Ez egész jól néz ki, főleg hogy az előző modellnél a tömegre voltak panaszok.Turra 30-as torony
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez egész jól néz ki, főleg hogy az előző modellnél a tömegre voltak panaszok.Turra 30-as torony
Így már valószínű vígan fogja vinni a patriajuk.Ez egész jól néz ki, főleg hogy az előző modellnél a tömegre voltak panaszok.
Az új szlovák AM120 önjáró aknaveto premierje
Premiéra nového slovenského samohybného mínometu AM120 - Future Army
Minister obrany Robert Kaliňák spoločne s predsedom predstavenstva ZTS Špeciál Miroslavom Simom predstavil na veľtrhu IDEB 2024 v Bratislave najnovšíwww.futurearmy.sk
Robert Kaliňák védelmi miniszter és a ZTS Špeciál igazgatótanácsának elnöke, Miroslav Sim a pozsonyi IDEB 2024 vásáron bemutatta a szlovák védelmi ipar legújabb termékét, az új AM120 önjáró aknavetőt. A rövidítés jelentése: Automatic mortar (Automata aknavető) 120 mm kaliber.
Az önjáró fegyvert a Dubnice nad Váhom-i ZTS Špeciál állami cég fejlesztette ki más partnerekkel együtt. A LANSYS AM120 tűzvezérlő rendszer a Kerametal magáncég munkája, a hatkerekű, páncélozott fülkés alvázat pedig a cseh Michal Strnad páncélos Tatra autógyártója szállította. Ugyanakkor egy másik 6×6-os alvázra vagy hasonló járműre is felszerelhető. A Tatra alvázon eléri a 90 km/órás sebességet.
A forgó toronyban egy csúszófékes aknavető és egy automata töltőrendszer található, 60 aknás ellátással. A legénység 3-4 katonából áll, de az AM120 üzemeltetéséhez minimálisan két ember kell - egy sofőr és egy parancsnok. A fegyver célja 40 és 80 fok között változik. A minimális hatótáv 504 méter, a maximális 8200 méter.
A fegyvert a tűzsebesség teszi különlegessé. A ritmus eléri a 20 ütemet percenként. A világ többi 120 mm-es aknavetőinél a normál tűzsebesség 7-10 lövés percenként. A percenkénti 20 lövéses ütemet csak a finn AMOS önjáró aknavető éri el, amely kétcsövű - percenként 10-szer tud tüzelni minden csövből.
Az ukrajnai háború miatt megnőtt az érdeklődés az önjáró tüzérségi fegyverek iránt. Bár a aknavető hatótávolsága és hatékonysága kisebb a 155 mm-es kaliberű tarackokhoz képest, használható olyan célpontok ellen, amelyekre felesleges drága, nehéz lövedékeket költeni. Előnye a tűzsebesség és nem utolsó sorban a mobilitás is. Az utolsó lövedék elsütése után szinte azonnal elhagyhatja a pozíciót, és így elkerülheti a viszonzást.
Az AM120-at Dubnicán fejlesztették az elmúlt két évben. A premier az IDEB 2024 vásáron mutatkozott be, és egyelőre nem tudni, hogy külföldi vásárlók érdeklődtek-e iránta. Kaliňák azonban kijelentette, hogy az aknavető a Szlovák Fegyveres Erők arzenáljába kerül. „Természetesen fokozatosan szeretnénk bevonni a szlovák védelmi ipar új termékeit, legyen szó BIA taracról vagy AM120 aknavetőről. Ezeket szeretnénk a lehető leggyorsabban a fegyvertárunkban tartani” – jelentette ki a pozsonyi vásáron.
Már várom, hogy szlovák sátorhangár jó, magyar sátorhangár rossz! Értem?!?4!!?!??!négy!Hangáre pre nové stíhačky F-16 dovezú Taliani. Ministerstvo obrany za ne zaplatí viac ako štyri milióny eur
Budú slúžiť aj ako mobilné opravovne či garáže pre bojové vrtuľníky Black Hawk.spravy.pravda.sk
Az új F-16-os vadászgépek hangárjait az olaszok importálják majd. A Védelmi Minisztérium több mint négymillió eurót fizet értük
A Védelmi Minisztérium befejezte az ajánlatok értékelését az F-16-os vadászgépek mobil hangárjainak beszerzésére kiírt pályázaton. A modern harci repülőgépeknek kevesebb mint két hónapon belül meg kellene érkezniük Szlovákiába, de egyelőre nem biztosítottak lelátókat. Az üdülőhely által Robert Kaliňák (Smer) vezetésével vásárolt alumínium hangárok többfunkciósak. Mobil javítóműhelyekként vagy műhelyekként is szolgálnak majd a Black Hawk harci helikopterek számára.
A technika védelmére és karbantartására szolgáló mobil hangárokat az olasz G&G Partners S.r.l. cég szállítja. Ez a Közbeszerzési Hivatal által közzétett, az ajánlatok értékeléséről szóló tájékoztatóból következik. A közbeszerzési pályázaton két cég vett részt, a sikertelen cég öt hangárt ajánlott fel vadászrepülőgépekre hétmillió eurós áfás áron. Az olasz cég nyertes ajánlata harmadával olcsóbb volt - 4,4 millió euró. „A nyertes ajánlattevő a közbeszerzési ajánlatkérő által a szerződés tárgyára és az ajánlattételi szempontok alkalmazása alapján meghatározott sorrendben minden előírásnak megfelelt, amely a legalacsonyabb ÁFA-s ár volt” – állapította meg a főosztály a jelentés.
Az olasz G&G Partners cég 2008 óta tevékenykedik a védelem és mentés, a környezetvédelem, a mezőgazdaság és az építőipar területén. A cégnek négy gyártóüzeme van, amelyek mindegyike Olaszországban található. A katonai gyártás és védelmi ipar területén a vállalat a Defshell & Rescue részleggel dolgozik együtt, amely innovatív katonai célú terepi rendszereket tervez és gyárt, valamint számos NATO-ország által használt sátrakat, hangárokat és kiegészítőket.
Az ajánlatok értékelése két hónapnál rövidebb ideig zajlott, ezt megelőzően a Védelmi Minisztériumnak meg kellett hosszabbítania a dokumentumok benyújtásának határidejét, hogy az érdeklődőknek elegendő idejük legyen megismerkedni a közzétett magyarázatokkal, és elegendő idejük legyen a dokumentáció és a műszaki fejlesztésre. megoldásokat. A minisztérium ezzel egy kis időcsúszásba került, az eredeti szándék az volt, hogy április elején aláírják a hangárvásárlási szerződést. A pályázat nyertese az adásvételi szerződés aláírását követő nyolc hónapon belül, azaz 2025. január végéig leszállítja a hangárokat. Az F-16-os repülőgépek első darabjainak július végéig kell megérkezniük Szlovákiába – mondta a tárca vezetője. Kaliňák néhány héttel ezelőtt bejelentette.
Univerzális és mobil
Amint arról a Pravda már beszámolt, Szlovákia még hat évvel a vásárlási szerződés aláírása után sem tudott megfelelően felkészülni az új F-16-os vadászgépek érkezésére. Az állam 1,58 milliárd eurót fizetett az első ütemben 14 darab F-16 Block 70/72 típusú, taktikai szuperszonikus vadászrepülőgépért. A megállapodást a Smer, a Mosta-Híd és az SNS koalíciós kormánya még 2018 júliusában hagyta jóvá. A sliači katonai repülőtérnek a "csatasólyom" flottának kellett volna otthont adnia, de a helyreállítás még mindig nem fejeződött be. . Ezért a védelmi minisztérium úgy döntött, hogy ideiglenesen a kuchynai katonai bázison helyezi el a repülőgépet. Nem rendelkezik azonban modern vadászgépek üzemeltetésére alkalmas terekkel.
Az üdülő vezetése úgy kívánja megoldani a helyzetet, hogy a gépek mobil hangárokban parkolhassanak a Sliača építési munkáinak befejezéséig. Ezek a légiközlekedési eszközök egész éves védelmét szolgálják a kedvezőtlen időjárás hatásaival szemben, valamint a korszerű haditechnikai eszközök szolgálati karbantartását „nehéz időjárási körülmények között is, a megfelelő munkakényelem biztosítása mellett” – érvel a dokumentumokban a Honvédelmi Minisztérium. a pályázathoz.
A közzétett információk szerint a hangároknak új gyártásúnak kell lenniük, könnyű alumínium konstrukciójúaknak, beépítésüknek egyszerűnek és gyorsnak kell lenniük. A védelmi minisztérium megköveteli, hogy a teljes szerkezetet kevesebb mint 36 óra alatt, gépek és daruk használata nélkül fel lehessen építeni. A vadászrepülőgépekhez készült mobilházaknak ellenállniuk kell a 35 méter/másodperc sebességű szélfújásnak, légkondicionálással kell rendelkezniük -10 és +50 Celsius fok közötti hőmérséklet-szabályozással, és legfeljebb kétezer magasságban használhatók. méter.
"A hangárnak biztosítania kell legalább egy F-16-os vagy UH-60-as helikopter biztonságos és problémamentes elhelyezését is" - áll a pályázati dokumentációban. A nyertes cég összesen öt hangárt szállít, amelyek közül hármat az F-16-osok parkolására, a másik kettőt pedig szervizmunkára kívánják használni. A NATO-ban szabványként bevezetett típus, további tanúsításuk nem szükséges. A kuchynai támaszponton még a modern amerikai vadászgépeket gondozó személyzettel sem merülhet fel probléma.
„A légiközlekedési és műszaki személyzetet már kiképezték az F-16-os repülőgépek üzemeltetésére, amelyeket más hivatásos katonákhoz hasonlóan a fegyveres erők igényeinek megfelelően különböző bevetéseken hajtanak végre feladatokat. Tekintettel arra, hogy a Kuchyňa repülőtér már korábban is teljes értékű légibázis volt, elegendő infrastruktúrával rendelkezik a kitűzött feladatok ellátásához" - tájékoztatott a tárca sajtóosztálya.
A hangárok élettartama legalább 15 év legyen, az eladónak nem csak szállítania kell, hanem gondoskodnia kell az üzemeltető műszaki személyzet képzéséről is. Ezenkívül az ajánlattevőnek garantálnia kell a szervizelést és a tartozékok szállítását a hangárok teljes élettartama alatt.
A Védelmi Minisztérium követelményei első pillantásra túl szigorúnak tűnnek, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ez csak egy ideiglenes állomás az amerikai vadászgépeknek. Kaliņák osztálya azonban azzal érvel, hogy tervei vannak velük azután is, hogy az F-16-osok még Sliačban állomásoznak. „A könnyű mobil hangárok vásárlásának feltétele nem csak az F-16-os repülőgépek szükségleteire való ideiglenes használatuk. Használatuk, amint azt a névben szereplő mobil szó is sugallja, szélesebb körű a többi légiközlekedési technológia esetében is” – reagált a minisztérium.
A szerződés megemlíti, hogy a hangárokat a Black Hawk helikopterek számára is ki kell használni, amelyekből Szlovákiának szükség esetén kilenc darabja legyen. Az azonban igaz, hogy még ezeknek a gépeknek is van kijelölt bázisa a végleges kimozduláshoz; a Szlovák Fegyveres Erők 51. szárnyának területe Eperjesen. Ugyanakkor felújítás alatt áll, aminek még ebben az évben be kell fejeződnie.
A Védelmi Minisztérium azt is indokolja, hogy mobil hangárok is használhatók az ún repülőtéri manőver - azaz a légiközlekedési eszközök ideiglenes üzemeltetése az állandó bevetési helyén kívül valós harci tevékenység vagy kiképzés végzése esetén. Kaliňák miniszter többször is jelzi, hogy Szlovákia további négy darab amerikai F-16-os vadászgépet rendel. Míg az eredeti számú vadászrepülőgép, azaz 14 repülőgép várhatóan Szliácson található, a mobil hangárok így átmeneti otthonául szolgálhatnak más gépeknek.
Ugyan az a szegénységi bizonyítvány mind a 2Már várom, hogy szlovák sátorhangár jó, magyar sátorhangár rossz! Értem?!?4!!?!??!négy!
Igen, tekintve, hogy nekik a gépek is késve érkeznek....Ugyan az a szegénységi bizonyítvány mind a 2
Mondjuk nekik most szerintem cinkesebb a dolog.
Hogy míííí?" Az IDEB 2024 Defense & Security kiállításon bemutatták a szlovák EVPÚ cég Turra 30-SA távirányítós toronyjának legújabb verzióját. A Turra 30-at kerekes és lánctalpas harci járművekbe való integrálásra tervezték. Az izraeli IAI ELTA-ból származó ELM-2133 'WindGuard' aktív védelmi radar és ELO-5220P 'ThunderBullet' optikai és akusztikus lövészetérzékelő rendszer integrálásával képes észlelni, nyomon követni és automatikusan kiküszöbölni a levegőben (pl. UAV) és földi célpontokat. (pl. UGV-k, ATGM-ek, mesterlövészek vagy lőállások) valós időben éjjel-nappal 5 km-es hatótávolságig. Fel van szerelve meteorológiai érzékelőkkel, CMS-1 parancsnoki panorámairányzóval és CRANE-LR/XLR lövészirányzóval, mindkettő a cseh EVPÚ Defence testvérvállalattól, valamint az Aliter Technologies valószínűleg szlovák B2R nagysebességű adatrádiójával. A fegyverzet egy 30 mm-es ágyúból áll, vagy az Mk44S Bushmaster II-ből, a szovjet 2A42-ből, vagy az új szlovák GTS-30/N-ből. A másodlagos fegyverzet egy 7,62 mm-es FN MAG vagy PKT géppuskából, nyolc Galix 13, HOLE vagy Tucha füstgránátból áll. Az ellenséges tankokkal való harchoz egy pár Spike LR/LR-2 ATGM-mel vagy egy pár 9M113 Konkurs ATGM-mel van felfegyverkezve. A torony alapvető ballisztikai védelme a STANAG 4569 szerint 1. szintű. A torony tömege fegyverzet és lőszer nélkül 1600kg."
És ez már a kikönnyített verzió, mert korábban pont a tömeg problémák miatt visszább kellett venni belőle.Hogy míííí?
A BTR-80/A BPPU tornya 1580 kg fegyverzettel, lőszerrel feltöltve. És level 3 szintű a védelme.
És mindenki imádja, hogy $5-6M körül vettek AMVt - torony es fegyverzet nélkül. Érted, hudejouzlet.És ez már a kikönnyített verzió, mert korábban pont a tömeg problémák miatt visszább kellett venni belőle.
Az AMV XP-jükre az eredeti varianst nem tudták feltenni.
20m-s boxerhez képest aprópénzÉs mindenki imádja, hogy $5-6M körül vettek AMVt - torony es fegyverzet nélkül. Érted, hudejouzlet.