Mire nem?
Három hét a víz alatt 5 csomóval? Talán boomereket nem ezzel kell üldözni a nyílt óceánokon, de "no go" zónákat létrehozni a partjaid, kikötőid előtt elég lehet.
Amúgy a dízel / AIP tengókban bőven van még fejlesztési potenciál:
Meghajtás: új generációs szupravezető (HTS) motorok. A "magas hőmérsékletű" (étrsd ~ -150C körüli) szupravezető anyagokból készült elektro motorral sokkal nagyobb teljesítmény érhető el mint a hagyományos réz, vagy permanens mágnes motorokkal. (Ezeket a motorokat elég az olcsó cseppfolyós nitrogénnel hűteni)
Periszkópok és snorkelek: u.úgy mint a repülőgépeknél is van STEALT kialakítás a periszkópoknál is van már ilyesmi
A Virginiákon lévő lenti Kollmorgen Photonics Mast a periszkópok B2-e
Az ilyen periszkópokat a Poseidonon lévő Raytheon AN/APY-10-es radar mindössze 1 mérföldről vesz észre (u.ez a radar egy hagyományos periszkópot 29 mérföldről szúr ki)
UUV-k és vízalatti hálózatok és kommunikáció: a nuki dízelek jóval nagyobb utazósebességet tudnak folyamatosan tartani mint a dízel tengók. Emiatt jóval nagyobb területet tudnak ellenőrzés alatt tartani. Ezen segíthet ha a dízel tengók szonárral felszerelt UUV-kel és a tengerfenékre telepített sonar szenzorokkal tartanak kapcsolatot. A vízalatti kommunikáció új módja az ASST vagyis az
Acoustic
Spread
Spectrum
Technology. Ez egy fajta vízalatti LPI kommunikációs technológia amely a szóbajöhető akusztikus spektrumon szétszórva közvetíti az információkat. Ezzel a módszerrel eddig 100 bit/sec adatátviteli sebességet értek el ami nem tűnik soknak, viszont arra elég lehet hogy a víz alatt lassan poroszkáló (vagy épp a fenéken pihengető) dízel tengót a felbukkanó vízalatti és vízfelszíni célok irányába terelgesse.