Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 494
132 213
113
Turra 30-as torony
turra30modern.jpg
Ez egész jól néz ki, főleg hogy az előző modellnél a tömegre voltak panaszok.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Bálint

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113

Az új szlovák AM120 önjáró aknaveto premierje​



Robert Kaliňák védelmi miniszter és a ZTS Špeciál igazgatótanácsának elnöke, Miroslav Sim a pozsonyi IDEB 2024 vásáron bemutatta a szlovák védelmi ipar legújabb termékét, az új AM120 önjáró aknavetőt. A rövidítés jelentése: Automatic mortar (Automata aknavető) 120 mm kaliber.

Az önjáró fegyvert a Dubnice nad Váhom-i ZTS Špeciál állami cég fejlesztette ki más partnerekkel együtt. A LANSYS AM120 tűzvezérlő rendszer a Kerametal magáncég munkája, a hatkerekű, páncélozott fülkés alvázat pedig a cseh Michal Strnad páncélos Tatra autógyártója szállította. Ugyanakkor egy másik 6×6-os alvázra vagy hasonló járműre is felszerelhető. A Tatra alvázon eléri a 90 km/órás sebességet.

AM-120-1-1400x600.jpg


A forgó toronyban egy csúszófékes aknavető és egy automata töltőrendszer található, 60 aknás ellátással. A legénység 3-4 katonából áll, de az AM120 üzemeltetéséhez minimálisan két ember kell - egy sofőr és egy parancsnok. A fegyver célja 40 és 80 fok között változik. A minimális hatótáv 504 méter, a maximális 8200 méter.

A fegyvert a tűzsebesség teszi különlegessé. A ritmus eléri a 20 ütemet percenként. A világ többi 120 mm-es aknavetőinél a normál tűzsebesség 7-10 lövés percenként. A percenkénti 20 lövéses ütemet csak a finn AMOS önjáró aknavető éri el, amely kétcsövű - percenként 10-szer tud tüzelni minden csövből.

Az ukrajnai háború miatt megnőtt az érdeklődés az önjáró tüzérségi fegyverek iránt. Bár a aknavető hatótávolsága és hatékonysága kisebb a 155 mm-es kaliberű tarackokhoz képest, használható olyan célpontok ellen, amelyekre felesleges drága, nehéz lövedékeket költeni. Előnye a tűzsebesség és nem utolsó sorban a mobilitás is. Az utolsó lövedék elsütése után szinte azonnal elhagyhatja a pozíciót, és így elkerülheti a viszonzást.

Az AM120-at Dubnicán fejlesztették az elmúlt két évben. A premier az IDEB 2024 vásáron mutatkozott be, és egyelőre nem tudni, hogy külföldi vásárlók érdeklődtek-e iránta. Kaliňák azonban kijelentette, hogy az aknavető a Szlovák Fegyveres Erők arzenáljába kerül. „Természetesen fokozatosan szeretnénk bevonni a szlovák védelmi ipar új termékeit, legyen szó BIA taracról vagy AM120 aknavetőről. Ezeket szeretnénk a lehető leggyorsabban a fegyvertárunkban tartani” – jelentette ki a pozsonyi vásáron.


AM-120-3-1024x707.jpg
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 476
35 603
113
A Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériuma több mint 100 fő harckocsi vásárlását tervezi két új harckocsizászlóalj kialakításához és felszereléséhez a szárazföldi erőknél. Ezt a bejelentést a szlovák védelmi minisztérium képviselői tették a Future Armored Vehicles Central & Eastern Europe konferencián, amelyre május 13-14-én került sor Prágában, Csehországban.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 685
14 984
113
Első éleslövészet Leopardokkal


Védelmi Minisztérium új lőszer-szerződéssel

Az új ötéves szerződés 120 mm-es lőszerre vonatkozik. Megkötötte a Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériuma és az MSM Group. A minisztérium így a szállított német Leopard 2 harckocsikhoz lőszert szerzett. Ez a szabvány minden nyugati harckocsi fegyverhez is alkalmas.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 581
3 332
113
Hmm, mi is 30 környékén kívánjuk nyugdijazni a 72est emlékeim szerint.

Ok is.
32-35 között lenne esetleg a "várt" kritikus ablak? Vagy túl sok konspirációs elméletet olvastam?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 476
35 603
113
" Az IDEB 2024 Defense & Security kiállításon bemutatták a szlovák EVPÚ cég Turra 30-SA távirányítós toronyjának legújabb verzióját. A Turra 30-at kerekes és lánctalpas harci járművekbe való integrálásra tervezték. Az izraeli IAI ELTA-ból származó ELM-2133 'WindGuard' aktív védelmi radar és ELO-5220P 'ThunderBullet' optikai és akusztikus lövészetérzékelő rendszer integrálásával képes észlelni, nyomon követni és automatikusan kiküszöbölni a levegőben (pl. UAV) és földi célpontokat. (pl. UGV-k, ATGM-ek, mesterlövészek vagy lőállások) valós időben éjjel-nappal 5 km-es hatótávolságig. Fel van szerelve meteorológiai érzékelőkkel, CMS-1 parancsnoki panorámairányzóval és CRANE-LR/XLR lövészirányzóval, mindkettő a cseh EVPÚ Defence testvérvállalattól, valamint az Aliter Technologies valószínűleg szlovák B2R nagysebességű adatrádiójával. A fegyverzet egy 30 mm-es ágyúból áll, vagy az Mk44S Bushmaster II-ből, a szovjet 2A42-ből, vagy az új szlovák GTS-30/N-ből. A másodlagos fegyverzet egy 7,62 mm-es FN MAG vagy PKT géppuskából, nyolc Galix 13, HOLE vagy Tucha füstgránátból áll. Az ellenséges tankokkal való harchoz egy pár Spike LR/LR-2 ATGM-mel vagy egy pár 9M113 Konkurs ATGM-mel van felfegyverkezve. A torony alapvető ballisztikai védelme a STANAG 4569 szerint 1. szintű. A torony tömege fegyverzet és lőszer nélkül 1600kg."

 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 685
14 984
113

Az új F-16-os vadászgépek hangárjait az olaszok importálják majd. A Védelmi Minisztérium több mint négymillió eurót fizet értük

A Védelmi Minisztérium befejezte az ajánlatok értékelését az F-16-os vadászgépek mobil hangárjainak beszerzésére kiírt pályázaton. A modern harci repülőgépeknek kevesebb mint két hónapon belül meg kellene érkezniük Szlovákiába, de egyelőre nem biztosítottak lelátókat. Az üdülőhely által Robert Kaliňák (Smer) vezetésével vásárolt alumínium hangárok többfunkciósak. Mobil javítóműhelyekként vagy műhelyekként is szolgálnak majd a Black Hawk harci helikopterek számára.

A technika védelmére és karbantartására szolgáló mobil hangárokat az olasz G&G Partners S.r.l. cég szállítja. Ez a Közbeszerzési Hivatal által közzétett, az ajánlatok értékeléséről szóló tájékoztatóból következik. A közbeszerzési pályázaton két cég vett részt, a sikertelen cég öt hangárt ajánlott fel vadászrepülőgépekre hétmillió eurós áfás áron. Az olasz cég nyertes ajánlata harmadával olcsóbb volt - 4,4 millió euró. „A nyertes ajánlattevő a közbeszerzési ajánlatkérő által a szerződés tárgyára és az ajánlattételi szempontok alkalmazása alapján meghatározott sorrendben minden előírásnak megfelelt, amely a legalacsonyabb ÁFA-s ár volt” – állapította meg a főosztály a jelentés.

Az olasz G&G Partners cég 2008 óta tevékenykedik a védelem és mentés, a környezetvédelem, a mezőgazdaság és az építőipar területén. A cégnek négy gyártóüzeme van, amelyek mindegyike Olaszországban található. A katonai gyártás és védelmi ipar területén a vállalat a Defshell & Rescue részleggel dolgozik együtt, amely innovatív katonai célú terepi rendszereket tervez és gyárt, valamint számos NATO-ország által használt sátrakat, hangárokat és kiegészítőket.

Az ajánlatok értékelése két hónapnál rövidebb ideig zajlott, ezt megelőzően a Védelmi Minisztériumnak meg kellett hosszabbítania a dokumentumok benyújtásának határidejét, hogy az érdeklődőknek elegendő idejük legyen megismerkedni a közzétett magyarázatokkal, és elegendő idejük legyen a dokumentáció és a műszaki fejlesztésre. megoldásokat. A minisztérium ezzel egy kis időcsúszásba került, az eredeti szándék az volt, hogy április elején aláírják a hangárvásárlási szerződést. A pályázat nyertese az adásvételi szerződés aláírását követő nyolc hónapon belül, azaz 2025. január végéig leszállítja a hangárokat. Az F-16-os repülőgépek első darabjainak július végéig kell megérkezniük Szlovákiába – mondta a tárca vezetője. Kaliňák néhány héttel ezelőtt bejelentette.

Univerzális és mobil

Amint arról a Pravda már beszámolt, Szlovákia még hat évvel a vásárlási szerződés aláírása után sem tudott megfelelően felkészülni az új F-16-os vadászgépek érkezésére. Az állam 1,58 milliárd eurót fizetett az első ütemben 14 darab F-16 Block 70/72 típusú, taktikai szuperszonikus vadászrepülőgépért. A megállapodást a Smer, a Mosta-Híd és az SNS koalíciós kormánya még 2018 júliusában hagyta jóvá. A sliači katonai repülőtérnek a "csatasólyom" flottának kellett volna otthont adnia, de a helyreállítás még mindig nem fejeződött be. . Ezért a védelmi minisztérium úgy döntött, hogy ideiglenesen a kuchynai katonai bázison helyezi el a repülőgépet. Nem rendelkezik azonban modern vadászgépek üzemeltetésére alkalmas terekkel.

Az üdülő vezetése úgy kívánja megoldani a helyzetet, hogy a gépek mobil hangárokban parkolhassanak a Sliača építési munkáinak befejezéséig. Ezek a légiközlekedési eszközök egész éves védelmét szolgálják a kedvezőtlen időjárás hatásaival szemben, valamint a korszerű haditechnikai eszközök szolgálati karbantartását „nehéz időjárási körülmények között is, a megfelelő munkakényelem biztosítása mellett” – érvel a dokumentumokban a Honvédelmi Minisztérium. a pályázathoz.

A közzétett információk szerint a hangároknak új gyártásúnak kell lenniük, könnyű alumínium konstrukciójúaknak, beépítésüknek egyszerűnek és gyorsnak kell lenniük. A védelmi minisztérium megköveteli, hogy a teljes szerkezetet kevesebb mint 36 óra alatt, gépek és daruk használata nélkül fel lehessen építeni. A vadászrepülőgépekhez készült mobilházaknak ellenállniuk kell a 35 méter/másodperc sebességű szélfújásnak, légkondicionálással kell rendelkezniük -10 és +50 Celsius fok közötti hőmérséklet-szabályozással, és legfeljebb kétezer magasságban használhatók. méter.

"A hangárnak biztosítania kell legalább egy F-16-os vagy UH-60-as helikopter biztonságos és problémamentes elhelyezését is" - áll a pályázati dokumentációban. A nyertes cég összesen öt hangárt szállít, amelyek közül hármat az F-16-osok parkolására, a másik kettőt pedig szervizmunkára kívánják használni. A NATO-ban szabványként bevezetett típus, további tanúsításuk nem szükséges. A kuchynai támaszponton még a modern amerikai vadászgépeket gondozó személyzettel sem merülhet fel probléma.

„A légiközlekedési és műszaki személyzetet már kiképezték az F-16-os repülőgépek üzemeltetésére, amelyeket más hivatásos katonákhoz hasonlóan a fegyveres erők igényeinek megfelelően különböző bevetéseken hajtanak végre feladatokat. Tekintettel arra, hogy a Kuchyňa repülőtér már korábban is teljes értékű légibázis volt, elegendő infrastruktúrával rendelkezik a kitűzött feladatok ellátásához" - tájékoztatott a tárca sajtóosztálya.

A hangárok élettartama legalább 15 év legyen, az eladónak nem csak szállítania kell, hanem gondoskodnia kell az üzemeltető műszaki személyzet képzéséről is. Ezenkívül az ajánlattevőnek garantálnia kell a szervizelést és a tartozékok szállítását a hangárok teljes élettartama alatt.

A Védelmi Minisztérium követelményei első pillantásra túl szigorúnak tűnnek, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ez csak egy ideiglenes állomás az amerikai vadászgépeknek. Kaliņák osztálya azonban azzal érvel, hogy tervei vannak velük azután is, hogy az F-16-osok még Sliačban állomásoznak. „A könnyű mobil hangárok vásárlásának feltétele nem csak az F-16-os repülőgépek szükségleteire való ideiglenes használatuk. Használatuk, amint azt a névben szereplő mobil szó is sugallja, szélesebb körű a többi légiközlekedési technológia esetében is” – reagált a minisztérium.

A szerződés megemlíti, hogy a hangárokat a Black Hawk helikopterek számára is ki kell használni, amelyekből Szlovákiának szükség esetén kilenc darabja legyen. Az azonban igaz, hogy még ezeknek a gépeknek is van kijelölt bázisa a végleges kimozduláshoz; a Szlovák Fegyveres Erők 51. szárnyának területe Eperjesen. Ugyanakkor felújítás alatt áll, aminek még ebben az évben be kell fejeződnie.

A Védelmi Minisztérium azt is indokolja, hogy mobil hangárok is használhatók az ún repülőtéri manőver - azaz a légiközlekedési eszközök ideiglenes üzemeltetése az állandó bevetési helyén kívül valós harci tevékenység vagy kiképzés végzése esetén. Kaliňák miniszter többször is jelzi, hogy Szlovákia további négy darab amerikai F-16-os vadászgépet rendel. Míg az eredeti számú vadászrepülőgép, azaz 14 repülőgép várhatóan Szliácson található, a mobil hangárok így átmeneti otthonául szolgálhatnak más gépeknek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113

Az új F-16-os vadászgépek hangárjait az olaszok importálják majd. A Védelmi Minisztérium több mint négymillió eurót fizet értük

A Védelmi Minisztérium befejezte az ajánlatok értékelését az F-16-os vadászgépek mobil hangárjainak beszerzésére kiírt pályázaton. A modern harci repülőgépeknek kevesebb mint két hónapon belül meg kellene érkezniük Szlovákiába, de egyelőre nem biztosítottak lelátókat. Az üdülőhely által Robert Kaliňák (Smer) vezetésével vásárolt alumínium hangárok többfunkciósak. Mobil javítóműhelyekként vagy műhelyekként is szolgálnak majd a Black Hawk harci helikopterek számára.

A technika védelmére és karbantartására szolgáló mobil hangárokat az olasz G&G Partners S.r.l. cég szállítja. Ez a Közbeszerzési Hivatal által közzétett, az ajánlatok értékeléséről szóló tájékoztatóból következik. A közbeszerzési pályázaton két cég vett részt, a sikertelen cég öt hangárt ajánlott fel vadászrepülőgépekre hétmillió eurós áfás áron. Az olasz cég nyertes ajánlata harmadával olcsóbb volt - 4,4 millió euró. „A nyertes ajánlattevő a közbeszerzési ajánlatkérő által a szerződés tárgyára és az ajánlattételi szempontok alkalmazása alapján meghatározott sorrendben minden előírásnak megfelelt, amely a legalacsonyabb ÁFA-s ár volt” – állapította meg a főosztály a jelentés.

Az olasz G&G Partners cég 2008 óta tevékenykedik a védelem és mentés, a környezetvédelem, a mezőgazdaság és az építőipar területén. A cégnek négy gyártóüzeme van, amelyek mindegyike Olaszországban található. A katonai gyártás és védelmi ipar területén a vállalat a Defshell & Rescue részleggel dolgozik együtt, amely innovatív katonai célú terepi rendszereket tervez és gyárt, valamint számos NATO-ország által használt sátrakat, hangárokat és kiegészítőket.

Az ajánlatok értékelése két hónapnál rövidebb ideig zajlott, ezt megelőzően a Védelmi Minisztériumnak meg kellett hosszabbítania a dokumentumok benyújtásának határidejét, hogy az érdeklődőknek elegendő idejük legyen megismerkedni a közzétett magyarázatokkal, és elegendő idejük legyen a dokumentáció és a műszaki fejlesztésre. megoldásokat. A minisztérium ezzel egy kis időcsúszásba került, az eredeti szándék az volt, hogy április elején aláírják a hangárvásárlási szerződést. A pályázat nyertese az adásvételi szerződés aláírását követő nyolc hónapon belül, azaz 2025. január végéig leszállítja a hangárokat. Az F-16-os repülőgépek első darabjainak július végéig kell megérkezniük Szlovákiába – mondta a tárca vezetője. Kaliňák néhány héttel ezelőtt bejelentette.

Univerzális és mobil

Amint arról a Pravda már beszámolt, Szlovákia még hat évvel a vásárlási szerződés aláírása után sem tudott megfelelően felkészülni az új F-16-os vadászgépek érkezésére. Az állam 1,58 milliárd eurót fizetett az első ütemben 14 darab F-16 Block 70/72 típusú, taktikai szuperszonikus vadászrepülőgépért. A megállapodást a Smer, a Mosta-Híd és az SNS koalíciós kormánya még 2018 júliusában hagyta jóvá. A sliači katonai repülőtérnek a "csatasólyom" flottának kellett volna otthont adnia, de a helyreállítás még mindig nem fejeződött be. . Ezért a védelmi minisztérium úgy döntött, hogy ideiglenesen a kuchynai katonai bázison helyezi el a repülőgépet. Nem rendelkezik azonban modern vadászgépek üzemeltetésére alkalmas terekkel.

Az üdülő vezetése úgy kívánja megoldani a helyzetet, hogy a gépek mobil hangárokban parkolhassanak a Sliača építési munkáinak befejezéséig. Ezek a légiközlekedési eszközök egész éves védelmét szolgálják a kedvezőtlen időjárás hatásaival szemben, valamint a korszerű haditechnikai eszközök szolgálati karbantartását „nehéz időjárási körülmények között is, a megfelelő munkakényelem biztosítása mellett” – érvel a dokumentumokban a Honvédelmi Minisztérium. a pályázathoz.

A közzétett információk szerint a hangároknak új gyártásúnak kell lenniük, könnyű alumínium konstrukciójúaknak, beépítésüknek egyszerűnek és gyorsnak kell lenniük. A védelmi minisztérium megköveteli, hogy a teljes szerkezetet kevesebb mint 36 óra alatt, gépek és daruk használata nélkül fel lehessen építeni. A vadászrepülőgépekhez készült mobilházaknak ellenállniuk kell a 35 méter/másodperc sebességű szélfújásnak, légkondicionálással kell rendelkezniük -10 és +50 Celsius fok közötti hőmérséklet-szabályozással, és legfeljebb kétezer magasságban használhatók. méter.

"A hangárnak biztosítania kell legalább egy F-16-os vagy UH-60-as helikopter biztonságos és problémamentes elhelyezését is" - áll a pályázati dokumentációban. A nyertes cég összesen öt hangárt szállít, amelyek közül hármat az F-16-osok parkolására, a másik kettőt pedig szervizmunkára kívánják használni. A NATO-ban szabványként bevezetett típus, további tanúsításuk nem szükséges. A kuchynai támaszponton még a modern amerikai vadászgépeket gondozó személyzettel sem merülhet fel probléma.

„A légiközlekedési és műszaki személyzetet már kiképezték az F-16-os repülőgépek üzemeltetésére, amelyeket más hivatásos katonákhoz hasonlóan a fegyveres erők igényeinek megfelelően különböző bevetéseken hajtanak végre feladatokat. Tekintettel arra, hogy a Kuchyňa repülőtér már korábban is teljes értékű légibázis volt, elegendő infrastruktúrával rendelkezik a kitűzött feladatok ellátásához" - tájékoztatott a tárca sajtóosztálya.

A hangárok élettartama legalább 15 év legyen, az eladónak nem csak szállítania kell, hanem gondoskodnia kell az üzemeltető műszaki személyzet képzéséről is. Ezenkívül az ajánlattevőnek garantálnia kell a szervizelést és a tartozékok szállítását a hangárok teljes élettartama alatt.

A Védelmi Minisztérium követelményei első pillantásra túl szigorúnak tűnnek, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ez csak egy ideiglenes állomás az amerikai vadászgépeknek. Kaliņák osztálya azonban azzal érvel, hogy tervei vannak velük azután is, hogy az F-16-osok még Sliačban állomásoznak. „A könnyű mobil hangárok vásárlásának feltétele nem csak az F-16-os repülőgépek szükségleteire való ideiglenes használatuk. Használatuk, amint azt a névben szereplő mobil szó is sugallja, szélesebb körű a többi légiközlekedési technológia esetében is” – reagált a minisztérium.

A szerződés megemlíti, hogy a hangárokat a Black Hawk helikopterek számára is ki kell használni, amelyekből Szlovákiának szükség esetén kilenc darabja legyen. Az azonban igaz, hogy még ezeknek a gépeknek is van kijelölt bázisa a végleges kimozduláshoz; a Szlovák Fegyveres Erők 51. szárnyának területe Eperjesen. Ugyanakkor felújítás alatt áll, aminek még ebben az évben be kell fejeződnie.

A Védelmi Minisztérium azt is indokolja, hogy mobil hangárok is használhatók az ún repülőtéri manőver - azaz a légiközlekedési eszközök ideiglenes üzemeltetése az állandó bevetési helyén kívül valós harci tevékenység vagy kiképzés végzése esetén. Kaliňák miniszter többször is jelzi, hogy Szlovákia további négy darab amerikai F-16-os vadászgépet rendel. Míg az eredeti számú vadászrepülőgép, azaz 14 repülőgép várhatóan Szliácson található, a mobil hangárok így átmeneti otthonául szolgálhatnak más gépeknek.
Már várom, hogy szlovák sátorhangár jó, magyar sátorhangár rossz! Értem?!?4!!?!??!négy!
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ugyan az a szegénységi bizonyítvány mind a 2 :D
Mondjuk nekik most szerintem cinkesebb a dolog.
Igen, tekintve, hogy nekik a gépek is késve érkeznek....
De alapvetően nekem nagyon nincsen bajom a sátorral. Semmivel nem jelent komolyabb stratégiai védelmet, mint ami jelenleg Kecsón a Gripenek rendelkezésére áll szendvicspanel bádogból.
Ha az elemektől védenek, akkor az már elég. Arra meg akár évtizedes távlatban is alkalmas a technológia.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 685
14 984
113

Kaliňák szerint két lehetőség van a légvédelemre. A különbség több tízmillió euró​


Új légvédelmi rendszerek beszerzése esetén a Védelmi Minisztériumnak mindössze két lehetőség közül kell döntenie. Az tálca vezetője, Robert Kaliňák felvázolta, "nagyon fontolgatják" az új, anyagilag előnyösebb és időtakarékosabb ajánlatot. Nem zárta ki, hogy júniusban véglegesen megoldódik a kérdés.

Kaliňák szerint az ajánlatok különbsége több tízmillió euró. A második szintén Izraelből származik. "A szakértők mindkét lehetőséget megvizsgálják, és felmérik, melyik lesz előnyösebb számunkra" - értékelte. Elismerte, hogy a folyamat tovább tart, mint eredetileg számított.

Egyúttal megerősítette az egyes országokkal folytatott tárgyalások folytatását és a légvédelem erősítését az új rendszerek szállításáig.

Kaliňák már áprilisban bejelentette az új légvédelmi rendszer beszerzéséről szóló megbeszélések végét. A miniszter szerint Szlovákia továbbra is védve van az ún a Cseh Köztársaság, Lengyelország és Magyarország légirendészete.

Akkor elismerte a Barak izraeli légvédelmi rendszerek megvásárlását is. „Ön egy picit előrébb jár, de egyezzünk meg abban, hogy ennek nagy a valószínűsége, és úgy gondolom, hogy nagyon rövid időn belül tájékoztatunk a további lépésekről” – mondta a miniszter áprilisban a kormányülés után.

Szerinte a Patriot rendszer megvásárlása már "szóba sem jöhetett" a rendkívül hosszú várakozási idők és a Viper helikopterek Egyesült Államokból való kedvezmény érvényesíthetetlensége miatt.

Ebben a témában Kaliňák bírálta az előző kormányt, amiért "a teljes légvédelmi rendszert odaadta". Elmondása szerint Denys Shmyhaľ ukrán miniszterelnök megerősítette, hogy az adományozott S-300-as rendszer a legmegbízhatóbb rendszerek közé tartozik.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 038
15 143
113
" Az IDEB 2024 Defense & Security kiállításon bemutatták a szlovák EVPÚ cég Turra 30-SA távirányítós toronyjának legújabb verzióját. A Turra 30-at kerekes és lánctalpas harci járművekbe való integrálásra tervezték. Az izraeli IAI ELTA-ból származó ELM-2133 'WindGuard' aktív védelmi radar és ELO-5220P 'ThunderBullet' optikai és akusztikus lövészetérzékelő rendszer integrálásával képes észlelni, nyomon követni és automatikusan kiküszöbölni a levegőben (pl. UAV) és földi célpontokat. (pl. UGV-k, ATGM-ek, mesterlövészek vagy lőállások) valós időben éjjel-nappal 5 km-es hatótávolságig. Fel van szerelve meteorológiai érzékelőkkel, CMS-1 parancsnoki panorámairányzóval és CRANE-LR/XLR lövészirányzóval, mindkettő a cseh EVPÚ Defence testvérvállalattól, valamint az Aliter Technologies valószínűleg szlovák B2R nagysebességű adatrádiójával. A fegyverzet egy 30 mm-es ágyúból áll, vagy az Mk44S Bushmaster II-ből, a szovjet 2A42-ből, vagy az új szlovák GTS-30/N-ből. A másodlagos fegyverzet egy 7,62 mm-es FN MAG vagy PKT géppuskából, nyolc Galix 13, HOLE vagy Tucha füstgránátból áll. Az ellenséges tankokkal való harchoz egy pár Spike LR/LR-2 ATGM-mel vagy egy pár 9M113 Konkurs ATGM-mel van felfegyverkezve. A torony alapvető ballisztikai védelme a STANAG 4569 szerint 1. szintű. A torony tömege fegyverzet és lőszer nélkül 1600kg."

Hogy míííí?

A BTR-80/A BPPU tornya 1580 kg fegyverzettel, lőszerrel feltöltve. És level 3 szintű a védelme.