Tisztelt HindTheBest!
Örülök, hogy nem vetted kritikának a hozzászólásom!
Nem a Szu-19-re gondoltam
Jelzi az akkori szovjet aerodinamikusok őskonzervativizmusát, hogy komolyan elgondolkodtak ezen a verzión...
Amire én gondoltam, az a törzsközéprész kialakítás.
A "docu0005"-ös lapon van.
Idézek belőle:
"...A következő két prototípust - T-58D2 és T-58D3 - 1963. május 4.-én és október 2.-án tesztelték a levegőben. Mindkét gépet már az új radarral szerelték fel, s így orrészük hosszabb és vastagabb volt az első prototípussal összehasonlítva. A 3. prototípusnak a sietős fejlesztés miatt más formájú törzse lett, mint az első kettőnek. Amikor az AL-7 hajtóművet lecserélték két R-11-re, az eredeti T-5 törzshátsórészt összekapcsolták a 15. számú törzskeretnél. ezzel egy időben viszont a beömlőcsatornákat meg kellett növelni. Ilyen módosítások után a T-58D törzse középen "természetellenesen" keskeny lett, ami nemcsak aerodinamikailag volt kedvezőtlen, hanem csökkentette az üzemanyagtartályok számára rendelkezésre álló helyet is. (ezt a természetellenes formát néha bizonyos területkihasználási szabályokkal magyarázzák, ami azonban nem igaz, az első Szu-15 keskeny "dereka" véletlen.) Az első két prototípusnak keskeny dereka volt, a 3. prototípusnál (T-58D-3) azonban egy réteg borítással kiegyenesítették a törzs vonalvezetését. Később még radikálisabb változtatásokat is végrehajtottak. A javított T-58D3 lett a szabvány a sorozatgyártáshoz; a kiegyenesített törzsnek köszönhetően a sorozatgyártású gépek üzemanyag tartaléka 6860 literre nőtt."
Számomra elképesztő, hogy - összehasonlítva pl. az F-4-el - még a Szu-15-öt is formailag szó szerint csak összelegózták.
Látszik is az egész formáján. Pl. a fülketető khm. illesztésén. Nem egy integrált forma...
De nekem pont ezért a betegesen funkcionális formákért tetszenek az 50-es/60-as évek szovjet gépei. A Tu-128 ezek között formailag maga volt a forradalom
Moninoban látható a T-58D-2/T-58L prototípus. Ezen jól latható a "kitüremkedő" szívócsatorna illetve a törzshátsórész T-58-as szerű szélesedése.
Ezt a gépet használták többek között a későbbi TM verzió orrfutójának kísérleteihez, azért áll ilyen peckesen.
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15T/1202315/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15T/0791457/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15/1812323/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-15T/1770608/L/&sid=76de9a1286c87c793c3e9ceaff722fc9
Még egy - számomra - érdekes adalék: A 0004-es oldalon írja a szerző, hogy a pilóták a T-5 kísérleti gépet széles csípője miatt heroin anyának csúfolták