Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Huh? Felmondjuk a NATO kuldetesekben vallalt reszvetelunk (ami persze nem intervention-level, hanem csak peacekeeping)...?
Hát ez az.Békefentartó missziók tervezhetőek.Arra ott vannak a C17ek.önálló deszantolás nem opció.Nincs szükségünk a gépekre.Van jobb helye a pénznek.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Hát ez az.Békefentartó missziók tervezhetőek.Arra ott vannak a C17ek.önálló deszantolás nem opció.Nincs szükségünk a gépekre.Van jobb helye a pénznek.
igazad van hogy nagyon sok minden másra is kéne a pénz de basszus azaz egy ancsa nem húzza már sokáig , utána mi lesz ?
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 649
16 103
113
Basszus, a sok hülye békegalamb miatt a szállító repülők helyett majd csinálunk Hosiminy-ösvényt. Mondjuk Koszovóig. De lehet Kandahárig is. Majd a békegalambok viszik a cuccost. Vegyék mán észre, hogy ez egy HADITECHNIKAI fórum. A lélegeztetőgépeket meg a lélegeztető fórumon tárgyalják.
Úgy látszik, nem tudják/akarják megérteni, hogy azért van béke, mert van sereg, nem azért, mert a világ érdekcsoportjai szeretik egymást.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
295,vagy a C27 is jó.De mivel vannak az A319ek,amiket én felfejlesztenék logistikai támogatókká tankerképességgel,igazábol még a 235 is elég lenne.Szerintem
akkor legyen inkább a C27 , a 235-ös és a 295-ös is ancsa méret , az ancsába meg eddig egy jeepet raktak be max ami jármű és láttam , a C27 szélesebb és magasabb is
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
295,vagy a C27 is jó.De mivel vannak az A319ek,amiket én felfejlesztenék logistikai támogatókká tankerképességgel,igazábol még a 235 is elég lenne.Szerintem
Elég lenne, de nagyon szűk, így erősen korlátozott a bepakolható cuccok mérete. Ez persze nem csak Airbus hibája, mert "örökölték" a problémát...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
akkor legyen inkább a C27 , a 235-ös és a 295-ös is ancsa méret , az ancsába meg eddig egy jeepet raktak be max ami jármű és láttam , a C27 szélesebb és magasabb is
Az a jeep szállitó képesség nekünk elég is,szerintem.Nincs valódi igényünk APC/IFV deszantolásra.Arra NATO szintan van igény,és legyen közös szállitókapacitás hozzá.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Az a jeep szállitó képesség nekünk elég is,szerintem.Nincs valódi igényünk APC/IFV deszantolásra.Arra NATO szintan van igény,és legyen közös szállitókapacitás hozzá.
nem pont Benkő mondta hogy egy APC-t legalább vinnie kéne az új vasnak ? vagy rosszul emlékszem?
 
W

Wilson

Guest
De minek?Honvédelmi szempontbol felesleges.Politikai szimpátiavásárlás okán szerezhetjük be,ha beszerezzük,nem országvédelmi okbol.
Benkő meg azt magyarázza,amire utasitást kap.Jó zsoldos módjára.


Jó kérdés,én is kíváncsi lennék,hogy milyen katonai szempontok alapján döntöttek kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas szállítógépek beszerzése mellett.
 
W

Wilson

Guest
Arra ott vannak az A319ek és a közös C17

Pontosan, az a probléma,hogy nincs információnk arról,hogy mire gondolnak a nehéz katonai felszerelés szállítása alatt,pl Pumákat akarnak szállítani légi úton ahhoz háromnál több A400 kellene,úgy hogy jó lenne tudni a pontos paramétereket,hogy mit is kellene tudnia ezeknek a beszerzendő szállítógépeknek.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Pontosan, az a probléma,hogy nincs információnk arról,hogy mire gondolnak a nehéz katonai felszerelés szállítása alatt,pl Pumákat akarnak szállítani légi úton ahhoz háromnál több A400 kellene,úgy hogy jó lenne tudni a pontos paramétereket,hogy mit is kellene tudnia ezeknek a beszerzendő szállítógépeknek.
Inkább a politikai hátsó szándék itt a kérdés.Katonai,országvédelmi szempontbol nem kell nehéz deszantszállitó.Mégha nem vesznek elöbb utasszállitókat,talán csakcsak elfogadható lenne 3 C130as beszerzése.De nem a sokbajjal terhelt A400é.Gripen missziós konténerét is ahoz tervezték.C130 szintén rendelhető úgy,hogy függeszteni lehessen rá tankolókonténert.Mindenféle kiegészitő készen és kiforrottan megvan hozzá.De megvannak az A319ek,nekem kézenfekvőbb azt felfejleszteni rendes katonai támogatógépnek,hamár megvannak és meg bőviteni is akarják a számukat.IFV deszantolás honvédségi szinten felesleges képesség.Országvédelmi szempontbol sokkal fontosabb dolgokra forditsák inkább a pénzt.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Arra ott vannak az A319ek és a közös C17
A "közös" C-17-ből csak annyi a miénk amennyi repült órát fizetünk, az pedig tudomásom szerint mindössze néhány-10 óra évente. Azzal nem túl sok nehéz technikát viszünk ki légi úton pl. Afgániába!! Persze szerintem nem is kellene odamennünk, de ezt nem én döntöm el.
 
M

molnibalage

Guest
A "közös" C-17-ből csak annyi a miénk amennyi repült órát fizetünk, az pedig tudomásom szerint mindössze néhány-10 óra évente. Azzal nem túl sok nehéz technikát viszünk ki légi úton pl. Afgániába!! Persze szerintem nem is kellene odamennünk, de ezt nem én döntöm el.
Anno megkerestem és asszem évi 56 óra.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 815
2 598
113
Anno beszéltem a RIATon Ancsa pilótákkal, azt mondták, hogy kb 4 afgán túra és el is fogyott a repóra 90 százaléka. Befizetni meg nem lehet mert így is csúcsra vannak pörgetve a gépek.