Szonárok

Nekem ebből az jön le, hogy litium-ion + Striling.
Hol találtál infót arról, hogy nincs benne AIP? Bárhol nézem (-wikipédia), csak annyit írnak, hogy lead helyett litium.

Uram! Önnek igaza van!

Egyes cikkek ( pl. ilyenek vagy ez itt ) vezettek félre. Ezek szerint japán csalódott a Stirling AIP-ben, és ezért full Li-Ion aksis megoldás felé fordul (ilyet ajánlottak anno Ausztráliának a tenderen, amit végül a franciák nyertek meg).

Most olyanokat olvasok, hogy a 2022-re várható Soryu-utód (vagy Post-Soryu) osztály lesz full lítium aksis.

Elnézést mindenkitől, akit félrevezettem. :(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tiz
Uram! Önnek igaza van!

Egyes cikkek ( pl. ilyenek vagy ez itt ) vezettek félre. Ezek szerint japán csalódott a Stirling AIP-ben, és ezért full Li-Ion aksis megoldás felé fordul (ilyet ajánlottak anno Ausztráliának a tenderen, amit végül a franciák nyertek meg).

Most olyanokat olvasok, hogy a 2022-re várható Soryu-utód (vagy Post-Soryu) osztály lesz full lítium aksis.

Elnézést mindenkitől, akit félrevezettem. :(

Tudja mók. Átfutottam a gentleseas cikkeket, meg a bennük lévő linkeket, az oldal magával sem konzisztens. :)

Ebben van táblázat, ahol az SS-511 már csak lítium:

http://gentleseas.blogspot.com/2015/04/soryus-on-lithium-ion-batteries.html

Itt a kommentek között kifejti, hogy az SS27 (=SS-511) átmeneti lítium + AIP:

http://gentleseas.blogspot.com/2015/02/possible-technical-issues-with-soryu.html

Valószínűleg csak a japánok tudják a tutit. :D
 
Ez a kis videó elég jól elmagyarázza hogy milyen AIP megoldások vannak
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát finoman szólva elég szerény műveleti lehetőségeket biztosít...
 
Az üzemanyag-celláknál ciki, hogy vagy rohadt drága és sok hőt termel (PEM üzemanyag-cellák, mint a Siemens-nél) és hidrogént kell tárolni, ami ugye nem olyan egyszerű, vagy kevésbé drága, és kevésbé forró, ám foszforsav (H3PO4) bontásával nyernek hidrogént, a foszforsav meg erősen korrozív (viszont 42°C alatt szilárd).
Foszforsavról mint hidrogén forrásról tengeralattjárón még nem hallottam viszont etanolról (C2H5OH)
és magáról a dízel olajról igen
Simplified%2BLayout%2Bof%2BDiesel%2BFuel%2BProcessing%2BEquipment%2B%2528DFATR-SOFC%2529.jpg
 
Folyamatosan azzal jöttek egyesek, hogy így a nem nuki és úgy a nem nuki tengók. Aha. Ezek kb. akkor tudnak valamit is elsüllyeszteni, ha az megteszi azt a szívességet, hogy önként és dalolva a közelükbe megy. Ahol meg erre lehetőség van, azok szűk tengerszorosok, ott bátran lehet aktív szonárral operálni. Eleve alkalmatlanok még arra is, hogy néhány ezer km-es hadműveleti zónába oda és visszamásszanak.

Egyesek mégis úgy kezelik őket, mint valami gamchanger dolgot.
 
Folyamatosan azzal jöttek egyesek, hogy így a nem nuki és úgy a nem nuki tengók. Aha. Ezek kb. akkor tudnak valamit is elsüllyeszteni, ha az megteszi azt a szívességet, hogy önként és dalolva a közelükbe megy. Ahol meg erre lehetőség van, azok szűk tengerszorosok, ott bátran lehet aktív szonárral operálni. Eleve alkalmatlanok még arra is, hogy néhány ezer km-es hadműveleti zónába oda és visszamásszanak.

Egyesek mégis úgy kezelik őket, mint valami gamchanger dolgot.

Az AIP pont nem ilyen.Ezen kívül ezek a saját partok mentén tevékenykednek ott simán lehet snorkerezni mert biztonságban van.
 
Az AIP pont nem ilyen.Ezen kívül ezek a saját partok mentén tevékenykednek ott simán lehet snorkerezni mert biztonságban van.
Ezen a kijelentésen a US Navy és légifölénye mellett tevékenykedő ASW gépek lehet, hogy azért némileg mosolyognának főleg a Tritonnal.
 
Ezen kívül csak az US NAVY van a világon?
Nem. Csak kb. 10 éve olvasom azt, hogy húúúúúúúúú, hogy süllyesztette el a CV-t ez és az a tengó...
Jah, persze. A valóságban meg kb. 12 csomóval hajókázó CBG ellen már kvázi tehetetlen lenne, legfeljebb integethetne a kapitány nekik.
Meg van a szerepük ezeknek a hajóknak, csak nem az, amit egyesek képzelnek.
 
Nem. Csak kb. 10 éve olvasom azt, hogy húúúúúúúúú, hogy süllyesztette el a CV-t ez és az a tengó...
Jah, persze. A valóságban meg kb. 12 csomóval hajókázó CBG ellen már kvázi tehetetlen lenne, legfeljebb integethetne a kapitány nekik.
Meg van a szerepük ezeknek a hajóknak, csak nem az, amit egyesek képzelnek.

Ezzel nem üldözöl hanem olyan helyekre leülsz amerre biztos,hogy menni fognak...
 
Mire nem?

Három hét a víz alatt 5 csomóval? Talán boomereket nem ezzel kell üldözni a nyílt óceánokon, de "no go" zónákat létrehozni a partjaid, kikötőid előtt elég lehet.
Amúgy a dízel / AIP tengókban bőven van még fejlesztési potenciál:
Meghajtás: új generációs szupravezető (HTS) motorok. A "magas hőmérsékletű" (étrsd ~ -150C körüli) szupravezető anyagokból készült elektro motorral sokkal nagyobb teljesítmény érhető el mint a hagyományos réz, vagy permanens mágnes motorokkal. (Ezeket a motorokat elég az olcsó cseppfolyós nitrogénnel hűteni)
HTS.jpg

Periszkópok és snorkelek: u.úgy mint a repülőgépeknél is van STEALT kialakítás a periszkópoknál is van már ilyesmi
A Virginiákon lévő lenti Kollmorgen Photonics Mast a periszkópok B2-e
periszkop.jpg


Az ilyen periszkópokat a Poseidonon lévő Raytheon AN/APY-10-es radar mindössze 1 mérföldről vesz észre (u.ez a radar egy hagyományos periszkópot 29 mérföldről szúr ki)
UUV-k és vízalatti hálózatok és kommunikáció: a nuki dízelek jóval nagyobb utazósebességet tudnak folyamatosan tartani mint a dízel tengók. Emiatt jóval nagyobb területet tudnak ellenőrzés alatt tartani. Ezen segíthet ha a dízel tengók szonárral felszerelt UUV-kel és a tengerfenékre telepített sonar szenzorokkal tartanak kapcsolatot. A vízalatti kommunikáció új módja az ASST vagyis az Acoustic Spread Spectrum Technology. Ez egy fajta vízalatti LPI kommunikációs technológia amely a szóbajöhető akusztikus spektrumon szétszórva közvetíti az információkat. Ezzel a módszerrel eddig 100 bit/sec adatátviteli sebességet értek el ami nem tűnik soknak, viszont arra elég lehet hogy a víz alatt lassan poroszkáló (vagy épp a fenéken pihengető) dízel tengót a felbukkanó vízalatti és vízfelszíni célok irányába terelgesse.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Mire nem?

Három hét a víz alatt 5 csomóval? Talán boomereket nem ezzel kell üldözni a nyílt óceánokon, de "no go" zónákat létrehozni a partjaid, kikötőid előtt elég lehet.
Amúgy a dízel / AIP tengókban bőven van még fejlesztési potenciál:
Meghajtás: új generációs szupravezető (HTS) motorok. A "magas hőmérsékletű" (étrsd ~ -150C körüli) szupravezető anyagokból készült elektro motorral sokkal nagyobb teljesítmény érhető el mint a hagyományos réz, vagy permanens mágnes motorokkal. (Ezeket a motorokat elég az olcsó cseppfolyós nitrogénnel hűteni)
HTS.jpg

Periszkópok és snorkelek: u.úgy mint a repülőgépeknél is van STEALT kialakítás a periszkópoknál is van már ilyesmi
A Virginiákon lévő lenti Kollmorgen Photonics Mast a periszkópok B2-e
periszkop.jpg


Az ilyen periszkópokat a Poseidonon lévő Raytheon AN/APY-10-es radar mindössze 1 mérföldről vesz észre (u.ez a radar egy hagyományos periszkópot 29 mérföldről szúr ki)
UUV-k és vízalatti hálózatok és kommunikáció: a nuki dízelek jóval nagyobb utazósebességet tudnak folyamatosan tartani mint a dízel tengók. Emiatt jóval nagyobb területet tudnak ellenőrzés alatt tartani. Ezen segíthet ha a dízel tengók szonárral felszerelt UUV-kel és a tengerfenékre telepített sonar szenzorokkal tartanak kapcsolatot. A vízalatti kommunikáció új módja az ASST vagyis az Acoustic Spread Spectrum Technology. Ez egy fajta vízalatti LPI kommunikációs technológia amely a szóbajöhető akusztikus spektrumon szétszórva közvetíti az információkat. Ezzel a módszerrel eddig 100 bit/sec adatátviteli sebességet értek el ami nem tűnik soknak, viszont arra elég lehet hogy a víz alatt lassan poroszkáló (vagy épp a fenéken pihengető) dízel tengót a felbukkanó vízalatti és vízfelszíni célok irányába terelgesse.

Ezekkel nem üldözöl!Elmész oda ahová akarsz ott vársz ha nem jön semmi és letelt az időd hazamész.Vegyük már észre,hogy azon kívül,hogy vízalatt van semmilyen harcászati azonosság nincs az SSN-ek és a DE tengeralattjárók közt.
 
Hogy egy kis ON is legyen, a Thales cég ASW portfóliója egy képen, HPASP sorozatából a legtöbb elemet fel lehet ismerni, hajóra telepített szonár, vontatott szonár, szonárbóják...

140_thales_blue.jpg
 
Egy jó kis cikk egy nyugdíjas tengeralattjárós - Aaron "Jive Turkey" Amick - YouTube oldaláról.
Eszméletlen jó videók a szonárokról és magáról tengeralattjáró harcászatról.
Sajnálom, kötelező anyag mindenkinek akit érdekel a téma…
Jó ez a csóka…
Érdekes amiket mond a mély vízben a kontinentális talapzat lábánál cirkáló tengeralattjárók akusztikus előnyéről és a kikötőből épp kihajózó tengeralattjárók sérülékenységéről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A lényeg: a lejtős tengerfenék eltéríti a hanghullámokat. A lejtő tetején lévő tengeralattjárók hangját olyan értelemben hogy a mély vízben cirkáló tengó előbb hallja meg, viszont pedig kevésbé.
 
  • Tetszik
Reactions: csakb