M
molnibalage
Guest
Ha nem így lenne, akkor nyomáskülönbség lenne...Igen tudom hogyan néz ki egy átlag tengeralattjáró beltere,de eszembe nem jutott,hogy feltöltik vízzel a szonár és az orr közti teret.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha nem így lenne, akkor nyomáskülönbség lenne...Igen tudom hogyan néz ki egy átlag tengeralattjáró beltere,de eszembe nem jutott,hogy feltöltik vízzel a szonár és az orr közti teret.
Urak,
Az elmúlt két évben írogattam a fórumba pár sorozatot, a tengeralattjáró illetve hajófedélzeti szonárok, szonárbóják, torpedók, reaktorok, illetve ezek háborús körülmények közötti alkalmazásáról 1982-ben a Falkland szigeteki konfliktusban.
Mindez magyarul eddig még tán nem jelent meg, így összedobáltam ezeket a hozzászólásokat egy PDF-be, 250Mb, és valami 550 oldal lett.
http://www.mediafire.com/file/r4ibkwffm1y97vb/SUBs.pdf
Jó olvasgatást!
Hpasp
No akkor némi késedelem, de végre kikerült:
https://htka.hu/2020/04/13/tengeralattjaro-szonarok-torpedok-reaktorok-fejlodesenek-tortenete/
Ha a címen esetleg változtatnál, azt mondjad.
Akkor sem stippel. A Projekt 971-nél nincs a torony előtt semmilyen indító, sem BM sem CM. A könyv nem szólhatott a BM mentes Walker Class-ról. Egyértelműen BM képes tengóról volt szó. Vagy TC összemixelte a két osztályt. A film egyértelmű, ott Ty. osztály van, ki is mondják a nevét is, csak a BM képesség miatt a 4 napos marhaság a dramaturgia miatt van benne.
A könyvben szintén említve van, hogy a "megőrült" rész ökörség, mert kihajózás után már régen repülhetett volna a BM. CM-ről egy árva szó nincs.
Félreérted.Egyértelműen BM, volt egy rész, amikor Jack Ryan egy BM mellett bunyózott a szakáccsal. És a hajónak két hajócsavarja volt, úgyhogy nem Akula. Tom Clancy a hatás kedvéért írta a 4 napot, az tuti. Azt olvastam, hogy nem is tetszett a Navy főguruinak, hogy az amcsi detektálási és követési képességeket viszonylag jól leírja, ezért bele kellett csempésznie pár maszlagot a könyvbe. Hát a maszlag a Tájfunn képességeit is érintette.
Egyetértek, a Tájfun gyakorlatilag otthonról képes volt elérni a célpontjait. Arra a távolságra, amit a könyvben említett Tom Clancy, gyakorlatilag a Yankee-knek volt szükségük.
megnézem a könyvben, nem emlékszem pontosan már, hogy mi volt a könyvben és mi volt a filmben. Nekem robotrepülőgép egyáltalán nem rémlik.Félreérted.
- A 4. nap nem a könyvben volt, a filmben.
- A könyvben pontosan arról van szó, hogy ha a szovjetek a megőrült dumával jönnek, akkor marhaság, mert a BM-eket kb. a kifutás után azonnal indíthatta volna. Ezt Ryan mondja azon a bizonyos gyűlésen. Viszont, ha a hajó CM-es lenne és közelről akar tüzelni, akkor viszont csendes üzemben is sokkal több, mint 4 nap elérni a CONUS partjait Murmanszkból.
Molni, nem tudom, én ilyet nem találtam a könyvben. CM-ről csak ott volt szó, amikor nézték a tengeralattjáró fényképeit és azt boncolgatták, hogy mik azok a vízszintes csövek.Félreérted.
- A 4. nap nem a könyvben volt, a filmben.
- A könyvben pontosan arról van szó, hogy ha a szovjetek a megőrült dumával jönnek, akkor marhaság, mert a BM-eket kb. a kifutás után azonnal indíthatta volna. Ezt Ryan mondja azon a bizonyos gyűlésen. Viszont, ha a hajó CM-es lenne és közelről akar tüzelni, akkor viszont csendes üzemben is sokkal több, mint 4 nap elérni a CONUS partjait Murmanszkból.
Te folyamatosan a filmről beszélsz.Molni, nem tudom, én ilyet nem találtam a könyvben. CM-ről csak ott volt szó, amikor nézték a tengeralattjáró fényképeit és azt boncolgatták, hogy mik azok a vízszintes csövek.
Te folyamatosan a filmről beszélsz.
A könyvben benne van, hogy BM hordozó a RO, nem CM. Sajnos nincs nálam a könyv, de angol változatban csak elérhető valahol a neten.
Te folyamatosan a filmről beszélsz.
A könyvben benne van, hogy BM hordozó a RO, nem CM. Sajnos nincs nálam a könyv, de angol változatban csak elérhető valahol a neten.
Mostanában találtam rá erre a csatornára. Eszement jó! A Cold Wateres játékvideói is teljesen beszippantanak. Sosem tudtam ilyen végigjátszásokat nézni, de ez a koma annyi érdekes háttérinfót mond el közben, hogy alig bírtam abbahagyni. XDJó ez a csóka…
Érdekes amiket mond a mély vízben a kontinentális talapzat lábánál cirkáló tengeralattjárók akusztikus előnyéről és a kikötőből épp kihajózó tengeralattjárók sérülékenységéről.
A lényeg: a lejtős tengerfenék eltéríti a hanghullámokat. A lejtő tetején lévő tengeralattjárók hangját olyan értelemben hogy a mély vízben cirkáló tengó előbb hallja meg, viszont pedig kevésbé.
Erős fantázia kell hozzá hogy az ember megértse miről is szól a cikk, de azt hiszem összejött...Befejeződtek az új generációs Lira hidroakusztikus komplexum állami tesztjei. A "Kronstadt"dízel-elektromos tengeralattjáró, a projekt 677- "Lada" első szériagyártású hajója volt felszerelve az új szonarral.
- Lirának három nagy eredménye van. Először is, a passzív orrantenna. Korábban gömb vagy henger alakú volt. A Lyra kvázi-konform antennával rendelkezik, az íj mentén. Ennek eredményeként lényegesen több elemet tartalmaz, és sokkal hatékonyabbá vált - mondta Vladimir Pesehonov, a fejlesztő CNII "Elektropribor" tudományos fejlesztések vezetője.
A korábbi HAK -okban az antennától kapott információkat a tengeralattjáró erős hajótestében dolgozták fel. A "Lear" -ban ezt a folyamatot légmentesen lezárt eszközökben hajtják végre egy erős tok mögött. Ez lehetővé tette a kommunikációs vonalak hosszának jelentős csökkentését, és ennek következtében a parazita felvételeket. Végül a HAK -nak egy nagyon kompakt számítási része és fejlett algoritmusai vannak.
- A passzív szonárrendszer sokkal hatékonyabb lett, mint más tengeralattjáróké. Nem ok nélkül kezdték az amerikaiak a konformális antennát a legújabb, Virginia Block III típusú nukleáris tengeralattjáróikra rakni, de 10 évvel később, mint mi " - jegyezte meg Pesehonov.
mellesleg
Az Elektropribor új generációs periszkópot is készített Full HD televízióval, széles látószögű kamerával, továbbfejlesztett hőkamerával és távolságmérővel, valamint száloptikai adatvonalakkal.