Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Háát, ez nem igen reális, azért lássuk be. Egy rephordozót megépíteni még a kínai gyártókapacitással sem annyi, mint 10 Su-35-öt, vagy 40-et. Nagyon nincsenek sehogy sem arányban. A rephordozó olyan szinten über drága mutatvány, hogy nagyon, és ott ugye csak egy darab is évekig készül...
 
Know how. Mégis, mennyibe kerülne Kínának kifejlesztenie egy mûködô Su35-öt? Így már reálisabb a költség összevetése.
Kínának kell egy csúcs és teljes értékû gép, melyet saját maga gyárt.
Az Oroszoknak meg mindenük van, de rephordozó legalább tíz évig nem tudnak elkészíteni, mert egyszerûen nincs rá lehetôségük.
Bartel. Azt adnák, ami a másiknak temérdek idôbe és pénzbe kerülne.
 
Sajnos én nem így látom. A Kínaiaknak megvan a képességük a Su35 kategóriás gép gyártására, sőt, jelenleg úgy tűnik sok embernek, már előzik is a next genben+avionikában az oroszokat, de én azt mondom, kb. egálban vannak, lehetnek. Nekik csak hajtómű kell, és abban sem vagyok biztos, hogy azt nem tudják legalább annyi idő alatt ellopni/megvenni/valóban kifejleszteni, mint egy rep. hordozót felépteni az oroszoknak cserébe. Kína kifizeti inkább az S-400-at, Su-35 öt csak hajtóműért, kemény valutában, mert megteheti, de ahogy én látom, ŐK nagyon okosan, CSAK vesznek csúcstechnikát, el nem adnak, HT-ban legalább is nem...
 
A mennyi az annyiról pár szóban, az elmúlt évek alapján:

Pár éve összeírogattam, hogy egy-egy orosz gyár mennyi gépet adott át évente, azaz mekkora a kapacitása. Pl a KnAAPO átadásai 2011 és 2013 között:

<b>2011-ben 25 Su-27/30/35</b>

2011-ben 8 db Su-27SM3 VVO szállítás
2011-ben 8 db Su-30MK2 vietnámi export
2011-ben 4 db Su-30M VVO szállítás
2011-ben 1 db Su-35S VVO szállítás
2011-ben 4 db Su-30MK2 ugandai szállítás

<b>2012-ben 20 Su-30/35</b>

2012-ben 9 db Su-30MK2 vietnámi export
2012-ben 9 db Su-35S VVO szállítás
2012-ben 2 db Su-30MK2 ugandai szállítás

<b>2013-ban 24 Su-30/35</b>

2013-ban 2 db Su-30MK2 vietnámi export
2013-ben 6 db Su-30MK2 indonéz export
2013-ban 12 db Su-35S VVO szállítás
2013-ban 4 db Su-30M VVO szállítás

Utóbbi két évet még nem dolgoztam fel, de a fenti adatok alapján (2000 és 2013 között számoltam, de most nincs időm megfelelő formátumra hozni) azt mondhatjuk, hogy <b>a Szu-35S típust gyártó KnAAPO üzem átlag 24 darab Szu-27 családba tartozó új gépet tud évente átadni.</b>
 
Ez szerintem is kb. a realitás, évi két tucat gép, plusz minusz pár darab ide oda. Mivel a most bejövő megrendelések bár több országról van szó, minimál darabszámok lesznek, ezért írtam, hogy 1-2 éven belül le is tudják ezt szállítani, szerintem. Abban szinte biztos vagyok, hogy a jelenlegi gazdasági helyzeben, inkább késik majd a VVO-nak szánt Szu-35 ök gyártása, és dollárért gyártanak full kapacitáson, külföldre.
 
Az elso 2016-os SzM,gyári száma 1309
186174.jpg
 
A mennyi az annyiról pár szóban, az elmúlt évek alapján:

Pár éve összeírogattam, hogy egy-egy orosz gyár mennyi gépet adott át évente, azaz mekkora a kapacitása. Pl a KnAAPO átadásai 2011 és 2013 között:

<b>2011-ben 25 Su-27/30/35</b>

2011-ben 8 db Su-27SM3 VVO szállítás
2011-ben 8 db Su-30MK2 vietnámi export
2011-ben 4 db Su-30M VVO szállítás
2011-ben 1 db Su-35S VVO szállítás
2011-ben 4 db Su-30MK2 ugandai szállítás

<b>2012-ben 20 Su-30/35</b>

2012-ben 9 db Su-30MK2 vietnámi export
2012-ben 9 db Su-35S VVO szállítás
2012-ben 2 db Su-30MK2 ugandai szállítás

<b>2013-ban 24 Su-30/35</b>

2013-ban 2 db Su-30MK2 vietnámi export
2013-ben 6 db Su-30MK2 indonéz export
2013-ban 12 db Su-35S VVO szállítás
2013-ban 4 db Su-30M VVO szállítás

Utóbbi két évet még nem dolgoztam fel, de a fenti adatok alapján (2000 és 2013 között számoltam, de most nincs időm megfelelő formátumra hozni) azt mondhatjuk, hogy <b>a Szu-35S típust gyártó KnAAPO üzem átlag 24 darab Szu-27 családba tartozó új gépet tud évente átadni.</b>

<b>Knaaz</b> Komszomolszk na Amure

Az orosz légieronek :
2014: 14 drb Szu-35Sz, 4 drb Szu-30M2
2015: 14 drb Szu-35Sz, 4 drb Szu-30M2
 
<blockquote rel="boki"><blockquote rel="fishbed">

Ez az egyik Szu-27,amely Sojgu gépét kísérte a Balti-tenger felett és elzavarta a Nato Eurofighter gépeit.</blockquote>
Mit értesz az alatt, hogy elzavarta?

</blockquote>

Távozásra kényszerítette.
 
Mi tortént volna ha orosz Szu-35Sz gépek kísérik a Nato fotitkár gépét nemzetkozi légtérben?
 
Gondolom lett volna egy kis puffogás, hogy ez csúnya dolog volt. Ha meg lehetséges riasztanak egy EF géppárt ami megjelenik a közelben. De az "elzavarás" elég vicces ebben a kontextusban.
 
Mert, ha nem zavarja el, mi történik?

Összevonták volna a szemöldöküket, csúnyán néztek volna egymásra, és talán még a titkosítást is feloldották volna a középső ujjukról, "bemutatva" egymásnak ezt a csodafegyvert. :-)

Viszont viccet félretéve: lehet, hogy lett volna némi elvadult kergetőzés a szemben álló felek között, ami részben az utasszállító, részben a másik gép pontos manőverezési képességeit nem ismerő pilóták miatt nem a repülésbiztonság csúcsa. "Karamboloztak" még azonos típust repülő összeszokott profi bemutatópilóták is egymással......hogy szovjet Szu-27-ről meg norvég Orionról ne is beszéljünk ugye.
 
Naigen, de azért mert nincs budipapír, az imperialisták még támadhatnak!
 
Ez szerintem is kb. a realitás, évi két tucat gép, plusz minusz pár darab ide oda. Mivel a most bejövő megrendelések bár több országról van szó, minimál darabszámok lesznek, ezért írtam, hogy 1-2 éven belül le is tudják ezt szállítani, szerintem. Abban szinte biztos vagyok, hogy a jelenlegi gazdasági helyzeben, inkább késik majd a VVO-nak szánt Szu-35 ök gyártása, és dollárért gyártanak full kapacitáson, külföldre.
Micsoda fegyverkezés ! Ez màr veszélyezteti a NATO biztonsàgàt :))
 
<blockquote rel="zsolti">Ez szerintem is kb. a realitás, évi két tucat gép, plusz minusz pár darab ide oda. Mivel a most bejövő megrendelések bár több országról van szó, minimál darabszámok lesznek, ezért írtam, hogy 1-2 éven belül le is tudják ezt szállítani, szerintem. Abban szinte biztos vagyok, hogy a jelenlegi gazdasági helyzeben, inkább késik majd a VVO-nak szánt Szu-35 ök gyártása, és dollárért gyártanak full kapacitáson, külföldre.
Micsoda fegyverkezés ! Ez màr veszélyezteti a NATO biztonsàgàt :))
</blockquote>

Egyértelmű, jönnek is hogy megvédjenek minket, szegény fenyegetett közép-kelet EU-s csórókat a hős amcsi páncélosok, dandár szinten... Közben a facebook meg már reklámozza nekem a TTIP-et, olyan dumákkal többek közt, hogy "meghódítják a magyar termékek az USA-piacot"... Komolyan mondom, rendesen félelemkeltő ahogy nyomulnak. Ja, és nem az oroszokra gondolok...
 
<blockquote rel="aquarell"><blockquote rel="zsolti">Ez szerintem is kb. a realitás, évi két tucat gép, plusz minusz pár darab ide oda. Mivel a most bejövő megrendelések bár több országról van szó, minimál darabszámok lesznek, ezért írtam, hogy 1-2 éven belül le is tudják ezt szállítani, szerintem. Abban szinte biztos vagyok, hogy a jelenlegi gazdasági helyzeben, inkább késik majd a VVO-nak szánt Szu-35 ök gyártása, és dollárért gyártanak full kapacitáson, külföldre.
Micsoda fegyverkezés ! Ez màr veszélyezteti a NATO biztonsàgàt :))
</blockquote>

Egyértelmű, jönnek is hogy megvédjenek minket, szegény fenyegetett közép-kelet EU-s csórókat a hős amcsi páncélosok, dandár szinten... Közben a facebook meg már reklámozza nekem a TTIP-et, olyan dumákkal többek közt, hogy "meghódítják a magyar termékek az USA-piacot"... Komolyan mondom, rendesen félelemkeltő ahogy nyomulnak. Ja, és nem az oroszokra gondolok...</blockquote>

Megint van valami rettegni való...
Amíg hazánk államformája köztársaság "nép-" előtag nélkül, és 85%-os a NATO népszavazás eredménye addig nem hülyíteném be magam annyira, hogy elhiggyem az Egyesült Államok ellenünk van.

Kicsit korai az öröm a Szuhoj vásárlásról, mire az realizálódna már el is zavarták a populista szocialistákat Venezuelából.