Feltorlódot pár információ
A Védelmi Minisztériumban a beszerzéseket Martin Čatloš intézi
Za oblasť modernizácie v rezorte obrany má podľa Denníka N niesť zodpovednosť Martin Čatloš. Ministerstvo obrany nomináciu riaditeľa sekcie pre
www.futurearmy.sk
A Denník N arról is tájékoztat, hogy a 4×4-es járművek beszerzésének favoritja a Patriot jármű lehet, amelyet a cseh Michal Strnad CSG fegyvergyártó csoportja gyárt. Hivatalosan még nem biztos, hogy Kaliňák védelmi miniszter hogyan dönt a 160 darab 4×4-es JLTV Oshkosh jármű megvásárlásáról, amelyeket az amerikai kormánynak kell finanszíroznia egy pályázat keretében. Ezt a tranzakciót a hivatalos kormány jóváhagyta. A közelmúltban Jaroslav Baška, a SMER országgyűlési képviselője, aki korábban honvédelmi miniszter is volt, az amerikai helyett a hazai járművek beszerzése mellett szólalt fel.
***************************
A szlovák katonáknak szánt svéd járművek nagyrészt szlovákok lesznek
Keď spoločnosť BAE Systems Hägglunds priniesla ponuku na zavedenie bojových vozidiel CV90 do slovenskej armády, neprišla na Slovensko do priemyselného
www.futurearmy.sk
Amikor a BAE Systems Hägglunds ajánlatot tett CV90-es harcjárművek bevezetésére a szlovák hadseregben, az nem ipari légüres térben került Szlovákiába. Már korábban is jó tapasztalatokkal rendelkezett a Mjölner aknavetőrendszerhez való jó minőségű hordók gyártásában, amelyeket a szlovákok szállítottak a svéd hadseregnek. A szlovák ipari partnerek hálózata a CV90 MkIV gyártásában is széles lesz. Köztük van például a ZTS - Special, a Koval Systems, a Ray Service, a Virtual Reality Media (VRM), az EVPÚ és mások.
Részről részre
A CV90 projektben a Koval Systems egy teljesen legyártott, konfigurált és tesztelt torony beszállítója. A cég emellett a járműtorony összes mechanikai alkatrészének és alkatrészének gyártója. Egyszerűen fogalmazva: „a CV90 tornyot szinte teljesen legyártjuk, összeszereljük, konfiguráljuk és teszteljük, majd a jármű végső szállítójánál előkészítjük az összeszerelésre” – mondja Ján Michálek, a Koval Systems értékesítési igazgatója.
Komplex szállításról van tehát szó, amely a legyártott alkatrészek, a vásárolt alkatrészek és az elvégzett műveletek széles skáláját foglalja magában – a részegységek szokásos összeszerelésétől a bonyolult és kifinomult tesztelésig, modern eszközök és eljárások segítségével.
Az transzfér nem csak átutalás
„Egyszerűen azt mondhatjuk, hogy ez az összes megszerzett tapasztalat, tudás, gyártási és technológiai folyamatok átadása, amelyeket a BAE Systems Hägglunds és más partnereik sok éven át a CV90-es járműveket más hadseregek számára gyártottak és szállítottak” – magyarázza Ján Michálek.
Maga a Tech-transzfer folyamat a fókusz szerint több szintre oszlik, és körülbelül két évig fog tartani. "Nagyon boldogok vagyunk, hogy a BAE Systems Hägglunds-ban egy erős és tapasztalt partnerünk van, aki teljes körű támogatást nyújt a folyamat során" - mondja Michálek.
„Természetesen a CV90 projektben való részvétel új technológiákat vagy folyamatokat is hoz cégünk számára, amelyeket a meglévő struktúrába vagy ERP rendszerbe kell majd integrálnunk. Cégünk már ebben a pillanatban beszerzett, ill folyamatban van számos speciális technológia beszerzése, amelyek jelentősen leegyszerűsítik a torony gyártási folyamatát, de esetleg más termékeket és alkatrészeket is a BAE Systems Hägglunds más programjain belül" – tette hozzá a Koval Systems kereskedelmi igazgatója.
A jó állás új munkahelyeket is jelent
A technológiák átvételében elért kiváló eredmények, az új elemek bevezetése és a teljes projekt összetettsége olyan referencia, amely gyorsan terjed nemcsak a szlovák környezetben. A CV90 projektben részt vevő norvég és holland cégek magas színvonalú referenciákat tapasztaltak, amelyek ugrásszerűen vitték előre a cégeket.
„A referencia egy másik előny, amit a CV90 projekttől várunk. Ahogy azt már korábban említettük, a CV90 projekt a termelés bővülését is magával hozza, mind technológiai, mind eljárási, mind foglalkoztatási szempontból. Jelenleg még nehéz meghatározni az új pozíciók pontos számát, tekintettel arra is, hogy a BAE Systems Hägglunds üzleti tárgyalásokat folytat más projektekben való részvételről is, mindenesetre legalább 70 fővel bővítjük sorainkat. különböző beosztásokban" – összegezte. Michael.
Adatok nélkül nincs parancs
Az Aliter Technologies számára a CV90 projekt új lehetséges együttműködési területeket nyit meg a BAE Systems Hägglunds vállalattal, és segít további tapasztalatszerzésben a speciális IKT-technológiák fejlesztésében. Az ilyen modernizációs projektek lefedéséhez szükséges munkamennyiség miatt a társaság megfelelően bővíti termelési kapacitását is.
„Cégünk több éve a NATO bejegyzett gyártója és beszállítója, az előző időszakban pedig több fontos projektet szállítottunk le az NCIA NATO-ügynökségnek és különböző multinacionális cégeknek. Ez azt jelenti, hogy fókuszunk révén már kapcsolódunk a nemzetközi piachoz. Ezt bizonyítják a NATO-val megkötött nemzetközi szerződések is, amelyekből megközelítőleg 30 van. A nemzetközi együttműködés tehát nem újdonság számunkra" – mondta Imrich Petruf, az edzett (MIL-) szállító Aliter Technologies speciális rendszerekkel foglalkozó részlegének igazgatója. STD) a CV90 projekthez katonai IKT eszközök és tartozékok hang- és adatkommunikáció biztosítására CV90.
„Ez a szállítás új hálózati adatkomponensek fejlesztését és gyártását is magában foglalja. Cégünk a hardverellátás mellett válogatott integrált logisztikai támogatási szolgáltatásokat is nyújt majd” – tette hozzá.
Virtuális minőség Szlovákiából
A VRM azon kevés gyártók egyike, amelyek a legénység képzésére használt fejlett szimulátorokat gyártják. Termékeit a szlovák fegyveres erők régóta használják. "A cégünk által gyártott szimulátorokat a végfelhasználók intenzíven fogják használni a CV90 járműkezelők komplex, operatív, csoportos és taktikai képzésére, beleértve a sofőrt, a lövészeket és a parancsnokot" - mondta Eduard Cristea, a VRM-től.
A korábbi sikeres VRM-szimulátorokhoz, mint például a T-72 tankszimulátorhoz, az új CV90-es járműkiképző néhány valódi járműalkatrészt is tartalmaz majd, növelve a kiképző katonák általános elmerülését.
"Az együttműködés egyrészt kibővíti szimulációs termékeink portfólióját a szárazföldi csapatok szegmensében, másrészt technikai presztízst biztosít a szimulációs üzletágban, mivel a CV90-es jármű ma a világ műszaki csúcsát képviseli" - zárta Eduard Cristea.