Project 1077 rakéta hordozó cirkáló terv, ami nem valósult meg.
A Szovjetunióban az 1970-es években egy új irányított rakéta hordozó cirkáló hajó építési terv futott project 1077 szám alatt, amely az 1980-as években leváltandó régebbi cirkáló osztályú hajókat követte volna. Mind a négy flottánál 1-1 hajóval számoltak, amely a parancsnoki (zászlós) hajó lett volna. Kiterjesztett helikopter fedélzetet terveztek a hajó hátsó részére. A tervek szerint a szabványos vízkiszorítása 10.000 tonna, hossza 186 m, szélessége 20 m, és a sebessége 30 csomó lett volna. A hajótestben elhelyezett hangárban 4 db Ka-225 AEW (Ka-31 lett végül) lett volna elhelyezve, amelyek folyamatosan őrjáratoznak. A fegyverzetet Osa-M és M-22 "Hurricane" légvédelmi rakéta, AK-630 gépágyú, AK-100 hajóágyú, RBU-6000 TAJ. elleni mélységi bombavető alkotta volna. Hatékony elektronikus felderítő és elhárító, kommunikációs és vezetési rendszerekkel tervezték ellátni. A meghajtásáról gázturbinás egységek gondoskodtak volna.
1977-ben egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A vízkiszorítás 10 800/12 910 tonnára nőtt, a fő méretek 202x22 m-re nőttek. 6 helikopterrel számoltak. A légvédelmi vonal erősödött volna a legjobban, több csatornás univerzális Sz-300 "Fort" (96 db) és "Dagger" (64 db) rendszerekkel. A hajóágyú a kétcsöves AK-130, de az AK-630 gépágyúk megmaradtak volna. Az RBU-6000 mellé 2x5 533 mm topredóvető csövet terveztek. A "Fregat-M" lokátor volt betervezve. A terveket később 1985-ben befagyasztották, más zászlóshajó lett kijelölve, a Ka-31 AEW helikopterek pedig a repülőgép hordozókra kerültek volna.
A terveket 1987-ben újra elővették, a "Topol" rakéták navatizált változatai kerültek volna a hátsó traktusba hagyományos robbanó fejekkel felszerelve a helyi konfliktusok kezelésére. Ez a terv a Szovjetunió összeomlásával végleg kútba esett.
Volt még terv a Szlava osztály tovább fejlesztésére project 1165 alatt.
A Szovjetunióban az 1970-es években egy új irányított rakéta hordozó cirkáló hajó építési terv futott project 1077 szám alatt, amely az 1980-as években leváltandó régebbi cirkáló osztályú hajókat követte volna. Mind a négy flottánál 1-1 hajóval számoltak, amely a parancsnoki (zászlós) hajó lett volna. Kiterjesztett helikopter fedélzetet terveztek a hajó hátsó részére. A tervek szerint a szabványos vízkiszorítása 10.000 tonna, hossza 186 m, szélessége 20 m, és a sebessége 30 csomó lett volna. A hajótestben elhelyezett hangárban 4 db Ka-225 AEW (Ka-31 lett végül) lett volna elhelyezve, amelyek folyamatosan őrjáratoznak. A fegyverzetet Osa-M és M-22 "Hurricane" légvédelmi rakéta, AK-630 gépágyú, AK-100 hajóágyú, RBU-6000 TAJ. elleni mélységi bombavető alkotta volna. Hatékony elektronikus felderítő és elhárító, kommunikációs és vezetési rendszerekkel tervezték ellátni. A meghajtásáról gázturbinás egységek gondoskodtak volna.
1977-ben egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A vízkiszorítás 10 800/12 910 tonnára nőtt, a fő méretek 202x22 m-re nőttek. 6 helikopterrel számoltak. A légvédelmi vonal erősödött volna a legjobban, több csatornás univerzális Sz-300 "Fort" (96 db) és "Dagger" (64 db) rendszerekkel. A hajóágyú a kétcsöves AK-130, de az AK-630 gépágyúk megmaradtak volna. Az RBU-6000 mellé 2x5 533 mm topredóvető csövet terveztek. A "Fregat-M" lokátor volt betervezve. A terveket később 1985-ben befagyasztották, más zászlóshajó lett kijelölve, a Ka-31 AEW helikopterek pedig a repülőgép hordozókra kerültek volna.
A terveket 1987-ben újra elővették, a "Topol" rakéták navatizált változatai kerültek volna a hátsó traktusba hagyományos robbanó fejekkel felszerelve a helyi konfliktusok kezelésére. Ez a terv a Szovjetunió összeomlásával végleg kútba esett.
Volt még terv a Szlava osztály tovább fejlesztésére project 1165 alatt.