOLTÁN: SZÁLLÍTÓREPÜLŐK ALKALMAZÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAGYAR HONVÉDSÉG MISSZIÓS FELADAT RENDSZERÉBEN
Az írást a szerző 2011-re doktori értekezéssé (166 oldal) bővített:
A MAGYAR HONVÉDSÉG SZÁLLÍTÓREPÜLŐ ÉS HELIKOPTER ALEGYSÉGEK ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEI A NATO SZÖVETSÉGI RENDSZERÉBEN
Ilyen megállapítások vannak az írásban:
"A fentiek alapján indokolt lenne saját harcászati-hadműveleti feladatok, szállítások végrehajtására alkalmas szállító repülőgépekkel rendelkezzünk.
Úgy gondolom, hogy ezeknek a repülőgépeknek a harcászati kategória két szegmensébe kellene tartozni, vagyis 6 darab repülőgép amely kisebb kapacitású harcászati szállító repülőgép és 4 darab a harcászati kategória felső szegmensébe tartozó, mellyel adott esetben startégiai léptékű szállítás is végrehajtható, ésszerű időtényezőn belül.
"Napjainkban a folyamatos modernizáció eredménye képen egyedül a C-130 Hercules képes a kor követelményeinek megfelelni. (Az európai fejlesztésű hasonló szállítógép az A400M egyelőre nem áll rendelkezésre a prototípusnál jelentkezett problémák miatt.) A szárazföldi és a légierő várható alkalmazási igényei és a gazdaságos üzemeltethetőség alapján mintegy négy darab ilyen kategóriájú gép biztosítaná a szükséges képességeket."
"A szállítógépek piacán teljesen természetes, hogy használt gépeket is ajánlanak, nekünk is ezt az utat kellene követni.
"Ezek a repülőgépek alkalmasak arra, hogy a légi utántöltő lehetőséget is biztosítsák."
"Ezt a stratégiai szállítókapacitást adott esetben más nemzetek részére mi is ki tudnánk ajánlani, vagyis bérszállításokat tud teljesíteni."
"Indokolt a kifejezetten katonai szállító repülőgépek mellett utasszállító géppel, gépekkel is rendelkezni. Véleményem szerint egy kisebb hatótávolságú európai utakra- és egy nagyobb átrepülési képességű, mely akár óceáni átrepülést is lehetővé tesz."
Érdemes újra elolvasni az egészet és átgondolni ennek tükrében, hogy mi történt az elmúlt 10 évben a Honvédség szállító repülőgépeivel kapcsolatban...